Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42a54r70t78i94n 39B12i35t88t77n35e29r 4182836856365

Děkuji za výborný článek a skvělý blog. Mám několik dotazů, nad kterými už nějakou dobu přemýšlím.

1. Myslíte, že je možno islám v Evropě reformovat tak, aby byl v souladu s evropským právem a hodnotami?

2. Je k tomu mezi muslimy vůle? Pokud ano, už na tom někteří pracují? Pokud ne, co je třeba, aby to sami muslimové začali chtít?

3. Je k tomu vůle u nemuslimů - myslím vzdělanci, státy... Existují nějaké snahy nebo podpora v tomto směru?

4. Pokud nebude islám v Evropě dobrovolně a v čas reformován. Jaké jsou podle Vás pravděpodobné scénáře dalšího vývoje?

0/0
28.8.2017 23:55

L55u85d26ě46k 88T96o10n20d60r 3951142672855

Je možné islám reformovat: https://www.youtube.com/watch?v=H6kWrI0V0LQ

0/0
1.9.2017 9:55

L23u70d85ě27k 92T49o92n84d61r 3761182592115

"Islámská věrouka je jednoduchá a průhledná, není v ní nic, co by muslimové tajili. Nemá žádné znaky sekt, nevytváří žádnou závislost přívrženců islámu na kterékoliv osobě."

Ústředí muslimských obcí

RNDr. Vladimír Sáňka

(Vyjádření k návrhu zákona o svobodě náboženského vyznání z 25.6.2001)

TŘI LŽI ve dvou větách: !!

- "islámská věrouka je jednoduchá a průhledná"

- "není v ní nic, co by muslimové tajili"

- "nevytváří žádnou závislost na kterékoliv osobě"

Všechna tři tvrzení jsou vědomá lež.

0/0
10.8.2017 15:50
Foto

H92a24t34e17m 61B47e27r89r48e79z53o48u81g94a 9645734774830

Vzkaz pro pana Marcela Burkerta: Musel jsem Vás zablokovat na svém osobním FB i smazat Vaše nekonečné příspěvky pod mým blogem, ve kterých řešíte jen mou osobu. Přitom jsem Vás víc než jednou vyzval buď na veřejnou debatu, pokud spěcháte anebo abyste počkal, až vydám rubriku ohledně válečných verších v Koránu s upřesněním jejich historického a etymologického kontextu. Odmítl jste komentovat a zpochybnit jakýkoliv zdroj, který jsem doposud přiložil pod mými blogy a odmítl jste jakoukoliv debatu. Pokud věříte, že jsem špatný člověk a manipuluji s lidmi, máte právo tomu věřit a nehodlám Vám Vaší víru brát. Pokud máte důkazy, že veškeré středověké zdroje, které jsem uváděl, jsou chybné nebo manipulativní, dokažte to a pod každým blogem, který jedná se specifickým jevem. Nejsem já, kdo se vyhýbá fundované debatě a nemám potřebu očerňovat lidi nebo se nechat donekonečna očerňovat. Děkuji za pochopení a další podobné příspěvky budou smazány . Fanatismus každé strany mě irituje.

0/0
9.8.2017 8:15

L78u15d31ě31k 91T21o58n31d66r 3921852612115

Jen poznámka: až budete psát blog o válečných verších v Koránu, dávám k vašemu zvážení, jestli by nebylo dobré v něm připomenout, že všechna světová náboženství (s výjimkou buddhismu) obsahují takové verše. Ve všech bůh na jedné straně přikazuje nezabíjet a na druhé straně vraždit. A tím bůh vytváří ve věřících těchto náboženství naprosto neřešitelný mravní, morální rozpor.

Příklad: Starý zákon (židovská Tóra) vypráví jak bůh (Jehova, Hospodin) seslal vůdci 12 izraelských kmenů Mojžíšovi "Desatero božích přikázání". A v nich je i "nezabiješ", "neukradneš"...

A vzápětí stejný bůh ! přikáže Izraelitům, aby vyvraždili všechny původní obyvatele "země zaslíbené", do které je chce uvést. A pak na mnoha stranách pokračuje barvité líčení, jak Izraelité vraždí nejen všechny muže, ale i ženy a děti... rozboří jejich města, přivlastní si jejich majetky, krále "nevěřících" usmrtí nabodnutím na kůl... a to vše podle příkazů stejného boha, kterého uznávají všechna tři náboženství - judaismus, křesťanství a islám...

Hluboce věřící člověk (ateista ne) si tento morální rozpor samotného boha musí v hlavě vysvětlit pouze tak, že - je nemorální zabíjet a okrádat příslušníky vlastní skupiny (víry), ale je ospravedlnitelné zabíjet a okrádat "ty druhé".

A proč je to v pořádku? Protože to tak řekl bůh. Protože ti druzí "si to zasloužili" (byli "špatní a zkažení, nevěřící"). Protože věřili v jiného boha. Atd... atd... Proto je možné ve jménu boha vraždit. Takto to měli zdůvodněné středověcí křesťané, zabíjející ve jménu Ježíše Krista, stejně tak to mají zdůvodněné současní fanatičtí muslimové zabíjející ve jménu Alláha milosrdného, slitovného.

A přitom chyba je už v samotném "bohu", dávající příkazy, které umožňují dvojí výklad. (Nebo bůh opravdu chtěl, abychom vraždili "ty druhé" ?)

Omlouvám se, jen mi to připadalo, jako zajímavý podnět, pro váš chystaný bolg.

0/0
9.8.2017 10:49
Foto

M63a69r80c47e97l 26B45u71r95k15e47r95t 5794473465490

A môžem dať odkaz aj ja Vám pán Berrezouga, alebo ma opäť radšej umlčíte?

0/0
10.8.2017 22:24

L11u20d89ě96k 13T39o74n32d87r 3921132252505

Promiňte mi, že zas do toho kecám. Opravdu mi promiňte. Četl jsem, to co jste psal, ještě před smazáním příspěvků a soukromě si myslím, že to opravdu působilo v duchu: "Berrezougo ! Přiznej se !" Nezlobte se, ten pocit v tom byl.

Určitě by bylo lepší, kdybyste své názory směroval spíše na oficiální představitele muslimský obcí (Vladimír Sáňka, Muneeb Alrawi, Ahmed Hamdi...). To jsou ti, kteří by měli dát jasné stanovisko na vaše otázky. Pan Berrezouga, nikomu a ničemu nevelí, ani není žádným oficiálním reprezentantem muslimů. Jste na špatné adrese.

Ještě jednou se omlouvám, a teď už fakt budu mlčet a nebudu vám do toho mluvit. Přeji Vám krásný letní večer.

+1/0
10.8.2017 22:42
Foto

M88a94r32c55e92l 90B46u28r34k83e36r78t 5664423435340

Nehnevám sa. Len slušne diskutujem; ak mám čo povedať. To čo uvádzate, myslím si vyvracia minimálne môj prvý diskusný príspevok k danému článku na FB pána Berrezougu, ktorým som reagoval na iného diskutujúceho, a pánovi Berrezougovi som ho dal iba na vedomie. Tu je jeho znenie:

"Kontext doby... Zjavne aj Korán, s množstvom nenávistnýchčlánkov proti neveriacim, si učenie Ježiša Krista vysvetlil v kontexte doby, ateda jeho výrok: "Milujete svojich nepriateľov", zmenilna: Zabíjate neveriacich kdekoľvek ich nájdete. A jemnožstvo moslimov, ktorí, minimálne na tom, čo je napísané v pôvodnom Koráne,nevidia nič zlé. A k nim patrí aj HatemBerrezouga. Alebo sa mýlim?"

Na to zareagoval pán Berrezouga, pričom mi pripísal viacero vecí, ktoré nie sú pravdivé a z viacerých vyplýval alibizmus. Na to som pomerne podrobne. Miesto reakcie na konkrétne tvrdenia prišlo zmazanie a odkaz pánovi Burkertovi zo strany autora. V ňom sú opäť veci, ku ktorým by som mal čo povedať, spochybniť atď., ale nemôžem, lebo hrozí, že budem opäť vymazaný. Pričom blogujem na 4 blogoch, blogujem od r. 2007, a doposiaľ nikto ma ešte nezablokoval, nevymazal moje príspevky. Čo sa týka mňa, doposiaľ som nikoho nezablokoval.

Ak by oficiálni představitele muslimských obcí tvrdili na blogu to, čo tvrdí pán Berrezouga, že pôvodný Korán je iný, ako ten ktorí poznáme my (nenávistný voči inovercom), dal by som im rovnakú otázku. A keby sa vykrúcali alebo zahmlievali, tak by som zopakoval jej znenie a poukázal na to, že sa vykrúcajú. Či by ma zablokovali, alebo moje "obvinenia" nechali len tak, to povedať neviem.

Aj ja Vám prajem krásne dni.

0/0
11.8.2017 7:22

L25u54d25ě77k 83T29o52n83d50r 3211662662505

Vzdělaní muslimové - kteří četli Nový zákon - samozřejmě znají slova Ježíše Krista: "miluj bližního svého", "modlete se za nepřátele" atd... Ale to ví opravdu jen a pouze ti vzdělaní muslimové.

Běžní, obyčejní muslimové - a pro arabské země to platí úplně - tyto slova Ježíše neznají a nemohou znát, protože v Koranu nejsou. Ježíš tam je, ale jeho slova (známá z Bible), tam nejsou.

Obyčejní muslimové vám horlivě odkývají, že uznávají Ježíše, protože je velmi důležitým prorokem islámu a píše se o něm v Koránu, ale co Ježíš říkal a učil (podle Bible) to neznají a znát nemohou. Takže v tomto případě nejde o "kontext doby" a muslimové ani žádné Ježíšovi výroky nezměnili a změnit nemohli. Oni je prostě v Koránu vůbec nemají!

Stejně tak je to s Mojžíšem, kterému je v Koránu věnováno velká část, ale - Bože (Alláhu) div se ! - "Desatero božích přikázání" tam není! Vzdělaní muslimové, si Desatero přečtou v židovské Tóře. Ale běžní, obyčejní muslimové Desatero neznají a nemohou znát, protože v Koránu není! Mojžíš tam je, ale jeho "Desatero" tam není. Takže opět nejde o "kontext doby", ani muslimové žádné z 10. božích přikázání nezměnili a změnit nemohli. Oni je prostě v Koránu vůbec nemají!

Ale to už je zase na úplně jinou debatu. To už je jiné téma. Tady bysme měli diskutovat o právu Šaríja. ;-)

0/0
11.8.2017 10:59
Foto

M71a75r38c52e67l 80B64u58r10k57e90r52t 5584643915640

Lenže Korán nenapísali obyčajní moslimovia.

A ani Šaríju.

0/0
11.8.2017 20:28

L76u59d17ě88k 53T67o87n69d34r 3201212122135

Ano, Korán nadiktoval Mohamed a Šaríju vytvořili vysoce vzdělaní muslimové, kteří se nemohou vymlouvat na to, že neznají židovskou Tóru nebo křesťanský Nový zákon. Zvláště když tvrdí, že jsou pokračovatelé hebrejců a křesťanů :-)

Jo, je to tak. :-)

Ale Alláh (ústy Mohameda) jim to řekl v Koránu jasně, že židé a křesťané své svaté knihy pozměnili, zašantročili a bůhví (alláhví) co s nimi ti židé a křesťané dělali, takže jsou nedůvěryhodné! Bibli se nedá věřit! To říká sám Alláh v Koránu. To co bylo v Bibli správně, to je zapsáno i v Koránu. Co v Koránu není, je od ďábla.

Takže "milovat své nepřátele" má za povinnost pouze křesťan. Muslim nic takového dělat nemusí, protože to v Koránu není. Zato je tam uveden zákon: "oko za oko, zub za zub, právo na pomstu..."

Jak vidíte, i vysoce vzdělaní muslimové jsou na Alláha krátcí. Jo, máte pravdu pane Burkerte, že diskutovat s muslimy je velmi náročné ;-)

0/0
11.8.2017 22:06
Foto

M19a49r35c61e67l 42B63u12r37k89e75r53t 5594943255300

Veď práve o tom hovorím. A je jedno, či ten, alebo tí, ktorí stoja za vznikom nenávistných článkov Koránu, teda učenia, ktoré je v príkrom rozpore s učením Ježiša, použili ako zámienku na vyslovenie nedôveryhodnosti Ježišovho učenia tzv. historický kontext, alebo niečo iné. Keďže ma nič iné pri tom nenapadlo ani nenapadá, ohľadne toho, že akú inú zámienku mohli použiť, spomenul som (aj) dnes tak veľmi populárny, a dokonca aj Hatemom používaný "argument" na obranu čistoty "svätého písma" - historický kontext.

Inak by ma zaujímalo, čo by na to povedal Hatem. Citujem Vás: "Bibli se nedá věřit! To říká sám Alláh v Koránu. To co bylo v Bibli správně, to je zapsáno i v Koránu. Co v Koránu není, je od ďábla."

0/0
12.8.2017 7:46

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

L91u76d93ě29k 57T56o53n89d90r 3631862842835

Na slovenském islámském vebu je článek o tom, jak je v současné době v Tunisku skvělá islámská demokracie: http://www.islamonline.sk/2017/01/od-politickeho-islamu-k-muslimske-demokracii/

Napsal ho nějakej Rachid Ghannouchi, který sám sebe označuje za "islamistu". V roce 2012 jej časopis Foreign Policy označil za jednoho ze 100 nejvlivnějších světových myslitelů. Je držitelem ceny Chatham House za svůj přínos při mírovém politickém přerodu Tuniska z diktatury v demokracii.

Dostal metál, je to "největší myslitel", "islamista", tož to musí být "borec" :-/ Hatem Berrezouga o něm psal v blogu "Ano, je to mým jménem, ale fakt za to nemůžu." ( http://berrezouga.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=605763 )

Mne jen fascinuje, proč si muslimové na Slovensku dávají na svůj web propagandistický chvalozpěv tuniského muslimského politika (politik = člověk prahnoucí po moci, ne po Bohu), který oslavuje sám sebe, jak už je "umírněný a demokratický muslim". Který v článku prohlašuje, že - když už se dostal k moci - tak se vzdává islamismu, protože už islamismus není třeba...

Že by tím chtěl inspirovat Slováky, aby si to na Slovensku také tak zařídili? :-)

+2/0
8.8.2017 11:41
Foto

H79a20t40e48m 87B54e87r43r18e38z40o95u79g22a 9565794984760

R^

0/0
8.8.2017 12:46

M23i37r74o19s88l29a35v 18K89u90l78h17a77v51ý 5109252511

Zdravím pane Hateme, odpadlictví jste popsal dokonale a je přímo ukázkové, jak na Vaše trestní oznámení reagovaly úřady; nechtějí se tím zabývat. Na co čekají? Až se "něco" stane? Pak se zase semkneme?!!

Nejhorší službu islámu dělá SA, která přímo nebo přes dotované Muslimské bratrstvo šíří svůj středověký islám do celého světa (i v poklidné Indonésii staví mešitu a školní komplex se svými hlasateli)

Již vícekrát volám po deklaraci evropských muslimů, kde by byla odstíněna dobová prohlášení a tím nalezen alespoň hrubý soulad s evropským právem. Nikdo to za Evropany - muslimy neudělá. Bez tohoto odlišení chápání islámské víry není rozdílu mezi muslimem v Evropě a třeba v Turecku nebo v Egyptě.

Nelze jinak, než vzít v potaz poslední prohlášení velké ummy v Káhiře r. 1990, kde v posledních dvou bodech je jasně řečeno, že všechna ujednání této deklarace jsou vždy opřeny o právo šária.

0/0
6.8.2017 15:32
Foto

H15a95t43e29m 56B36e75r13r42e85z89o27u59g73a 9765434834860

Zdravím pane Kulhavý, bohužel, v Evropě se všechno vyšetřuje "ex post"... Jinak ta Káhirská Deklarace je spíš deklarace anti-lidských práv...

+1/0
6.8.2017 18:27

V18á69c51l44a31v 59J68o28n78á53š 8262593322273

Co je to "pokat se"?

0/0
5.8.2017 12:50
Foto

H44a53t97e96m 96B67e57r33r88e69z39o94u42g45a 9635124554920

Už jsem četl milé upozornění pana Sedmíka :-) a je to opraveno na "kát se"

0/0
5.8.2017 13:08
Foto

L89u43d26ě48k 46M52a35z56u53r51e41k 7870266291959

Vážený pane Berrezougo, pokud jsem Vás dobře pochopil (pokud ne, tak mně, prosím, opravte), tak tady vlastně píšete o tom, že tím, že Vás někteří souvěrci veřejně označili za "odpadlíka od víry", dali tím vlastně najevo, že vaše "zabití je možné a povolené" a cítíte se proto být důvodně v osobním ohrožení (čemuž jste se mimo jiné bránil i trestním oznámením, což však nemělo šanci uspět, protože u nás zatím takové "ohrožení" vůbec ani není možné a není na základě čeho vůbec ani "detekovat").

Považuji za dost šílené (a pro nás evropany v zásadě již nepochopitelné, protože jsme v tomto mnohem dál a máme hodně za sebou), aby bylo jakkoli "povolené" či vůbec myslitelné ohrožení či dokonce zabití někoho jen pro jeho odlišný názor na cokoli (tedy i na možný výklad nějaké víry). Navíc za situace, kdy něco takového může "lehce prohlásit" někdo, kdo má moc takto veřejně prohlásit, aniž by kdokoli vůbec jakkoli zkoumal, zda současně má v tomto i pravdu.

Pro mě je naprosto děsivou představou, že něco takového bylo doslova infiltrováno a je a může být stále více praktikováno v zemích evropských západních demokracií!

Ovšem za současného stavu, kdy tady jsou již desítky milionů muslimů (a jejich počet i díky současné naprosto nezvládané imigrační krizi stále narůstá), navíc bez jakéhokoli hlubšího povědomí o samotném islámu, takže ho praktikují převážně povrchně a také násilně a v zásadě pouze tak, jak jim řeknou místní imámové, kteří k tomu mají moc, je obrovským problémem najít uspokojivé a nenásilné řešení.

Mám pocit, že v evropských zemích (tam, kde již dnes jsou miliony muslimů) by snad mělo vzniknout a být zavedeno něco, jako oficiální a autoritativní "ministerstvo islámu", které jediné by do jisté míry mohlo tyto otázky profesionálně uvádět na pravou míru a pokusit se zamezit současnému šílenství s nárůstem násilí, nenávisti a vraždění.

Ale obávám se, že něco takového také není možné, protože by se to stejně zvrhlo jen a pouze v boj o moc a výsledek by byl ještě horší.

+8/0
5.8.2017 12:06
Foto

H13a93t58e36m 80B20e30r23r64e90z12o62u69g77a 9855974464160

Máte pravdu, pane Mazurku a kromě tohoto problému, který jste uvedl, je stejně důležitý problém podpory zemí jako SA a Turecka evropskými vládami, které je nechají si dělat, co chtějí.. Abychom se vyhnuli násilným řešením, musejí být legislativní a nekompromisní. Já do té mašinérie tolik nevidím, ale aspoň se snažím podloženě upozorňovat, jaké směry tady převládají a vláda by to měla brát zodpovědněji a nenechávat to v rukách neziskovek a amatérských populistických stran. A proto jsem psal o situaci v Tunisku, jelikož zavírat nad tím dlouhodobě oči, vede akorát k občanským nepokojům...

+3/0
5.8.2017 13:15
Foto

J69a44r16o54s20l80a58v 59K24o31n76á45š 4276976166253

Je dobře, pane autore, že jste přestoupil na křesťanství. Nebo na buddhismus. Pro muslimy jste už stejně mrtvý muž, i když Vy si mylně myslíte, že jim přinášíte osvícení.

0/0
5.8.2017 7:55
Foto

O26n67d97ř61e44j 10Š18k32o94c34h 8816607321938

Citim stale vice a vice ucty pred Vasi odvahou. A vice a vice obavy o Vas. Salafiste nepromijeji n

+10/0
5.8.2017 1:48

M83i72c54h89a79l 23S36e67d86m13í26k 3989615706971

Průzkum z 2. prosince 2010, odhalil, že I dnes by “většina muslimů žijících v rozvinutějších zemích uvítala změnu zákonů ve své zemi tak, aby umožňovaly ukamenování pro nevěru, useknutí ruky pro krádež a smrt pro ty, kdo opustili Islám jako svou víru“. Průzkum provedený v Pakistánu v roce 2010 ukázal, že 76% Pákistánců souhlasí s tím, aby byly odpadlíci trestání smrtí. Proti tomu pouze 13% muslimů nesouhlasilo s trestem smrti.

Názory řadových muslimů tedy dobře korespondují s učením, o kterém otevřeně píšete.

.

Jazyková poznámka: Sloveso od "pokání" je "kát se". Mimo náboženskou sféru se dnes prakticky nepoužívá, a tak chápu asi první odchylku ve Vaší jinak výborné češtině, které jsem si všiml.

+3/0
4.8.2017 23:35
Foto

H42a24t66e44m 70B71e69r81r77e17z17o98u16g45a 9865854334760

Děkuji, už jsem to opravil.

+1/0
5.8.2017 13:06

K63a97r81e60l 53K52r26p45a12t41a 5404735404823

Velmi zajímavý a zásadní text.

Ukládám si jej pro využití v argumentaci co je ten islám zač.

+6/0
4.8.2017 21:08

M19i70l34a35n 49R46a65d58e22k 3117846171111

takze kdyz zabiji ve jmenu Allaha neverici psy, je to v islamu trestne? Pokud ano proc se to netresta? Teda muslimove nijak nevolaji po potrestani, nanejvys je potrestaji nase soudy

+1/0
4.8.2017 21:00
Foto

H15a28t67e80m 67B38e23r37r93e44z43o41u15g89a 9285544344780

Podle Koránu ano, kdo zabije člověka, je to, jako kdyby zabil celé lidstvo. Vypráví se, že Mohamed nechal popravit muslima za nemuslima, který ho neoprávněně zabil. Ale časem šaría našla způsob, jak tvrdit, že se muslim nemá zabít za nemuslima - je to stejné jako když nějaký západní voják zabije někoho v Iráku a pak dostane jen pár měsíců, protože nezabil západního člověka a možná by ho propustili ze služby, kdyby to vyšlo najevo. Ale šaría bohužel povoluje zabití muslimů či nemuslimů, kteří urážejí Mohameda, a tím se vysvětluje Charlie Hebdo nebo ten režisér, kterého zabili v Nizozemsku. Je to vážný problém, házet to na osamocené vlky a psychicky narušené jedince, je to obrovská lež a obrovská chyba. Toto chování povoluje ta samá šaría, která je teď rozšířená ortodoxními zeměmi všude na světě. Nevztahuje se to "jen" na vás, ale podle nich i celé Tunisko je zemí odpadlíků, a proto ty útoky na našich plážích a zabíjejí hlavu na hlavu. Jednou provždy se musí identifikovat ten směr, kdo za ním stojí a zakázat ho s nulovou tolerancí.

+7/0
4.8.2017 21:17

L46u75d43ě67k 32T36o26n60d96r 3371272422325

"...identifikovat ten směr, kdo za ním stojí a zakázat ho s nulovou tolerancí."

A jde to? Uvádíte konkrétní nebezpečný směr: salafismus (wahabismus) šířený z SA. A co jiné směry? Co verze islámu kterou šířilo Muslimské bratrstvo v Egyptě? (ideolog Sajit Qutub) Co verze islámu šířená Talibanem v Afghanistánu? Co verze islámu prosazovaná ISIL? (i to je islám!)

Jsou to různé samostatné nebezpečné verze islámu? Nebo je to všechno "salafismus"? A dá se opravdu nějak jasně popsat a pojmenovat a definovat, co je tím "zlem"? Co vytváří "zlo" v islámu?

Ale nějak jednoduše, tak aby si to každý obyčejný Čech (Němec, Francouz...) mohl přečíst a věděl "co je co" a "kdo je kdo", aniž by na to musel mít "vysokou školu" nebo teologickou fakultu. Jde to? Jde? (Jinak se utopíme v teologických diskuzích, které nakonec nečtou ani muslimové, ani ateisté. Vlastně je nečte nikdo.)

0/0
6.8.2017 23:50
Foto

H48a52t67e19m 44B95e22r71r91e72z54o95u42g39a 9905164144590

Dobrý den pane Tondr, to je zrovna to, co se snažím dělat, když jsem psal tento blog a ostatní před ním. Uvádím postoje různých škol k jednotlivým bodům (a ne k celému Koránu či islámu), které nejsou slučitelné s moderní dobou. Po identifikaci začnu pátrat po jejich historickém a lingvistickém původu a vývoji a srovnám tyto jednotlivé jevy s Koránem a dopátrám jejich původní duchovní význam, který "ideologové" přehlíželi či úmyslně rozporovali, aby to sloužilo jejich vlastním zájmům.

Stejně jako vznikla biblická kritika, materialisté a racionalisté původně chtěli zničit náboženství všeobecně, ale nepodařilo se jim to, ale zároveň se jim podařilo ukázat na konkrétní paradoxy, což přispělo k vývoji hermeneutiky, aby text nabyl hlubší význam než ten doslovný. Snahy zničit islám nikam nevedou, jelikož sám jsem muslim a vím, že v islámu existuje hodně duchovního a píšu o tom a ti, kteří chtějí prezentovat všechno islámské jako ďábelské, ho budou jen posílit a končí to pro všechny spatně, když do toho zatáhnou všechny muslimy. Izolovat se, je v dnešním globalizovaném světě jen iluze. V kontaktu už jsme.

A bude to práce, kterou by měli dělat sami muslimové a ve spolupráci s poctivými evropskými vzdělanci, kteří hledají cestu ke kompromisu a nebudou hrát roli ideologa, ale z druhé strany. Snažím se to dělat v menší míře vzhledem ke svým možnostem a myslím, že odezva není zatím úplně špatná...podle mé osobní zkušenosti, lidé radši komunikují s rozumnějším muslimem než s fanatikem či ztraceným konvertitou...

Otázka je, proč evropské vlády a lidskoprávní organizace podporují fanatiky a ortodoxní země jak u nás, tak i u vás. Muslimové, kteří se snaží jít rozumnou cestu jsou naprosto bez podpory a dehonestováni jak v Evropě, tak mimo ní... A nejsem jediný muslim, který se tohle snaží dělat, ale můžu Vás ujistit, že nemají podporu viz Bassam Tibi, který to vzdal, protože ho sama německá vláda nebere vážně..Supermani existují jen ve filmech...

0/0
7.8.2017 7:58

L68u93d56ě59k 38T63o38n84d98r 3581412222615

Před nedávnem jsem shlédl toto video amerického kritika islámu - Bill Warner: Islamic Reform Is Impossible ( https://www.youtube.com/watch?v=H6kWrI0V0LQ ) a můj vnitřní hlas mi říká, že má pravdu. Že všchny logické, racionální, rozumové, lidské cesty jak islám zbavit "zla" a negativity jsou samotným islámem znemožněny a zataraseny. Islám sám sobě zavřel cestu, jak se toho zbavit. Zní to pravdivé, ale nedává to žádnou naději.

A pak si čtu vaše články, jako třeba ten dnešní. A přestože si myslím to první, tak by mi nevadilo, kdyby se B.Warner mýlil a vy jste měl pravdu. Ale jak na to? Cesta, kterou jste zvolil je zajímavá, ale bohužel málo efektivní. Stojí vás to obrovskou spoustu času a přitom dogmatičtí muslimové jsou stále ve výhodě - jim stačí jen být zticha a čekat, až se unavíte, až to vzdáte, až vás to přestane bavit.

A když vás pár hlupáků z centrum Alfirdaus prohlašuje za odpadlíka, tak tím ani tak nechtějí vaši smrt, jako vaši naprostou izolaci od ostatních muslimů. ONI - pravověrní, vás tím odříznou od ostatních muslimů, kteří se tím pádem budou od vás distancovat, budou se bát se k vám hlásit. To je to, o co jim jde. Jde jim o moc! O to, kdo bude ovládat poslušné, nemyslící, ale o to víc horlivě "věřící" muslimy.

Takže:

1) není težké nad vámi vyhrát. Stačí jen mlčet, být zticha a počkat až to sám vzdáte.

2) není až tak těžké postavit islám v ČR mimo legálně schválené náboženské společnosti a církve. Tedy i celé Ústředí muslimských obcí a sním i pak centrum Alfirdaus a další... Není to tak právně složité udělat, jak by se zdálo.

0/0
7.8.2017 15:42

L40u66d27ě10k 18T66o47n59d45r 3891812332145

3) co je těžší - težší je donutit centrum Alfirdaus a celé vedení Ústředí muslimských obcí ( Muneeb Alrawi, Ahmed Hamdi, Vladimír Sáňka... ) aby osobně a veřejně diskutovali o choulostivých tématech islámu a byli nuceni před celou veřejností, před všemi Čechy prohlásit, "jaký" islám chtějí v ČR prosazovat a "jakého" islámu se veřejně zříkají a prohlašují za chybný, špatný a zakázaný. Aby se už neschovávali v "ilegalitě" a svou vlastní autoritu postavili pro nebo proti - veřejně všem na očích. Žádné schovávání.

A pokud by pánové nevěděli o čem diskutovat na veřejnosti, tady mám pár návrhů:

- Jaké je stanovisko vůdců islámských komunit v ČR k právu Šaríja v ČR. "Jakou" šariju chcete v ČR prosazovat? Jaké konkrétní body práva Šaríja v ČR chcete a proč A které nechcete a zavrhujete a proč.

- jaký byl prorok Muhammad, koho jako muslimové následujete - jasné stanovisko na základě oficiálního životopisu: "Muhammad - život Alláhova Proroka" od Ibn Isháka

- atd...

A pro vás mám jedinou otázku: co můžeme my, ne-muslimové, udělat pro vás osobně. Jak vám pane Berrezougo můžeme pomoci ve vaši práci.

0/0
7.8.2017 15:43
Foto

H50a94t76e39m 82B31e16r30r22e82z63o53u94g17a 9795794664370

Pane Tondr, děkuji za Vaše slova. Je pravda, co říkáte, psaní mě hodně vyčerpává nemluvě o těch útocích a diskuzích. A proto překládám ty choulostivé body z arabštiny, aby po mně zůstalo, čím lze muslimy konfrontovat, a aby odpovídali na všechny problémy, které jsem se snažil prezentovat. Budou se muset, dříve či později, k tomu vyjádřit. A pokud nebudou a kvůli tomu spadnou do ilegality a jejich činnosti budou zakázány, tak budiž, aspoň nebudou představovat žádný destabilizační faktor pro tuto republiku, jelikož je to jediný výsledek jejich činnosti. A důkazy k tomu jsou všude.. I to je pro mě pozitivní výsledek, když se něco nedá napravit, aspoň se dá zastavit.

Jak mi můžete pomáhat? Občas se mi zdá o to, co bych dokázal, kdybych měl dobrý plat a obrovskou knihovnu. :-) Ale bohužel musím pracovat celý den a mezi rodinou a dvěma pracemi, mi zbývá čas na psaní od desíti do dvou do rána :-)

0/0
8.8.2017 12:45
Foto

H71a43t41e41m 43B12e72r72r15e94z92o30u43g20a 9695554404340

Vážení, poprosím o diskuzi pouze na dané téma a psal jsem to jedině proto, aby se lidé dozvěděli pravdu, a aby už před tím muslimové neutíkali a čelili tomu. Přeji Vám hezký večer.Hatem

+16/−1
4.8.2017 19:58

B43o14ž80e11n39a 40K33ú45t14n27i54k22o51v52á 6642199240945

Díky:-)R^

+2/0
4.8.2017 23:02

J42a17r62a 45R94a79n57k 1421256279881

Na hloupou otazku jste odpovedel velice dobre.

0/0
5.8.2017 3:15



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.