Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O97t11a 44B12l63a36ž52e55k 3813574199337

Zlatá slova pane Berrezougo - upřímně. Ovšem - problém je v tom, že Vaše snahy o rozbor a vysvětlování Koránu (především v "Dialozích s nevěřícím psem") se míjí s tím, co nosí většina muslimů ve svých hlavách - sám jste o tom psal. Vaše snahy jsou velmi záslužné, ale kdy a kde si je vezme někdo k srdci ?

0/0
26.12.2016 12:38

P61e61t89r 25B15a22u65b22í83n 2619806911660

Děkuji

+1/0
2.12.2016 16:20

M45i67c70h95a77l 29F93r52a37n30z 7403293671852

škoda, že vše názory nesdílí absolutní většina muslimů :-((

+2/0
25.11.2016 11:49

K75r94y27s27t85o90f 34Z29a59c19e53k 8613631825333

Pana Berezougo. Já Vám fandím, ale jak říká izraelec Dan Schueftan - je to celé o číslech. Jeden Muslim je milý pohostinný kamarád, mnoho muslimů je velký problém. Aniž bychom se začali pouštět do teologie a čtení koránu, stačí se podívat na muslimské země - zaostalé diktatury, mizivá lidská práva, skomírající ekonomika, nulový přínos světu, zato však agresivní expanzivní ideologie. Je to jednoduše důsledek toho, že Mohamed byl válečník a jeho učení posloužilo k motivaci válečníků, aby s lehkou hlavou šli na smrt a ženy poslušně vyráběly nové válečníky. Úspěch se tenkrát dostavil ve formě rychlé násilné expanze ale nebyl trvalý, byl založen pouze na agresi zatímco západ postupně vyrostl z náboženské rigidity a začal svobodně myslet, tvořit a podnikat. Výsledek si můžete dnes snadno srovnat.

Odpor k islámu v Čechách je naštěstí jasný a zdravý. Už jsme tu prostě podobné svaté ideologie měli ve formě nacismu, komunismu atd. A islám není jen náboženství jako třeba hinduismus či budhismus. Je to společenský systém včetně práva. Proto se na něj svoboda náboženství nemůže vztahovat. My už tady jeden společenský systém máme - totiž sekulární demokracii.

Vy jste pane Berezougo ušel už pěkný kus cesty k nadhledu nad islámem a arabskou mentalitou. Nechcete udělat i ten finální krok, nechat náboženství historii a podívat se na svět takový jaký je? Odměnou vám za to bude svoboda, radost a úžas z chápání reality

S pozdravem,

K. Ž,

0/0
16.11.2016 16:06

H19a24n49a 62P20a95c89u84l83o84v78á 2886386189336

"Ať každá strana mezi lidsko-právními institucemi, populisty mezi politiky, i muslimové, berou vážně to, co se děje v demokratickém systému."

Problém u této soudní pře není muslimka s šátkem, ale ty tzv. lidsko-právní organizace a jejich protagonisté, jako např. paní Šabatová. ;-)

+12/0
6.11.2016 11:32

J69a84n 85K53o78č46v87a44r63a 4152745207471

Mně přijde podstatná připomínka, že svoboda náboženské vyznání je tu proto, že máme odluku církve od státu. Kvůli této odluce si může stát (např ČR) dovolit nezasahovat do náboženství a umožnit svobodu vyznání.

Jenže pokud nějaká víra má jako součást i svůj vlastní právní systém, pak je zřejmě v konfliktu se státem (např ČR ale i UK), jelikož stát neumožňuje lidem, aby měli svůj vlastní právní systém - musí respektovat ten státní.

A je tu hned konflikt mezi svobodou vyznání a respektem k právnímu systému.

+9/0
6.11.2016 9:45

Z20u86z33a67n40a 69A13n20d25ě79l15o75v78á 8146420428108

Hateme, vím, jak to myslíš, vím, co chceš říct. Dává to smysl. V jednom ale nesouhlasím. Počítáš s tím, že když muslimové splynou s davem a nebude na nich na první pohled poznat, že jsou muslimové, bude to lidem stačit a přestanou muslimy nenávidět. Nemyslím si, že by to bylo tak snadné. Když muslimky sundají šátky, což nakonec stejně nejspíš budou muset udělat, objeví se něco dalšího, co bude vadit. Šátek je jen zástupný problém. Reálný problém je celkem pochopitelná neochota lidí hodnotit muslimy jako jednotlivce a snaha se chránit před hrozbou, kterou islám symbolizuje v očích mnoha lidí. Dokud odsud muslimové reálně nezmizí, nebo nepřejdou do utajení, lidi budou naštvaní a pokud nebudou muslimky snadé cíle, budou muslimy aktivně sami hledat. Nejen hijab, ale celý islám byl zneužit do té míry, že ho lidé ochotně odsuzují a hodnotí na základě těch jedinců a skupin, co ve jménu islámu páchají zlo a extrémních pseudovýkladů, které toto zlp podporují. Vymezovat se vůči šátku je proto podle mě úplně zbytečné. Buď se člověk, islámu veřejně vzdá, protože ses přikloní na stranu těch, co v něm vidí zlo a pak ho lidi mezi sebe vezmou, nebo je praktikující či jen kulturní muslim a může dělat co chce, ale ta velká skupina lidí, co islám vidí jako zlý monolit, přestože muslimové jsou dokonale nejednotní, mu neuvěří a bude ho nenávidět. Naopak lidi, co už teď mají odvahu neodsoudit všechny muslimy a mají sílu rozlišovat islám a terorismus, budou bez problémů tolerovat i ty šátky. Nevím tedy, proč šátek sundavat. Proč odkládat kus oděvu, co nikomu neškodí jen kvůli snaze přesvědčit lidi, kteří mě odsuzují aniž mě znají, když mě stejně budou odsuzovat dál.

0/−13
6.11.2016 9:30
Foto

H21a45t90e51m 85B83e75r77r38e54z72o35u15g97a 9145304794460

Se vsi uctou Zuzano, podsouvas mi do ust slova, která jsem nerekl a spis je to Tvuj názor a ne muj a jak se cítíš a ne jak ja se citim. Ja jsem neprestal byt muslimem a ani jsem nezadal, aby muslimky sundaly satek a zily v utajeni.

Psal jsem historicky, odkud satek pochazi, a co ma symbolizovat z hledisky legislativy a ucinnost jeho pouziti v odlisnem prostředí. Lidi reaguji na muslimy, jak reaguji a je mi lito, ze se cítíš jako obet diskriminace, ale nejsi. Oni nam zacali oplacet stejnou minci, a proc mají tolerovat intolerantni lidi.

Oni neresi Zuzanu ci Hatema a ja nepisu o Zuzane ci o Hatemovi, jak je hezky integrovany, ale o naší muslimske spolecnosti, které jsou vetsinove intolerantni k ostatnim nabozentsvim a to je fakt a staci u nas zit. To se musí reformovat u nas a pokud se budeme neustale vymlouvat, anebo pristupovat k problemu emotivne a osobne, nic se nezmeni. Ale jakmile se většina muslimu, a rikam presne nasich souvercu, at chceme ci nechceme, zacne chovat podle principu reciprocity, vzájemného respektu a tolerance, muzes na sebe mit sto satku a nikdo to nebude resit ani se proti tomu vymezovat.

Tak at především pracujeme na zmene nasich souvercu, nez abychom zadali od lidi, co my sami nejsme ochotni jako celek nabízet.

+28/0
6.11.2016 9:55

Z73u97z55a31n97a 47A30n59d68ě16l48o13v67á 8836110318148

Necítím se jako oběť diskriminace. A chápu jak to myslíš. I chápu to, že nenávist k šátku je odrazem netolerance vůči nemuslimům v muslimských zemích. Jen podmiňovat toleranci zde tím, že se nejprve musí změnit vnímání nemuslimů v muslimských zemích, je absurdní požadavek. Souhlasím, že je nutná sebereflexe a že nelze vyžadovat privilegia a křičet po toleranci a zároveň se dívat skrz prsty na ty, po kterých tu toleranci chceme. A ano, hodně muslimů přesně tohle dělá a musí se to změnit. A ano, je jedno, že já to nedělám a ty to neděláš, když to sto dalších dělá. Ale pořád mi z toho nevychází jako smysluplné podporovat myšlenku, že nejprv se musí všichni muslimové stát tolerantními a pak teprve nemuslimové mají začít uvažovat o tom, že nás budou tolerovat i s našimi šátky a plnovousy.

0/−1
6.11.2016 14:32
Foto

L63i74b56o68r 10V49y90k61o41u58p46i89l 9736165709577

Ó ne, nejprve se muslimové tam, kde jsou hosty, musí stát velmi velmi tolerantními, projevovat vděčnost a pokoru a poté jejich hostitelé zváží, zda je v roli hostí vůbec ponechají. V praxi je to tak, že jen se někde ukáže víc muslimů než dva, začnou hostitele kárat, poučovat, začnou požadovat různé výhody a vyloženě úsluhy a vůbec se chovají podle toho, jak byli naučeni. Nemuslim je otrok a to, že pomáhá, je důkazem jeho slabosti. Za takové situace je mají rádi jen masochisté a lidé zbavení rozumu. Šátky a plnovousy jsou jen příznakem, zato se ale podle nich dá dobře rozlišit, kdo je kdo.

+2/0
26.11.2016 21:20

J34o94s67e12f 65L23e92b13d64u33š16k71a 4882503153515

Nikdo nechce a ani nepotřebuje, aby muslimové splývají s davem. Nechť si klidně vyznávají své náboženství, zrovna tak jako věřící jiných náboženství. Pokud jste si nevšimla, pak nikomu nevadí budhisté, židé, pravoslavní. Je to tím,, že všechna tahle náboženství nechtějí nikoho obracet násilím na svou víru, nevyžadují nějaké speciální ohledy, nechtějí, aby se okolí chovalo podle nich. Nemají kazatele, kteří by kázali pro boj s nevěřícími, nezabíjejí nikoho pro urážku svého boha, prostě chápou jinou kulturu, jiné prostředí. Reformujte své náboženství, tak jako to učinili křesťané, konec konců i oni měli v době minulé cosi o zabíjení nevěřících, o šíření víry ohněm a mečem, považovali své písmo svaté za dogma. I oni upalovali kacíře, kteří si dovolili tvrdit, že Země obíhá kolem Slunce, že není placatá. Změnte výklad Koránu tak, aby odpovídal stupni poznání 21. století a humanismu, aby nebyl zastydlý ve století 14., pak nebudete mít problém soužití s ostatními. Jem pro zajímavost, všimla jste si toho, že arabští učenci byli ve své době na velmi vysoké úrovni a že od té doby, co zavládl striktní výklad koránu jejich úroveň začala upadat? A že právě díky tomu, že v Evropě převládla náboženská snášenlivost a upustilo se od toho, že církevní dogmata jsou neměnná, tak Evropa začala růst na poli vědy, techniky a díky tomu převálcovala arabské učence? Fanatická víra, tak jak ji vyžaduje islám je totiž škodlivá pokroku a rozvoji vědy i lidstva.

Ano, lidé se oprávněně bojí islámských fanatiků, kteří jsou ochotni zabíjet jen proto, že někdo nevyznává jejich víru a dokonce jsou schopni zabíjet i muslimy jen proto, že při tom zahynou nemuslimové. A ten šátek, to je pro mnohé symbol toho fanatického zabíjení.

+9/0
6.11.2016 14:16

Z13u76z10a66n14a 89A15n96d15ě40l45o15v70á 8226780418428

No jo. Souhlasím v podstatě ve všem. Kritika násilného obracení na víru, fanatici v mešitách, vraždění nevinných, nutnost reforem, nebezpečí extrémních výkladů, fanatismus, který zastavil pokrok v arabských zemích i to, že pro mnohé lidi šátek symbolizuje extremismus. Což je vůči muslimkám, které to nakonec odnesou ze všech stran, protože je to prostě nejjednodušší jít po ženách, hodně nefér. Ale jsem schopná to pochopit.

0/0
6.11.2016 15:18

T42e20r58e16z62a 12H96a60j62k65o44v26a 5837892524170

To "nefer" neni od nasi strany, ale od te jejich - fundamentalni, extremisticke a stredoveke a nevzdelane.

+3/0
6.11.2016 15:36
Foto

L41u47d70ě38k 69M89a29z14u62r14e60k 7820566961939

Pane Berrezougo, dávám Vám karmu! R^

Ale, mohl byste mně, prosím, říct Váš pravdivý názor či odhad, kolik je vás muslimů tady v Česku (nebo i jinde) s aspoň přibližně podobným přístupem a názorem, jaký tady prezentujete?

Já si myslím, že jste něco jako "zjevení" (tak jeden z tisíce). Tak mě, prosím, případně opravte.

Děkuji.

+7/0
6.11.2016 9:17

Z20b37y39š55e18k 94H91l95i24n97k69a 3521363480623

Můj soukromý odhad: příliš málo na to, aby se mohlo cokoliv změnit. Chápu Berrezougovo zoufalství a sympatizuju s ním, islám však stále zůstává nenávistným náboženstvím a nevidím naději na změnu.

+3/0
6.11.2016 10:26
Foto

M87a55r54t62i63n 79K40o69k14e71š 3298384121980

Jen taková rétorická poznámka, IMO každá věta začínající na "Takže ty říkáš, že" zavání nepochopením logiky výroku, na který reaguje.

0/0
6.11.2016 8:19

A77l16e67n50a 15H56r60d96i97n46o55v74á 8242702304761

Díky a KARMA R^

+7/0
6.11.2016 7:54

K76a23r51e71l 36C12h44r40a39s95t69i50n46a 4743624930245

Omlouvám se za případnou impertinenci: Kdy muslim mluví pravdu ? Islámské náboženské texty dovolují lhát nemuslimům, aby je zmátly. Proč pan autor vyznává náboženství, které nevylučuje lež ?

+1/0
6.11.2016 4:21
Foto

H10a33t74e30m 80B21e82r98r93e64z64o43u84g94a 9895104984610

Pane Chrastino, To je v poradku i když jsem v diskuzích pod minulými blogy na tu otázku odpovidal. Islam nepovoluje lhani ani vuci muslimum ci nemuslimům a můžete mi prosim Vas citovat jeden jediny Koransky vers, který k tomu nabada? Spis Koran lhani prisne odsuzuje. I řekne Alláh v Soudný Den: "Toto je den, kdy prospěje pravdomluvným pravdomluvnost jejich." 5:120

O tom bude cely blog v rubrice " Dialog s nevěřícím psem" , a ve které jsem mimochodem vyvětli vyznam slova "káfír" v koranskem kontextu.

+2/0
6.11.2016 10:29

J34a85r55a 73R50a14n33k 1201746609891

Moc hezky jste to naspal, ctu i mezi radky a tak jen pretisknu, co jsem uz jinde napsala. Pro Vas jen, ze ziju v Kanade - te kosmopolitni zemi, takze zadny problem se satkem ani turbanem uz davno nemam.....jedna se mi o lidskost a stvani lidi proti sobe a to je o co zde jde.

Humanismus je zakladem evropske civilizace a kdyz ho skrtneme, tak zustanou jen vyhlazovaci valky, koncentraky, genocida/holokaust, tedy nic co by stalo za zachranovani.....

+2/−4
6.11.2016 1:58

S55i61d71n92e79y 98S69i95s11k55a 3427392882375

Tak jednoduche to neni ani v Kanade.

+6/0
6.11.2016 5:43
Foto

L17i78b74o95r 21V73y60k45o75u10p68i38l 9546595339267

Základem civilizace, evropskou nevyjímaje, je pestrá směsice ekonomických, sociálních, kulturních, etických i přesně nedefinovatelných prvků. Mezi nimi má své místo i humanismus, ale když ho škrtneme, nestane se nic. Lidskost měla ve světových dějinách dovolenou tak často a tak dlouho, že se bez ní lidstvo docela dobře obejde. Je to sice k jeho škodě, ale co naděláte.

0/0
26.11.2016 21:26

M10i17r47o13s18l12a70v 90K24u90l39h12a59v78ý 5529252831

Zdravím pane Hateme; tolik správných a varujících názorů pohromadě se nenajde ani u nestranných arabistů. Zvláště mně zaujala pasáž vystavování se se na odiv: já jsem muslimka. Vždy, když potkám takovou zahalenou, mně napadá otázka: co vlastně vyznáváš? Čemu věříš? Není to náhodou ten tvrdý sunnitský směr s návratem ke kořenům?

Měl bych technický dotaz: v několika knihách popisujících předislámský čas je zmínka o účelnosti oděvu vzhledem k životu v poušti a nebo v její blízkosti ( prachové bouře). Neobjevuje se tato účelnost právě ve verši o "přitahování závoje"? Rovněž se v některých výkladech objevuje poukaz na podnět zmínky o zahalování v souvislosti s Mohamedovými ženami, ke kterým se snad nejvíce vztahuje verš o podupávání (s pohybem prsou).

Stále, při všech různých diskusích narážím na základní problém: neexistence evropských muslimských zásad, které by byly v souladu s evropským právem (nebo alespoň s výjimkou ryze vnitřně náboženských pravidel).

Bez otevřené diskuse, jak správně píšete, to spěje ke střetu a pak na nějakém šátku už nebude záležet.

Díky za upřímná a otevřená slova.

+15/−2
6.11.2016 1:04
Foto

H22a95t53e44m 78B49e26r94r26e95z91o21u69g25a 9455764384850

Dobry den pane Kulhavy, doufam,ze se Vam dobře dari a dekuji za zajimave otázky.

Ohledne satku, Koran vůbec neupresnilzadnou specifickou formu obleceni, neboli „ dress code“ ale spis velmivseobecne dopuruceni, aby krivky tela nebyla zneuzivana k sexuální provokacive veřejných mistech, ale ne v ramci manzelstvi, sexualita je v tom prostoruhodne volna. Koran porad dava duraz na kontext. A proto, kdyby existovalourcita presna kritéria jak by mela muslimska zena vypadat, tak by všechny vypadalystejne jak v Tunisku ci v Sengalu, nebo v Indii, v Indonesii anebov Arabii. Zeny se hodne lisi v tomto smeru. Proto Koran nezasahovaldo spoustu tradic, pokud nesly primo proti duchu jeho uceni. Mate pravdu,urcite verse v Koranu se vztahuji jen k Muhammedovym manzelkam a jsoujen pro ne vzhledem k tomu, ze jejich chovani muze mit daleko rozsahlejsi následky,jak politicke i socialni nez u beznych zen. Ale jinak v dnesni praxi muziresi jen zeny, a co mají na sobe a nuti je nosit i proti sve sve vuli co saminechteji a to musíme také uznávat, ze je to problém v prisne patriarchalnispolecnosti, ale meni se to i v SA.

Obleceni je hodne definovanekulturou a prostredim. Napr. Kdyby mela Evropanka stejne obleceni v pousti,asi by hned dehydratovala a opak je pravdou.

+3/−1
6.11.2016 8:47
Foto

H39a80t88e13m 70B72e34r29r58e69z15o72u49g89a 9855394744210

II.

Navrat ke korenum, to je ten směr,který se nazyva Salafizmus, neboli slovo salafznamena predesly, minuly, predchozi. Ale problém je v tom, ze Muhammad samnedal vziknout zadnym směrum, ani tomu sunnitskemu. Tyhle terminologie vzniklyaz po jeho smrti a to primarne kvůli politickym a nazorovym soupeřením.

Abych odpovedel na nasledujici otázku,„neexistence evropských muslimských zásad, které by byly v souladu s evropskýmprávem“ - na tuto otázku bych potreboval konkretni jevy, jelikož i hodne lidimezi muslimy mylne veri, ze islamska legislativa je koranske zjeveni, coz není pravda.Je to soubor pravidel a dedukci podle anologie, vytvorene juristy, aby zrovnaresil pravnicke situace, o kterých se Koran bud nezminil, anebo se jich dotkljen vseobecne. Zakladatele tech smeru, na rozdil od nekterych dnesnich juristuvarovali, ze muslim nemá aplikovat pravidla mimo jeho prostor. Jinak to je otázka na samostatny blog :-)

+1/0
6.11.2016 8:48
Foto

H30a12t64e38m 97B86e22r85r74e98z13o30u24g66a 9815494654850

Vážení čtenáři, jako vždy poprosím o věcnou a slušnou diskuzi. Cíl je hledat pragmatické řešení pro všechny. Přeji Vám hezký večer, Hatem

+15/0
5.11.2016 23:19

M13a32r92t82i71n53a 29M66o35u20d33r51á 7300833856709

Jste modrý muž. Děkuji za článek.

+9/0
5.11.2016 23:31

M65a18r83t73i51n89a 26M57o86u58d30r55á 7490903166679

oprava: moudrý, nikoliv modrý, omlouvám se za překlep

+4/0
5.11.2016 23:31
Foto

H50a29t52e71m 87B37e28r92r84e78z29o86u74g51a 9565814454370

;-D děkuji Vám a přeji hezký večer. H.

+2/0
5.11.2016 23:37

M94a26r40t81i22n60a 41M75o35u84d93r98á 7200853286279

nápodobně :-)

0/0
5.11.2016 23:59



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.