Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pěkná slova, pěkný seznam aktivit... a činy?

0 0
možnosti

P49e21t87r 96S11k97á93c46e20l

22. 11. 2015 21:39

< Vypracování jednotné interpretace Koránu v Evropě odmítající veškeré formy násilí a naprostý zákaz džihadistického myšlení omezeného na válčení a jakéhokoliv prosazování cizí legislativy či její části na tomto kontinentu.>

Tomu moc nerozumím, autor chce v tomto rozbouřeném světě prosadit jednotné myšlení? Stačí otevřít Korán a nalistovat ustanovení o tom, že muž může mít několik žen. Všichni dobře víme, jak to potom vypadá. Navíc odporuje tohle Desateru přikázání, něco o dychtivosti, hamižnosti, atp.

0 0
možnosti

P45e65t93r 44B30u29r22d67a

7. 1. 2016 15:43

U křesťanů je to tak, že by měli dodržovat tu více omezující normu. Co je zakázáno zákony státu a povoleno Biblí, nesmí se dělat protože to zakazuje stát. Co je zakázáno Biblí a povoleno státem, nesmí se dělat, protože to zakazuje víra.

Rozvod je u křesťanů (asi obzvláště katolíků) problematický, protože sňatkem se (podle Bible) muž a žena stávají jedním tělem - ale stát ho povoluje. Stát povoluje se nemodlit - ale věřící by se modlit měli ...

Lepší příklady mě nenapadly.

0 0
možnosti

Tak jsem kouknul do diskuze, a pan Beneš cituje nějaký pasáže o útlaku žen a podobně. Sakra napsal to někdo před staletíma, s nějakým úmyslem a v nějakém kontextu. Brát doslova bez přemýšlení o tom, kdy a proč to někdo napsal je přece myšlení teroristického pěšáka. Ten přesně takhle myslí. Co je psáno to je dáno a basta. Mě by spíš jako atheistu zajímalo, proč se nikdo nezamýšlí nad tím, že když je na obou stranách jedinný bůh, proč po nějaké době bůh dopustil, aby se část lidí začala řídit úplně něčím jiným, než hlásal jeho syn v Izraeli? A proč se vůbec kouká na to, jak se už 2 000 let jeho vyznavači mezi sebou mydlej, a vraždí jeho jménem? :-/

1 0
možnosti

P43e88t83r 21S83k91á55c91e63l

22. 11. 2015 21:34

Dobře jste to napsal, "...se část lidí začala řídit...". Ta druhá část lidstva si cestu TAM zvolila za prostředek k dosažení cíle. Ti Vámi zmínění zvolili cestu TAM za CÍL, v tom je ten rozdíl. Nic na světě není bez příčiny, v tom se jistě shodneme. A takže po porušení přikázání následuje trest, třeba i formou nemoci. Nejprve lehké, nepoučíš se, přijde těžší. Proto nemoc je třeba odmítat jako zlo a stát se lepším. Více viz:

http://www.bruno-groening.org

Pokud si myslíte, že život zde je za odměnu, mýlíte se. Vysvětlí Vám to nejlíp na http://www.hcjb.cz a četbu jejich časopisu doporučuji.

Zdravého rozumu je nám třeba...R^

0 0
možnosti

"..a veškeré koránské verše mluvící o válčení musí být umístěny do jejich historického kontextu a v žádném případě nemají dostat univerzální a nadčasovou platnost, jak se tomu děje právě u těch radikálních skupin."

Tady to je! V bibli lze také nalézt něco divných tvrzení, ale necitujeme to pokaždé, když se mluví o křesťanství. Pokud bude základem jakéhokoli náboženství láska a lépe prožitý život, nemá s tím problém.

1 0
možnosti

Jenže biblické texty (a řešíme jen Starý zákon, v Novém zákoně Ježíš k žádnému násilí nevyzývá, naopak) mají jiný charakter než texty Koránu. Třeba Jozue dostal příkaz vybít Jericho, ale to není nadčasová výzva, jako je na řadě míst v Koránu: např. "Až skončí posvátné období..., zabíjejte je, kdekoli je najdete. Pokud se v těch textech jen trochu orientujete, je zřejmé, že je to jako nebe a dudy. Navíc texty Koránu, hadísů a Síry (kanonického Mohamedova životopisu) se prolínají a doplňují. Kdo říká, že tu jde jen o otázku interpretace, je v zásadě buď neznalec nebo lže.

1 0
možnosti

Je mi líto, ale považuji autorův bod 3 za čirou utopii, a to z celé řady důvodů. Ale ilustruji tu jeden důvod citací z jednoho pramenu islámu - jeden hadís od toho nejuznávanějšího autora, Buchárího:

Syn Abbásův předal, že Umra řekl toto: "Mám strach, že by postupem času někdo mohl říci: Kamenování nenajdeme v Boží knize. A skončí to tím, že se opustí příkaz, který seslal Bůh. Není snad kamenování povinným trestem tomu, kdo se jako sezdaný oddává cizoložství, když je o tom důkaz nebo těhotenství nebo doznání?"

Všimněte si, jaké jsou pojistky proti časové relativizaci pramenů islámu. A další citace z hadísů, ještě daleko závažnější:

Vyprávěl Abu Hurajra. Alláhův prorok řekl: Hodina posledního soudu nenastane, dokud nebudete bojovat proti Židům a kámen, za kterým se Žid schová, neřekne: Ó muslime! Je za mnou (schovaný) Žid, zabij ho!"

Tady se dokonce nepřímo píše, že je potřeba proti Židům bojovat až do konce světa a že teprve známkou konce bude, že dokonce neživá příroda se bude stavět ve prospěch zabíjení Židů. A to nejni žádná sranda. Dnes tedy bez karmy.

2 0
možnosti
Foto

Dobrý den, na tuhle otázku jsem odpovídal na svém FB, jen zkopíruji odpověď:

Vztahy mezi Židy a Araby, případně muslimy jsou složité a důležité je dělat rozdíl mezi politickou a náboženskou válkou. Z hlediska islámu, muslim nemůže být muslimem, pokud neuznává všechny židovské proroky, včetně Ježíše a nemyslím to špatně a ani neuctivě ke křesťanům, který je také Izraelit a Židi mají tu smůlu, že bereme jejich učení a navíc je obracíme proti nim. Korán nemluví jednoznačně o Izraelitech, kritizoval ty, které porušovali úmluvy nebo sabat a byli to ti samí, které Tora kritizovala, když byli neposlušní ke svým prorokům. Na druhou stranu Korán uznával, že jsou mezi nimi spousta zbožných a správných a budou do Soudného dne, a proto uznával nejen jejich směr modlitby a postvátnost Jeruzálema, ale také dal muslimům jiný směr (také Abrahamův), který je v Mekce a pak Korán povolil nejen jídlo Izraelitů i křesťanů, ale dokonce povolil svatby s nimi, abychom zakládali rodiny bez donucování ve víře. Cílem bylo, aby se všechny tradice potkaly pod jednou střechou a obohacovaly se vzájemně. Sám Muhammad měl problémy s některými židovskými kmeny, ale v žádném případě ne se všemi a nedělal z toho všeobecný názor o Židech. Dokonce jedním z Muhammadových zázraků, je, že modlil v Jeruzálemě s ostatními proroky, aby ukázal sjednocení původu Zjevení a vrátil se pak do Mekky a nezůstal v Jeruzalémě a ani netvrdil, že je to muslimská postvátná půda. Otázka je, když nám Bůh dal Mekku jako směr a nechal jim Jeruzalém, co já nechápu, proč po smrti Muhammada muslimové pochopili koránská slova jako požehnaný a modlitba jako nárok na Jeruzalém.. a to je vážný problém, možná muslimové nepochopili, že ani Alláh ani Muhammad jim neřekl, abychom to město dobyli (tedy "osvobodili").

1 0
možnosti
Foto

Zdravím Tě, Hateme, měl bych několik poznámek:

Už hned například bod č. 3 je problematický, jak chceš prosadit jednotnou interpretaci Koránu, ta neexistovala ani po smrti vašeho zakladatele proroka islámu Mohameda. Navíc v čí autoritě? Jaká náboženská autorita by tohle prosadila? Diverzifikace islámských center či tradic v Evropě je opravdu široká. Jak tedy prosadit jednotvý výklad? To by muselo být jedině na základě nějakého islámského koncilu, které by ty jednotlivé body prosadil jako dogmata, která jsou nezpochobnitelná. (podobnost s katolickými dogmaty) Problém je, že genius náboženství a jakéhokoliv věroučného systému je právě ve svobodě výkladu. Bod č. 3 je tak podle mne nesmysl.

Bod č. 4 - Pokud se integrují, problém tady je, že integraci brání nejnom gheta, ale také majoritní společnost, do které muslimové přicházejí, bod č. 4 má smysl, jedině ve chvíli, že se nejdříve zasadí o integraci majoritní evropská společnost.

Bod č. 5 - Chyba na naší Evropské straně, už to mělo být dávno vyřešené - tady bych se obrátil o pomoc v předání zkušenosti, jak řeší otázku s imigranty, k USA, oni mají přece jenom delší zkušenosti s integrací imigrantů, i když se jim také úplně nedaří, jak bych chtěli. (ale přece jenom jsou v tomhle o nějaká staletí dál)

Bod č. 6 - Problém je, že imámové mohou kázat arabsky a kdo arabsky umí? Já byl na jednom tvém kázání, kde jsi kázal v arabštině. jak potom vyhodnotím tvoje kázání, když jsem mu nerozuměl? Ale souvěrci ti rozuměli, to ano.

Zavedl bych jako povinný jazyk v mešitách - český jazyk, případně jakýkoliv jiný, ale s překladem do češtiny.

Bod č. 7 Jistě, ale problém nastane, když to bude muslim z druhé nebo třetí generace. První generace byli Pákistánci, druhá generace pak jejich děti, kteří už se ve Francii narodili, další generace už o Pákistánu a jazyce či kultuře skoro nic neví... Kam je potom vyhostit?

2 0
možnosti
Foto

Zdravím Karle, děkuji za poznámky. Bod č. 3 jsem už upřesňoval: Ne sepsání nového Koránu, ale upřesnění historického kontextu a pokud se to muslimovi v Evropě nebude líbit, může se vrátit do své islámské země a praktikovat islám podle libosti. Můj hlavní postoj, aby náboženství patřilo do soukromé sféry a Evropa má zachovat svůj sekulární systém a to je bez udělování výjimek.

Ohledně tvé poznámky o integračních problémech, už dávno jsem se zmínil, že Evropa dělá tu chybu, když nemá jasné integrační a emigrační zákony, což zkušenosti ze zemí jako je Kanada a USA mohou být opravdu přínosné, ale tady řešíme terorismus a náboženskou intoleranci, což se týká tisíců a ne miliónů, jak řekl sám francouzský prezident, jelikož sám mám část rodiny ve Francii a učím i francouzštinu a francouzskou literaturu a můžu Ti zaručit, že ve Francii existuje spousta umělců a spisovatelů, a dokonce i ve francouzské vládě, mezi imigranty, a kteří jsou dobře integrovaní a považují se především za občany a pak až muslimy a tenhle směr se musí podporovat.

A ohledně kázání v arabštině, v té době jsem kázal, jak dobře víš, arabsko-anglicky a jsem i pro český překlad, ale upřímně nevěřím, že tohle by vyřešil ten problém v Evropě. Jsem pro úplnou odluku mezi Evropou a Blízkovýchodních zemí ohledně islámských učení. Po dlouhém přemýšlení jsem pochopil, že největší problém, je průnik intolerantní ideologie skrze ty duchovní, kteří jsou z Blízkého východu anebo tam formovaný a vzdělávaný a přijdou do Evropy s nekompatibilními představami. Jsem pro založení, pokud tady žijí několik milionů muslimů, evropských kateder, ve kterých duchovní budou primárně vyškolení a budou v přímé interakci s muslimy, kteří žijí v Evropě a budou rozšiřovat místní evropské hodnoty a ne importované z BV, a tím můžeme zabránit manipulaci a vymývání mozků i druhé či třetí generace.

A jsem pro okamžitou deportaci první generace, a když už to předali, tak musíme okamžitě jednat s nimi a ne aby je tajné služby sledovali čtyři

1 0
možnosti

hezke, nemam asi ted na prvni dobrou s cim nesouhlasit. nedavno jsem v  jedne mistni diskusi napsal, ze islam = nacismus a mel by byt stejne tak zakazan (a krom toho i komunismus). samozrejme je to zjednoduseni (islam se nerovna nacismus pokud budeme striktni), ale myslel sem to tak, ze islam v Koranu hlasa nenavist k jinovercum a celkem drsne potira zakladni lidska prava, v cemz podle meho nazoru naplnuje znaky, ktere postacuji jako duvody k zakazu, stejne jako u nacismu. Vy tu vicemene pisete podobnou vec (v clanku ty body 1-7, predevsim posledni dva), tj ty 'frakce' islamu, ktere souhlasi se 'striktnim vykladem Koranu' a hlasaji nasili proti ostatnim (+potirani zakladnich lidskych prav, to zejmena vuci zenam, ale treba take vuci homosexualum [a to sam jsem homofob - ve smyslu ze se mi homosexualita hnusi, ale respektuji pravo kazdeho na svuj zivot]) pokud se daji oddelit a zakazat a mely by zustat jen frakce, ktere nejsou v rozporu s evropskym pravem (nehlasaji veci v rozporu), tak s tim samozrejme nemam problem. Vam preji mnoho dobreho, jdete s kuzi na trh, je to odvaha a zaslouzi velke uznani. R^ jen si uplne nejsem jisty s tim, ze je to tak mozne rozdelit.

0 0
možnosti

V14í19t 47K85u91č85e10r59a

20. 11. 2015 14:21

Problém je, že racionalita naučila lidi (bez ohledu na jejich náboženství) vycházet ze zkušeností. Všechno co píšete je pravda a je rozumné, jenže pokud se bude - a to kdekoliv na světe- objevovat to co vidíme nyní - že někdo bude chtít druhého zabít jen proto, že nezná zpaměti alespoň část koránu  nebo já nevím co - pak zkušenost bude říkat, že je lepší se takovému setkání vyhnout než zjišťovat, zda jde o vyjímečného jedince (kterého odsuzujete i Vy) nebo to je mírumilovný člověk s dobrými úmysly.

A pokud má někdo takových zkušeností (špatných) dost a často se stejnou skupinou lidí - je pro něj jednodužší (a bezpečnější !!) raději je považovat za potenciálně nebezpečné všechny (a mnohé neprávem) než být obětí ojedinělou (ale zato bezpečně mrtvou) obětí.

P.S. u nás v Česku se o lidech s touto špatnou zkušeností říká, že jsou xenofobní...

6 0
možnosti

J63a58n 83H29a52v18r39d16a

20. 11. 2015 7:57

Výborný článek. Je jasné, že velké množství občanů Evropy s muslimským vyznáním nemají radost z destabilizace vztahů mezi občany a chtějí normálně žít. Určitě ti, kteří respektují evropské hodnoty a zapojují se do standardního evropského režimu.

To ovšem neznamená, že se musíme sklonit před náporem migrantů, protože u mnoha z nich lze s velkou jistotou očekávat konfliktní postoj k životním a kulturním hodnotám Evropanů.

4 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS