Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kauza Šabat-ová reloaded.

5. 11. 2016 23:17:38
Sedmý den si i Bůh odpočíval, ale očividně jedna muslimka s nevyřešeným pobytem ten příkaz nejen přehlídla, ale ani dát pokoj nehodlá.

Na svém FB jsem napsal následující:

Milí přátelé, jelikož padlo mé jméno v určitých diskuzních kruzích ohledně šátkové aféry, všiml jsem si, že jsem na to ve svém blogu níže, reagoval už před dvěma lety[1]. Překvapivě můj názor ohledně té kauzy se nezměnil a musíme ji řešit v jejím širším sociopolitickém kontextu.

Prostě muslimové musí přestat s prominutím SR*T místní, když si ani neuvědomují, v jakém kontextu, a v jakém světle jsou viděni, a co se kolem nich děje.

Jinak řečeno, můj názor v kontextu globálního dění je následující: Jsi muslim a chceš stejnou míru práv a tolerance, musíš ji nejdřív prokázat vůči nemuslimům v islámských zemích.

Není tajné, že neexistuje téměř žádná vzájemnost a stejná míra tolerance mezi našimi oběma světy. Tak přestaňme štvát a vyžadovat od lidí, co my sami nejsme ochotní nabízet. Když tohle člověk chápe, ať přestane zneužívat cizí systém, který sám neuznává, proti vlastním lidem.

Tímto nám, jako muslimům a migrantům, zbydou jen dvě možnosti. Buď se naučíme respektovat řád, ať je v rámci institucí či státu a žít podle priorit a VDĚČNĚ přijímat podmínky, které místní systém nám ukládá a výhody, které nám poskytuje a všichni víme, že v našich zemích jich nemáme ani desetinu..

Pokud tohle není jasné, ať se vrátíme domů a vytvořme lepší systém a lepší podmínky, které ten Západ už má a můžou s námi odcestovat a pomáhat ti naši bratři a sestry mezi konvertity k dosažení tohoto cíle.

Ať každá strana mezi lidsko-právními institucemi, populisty mezi politiky, i muslimové, berou vážně to, co se děje v demokratickém systému, který se dá lehce zneužít a vede pomalu a jistě k obrovské kolizi a k vytvoření náhlé a nové reality, ve které slova jako hodnoty a tolerance budou představovat jen prázdné pojmy, jelikož lidé už mají plné zuby těch keců a vře to jako uvnitř sopky.

Reakce byly rozporuplné a hlavní námitky ze strany některých muslimek zněly:

  1. „Takže říkáš, že bychom raději vůbec neměli dávat veřejně najevo svou víru? Někdo rád gothic, tak chodí v černém, někdo rád ethno, má rozgajdané kalhoty, no a někdo rád islám, tak má šátek“

Problém je v tom, že nikdo z těch, kdo mají rádi gothic či etno, nemají příznivce mezi IS, Al-Káidou, Al-Šabab, Boko-Haram atd... Tak bacha, v čem chodíte a jestli se lidé bojí šátků, tak ne kvůli módě, ale kvůli rostoucímu počtu našich výbušných fanoušků.

2. „Náboženská svoboda je zaručená v evropské ústavě. Žijeme přece v demokracii.“

Je to sice pravda, ale chtěl bych se nad tímto bodem pozastavit a ujasnit, podle mého názoru, dvě podstatné věci, které nedochází nejen muslimům.

Zaprvé odluka církve od státu je čistě křesťanská záležitost. Ten spor začal ve středověku, způsobil četné války a teprve v minulém století našli řešení. Buď v částečné spolupráci, anebo úplné odluce a neutralitě státu. Svoboda vyznání jako výplod krvavých konfliktů řešila jen vztah mezi křesťany. A to jednak mezi sebou, a také vztah církve jako instituce se státem.
Konečně po několika stoletích našli systém, který reguluje jejich životy. Věřte či nevěřte, nikdo v té době nepočítal s tím, že se muslimové budou odvolávat na jejich ústavu a používat zákony proti vlastním tvůrcům.

Navíc muslimové nesplňují ani tu podstatnou podmínku, aby takové konkordáty či smlouvy s nimi byly uzavřeny. A to je další problém, jelikož muslimové v Evropě nejsou reprezentováni jednou oficiální institucí, jelikož představují pouze chaotické seskupení stovek modliteben a mešit s různými směry pocházející z původních zemí.

Teď trošku k dějinám tohoto šátku, abychom věděli, o čem se tu dohadujeme:

  • Zaprvé i mezi muslimy jsou spory ohledně výkladu verše „a ať spouštějí závoje na své hrudi.“ Není úplně a jednoznačně řečeno, jestli je zakrývání hlavy součástí tohoto příkazu či ne.
  • Za druhé niqábí a burqí převzali muslimové od dobývaných říší. Tyhle hábity už existovaly před Kristem. V Asyrské říši nošení závoje odlišovalo šlechtu od běžných žen a prostitutek.
  • Ve starém Řecku si některé ženy zakrývaly hlavu i obličej, a to samé ve starém Římě – závoj symbolizoval společenské postavení ženy a mužskou autoritu nad ní.
  • Purdah nebo pardah (persky: پرده, „závoj"), byla náboženská a společenská praxe v oblasti jižní Asie - Persie a Indie, kterou muslimové převzali ze 7. století, kdy zahalování celého těla ženy bylo považováno za symbol měšťanstva, a ještě k tomu převzali principy separace mezi muži a ženami.
  • Otázka k zamyšlení: I kdyby bylo zakrývání vlasů součástí islámského závoje, jeho cílem bylo, aby žena nebyla předmětem pozornosti, a aby splývala s ostatními ženami. Splní islámský závoj svůj účel mimo jeho prostor, kde v zemi nezahalených žen je jedině muslimka zahalená? Kdo zde představuje předmět pozornosti? Když jsou muslimské ženy téměř na denní bázi ve zprávách a na sociálních sítích předmětem pozornosti, a dokonce začaly být obtěžovány nemuslimskými muži. Splní ten šátek svůj účel mimo svůj kulturní prostor a bude dál chránit muslimskou ženu v Evropě nebo spíš začne být důvodem jejích útrap vzhledem k dnešní vypjaté situaci? Těžko abychom si odpověděli kladně. Této části právní vědy se v islámské legislativě říká „Maqasid Aš- šaria“ - neřeší zákon jako takový, ale spíš jeho cíl, a v jakých podmínkách je dosažitelný.
  • Co ještě převzali muslimové od dobytých či sousedních říší? Dokonce symbol svého náboženství: srpek a hvězdu

A to i přesto, že koránský text odsuzuje tyto symboly, najdeme je skoro na všech mešitách •„Ke znamením Jeho patří noc i den, slunce i měsíc, však neklaňte se ani slunci, ani měsíci, nýbrž klaňte se před Alláhem, jenž obojí stvořil, jestliže Jej uctíváte.“ (Korán 41:37)

Bylo by mnohem lepší, kdyby se muslimové věnovali studiu své víry, místo aby jako první začínali nevědomky s projevy převzatých tradic a mytologií.

Pokud budeme pokračovat tímto směrem a zneužívat místní zákony, které řešily vlastní realitu a budeme je chtít aplikovat na jiné importované tradice spíše než náboženství, které mají často nejen odlišné, ale i nekompatibilní hodnoty, míříme všichni k velkému maléru.. Je to jako sypat písek do víceméně fungujícího systému a přitom doufat, že bude dál fungovat. To nebude.

Ti, mezi muslimy, kteří si pořád myslí, že podlézám Čechům, ať konečně pochopí, proč píšu, co píšu: Snažím se zabránit, aby kvůli nám nepřestal fungovat doposud běžící stroj!

A co má dělat muslim, který by si měl být dobře vědom toho, že bohužel v dnešní době vybral náboženství, které je považováno za načasovanou bombu, a které je zneužíváno různými mocnými živly, aby destabilizoval systémy, kultury a zničil společnosti zevnitř?

Přinejmenším ať přestane hrát úlohu hloupého pěšce v šachovnici či trojského koně. Pokud nebudete žít moudře, nenaučíte se dělat ústupky, nebudete hledat kompromisy, neprokážete vděčnost a reciprocitu, nebudete loajální občané, a to nemyslím k vaším tradicím různých forem islámu z Tisíce a jedné noci, způsobíte nejen vaší zkázu, ale zkázu všech.

Pokud si to pořád neuvědomujete, válka mezi našimi světy začala, i když jak poznamenal jeden čtenář, zatím nesměle.

Pokud nepřestanete štvát a dráždit místní kultury kvůli malichernostem, i z hlediska islámu a nepřestanete zneužívat vědomě či nevědomě jejich systém, pak jdeme všichni vstříc obrovskému civilizačnímu konfliktu a všichni o ty práva přijdeme. A jak řekl Cicero, "Inter arma silent leges – „Ve válce právo mlčí“.

[1] Kauza Šabatová očima jednoho muslima

Autor: Hatem Berrezouga | sobota 5.11.2016 23:17 | karma článku: 44.55 | přečteno: 4972x

Další články blogera

Hatem Berrezouga

Reakce (bývalého) předsedy MOP na můj otevřený dopis.

Očekával jsem seriózní odpovědi, ale dostal jsem dopis, který je plný polopravd a lží ze strany předsedy, který v tichosti odešel z funkce, aniž by o tom dal vědět veřejnosti s tvrzením, že je to teď korporace s mladými Čechy!

16.11.2017 v 8:43 | Karma článku: 15.01 | Přečteno: 679 | Diskuse

Hatem Berrezouga

Druhý otevřený dopis předsedovi Muslimské obce Praha, proč jsem dostal ban místo odpovědi?

Velmi podivuhodná a neuspokojující byla reakce na vaší oficiální FB stránce ohledně šíření textů, které v jejich celkovém kontextu a nezkrácené v arabštině otevřeně schvalují domácí násilí, bití žen za odmítání sexuálního

14.11.2017 v 14:22 | Karma článku: 28.46 | Přečteno: 1120 |

Hatem Berrezouga

Islám v kostce

„Život je vlastně celkem jednoduchý a zkomplikuje se jen tím, že sami na komplikovanosti trváme“. Jinak řečeno:

13.11.2017 v 9:37 | Karma článku: 31.10 | Přečteno: 1194 | Diskuse

Hatem Berrezouga

#Zubnikartacek aneb když Muslimská obec Praha šíří bití žen

Proč také nevymyslet svou vlastní kampaň? Ale na rozdíl od ostatních, odpověď nebude záhadou, ale najdete ji v jednom a tom samém blogu.

12.11.2017 v 14:44 | Karma článku: 27.90 | Přečteno: 1848 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Jaromír Hlubek

Nejlepší autonomní řídič je kůň

Tady se pořádají masáže na úrovni demagogie, přičemž většina redaktorů vůbec neví o čem mluví. Elektromobily, autonomní řízení, bonzácké hlášení přes GPS. Socialistická byrokracie chce lidem vnutit všeobecné dobro za účelem jejich

17.11.2017 v 21:11 | Karma článku: 17.41 | Přečteno: 276 | Diskuse

Josef Nožička

Rektor Bek při výročí 17. listopadu: prezidentské volby se nepovedly

Kromě mnoha pietních i protestních akcí se dnes při příležitosti výročí 17. listopadu konalo v našem hlavním městě studentské shromáždění, na kterém vystoupili i představitelé některých českých vysokých škol.

17.11.2017 v 19:40 | Karma článku: 35.82 | Přečteno: 992 | Diskuse

Karel Trčálek

Kéž v této zemi zvítězí zdravý rozum nad komedianty!

Čeští komedianti dostali parádní lekci z demokracie. Nás ostatní tato a jiné lekce ještě čekají, neboť zdravý rozum není opakem šílenství, ale jeho mocninou

17.11.2017 v 19:15 | Karma článku: 12.11 | Přečteno: 612 | Diskuse

Irena Fuchsová

Když tě zavřou, postarám se ti o děti

Letos poprvé jsem příchod 17. listopadu a všechno kolem, brala v klidu a dá se říct i lhostejně. Letos poprvé. Všechny minulé sedmnácté listopady jsem prožila ve zvláštní nervozitě, kterou jsem nechápala.

17.11.2017 v 18:11 | Karma článku: 16.47 | Přečteno: 642 | Diskuse

Karel Trčálek

Ze 17. listopadu se staly druhé české vánoce

Ačkoliv všichni dobře víme, že 17. listopad 1989 byl podvod, přesto teď bloumají pražskými ulicemi tisíce lidí v mystickém vytržení, že se dnes určitě něco velkého musí stát. Ale co? Narodí se spasitel a my budeme opět svobodní?

17.11.2017 v 14:42 | Karma článku: 23.46 | Přečteno: 848 | Diskuse
Počet článků 75 Celková karma 30.20 Průměrná čtenost 9723

Jmenuji se Hatem Berrezouga, vystudoval jsem anglickou literaturu v Tunisu a italsko-francouzskou filologii na FFUP v Olomouci. Přišel jsem do Čech v roce 1998, byl jsem aktivní v mezináboženských a mezikulturních debatách. Poté jsem se zabýval IT oblastí a již 10 let provádím turisty v historickém centru Prahy. V současné době se zabývám výukou cizích jazyků.

Kontaktní email: hatemb@seznam.cz



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.