Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e68t40r 87K94l49á29s65e17k 9230505367703

http://denikreferendum.cz/clanek/25766-v-iranu-se-vede-debata-o-burkinach-naruby-o-pravu-sundat-si-satek-v-aute

0/0
1.8.2017 18:47

R55o28b63e29r58t 21V37i37l42i34m82o18v32s84k21ý 1499665174878

Tak mě napadá, nebylo by snažší odstranit příčinu než řešit důsledky?

0/0
18.7.2017 9:01
Foto

J27i69ř21í 35N76o33v12o15t32n12ý 6364697942791

Hateme sám vidíte jaký je to problém.

0/0
17.7.2017 1:47
Foto

P31e14t93r 27H25a31n14n24i90g 5786364165144

Pane autore. Pamatuji si, jak před mnoha desetiletími přišli z Indonezie muslimové prchající před generálem Suhartem. Ve svém soukromí praktikovali svou víru a od evropských přátel se nijak nelišili. Před desíti lety nebyl nebezpečné se procházet sám po ulicích Káhiry, slunit se na tuniských plážích, jíst skvělý kus kus royal v Tangeru. Jak to, že dnes, se islám natolik zradikalizoval, že je skutečně nebezpečné navštěvovat muslimské země, a že muslimové jsou nebezpečím i v Evropě. Jak to, že řeší takový nesmysl jako burkiny. V muslimských zemích jsem nezažil koupající se ortodoxní muslimky a vlastně ani muslimy. Pouze sekulární araby a arabky (na francouzských plážích) Jak to, že dnes je islám tak agresivní. To se nenajde žádná náboženská autorita, která by mírnila tyto soudobé excesy? Nebo je nenávist k jinakosti skutečně podstatou této denominace?

+5/−1
16.7.2017 16:44

T85e27r43e54z67a 55H43a47j53k85o16v37a 5517352184320

Burliny jsou nesmyslem jen pro ignoranty, ktere nezajimaji postaveni zen ve spolecniosti a velice je tesi, ze muzou zenam prikazovat, kde je jejich misto.

Zajhalovani a dalsi nemoralni prikazy jsou jen prikazy muzu smerem k zenam. Ne, vam to hle nevadi....proc taky. To je banalita.

Burku apod. si prave zeny samy sobe nikdy nenaridily.

0/0
17.7.2017 8:29

J14a39n 96J23e23n52i63c 1164554497904

Nedokážu reagovat na to co píšete, ale mám otázku:

Proč si myslíte, že v Japonsku existuje ostrov/ostrovy, kam nikdy žena nevkročila? Myslíte si, že je Japonsko zaostalejší než my v Evropě?

0/0
17.7.2017 16:36

J66u22l54i30u55s 49C27h96a28l15o68u81p12k48a 4452829600181

A bydlet mezi námi. džaury, můžou? Chodit do našich nemocnic, škol, užívat námi vymyšlené věci jako třeba auta, mobily, léky atd. atd., to vše můžou?

+5/0
14.7.2017 11:18

P20a86v78e78l 15T67a74j96č 3187895710732

Pěkný příspěvěk. Protože žiji střídavě v ČR a UK, kde je hodně muslimů, kladu si otázku, proč muslimové vůbec přicházejí do Evropy. Ti relaxovaní, kteří chtějí žít v naší kultuře, to je fajn, ale řekněme si upřímně, proč přijde muslim do UK? Jsou to: peníze, sociální dávky, plné supermarkety - čistý materialismus. Takže muslim jde dobrovolně - kvůli penězům - do země, kde lidé jí vepřové, pijí alkohol, zneužívají drogy, jsou promiskuitní, všude jsou fotky odhalených žen na billboardech a v časopisech, v létě chodí ženy velmi odhalené a na plážích jsou nahoře bez někde. Muslimové přijdou do UK a pak se bojí, aby se jejich děti nenakazily tou kulturou, která je jim odporná a které se štítí. Tak se snaží je uchránit a izolovat. No, já říkám, že muslimové by si měli udělat pořádek v žebříčku hodnot. Proč přicházejí dobrovolně a pouze pro prachy do kultury a riskují, že se oni sami a jejich děti touto kulturou nakazí, což se děje!!! Takže pokud je u muslimů na prvním místě jejich náboženství a čistota duší jejich a jejich rodiny - nemohou své hodnoty prodat za peníze a přijít žít do UK nebo jiné evropské země. To prostě nejde. To je vyloučeno. Prachy nebo Islám? Co je na prvním místě? Pokud je to islám, musí se vrátit do svých domovů - do svých zemí, kde lidé nejí vepřové, ženy nejsou odhalené, dodržují se jejich zákony - prostě ideální svět pro muslima. Tím že přijdou do z jejich pohledu evropského pekla, prodávají svou duši za peníze a to jistě není z náboženského hlediska správné.

+54/0
13.7.2017 16:05
Foto

H79a47t21e15m 52B80e40r40r85e81z11o17u20g13a 9985694254210

R^

+7/0
14.7.2017 20:16
Foto

J74i16ř79í 55N47o39v13o86t43n48ý 6614807522191

Pavle myslím, že jste trefil hřebíček na hlavičku. Problém je, že v některých oblastech Evropy je muslimů už tolik, že si Evropu přetvářejí k obrazu svému. Jsem Evropan a chci jíst vepřové, občas pít pivo. Pokud bude ve společnosti muslimů 30% (vizte situaci v politicky korektním Německu a Rakouska) přijdu o tyto ateistické požitky. A nejen o vepřové a pivo.

+2/0
17.7.2017 2:01

J16a55n 40J88e43n89i42c 1924124297764

Po přečtení mne napadají 2 věci:

- pokrytecký lenoch

- není rozdíl mezi umírněným a radikálním muslimem

0/0
17.7.2017 16:40

R34u15d76a 70S94l64a74v36í91k 5783968676981

A chápeš, že na každý věřící je nutně ortodoxní? Nehledě na to, že o tom, jak se má chovat "správný" muslim se hádají muslimové už od začátku. Stejně jako křesťané.

Dost stupidní logika, požadovat, aby všichni muslimové se chovali podle toho nejradikálnějšího výkladu Koránu.

+3/−4
13.7.2017 15:42

D90a73n75a 48P92o96l91a33n11e58c97k13á 3566675807805

Tak pokud nejsou tak ortodoxní, tak by třeba u žen stačily plavky v celku a koupací čepice, ne?

+6/−1
14.7.2017 10:44

D31á41š22a 77Ž36a69l15u97d20o71v53á 5965152264265

Na tom se neshodnou imámové ale vy máte hned jasno, co stačí pro "neortodoxní".

0/0
18.7.2017 9:05

D37a58n71a 88P52o25l66a54n18e32c84k10á 3146285727905

Co je mi do imámů? Že vy jste vegetarián?

+1/0
18.7.2017 9:21

R17a16d54e21k 56U65r54b30a64n 8144690504827

Z článku je pro mě osobně (a bohužel) patrné hlavně to, jaký je vlastně islám a jeho nařízení absurdní a vzdálený reálnému životu, když ani samotní muslimové leccos nedokáží dodržovat.

Aby vůbec mohli v životě fungovat, musí být v určitém směru i pokrytci, protože dodržovat všechny tyto nepřirozené a protichůdné nesmysly odporuje podle mého názoru nějakému elementárnímu zdravému uvažování. K tomu se ještě časem přidávaly různé kulturní zvyklosti nabalené na víru a problémy jsou na světě..

To platí více či méně pro každé náboženství, ale islám považuju za jedno z těch nejprimitivnějších, nejhoupějších a nejnásilnějších vůbec a mám vůbec velké pochyby o pohnutkách jak samotného proroka tak i pro vznik této doktríny. To neberte jako urážku, autor mně přijde jako docela rozumný člověk.

+17/0
12.7.2017 12:47

L34u47d36ě94k 42T81o75n97d95r 3911382152745

Prorok Mohamed vůbec neměl v úmyslu vytvořit nové náboženství. On navazoval a hlásil se k náboženství židů a křesťanů, jako jejich pokračovatel (židé a křesťané se mu však vysmáli).

To co nám připadá "primitivní, hloupé a násilné" najdete už v židovské Tóře (prvních 5 knih Bible). Například kamenování cizoložných žen není vynález muslimů, ale židů. Zákon: "oko za oko, zub za zub" je převzatý z Tóry. Mohamed prakticky nic nového nevymyslel.

Destruktivita islámské ideologie je v tom, že upřímě věřící muslim, který se chce řídit v životě božími přikázáními, tak nevystačí s Koránem. V něm je pravidel jen velmi málo. A tak nešťastní muslimové, místo aby začali používat vlastní rozum, co je a co není správné, tak si řekli: správné a bohu-libé je to, co dělal prorok Mohamed - budeme ho napodobovat, jak to dělal on. A tak znikly sbírky o tisících stranách (hadísy) o tom, co Mohamed v konkrétních situacích dělal, co říkal, atd. Jejich posedlost jde až do takových absurdit, že jeho společníci zaznamenali i to, jakým způsobem Mohamed chodil na záchod, nebo jak si čistil zuby. Ideálem muslima je, žít jako prorok Mohamed.

Jenže žádný běžný muslim není schopen přečíst celý Korán a k tomu stonásobně rozáhlejší Hadísy. Není. A proto se vyvynula vrstva "znalců", kteří prostým muslimům říkají, co je a co není správné, co musí dělat a co nesmí, atd... A tady každého soudného člověka napadne, že to je přesně to místo v islámu, kde musí zcela nevyhnutelně docházet k manipulaci s věřícími. K jejich ovládání a politické nadvládě. Islám je nebezpečný pro civilizaci proto, že jeho vyznavači mohou být lehce ovládání jako loutky, kýmkoli, kdo touží po moci a prohlásí se za "znalce a vykladače islámu". Je to klasický případ zneužití víry v Boha k politickým a mocenským zájmům. Ale to přeci známe i z dějin křesťanské Evropy. Takže nic nového pod sluncem :-)

+16/−1
12.7.2017 13:56

L67u69d13ě84k 15T92o90n98d61r 3881972702155

Jen pro zajímavost - kdo by si chtěl přečíst například sbírku Hadísú podle Sahíh al-Buchárího, má možnost na internetu: www.sahih-bukhari.com Tištěná verze prodávaná na Amazonu má více než 2.000 stran. (Tedy 4x víc než vlastní Korán.)

0/0
19.7.2017 0:16

E79m92i26l 67N86o21v95á13k 1348974460726

Tak ono by se o tom mohlo detailně islámovat věky - mohamedáni mají milion pravidel. Jakože svobodná muslimka musí mít povolení "otce" nebo svého poručníka, aby tam vůbec mohla jít. Vdaná pak povolení svého manžela. A segregace je klasika. Teď si do toho ještě vezměme menstruaci a máme právnicko teologickou debatu na dalších 1400 let míru a lásky pro všechny a hlavně ZADARMO (no spíš za naše peníze, které dáváme za ROPU);-D

+8/0
12.7.2017 11:07

O18l84g90a 25P18a20v62l81í51k89o86v60á 6604298647562

:-) teď si představte, že by se nenarodil Mohamed, takže by nebyl žádný Korán žádné povinné zahalovací úbory vašich žen a ony by se normálně koupaly oděné dle aktuální doby bez jakéhokoliv povšimnutí. Nebylo by to prima?

+15/0
12.7.2017 0:15
Foto

M91a34r84c46e95l70a 75M94ü15l78l33e50r93o77v64á 5451154477418

Karma 

+4/0
12.7.2017 0:00
Foto

L84u15d18ě46k 80M87a18z32u38r12e39k 7170366911409

Ne, vážený pane Berrezougo, jestli se mají Evropané na něco muslimů ptát, tak nikoli proč důsledně nectí vlastní islámskou víru, ale především - "Proč se k nám do Evropy vetřeli a vtírají a proč nehodlají respektovat zdejší kulturu, práva a zvyklosti"?!

Sám jste v článku nakonec velmi správně nazval "vetřelectvím", pokud by v islámské zemi chtěl "nahý ač oblečený v plavkách" nevěřící vykoupat ve stejném bazénu jako místní domácí muslimové.

Takže si dovolím Váš vlastní název článku poněkud správněji parafrázovat: "Burkiny neburkiny, muslime a muslimko, vyskočte z Evropy!" Rv

+28/0
11.7.2017 20:53
Foto

H55a42t72e60m 35B21e24r24r30e12z41o39u40g56a 9225324254550

Vazeny pane Mazurko, nez si dovolujete nazev clanku, který resi konkretni problém parafrázovat, mel byste také jako evropsky a zapadni obcan zajistit, aby Vase vlady a Vase vojska vyskocili z islámského světa jednou provždy a prestali do neho zasohovat a importovat jejich vlastní systémy. Pak s radosti vyhostime 20 milionu muslimu z Evropy. Pokud tohle nejste schopny zajistit, tak nechte prosim nazev clanku jaky je, jelikož nejhorsi pro autora je, když někdo zneuziva jeho slova, protože jeho videni světa se pohybuje mezi extrémy at jsou bile ci cerne.

+10/−4
11.7.2017 22:06
Foto

L80u32d71ě85k 26M48a65z18u62r53e65k 7130486251249

Vážený pane Berrezougo,

velmi jste mě zklamal, protože používáte doslova nechutně falešnou a irelevantní argumentaci (a prosím, nekomolte mé jméno). Rv

Ujišťuji Vás, že se mně vůbec nelíbí, pokud jakékoli vlády a jakékoli cizí vojska zasahují v cizích zemích (ty muslimské nevyjímaje)! A už vůbec se mně nelíbí jakýkoli takový import údajné "demokracie" do těchto zemí pomocí vojenských intervencí tak, jak praktikují zejména USA.

Dobře víte, že Česká republika se těchto věcí účastnila a účastní jen výjimečně a výhradně v rámci NATO, a to ještě s kontingentem nikoli bojového, ale pomocného typu (lékaři, protichemické jednotky, apod.)

Ovšem jako jednotlivec a západní občan s tímto nic moc sám nadělat bohužel nemůžu a zajistit už vůbec ne.

Stejně tak ani Vy určitě nemůžete zajistit či přímo "vyhostit 20 milionů muslimů z Evropy" a dokonce "s radostí" (jak píšete) už teprve ne! Tak si takové opravdu velmi hloupé, nesmyslné a zavádějící větičky, prosím, raději nechte od cesty.

Upíráte mně právo cokoli parafrázovat? Proč? Je to moje parafráze použitá v mém vyjádření a do Vašeho článku tím nijak nezasahuji. O nějakém zneužití tady nemůže být žádná řeč. Vadí Vám snad pravda ve sdělení, které jsem tady takovou formou napsal?

Vaši odpověď mám tedy chápat tak, že příchod muslimů do Evropy je skutečně invazí v odpovědi na agresi západního světa v muslimských zemích? Dobře. Jsem rád, že jste to takto potvrdil - tedy že tady ve skutečnosti vůbec nejde o nějaké koupání a jeho pravidla, ale o tvrdý střet velmi odlišných světů, kultur a zvyklostí, kde všichni můžeme jedině prohrát.

Odpovězte upřímně - osobujete si právo nazývat vetřelcem každého nevěřícího, který v muslimské zemi vleze do bazénu s muslimy, zatímco u recipročního jednání muslimů u nás pouze poukazujete na špatné dodržování islámské víry? Nejsou ve stejné logice Vaše uvažování naopak takovými vetřelci v Evropě muslimové?

+8/0
11.7.2017 23:05
Foto

H12a46t18e12m 41B85e16r72r90e93z26o77u55g77a 9915814894170

Pane Mazurku, predstavoval jste se jako Evropan a ne jako Cech a ted vidim, ze slovo Evropan Vam už neslouzi, jelikož Evropa pacha ruzna zvěrstva a rict, ze CR posila jen pomoc, je lez, jelikož souhlasila i s bombardovanim NATO a je jeho soucasti a nemluve o prodeji zbrani, které skončily v rukou extremistů a teroristů a to je zlocin, at ho clovek pojmenuje, jak chce. Za druhé, tu invazi Afričanů, o které mluvite, zpusobily zapadni intervence a destabilizace tamnich rezimu a hlavne ten utok na Lybii koordinovan zememi jako Francie, Britanie i Italie.. To je to, co zpusobilo dnesni exod. To jsou fakta a můžete mi dal podsouvat, co jsem nerekl, a kvůli tomu jsem Vas zadal, abyste me neparafrazoval. Mimochodem slovo " vetřelec" jsem nepouzival a byla to jen Vase dedukce, pouzil jsem vtírat se ve vyznamu nezvaného hosta, a ne ve vyznamu utocnika ci nájezdníka.

Jak mate chapat mou odpověď, vadi mi extremisti a je jedno, jestli to jsou muslimove ci Cesi, jelikož oba uvazuji stejne.

+4/0
11.7.2017 23:35
Foto

L91u79d20ě17k 82M56a56z22u68r12e60k 7700636981919

Pane Berrezougo, opravdu se nesnažím Vám nic podsouvat a není to ani mým cílem. Obdobné bych očekával i od Vás, což však bohužel moc nevidím.

Slovo Evropan jste použil Vy ve svém článku a na to jsem pak obdobně reagoval - tedy nepředstavoval jsem se jako nějaký Evropan.

Ke slovu "vetřelec" - pokud jste použil slovo "vtírat se", pak jde o "vetřelectví". Pojmy "nezvaný host" vs. "útočník, nájezdník" je pouhým slovíčkařením. Nemá smysl se o to jakkoli přít.

Ano, mohu souhlasit s tím, že dnešní "invazi Afričanů" (jsem rád, že tento pojem nebagatelizujete a sám uznáváte) opravdu mají na svědomí doslova zločinné intervence Západních zemí v čele s USA v této oblasti. Nesouhlasím ovšem s tím, že něco takového Afričany k takové invazi jakkoli opravňuje. Pokud bych měl Vaše uvažování přijmout, tak bych musel nutně konstatovat, že jsme ve válce! A to se opravdu stále zdráhám takto říct.

Ale zpět k oné konkrétní věci a obsahu Vašeho článku (aneb. - "muslimové vyskočte z vody").

Uvědomil jste si vůbec, co jste vlastně napsal a co tady obhajujete? Já Vám to řeknu naprosto "po lopatě":

Jasně jste napsal, že muslimové s tím koupáním dělají v Evropě chybu a chovají se v rozporu s islámem. Tedy voláte po tom, že je nanejvýš žádoucí, aby se muslimové v Evropě nikoli integrovali a přizpůsobili, ale právě naopak - aby se (díky požadavkům své víry) jednoznačně separovali, odlišili, segregovali, vyčlenili .... (nazvěte to jak chcete), vytvářeli své vlastní bazény (jinak se vlastně vůbec nevykoupají a nemohou vykoupat), své vlastní "no-go zóny" s jinými pravidly, zákony, zvyklostmi, právem šaria, atd., .... aby takto vlastně začali v Evropě doslova zabírat území, čtvrti, města, až nakonec celé země a vytvářeli muslimské státy!

To jste opravdu podle mě v podstatě napsal a já to tak skutečně musím chápat (aniž bych Vám cokoli chtěl podsouvat). Moje otázka, na kterou jste stále neodpověděl je stále stejná - "Proč nehodlají muslimové respektovat naši evropskou kulturu, práva a zvyklosti!?"

+2/0
12.7.2017 13:01
Foto

H23a25t54e74m 23B22e23r94r26e98z93o31u32g87a 9625844614830

Pane Mazurku, když člověk místo toho, aby chápal text, začíná psát vlastní, tak prosím Vás napište samostatný blog pod Vašim jménem bez nekonečných mylných interpretací a chybného parafrázování. Myslím, že autor má dostačující slovní zásobu, aby použil přesná slova vyjadřující své myšleni. Pokud to děláte úmyslně, tak to vypovídá o Vašich etických hodnotách. Pokud jste text nepochopil, stačí jej znovu a nezaujatě přečíst a možná bylo by dobré přečíst i moje ostatní blogy. Nepamatuji si, že jsem v nich psal, co se snažíte mi přepisovat. A z metodologického hlediska otázka má souviset s původním textem autora a ne s mylným parafrázováním ze strany čtenáře. V tom případě si na ní můžete odpovědět sám, jelikož souvisí s Vaším textem a ne s mým. Přeji Vám hezky den. H

+2/0
12.7.2017 14:31
Foto

L23u40d33ě43k 91M38a34z55u84r73e46k 7690406331619

Pane Berrezougo, pokud jsem podle Vás Váš text pochopil špatně, sdělte mně tedy, prosím, v čem konkrétně a kde. To jste zatím neudělal.

Já se domnívám, že jsem dostatečně pochopil nejen Váš text, ale i jeho skutečný obsah a hlavně neblahé důsledky toho, o čem tady píšete.

Přečtěte si proto sám znovu to, co jste napsal a pokuste se pochopit, co z toho opravdu plyne. Je možné, že jste si to sám vůbec neuvědomil a tyto důsledky si vůbec nechcete ani připustit.

Ve skutečnosti si ale myslím, že Vy jste dostatečně inteligentní na to, abyste to sám dobře věděl a jen neustále sám účelově odbíháte od věcí podstatných k naprosto zástupným, ve kterých poukazujete na jakési imperativy Vaší víry, které jsou bohužel neslučitelné s naším svobodným evropským pojetím.

Naše názory jsou v tomto evidentně naprosto odlišné.

Přeji Vám také hezký den.

+4/0
12.7.2017 17:02

L77u62d64ě75k 36T24o93n78d66r 3241902832615

Pane Mazurku, zkusme se na to podívat trochu z jiné strany. Já i Vy jsme "obyčejní" Češi, ne-muslimové, kteří nemáme žádnou možnost ovlivnit koho naši vrcholní představitelé v NATO, v USA nebo EU napadnou, vybombardují, kam budeme "vyvážet demokracii", kam zbraně, kterého diktátora budeme podporovat a hýčkat a kterého diktátora naopak svrhneme a zabijeme. A přestože žijeme v demokracii, nejsme schopni to ovlivnit. Ale neseme za to následky. Takže Vy i já můžeme říct (stejně jako pan Berrezouga ve svém dřívějším článku) "Ano, je to mým jménem, ale já za to opravdu nemůžu." Takže, vzájemné výčitko "kdo za co může" jsou jen ztrátou času. Já ani Vy za to nemůžeme, a pan Berrezouga taky ne.

Na otázku: "Proč se k nám do Evropy vetřeli a vtírají a proč nehodlají respektovat zdejší kulturu, práva a zvyklosti" přeci taky znáte odpověď. Muslimové ve Francii, v Holandsku, v Británii nejsou "vetřelci", ale jsou tam podle práva těchto zemí - jsou to obyvatelé jejich bývalých kolonií. Je to následek který si tyto země nesou. Do Německa přišlo hned válce 2 miliony muslimů z Turecka na pozvání německé vlády. A tyto vlády nikdy neřekli, musí se z vás stát ateističní nebo křesťanští Francouzi, Britové nebo Němci. Povolili jim žít tak, jak by žili v rodné zemi. A že "multikulturalismus" a přijímání emigrantů z důvodu, aby "zachránili vymírající a starnoucí Evropu" je přeci oficiální, veřejně hlásaná politika EU ! Tak proč se zlobit na muslimy? Proč jim to vyčítat? Proč si vylévat vztek na nějaké muslimce v burkinách nebo muslimovi v mešitě? To nemá žádný smysl.

Vzpomněl jsem si na staré české přísloví: "Malost člověka je v tom, že když se rozlobí na Boha, jde a zabije kostelníka". Původcem zla jsou naše elity (politické a hospodářské) které ničí svou vlastní civilizaci. "Vetřelci" muslimové jsou pouze důsledkem rozhodnutí našich elit. To jsou ti naši "bohové", na které bychom se měli opravdu naštvat.

+9/0
12.7.2017 13:20

L34u88d80ě49k 75T18o78n85d61r 3891812612455

A co se týká muslimů. Vy i já víte, že celá západní Evropa je a bude definitivně a nezvratitelně muslimská. Je to jen otázka času. Francie, Británie, Neměcko, Holandsko... tam všude bude klasická evropská civilizace jen vzpomínkou a bude podrobena pravidlům "šaríja". Já, ani vy s tím nic nenaděláme. Jsme bezmocní. Jediné o co se můžeme pokusit je, odstranit ničivost a destruktivitu islámské ideologie, který v ní je. Nebezpečné na islámu není víra v Boha, ale "politická stránka" islámu, která přetváří a mění celou podstatu společnosti ve které působí. Islám je destruktivní ideologie protože má v sobě zabudované destruktivní prvky, které je potřeba vytáhnout na světlo, na veřejnost, jasně na ně ukázat a říct: "v tomto a v tomto se skrývá zlo. Odstraňme to, Nedovolme aby se to a to z muslimské ideologie v naší zemi šířilo".

Víc udělat nemůžeme. A pokud existují lidé na jakékoliv straně barikády, tak by se k tomnuto cíli měli spojit.

+6/0
12.7.2017 13:30
Foto

L87u66d37ě31k 78M39a63z97u69r19e98k 7290856561979

Máte naprostou pravdu a nemůžu než souhlasit! R^

+2/0
12.7.2017 13:51

M46a54g76d76a47l50e93n60a 83M65a29c63h24o81v91á 2113745926738

Pořád si říkám, že my (myšleno země V4) a Rakousko máme slušnou šanci se z toho dostat. Sice budeme mít chálifát za hranicemi, ale to by nebylo v Evropě poprvé.

+6/0
13.7.2017 11:29

J78a15n 22J38e92n21i54c 1964354287704

Znám osobně lidí v Německu, kterým Turci vadí už nejméně 30 let. Je to stará generace podobně jako já. Předpokládám, že taky vychovávají své děti jako muslimové a také ve své víře. Nemyslím si, že přerod na chalifát na západ od nás může být jednoduchý. V lepším případě to budou občanské nepokoje, v horším občanská válka. Zatím nejsou všechny mozky vymyté ve stylu: Nenecháme se zastrašit a semkneme se... (jinými slovy holýma rukama proti AK47)

Na můj vkus hodně obhajujete muslimy. Nejde o lidí samotné, ale o jejich víru. Křesťanská a muslimská civilizace nedospěly k tomu, aby se mohly mísit. Možná ani nikdy nedospějou. Považovat ženu za méněcennou je ve velké části světa (nejen muslimského) norma. Tohle je zcela mimo evropské hodnoty. Neumím si dobře představit, že bych přijal domů hosty a oni se mi snažili zničit dům já je za to ještě živil... A přesně to se děje v Evropě. Muslimové si v mnoha případech zničili vlastní zemi (svým způsobem chování a života) a stěhují se ve velkém do Evropy, kterou však ničí taky. Souhlasím s Vámi, že tolerance k tomuto chovámí je chybou našich elit. Tak bychom je měli vyměnit a nastolit nové zákony, závazné a vymahatelné pro všechny obyvatelé Evropy bez výjimky. Pokud se to některým nebude líbit, měli by se přestěhovat tam, kde jim to vadit nebude...

+1/0
17.7.2017 17:13
Foto

M50a55r32c31e86l 24B45u14r84k96e47r71t 5764473235190

Pán Berrezouga, ak by sme mali byť podľa Vás dôslední, a teda nabádať alebo "žiadať" moslimov, aby neporušovali vlastnú vieru, potom by sme tým pádom od nich zároveň nepriamo žiadali, aby islamské teroristické útoky proti neveriacim pokračovali aj naďalej. Lebo aj o tom je moslimská viera, resp. islam - o likvidovaní inovercov. Preto Váš článok, aj keď verím tomu, že bol napísaný v dobrej vôli, je viac na škodu ako na úžitok. A o to hlavne si myslím išlo pánovi Mazurekovi.

+1/−1
15.7.2017 9:53
Foto

H98a83t87e27m 97B54e91r81r29e40z41o47u82g36a 9955954344640

Vazeny pane Mazurku, nez si dovolujete nazev clanku, který resi konkretni problém parafrázovat, mel byste také jako evropsky a zapadni obcan zajistit, aby Vase vlady a Vase vojska vyskocili z islámského světa jednou provždy a prestali do neho zasahovat a importovat jejich vlastní systémy. Pak s radosti vyhostime 20 milionu muslimu z Evropy. Pokud tohle nejste schopny zajistit, tak nechte prosim nazev clanku jaky je, jelikož nejhorsi pro autora je, když někdo zneuziva jeho slova, protože jeho videni světa se pohybuje mezi extrémy at jsou bile ci cerne.

0/0
11.7.2017 22:08

L94u78d18ě90k 59T14o85n39d88r 3881802672495

Nebuďme pokrytci a neschovávejme se za pseudo-argumenty typu, že nám to vadí z důvodu hygienických. To je pokrytectví.

Pokud by opravdovým důvodem byla "hygiena", pak logickým řešením by bylo zakázat plavky úplně a povolit pouze nudistická koupaliště. A že, "burkiny" tvoří "příliš mnoho látky" a proto je to nehygienické, taky neobstojí. V bikinách mohou chodit akorát mladé a štíhlé ženy, jejichž tělo je přirozeně krásné. Starší ženy a plnoštíhlé ženy raději než sáhnou po jednodílných plavkách zahalujících celý trup. Protože je to estetičtější. A když si k tomu vezmou koupací čepici, tak už z toho mají skoro "burkiny". Takže se nevymlouvejme na hygienu.

To co nám vadí a dráždí nás je, že tak muslimové dávají okázale najevo, že jsou tady. "JSME TADY! U Vás! Ve vaší zemi! Ve vašem bazénu! A vy s tím, milí Češi, nemůžete dělat vůbec nic, jen se vztekat. A příště budeme se šátky i ve školách vaších dětí. Jako nájemníci ve stejných domek jako vy. Budeme mít hlasovací právo jako vy a vy se nám budete muset přizpůsobyt...."

A to je to co nás štve. Tak si to přiznejme a nebuďme pokrytci.

+15/−1
11.7.2017 17:36

M61i55r97o45s97l51a40v 52K51u10l40h49a67v82ý 5139662111

R^ Pane Hateme určitě dobrý a potřebný článek. Není však na nás, řešit islámské pojetí nějakého koupání.

1)Co však je k řešení, je hygiena. Není potřeba zdůrazňovat, že upocený člověk se má před vstupem do bazénu osprchovat (nejlépe nahý - umýt si zadek) - burkiny to nesplňují.(pravdou je, že se to nedodržuje a plavčík to důsledně nekontroluje.)

2)Mnohý zákaz dlouhých pánských plavek a povolení burkin je v jasném rozporu.

Nemohu jinak, než účelově odběhnout od tématu; právě jsem četl na PL, že v námi podporovaném Kurdistánu příbuzní včetně bráchy mučili a pak pohřbili zaživa sestru za to, že jela do práce v autě s cizím mužem. Ještě hroznější je dovětek, že to není nic výjimečného. Polomrtvou ji zachránil její švagr. V tom Kurdistánu, který i zdejší bloger tak opěvuje.

V tomto kontrastu dvou událostí to je jako když se řeší polité šaty v hospodě a vedle toho ničivé krupobití na desítkách hektarů.

Omlouvám se za odbočení, ale chtěl jsem vyjevit tento příměr.

+3/0
11.7.2017 17:00

M70i51l75a52n 81R28a39d89e91k 3377226211251

To co se deje u nich je jejich vec. Nerad bych jim do toho kecal. Ale u nas mame zvyky jako se koupat v plavkach a to je smerodatne

Ja v praci i v Americe musel chodit v saku a kravatli v dobe hippies. A take jsem mel svobodnou volbu, bud se podridit dress code, nebo jit delat tam kde jsem mohl chodit pohodlne usoupnuty

+11/0
11.7.2017 17:28

B13o92r48e72k 90J84a37n37e59c96e81k 4330512362180

Vas zamestnanec stanovil dress code, kterym jste se musel ridit. Akvapark stanovil dress code, kterym se musi ridit jeho navstevnici. Akvapark usoudil, ze konkretni odev je v poradku. Kde je problem?

+2/−4
11.7.2017 17:55

M60a20r46t13i35n31a 86M19o26u73d19r72á 7790153176599

odkdy určují dress code zaměstnanci?

Vy asi nebudete zdejší, že....

+4/0
11.7.2017 19:25

D13á39š40a 83Ž37a55l28u20d21o80v72á 5425902774695

Je snad každému, kdo si jen nechtěl rýpnout, jasné, že chtěl napsat zaměstnavatel.

0/0
18.7.2017 9:12

M58i75l12a81n 41R26a75d18e89k 3807166381551

A pkud vim pane Berrezouga, tak Koran neni modni casopis, a pouze rika ze by se zena mela oblekat cudne. Opravte me jestli se mylim

+1/0
11.7.2017 16:35

L27u75d64ě57k 54T89o32n29d21r 3951332322645

Korán, súra 24 Světlo, verš 31:

"A řekni věřícím ženám, aby cudně klopily zrak a střežily svá pohlaví a nedávaly na odiv své ozdoby kromě těch, jež jsou viditelné. A nechť spustí svoje závoje na ňadra svá. A nechť ukazují své ozdoby jedině svým manželům, nebo otcům nebo tchánům nebo synům nebo nebo bratřím nebo synům svých bratří či sester nebo jejicjh ženám a nebo těm, jimž vládne jejich pravice, nebo služebníkům, kteří nemají chtíče anebo chlapcům, kteří nemají pojem o nahotě žen. A nechť nedupou nohama, aby lidé postřehli ozdoby, které skrývají".

Korán, súra 33 Spojenci, verš 33 a 59:

"(ženy) zdržujte se důstojně ve svých domech a nestavte na odiv ozdoby svoje podle způsobu dřívější doby nevědomosti!"

"Proroku, řekni věřícím ženám, aby přitahovaly k sobě své závoje! A toto bude nejvhodnější k tomu, aby byly poznány ale nebyly uráženy".

Nejsem odborník na Korán, ale to je asi vše co Korán říká o odívání. Ale Korán je pouhá 1/3 islámu. Stejně důležitý jako samotný Korán jsou zaznamenané výroky proroka Mohameda (hadísy) a z nich plynoucí pravidla chování (šaríja). To je v islámu neoddělitelné a stejně důležité důležité. Pan Berrezouga pravděpodobně vysvětluje to, co vychází z islámsklého práva (které do češtiny doposud nebylo přeloženo, takže ho nemůžeme znát.)

(Doufám, že se nemýlím a že jsem svou vysvětlivkou neuzpůsobyl nějaký omyl.)

+2/0
11.7.2017 17:15
Foto

H27a91t24e49m 23B76e35r95r48e23z13o12u35g27a 9865634324930

Pane Tondro je to tak jak jste napsal. Pridal jsem texty v arabstine, které vychazi jak z Koranu, tradice i legislativy a zamerne jsem je k blogu prilozil v arabstine, aby muslimove mohli argumentovat a zdůvodnit jejich chovani, které bohužel není spravné. Proste tentokrát muslimove nejsou v pravu a nemusíme se tocit kolem horke kase.

+7/0
11.7.2017 17:53

B55o49r89e64k 93J15a18n83e45c86e46k 4380632162570

Jenomze pravo muslimu v akvaparku neplati. Oni ho nemuzou vyzadovat na ukor ostatnich (treba at se vsechny pritomne zeny zahali), ale zaroven akvapark ani nikdo jiny nemuze vyzadovat, aby se jim muslimsti navstevnici ridili.

+1/0
11.7.2017 18:00

L18u60d57ě25k 75T41o91n60d30r 3311362502545

Děkuji. Děkuji Vám za práci kterou děláte.

+4/0
11.7.2017 18:04
Foto

H51a64t15e42m 57B72e39r76r25e36z37o30u43g15a 9915884184110

Pane Radku, nemýlíte se.

0/0
11.7.2017 17:41

M83i48l94a76n 19R35a15d17e28k 3237566381431

Konecne nekdo to tu vysvetlil kdo je muslim a rozumi tomu. Evropsti politici a elity si prisuzuji pravo tomu rozumet vic nez muslimove

+11/0
11.7.2017 16:32

T72e77r66e39z93a 32H41a95j16k43o28v40a 5457312874550

Casto jednaji velmi spravne.

0/−1
17.7.2017 7:39

B96o86r68e40k 22J34a65n15e55c86e94k 4160512652210

"Evropani na druhé straně, jestli se mají na něco muslimů ptát, než cokoliv řešit, tak proč muslimové porušují vlastní víru a ještě navíc otravují?"

Podle mého názoru se naopak Evropané muslimů ani kohokoliv jiného nemají co ptát na víru a její projevy, protože žijeme v sekulárních státech. Jestli se někdo chce nebo nechce chovat podle pravidel vlastní víry a neporušuje tím zákony, je to jen a pouze jeho/její věc.

V UAE mají hospody, kde se servíruje alkohol a podává vepřové - u vchodu stojí ochranka, která kontroluje občanky a muslimové dovnitř nesmí. Zavedeme takovou kontrolu u vstupů do bazénu? Bude inspekce v neděli kontrolovat pracující v restauracích, MHD a jinde, jestli nejsou křesťané?

+1/0
11.7.2017 15:42



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.