Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69i90r45o26s94l62a41v 82K96u92l83h27a94v19ý 5259802661

Zdravím pane Hateme, dobrý článek, který především vybízí k diskusi a k hledání nejméně bolestivých řešení. Tedy jen pár poznámek, lépe dotazů:

- islám má mnoho podob... je na Evropanech, aby se v něm vyznali? Není na muslimech, aby představili svou evropskou vizitku?

- S poslední vlnou utíkají ze Sýrie do Evropy dobře vycvičení sunnitští bojovníci. Žádný muslim nemá napsáno na čele, co je zač. Jaké je správné bezpečnostní opatření, aby se ti ortodoxní nedostali do ČR?

- Píšete, že úspěšnost případné integrace mladých mužů je nulová; co s nimi, když sami nechtějí zpět a mnohé mateřské země je ani nechtějí?

Vím, mnohé je na min. hodinovou debatu, proto není možné zde očekávat stručné "rozhřešení".

Přeji stálé zdraví a pozitivní mysl.

+2/0
29.2.2016 13:30

J74o71s89e10f 62P83a73v71e30l90k14a 5781767947552

Pane Hatem, boj Čechů není proti Čechům a vlastní zemi. To co pozorujete (např.xenofobové proti sluníčkářům) je důsledek práce nové evropské ideologie, která má v moci naše sdělovací prostředky. Vidět to můžete třeba na sobotě 6.února 2016 v Praze. Lidé na všech třech hlavních akcích, bojují za svobodu a nezávislost naší a Vaší země. Proti desítce tisíc vlastenců a odpůrců falešné EU stojí stovka mediálně zpracovaných mladých, nebo policejní provokatéři kdesi pod hradem a útočící na centrum "Klinika".

Boj se vede mimo jiné pro to, že politika EU ani naše vláda neřeší aktuální problém -pořádek s uprchlíky a migranty. Na druhou stranu ničí naši zemi tzv. Nová tyranie pokrokářství. Ta je řízena z OSN i Bruselu podobně jako totalita komunistická po 2.světové válce.

+1/0
25.2.2016 16:21

M20a40r93e92k 25O73n77d11r49á86š50e56k 1660230779468

Hateme, jste člověk ke kterému mám velký respekt. A to navzdory tomu že nemusím souhlasit s úplně každou větou. Cítím z Vašich blogů opravdovost a dobrou vůli - to je pro mne rozhodující.

Lidi jako jste Vy v této zemi rád vidím . A doufám že všichni lidé dobré vůle.

Žijeme ve složité době. A proto si cením lidí, kteří nedají na předsudky a jednoduché odpovědi. Kdyby v každé kultuře převládly hlasy lidí hledající pokoj a porozumění, bylo by to nydějné pro dnešní dobu.

Držte se a pište dál:-).

+8/0
24.2.2016 23:07

J16a37n71a 75K36o84l17l12o25v73á 1356947988576

R^

0/0
8.4.2016 8:33

J19i35ř71í 92Z23a25p41l30e35t56a43l 2760968832884

Skoro celý článek se tváříte, jako že máte velké pochopení pro pocity většiny Čechů, akorát na konci nám doporučíte, ať zůstaneme v klidu, necháme vládu konat a ohledně současné situace se omezíme maximálně tak na akademické diskuze? Velmi chytré. Až mě z toho mrazí.

+1/−1
24.2.2016 19:01

V15e71n31d42u49l56a 21S63z27l18a13u13e31r26o88v88á 7692976337228

Vždy jsem obdivovala, jak umíte česky:-) Tady máte chybku: "Nechce pomáhat těm statisícům zdravým mladíkům, kteří nejsou ani inženýři ani...", umíte ji opravit?

0/−2
23.2.2016 19:43

M24a60r66e64k 67O21n44d44r58á59š93e64k 1810550809958

No a? Není to malicherné?

+1/0
24.2.2016 23:08

P38e21t20r 51B46í13l38e52k 7653137779125

Četl jsem to. My češi si zemi nenicime. Rozhodně ne.

0/0
23.2.2016 6:53

J27i52r40k55a 79B93r98u45n72n97e29r 4358952549987

Nebyl bych si tak jistý.

0/0
25.2.2016 3:55
Foto

J58i95ř68í 68N71o66v94o34t87n52ý 6524257852491

Pane Berrzougo děkuji za článek. Přestože jsem aktivním členem Bloku proti islámu rád Vás čtu a zajímá mě Váš pohled na současné události. Víte proč se tak bráníme islámu? Češi jsou z 90% ateisté a posledních 100 let jsme se obtížně zbavovali nadvlády katolických kněží. A teď když máme svobodu bez archaických příkazů a zákazů hrnou se do Evropy statisíce lidí přinášející náboženství které je ještě o 600 let více posunuto do středověku než křesťanství. A to je hlavní důvod. Přeji pěkný večer Jiří ze Středních Čech.

+5/0
21.2.2016 22:18
Foto

H55a22t30e17m 15B90e92r55r26e61z64o12u49g50a 9575264214160

Dobrý den pane Novotný, děkuji za Váš komentáře, které jsem vždycky oceňoval a pro mě upřímně není podstatné, že jste členem BPI, podstatné je, že jsme vždy vedli konstruktivní dialog, i když nemusíme ve všem souhlasit, ale je to hlavní cíl dialogu, aby se lidi vzájemně obohacovali a objasňovali různé pohledy. Tím řečeno, můj blog je proti zevšeobecňování a nebezpečném zjednodušování jako říct, že islám je o 600 let mladší než křesťanství, a tak a priori má vývojově 6 století zpoždění. Tohle už se dávno tvrdí a koluje na internetu a různí historikové a filozofové odpovídali na nesprávnost takového tvrzení, které se zakládá na nefundované koncepci, že dějiny jsou lineární, což nejsou a nikdy nebyly. Podle té logiky, kde byla Evropa 600 let zpátky..? A islámský svět v té době, ještě poznával kulturní rozmach a nemluvě o zlatém věku od 8.-12.století. Také takové tvrzení ignoruje fakt, že žádné náboženství a žádná civilizace nevznikla jako izolovaný element bez vnějších vlivů, naopak jak starověké, středověké i novověké kultury se pořád ovlivňují a existence "čisté" kultury je lidská chiméra nemluvě o tom, že podle té logiky, systémy, které vznikly před křesťanstvím, př. buddhismus, zoroastrismus atd. musejí být v dnešní době úplně jinde, což není pravda. Navíc Vaše tvrzení, že se vám podařilo se osvobodit od nadvlády kněžích, je hodně zjednodušující pro úlohu církve v dějinách jako politické struktury a instituce k rozšiřování vědomostí, zakládání univerzit a klášterů, které zachovaly a vyvinuly lidské poznání...a proto je zavádějící mluvit v absolutnu, což vytýkám BPI a IVČRN, Okamurovi atd. a považuju to za populistické a nemyslím to špatně, ale tak to je, protože člověk prodává velmi zjednodušený pohled na svět, který je přitom hodně komplexní a musíme k němu přistupovat komplexně.

+4/0
22.2.2016 6:30
Foto

H72a15t18e26m 69B58e78r53r30e83z71o82u23g98a 9735574304550

Jelikož každé zjednodušování i hesla i v novodobých dějinách vedly k extremismu a fašismu, tak doufejme, že za 600 let nebude ten "vyvinutý" islámský svět mít své Hitlery, Staliny a Brežněvy, a jestli dnes mají IS, tak přeběhl své dějiny..?

Koncept civilizace není jen technologický vývoj, ale musí jít ruku v ruce s etickým vývojem, jak poznamenal francouzský filozof Montesquieu, že poznání bez svědomí je zkáza pro lidské duše. A proto ten, který hodí bombu, aby zabíjel, nedělá to z něj menšího barbara než ten, který používá kámen nebo nůž, oba dva jsou vrazi jen jeden z nich to umí prodat líp. Je to na dlouhou diskuzi.. a proto opakuji, že můj poslední blog není útok na jednu či druhou stranu, ale výzvou, aby každý začal přemýšlet a nepadl do pasti zjednodušování našeho světa, což je představa, která ohrožuje nás všechny vč. těch, kteří si myslí, že se ho snaží zachránit, když k němu nebudou přistupovat stejně komplexně, racionálně, metodicky a bez návalů emocí a hesel. Přeji Vám hezký den. Hatem

+2/0
22.2.2016 6:42
Foto

J13i49ř55í 97N85o37v88o62t76n78ý 6204777722321

Pane Berrezougo děkuji za obsáhlou fundovanou odpověď. Vše co uvádíte je mi známo včetně obdivuhodného zlatého věku arabské kultury 8. - 12. století který zpětně ovlivnil evropskou vzdělanost. Osobně proti muslimům nic nemám. Právě naopak mám pro jejich situaci pochopení. Přesto je tu faktická nekompatibilita islámské a evropské kultury vycházející z odlišnosti islámských náboženských přikázání daných od Boha a evropských zvyklostí vyjádřených v Evropské listině základních práv a svobod. Tato nekompatibilita vede k mnoha nedorozuměním a k tomu že Evropané a muslimové žijí v Evropě vedle sebe. Považuji za základní nepochopení situace nutit muslimy k přijetí evropských hodnot a způsobu života. Jak jsem již několikrát napsal je to podobné jako nutit katolíka aby každý den porušoval desatero. Nejhorší na současné migrační vlně z islámských zemí je, že důvodem pozvání migrantů kancléřkou Merkelovou nebyla humanita a solidarita s trpícími, ale triviální a sobecké soupeření CDU se sociálními demokraty o lepší mediální obraz na německé politické scéně bez domyšlení toho jaké to bude mít následky.

+1/0
22.2.2016 15:01
Foto

H50a12t74e37m 33B44e16r57r11e95z74o32u96g47a 9175444284770

Dobrý den pane Novotný, děkuji za Vaší odpověď a musím znovu podotknout, že tvrdit, že islám je proti Evropské listině základ.práv a svobod, je další zevšeobecňování a vím, co máte na mysli, ty pasáže v Koránu nejsou jednoznačné a chyba je citovat je mimo jejich historický kontext, i když už vím, že se musí podrobně vysvětlit, aby dál nedocházelo ke zneužívání textu. Ale co se snažím říct, abychom šli rovnou k věci, že už není čas na teoretizování. Máme skutečnou krizi. A proto jsem se zaměřil na naše kulturní rozdíly, které do značné míry nejsou kompatibilní s evropským způsobem života ne proto, že islám odporuje listině zákl.práv a svobod, ale protože tahle odlišná patriarchální mentalita v určitých islámských zemích pramení z různých tradic a je těžko ji v Evropě změnit bez solidního integračního programu, nemluvě pak o změně v těch zemích.

Také jsem muslim a evropské hodnoty mi nevadí, naopak mně vyhovují a jinak bych k vám ani neemigroval, kdybych se líp cítil u nás. Máte právo zachovat si vaše hodnoty a způsob života, ale co nepovažuji za moudré je způsob, který BPI a IVCRN atd zvolili k dosažení tohoto cíle: Plošný zákaz islámu jako náboženství, jeho zredukování na politickou ideologii a nemluvě o zesměšňování, vulgarismy a občas i výhružky. Většině muslimů v Evropě vyhovuje evropský způsob života, ale už jsem upozorňoval, že mezi ně proniká ropnými magnáty dobře financovaná, ortodoxní forma islámu a snaží se prosazovat své odlišné zvyklosti, které i pro nás muslimy jsou extrémní. Být vámi změnil bych název vašeho hnutí, místo BPI na BPOI - Blok proti ortodoxnímu islámu.

+1/0
22.2.2016 20:16
Foto

H67a44t26e46m 58B52e59r14r76e24z59o92u25g40a 9305944134120

Jakmile Evropa zastaví vliv těch bohatých magnátů, zbytek muslimů nebude mít problém se integrovat a můžu Vám zaručit, jako dlouholetý průvodce, že ani mentalita křesťanských a židovských obyvatel Blízkého východu není stejná jako mentalita křesťanů a židů, kteří vyrostli v Evropě. A největší demokracie světa a zároveň nejmocnější a nejvyspělejší, je křesťanská a myslím, že do značné míry komunismus měl velký vliv na ten fakt, že ČR je ateistická země, i když upřímně mám výhrady používat slovo "ateismus", jelikož s mnohými Čechy vedu dialog a snažím se chápat jejich myšlení a cítil jsem, že si uvědomují jakousi sílu nad nimi, s nimi či v nich a řekl bych, že jsou spíš ezoteričtí než čistě ateisté, ale samozřejmě je to jen můj názor. A proto byt vámi jako hnutí, netahal bych do toho náboženství jako politický program k řešení složité imigrační a kulturní krize, když každý vnímá náboženství jinak a nejednal bych s většinou muslimů, kteří jsou v Evropě v pohodě a dají se zapojit do kulturního života, pokud k tomu budou patřičné podmínky, jako kdyby byli ortodoxními salafisty či teroristy. Není lepší cesta s nimi vést konstruktivní dialog jako jej Vy vedete se mnou, abychom mohli společně izolovat tu problematickou část, která se nechce integrovat či prosazovat jiné hodnoty a ne tahat s nimi zbytek muslimů a problém prohloubit?

+2/0
22.2.2016 20:19
Foto

H30a11t34e79m 53B38e22r31r63e78z79o87u66g12a 9565234404640

Jinak, myslím, že váš stát má všechny potřebné struktury a zákony, aby imigraci regulovali a integraci umožnili. Plošný zákaz islámu a jeho zesměšňovaní by nic nevyřešilo...Vím, že někdo může říct, že už vůbec nechce mít muslimy v Evropě. Řekl bych, ano i to můžu chápat, ale až vyhrajete volby, tak doufám, že stáhnete veškerá vojska z arabského světa a necháte je žít podle svého, nebudete zasahovat do jejich zvyklostí či prosazovat jiné hodnoty násilím a bombardováním..ne nadarmo se říká, dopřej pro ostatní, co si pro sebe přeješ. Nebylo to jen Německo, které tu krizi způsobilo, ale ten, který tam chtěl prosadit jiné hodnoty, na které místní nebyli připraveni a teď mají volnou cestu až k vám...myslím, ze ten příběh musíme také začínat od začátku a ne od půlky..ale to je jiné téma... a hlavně myslíte, že taková věc bude reálná, aby nikdo nezasahoval do záležitostí ostatních..?

+2/0
22.2.2016 20:21
Foto

J87i31ř33í 16N92o17v96o57t14n50ý 6914967182461

Dobrý den pane Berrezougo,

děkuji za Vaše názory. Je pro mě velký potěšením s Vám diskutovat. Musím přiznat, že s mnoha Vašimi argumenty souhlasím. Naše funkcionáře opakovaně upozorňuji na nepřípustnost a kontraproduktivnost urážení a zesměšňování islámu a muslimů. Ostře nesouhlasím s názorem, že islám je zlo. Většina Evropanů má velké výhrady k zasahování velmocí USA, Velké Británie, Francie a Ruska v islámských zemích a tragickému pokusu o vývoz západní demokracie. Rovněž jsme ve shodě v odporu proti prosazování ortodoxního islámu ropnými šejky. Vzdělaní a kultivování muslimové jako jste Vy jsou pro Evropu opravdu přínosem. S čím mám problém a jako jeden z důvodů proč jsem se stal členem BPI je nekonrolovaný nelegální vstup statisíců migrantů bez dokladů o kterých nic nevíme do Evropy. Brusel a Berlín z nepochopitelných důvodů nemají zájem tento proud lidí zastavit. To že bude dál sílit i v letošním roce je nad Slunce jasnější. Co je strašnější, že skutečné důvody vítací politiky jsou sobecké zájmy politiků a velkokapitálu; západní levicové strany si dovážejí voliče, německé koncerny chtějí srazit mzdové náklady a neziskovky typu Člověk v tísni z toho mají stamiliónový byznys. Přeji Vám pěkný den a těším se zase někdy na shledanou na Vašem Blogu. Jiří

+2/0
23.2.2016 12:33
Foto

H54a91t13e97m 82B64e41r94r45e33z72o16u75g64a 9915944234450

Dobrý večer pane Novotný, děkuji za Vaše konstruktivní názory a kéž by zahrnuli více lidí z vaší strany i z naší a věřím, že se tím způsobem vytvoří reálné prostředí k řešení, které může být prospěšné pro všechny. Vlastním způsobem je náš dialog důkazem pro všechny, že je to možné a já Vám děkuji za Váš přístup a zkusím najít větší podporu i mezi našimi, aby Vás také pochopili, což může vést ke skutečnému vzájemnému respektu. Budu se těšit na Vaše budoucí příspěvky i případné přátelské setkání. Hatem

+3/0
23.2.2016 20:47

L52u63b92o56m88í89r 45N46o57v29ý 5313288243664

Souhlasím s Vámi. Je zajímavé, že jste už druhý muslim, ze kterého je znát moudrost a vědomosti, daleko přesahující znalosti lidí, kteří s Vámi komunikují. Druhý byl můj profesor v VŠ, iránec, který tady 30 let žil. Taky uměl pojmenovat detaily s rozhledem. Já teď kopu za xenofoby, ač mi pilní vietnamci, úkáčka ani rusi vůbec nevadí. Luďka Mazurka mám v oblíbených blogerech, ale je o třídu jinde. Má jen svoje dva argumenty - snad pravdivé, které omílá dokola, bez Vašich detailních konsekvencí a schopnosti a snahy o porozumění. Přeji pěkný den a těším se na Vaše další názory.

+2/0
20.2.2016 17:27

M30a75r46t74a 14N47o75v85á72k83o33v50á 4512602211609

Dobrý den Hateme. Děkuji za Váš názor. Určitě karma. Určitě by jsme se u piva v něčem malinko přeli. Ale směr je správný. Jen zvolit tu nejideálnější cestu z tísíců.......

ps: díky za pěkné verše

+1/0
20.2.2016 16:00
Foto

J34a41r44o25m42í25r 50T40i56c59h43ý 9896178519153

Pane, přidávám si vás k oblíbeným, zaujal jste. Pěkné, rozumné, pravdivé, karmaR^

+1/0
19.2.2016 21:48

P98a86v24e86l 53V45o77j38á91č69e16k 6882876180230

Jednoznačně karma. Škoda, že váš blok nevychází na hlavní straně jako komentář. Jenom si nemyslím, že je u nás nějaká radikalizace, chaos nebo popírání našich hodnot. Tohle je spíš mediálně-internetová záležitost. V reálu je sice trochu napětí, ale jinak je klid.

+9/0
19.2.2016 19:13
Foto

H13a72t61e34m 78B79e67r12r16e95z43o12u58g70a 9315344554260

Vážení čtenáři, jak jsem zdůrazňoval, byl to jen můj úhel pohledu k této problematice a děkuji Vám všem za Vaše pochvaly, názory i připomínky. Člověk se z všeho učí. Přeji Vám krásný víkend. Hatem

+6/0
19.2.2016 18:00

M34i88c60h44a19l 16S60e47d26m56í71k 3969475226471

"Běžný Čech nemůže chápat, že nějaký muslimský prezident, který chce s pohany obchodovat, aby mu ekonomicky pomohli, zároveň od nich vyžaduje, aby zakryli svá umělecká díla, která prý vadí jeho náboženskému cítění."

Snad každý pochopí, že mu jistá umělecká díla mohou vadit, ale správné řešení by bylo, kdyby prostě na dotyčná místa nechodil místo potěmkinovského zakrývání. Tímto způsobem to vyřešili ve Francii. Jinak souhlas.

+1/0
19.2.2016 17:26

P85ř53e54m11e97k 38P11a36v34k89a 8188722778741

V této věci si spíš myslím, že zásadní chyba byla v přístupu hostitelů, kteří měli demonstrovat úroveň své kultury a tolerance a nepřipustit zahalení kulturních památek, natož tak učinit dobrovolně! Nic, opakuji NIC nemůže toto ospravedlnit, buď vyznáváme určité hodnoty a limity, nebo ne. Takže z mého pohledu se jednalo o zbatečné a hloupé přizdisráčství.

+5/0
19.2.2016 18:16

L31a95d35i13s39l26a86v 87N57á56d37v44o27r45n57í95k 6544585277546

...pane kolego...dovolte abych před vámi smeklo pomyslný klobouk...a s úctou se před vaším textem poklonil až k zemi....R^

+6/0
19.2.2016 17:24
Foto

H85a73t82e22m 17B39e79r43r58e45z79o15u33g22a 9355484974290

Děkuji pane Nádvorníku za tak ušlechtilou poklonu. :-)

+1/0
19.2.2016 17:52

J72i89ř51í 60V50o24t83o21u49p52a79l 6967559895374

Děkuji za tenhle článek.

+2/0
19.2.2016 16:59

P29e78t75r 46B17r57o53d52s13k75ý 5506273565109

..... nemíním rozporovat určité pasáže,- patří to k vyjádření myšlenky a jako celek tento blog hodnotím velice kladně,- ..... luxus !R^

+8/0
19.2.2016 14:56

M67a10r76t90i31n 46B90e15d86n53á20ř 3313657774

Možná, kdyby se v dějinách objevilo více takhle racionálně smýšlejících lidí, tak už dneska létamé ke hvězdám.

+5/0
19.2.2016 13:57
Foto

H39a28t74e33m 40B61e53r24r79e58z70o10u92g23a 9145534914700

Děkuji pane Bednáři a věřím, že jednou k hvězdám poletíme:-)

+1/0
19.2.2016 17:56

M40a18r73t12i62n 49B54e31d37n51á87ř 3543107254

Obávám se, že se současným způsobem myšlení, tak leda rozložení na jednotlivé atomy.

+1/0
20.2.2016 14:48

T52o66m98á91š 54J83e48l27í81n92e75k 5461382768317

"Je to jen hejno prostých, naivních a mezi nimi i zoufalých lidí, kteří věřili lživým snům o koláči bez práce."

Ano, to je část z nich, možná větší část. A pak jsou mezi nimi ti, kteří to berou jako džihád, a zabírání území pro Islám. A pak jsou mezi nimi ještě totální magoři ražení IS. Paráda.

+2/−1
19.2.2016 13:07
Foto

V21l56a26d53i26m17í60r 34V46o57z43á24b 3668586906730

Zdravim Hateme,dobrý článek,i když na některé věci se díváme každý malinko jinak,.obávám se že nálada ve společnosti,která byla před dvaceti lety se jen tak nevrátí,i když bych si to přál..nezbývá než věřit,že to my Češi překonáme,a věřim že většina z nás jsou normální lidé,naneštěstí extrémní a krajně vyhraněné názory jsou vždy nejvíc slyšet z obou stran barikády,vám dobrý víkend a karma..

+3/0
19.2.2016 12:47

Z35d36e42n57ě15k 67Ž14í37k49o14v41e25c28k27ý 7230328710376

Pokud by přišli váleční uprchlíci řkouce: "Byli jsme napadeni a okupováni sousedním státem; potřebujeme zbraně, abychom se mohli vrátit a osvobodit svou zemi od agresorů," tak by si zasloužili plnou podporu, včetně pomoci s poválečnou obnovou. Ale něco zcela jiného je, když u mých dveří zazvoní bezdomovec, řka: "Svůj byt jsem si vybydlil, tak teď budu bydlet u vás. A jsem kuřák, a bylo by od vás sobecké zakazovat mi tady kouřit."

Občanskou iniciativu, která také nabízí konstruktivní, konkrétní a realizovatelné alternativy, máme: je to Blok proti Islámu.

Zákaz islámu není nic nereálného, de jure už dávno existuje: je to § 260, Podpora a propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka.

+5/0
19.2.2016 12:44

Z60b15y58n77ě77k 14H94l50á54s75n46ý 3334247795339

Si už nepamatujete co bylo v Sýrii 2011? To volali " Byli jsme napadeni a masakrováni vlastním presidentem; potřebujeme zbraně, abychom se mohli bránit a osvobodit svou zemi od diktátora. " No a EU i USA se radili tak dlouho, až se " napomoc " vypravili islamisti ze všech koutů. To ještě o IS nebylo ani vidu, ani slechu.

+1/−3
19.2.2016 16:48

J59i61ř79í 78J84i56r84o30u82d95e20k 8486569964964

R^ Jistě dobře myšlené slovo. Problémů je dost. ,,Ztracené generace", ,,brownfeeldy" v reálu, v mysli i v duších. Tam i onde:-(

+1/0
19.2.2016 12:13
Foto

L53u11d98ě47k 41M77a51z62u97r81e52k 7560896351329

Pane Berrezougo, napsal jste to podle svého vlastního přesvědčení, otevřeně a od srdce, ale mýlíte se ve více věcech a v jedné zcela zásadní. My si rozhodně nechceme zničit vlastní zemi, my naopak nechceme, aby nám ji zničili muslimští imigranti, o kterých sám správně říkáte, že je jich integrační potenciál je nulový!

Právě proto tady tito imigranti (převážně nevděční, netolerantní a neznající jakoukoli pokoru a respekt) nemají co pohledávat (a požadovat zavedení práva šaria a požadovat respektování dalších pro nás naprosto nepřijatelných věcí, jako je nerovnoprávnost žen, nejrůznějších výjimek z našeho práva, apod., to vše pod požadavkem respektování "odlišných kulturních zvyklostí" muslimů). To nejsou pokorní žadatelé o azyl, to jsou arogantní novodobí kolonizátoři. Neříkám, že jsou takoví všichni, ale je jich takových bohužel drtivá většina.

To je pro nás naprosto nepřijatelné a v daném rozsahu (který do Evropy přichází) zničující naši svobodu!

Pane Berrezougo, my jsme na vlastní kůži zažili totalitu a dokázali jsme ji porazit nikoli násilím, ale velmi pokojnou cestou. To možná zase nechápete vy muslimové. Takže, prosím, nepřirovnávejte náš oprávněný odpor proti útokům na naši svobodu (např. v podobě Bloku proti islámu) s nějakými saláfisty. To je naprosto neseriózní a falešné přirovnání.

Nehledejte proto za vším jen nějaké politické ambice a snahy o osobní prospěch. Mnozí lidé by se namísto jakékoli angažovanosti raději starali jen o svou práci a profesi. Jenže za současného stavu nemohou, protože jim to jejich vlastní svědomí prostě nedovolí. Aby zlo bujelo (a islám takovým zlem z našeho pohledu nepochybně je!), pak stačí, aby totiž dobří lidé nedělali vůbec nic!

+26/−1
19.2.2016 11:52

Z53d62e86n49ě81k 92B97á51r47t77a 6984347799914

Pokud si myslíte,že Okamura nebo Konvička s Volfovou a celým Úsvitem nemají žádné politické ambice a chut na statní cecek a jen se "obětují pro blaho lidu" jste naivní.Autor je vystihl velice přesně.

+6/−11
19.2.2016 12:03
Foto

L31u29d74ě67k 58M64a96z76u27r81e79k 7570626411479

Myslím, že na nějakou naivitu jsem už dost starý a mám dost za sebou. Ať každý hovoří sám za sebe, proč dělá to co dělá.

A jak jsem napsal, domnívám se, že mnozí (nikoli všichni) určitě na nějaké politické posty opravdu kašlou a jsou proti islamizaci z čistého přesvědčení a na základě vlastního svědomí. Ani Vy nemůžete hovořit za nikoho jiného a podsouvat mu jeho "nekalé a prospěchářské úmysly".

Problém je v tom, že bez politiky nelze ve společnosti dosáhnout skoro ničeho. Takže se této cestě bohužel v podstatě nelze vyhnout.

+11/−1
19.2.2016 12:15

Z17d15e31n31ě10k 52B63á58r30t73a 6524897249584

Volfová založila už několik politických stran a "bojovala" už asi za vše možné,co zrovna frčelo.Dřiv třeba s Bobošíkovou ted s Konvičkou.To,že jste starý ještě neznamená,že nemůžete být naivní.Právě starým naivním lidem prodali "šmejdi" hodně hrnců....

+2/−8
19.2.2016 12:34

Z64b47y78n98ě24k 30H81l27á75s97n14ý 3134787945389

R^;-D

0/−2
19.2.2016 12:49
Foto

L84u84d26ě80k 68M67a29z46u92r42e83k 7250966531669

Řekl jsem, že jsem dost starý na to, abych nebyl naivní, ne, že jsem starý a senilní.

Tak si své hloupé invektivy laskavě příště strčte za klobouk. A svá irelevantní pouze dehonestující "moudra" vlastně také.

Sbohem.

+7/−1
19.2.2016 15:00

J15i10ř48í 55V52o39t89o43u13p75a98l 6387159165104

Mám dojem, že pan Berrezoungo říká v podstatě totéž co vy. Jen se lišíte v názoru na to s jakou razantností. Nebudu volit nějaký blok proti islámu. Historická zkušenost ukazuje, že nelze vyháněl ďábla belzebubem a stačí se podívat na to, jak dopadlo Rusko počátkem 20. století i o 20 let později Německo. To co předvádí naše vládnoucí elity i elity EU je jeden extrém a to co blok antiislamistů je ten druhý. Přitom řešení je vcelku jrdnoduché, dodržovat platné zákony, nedávat nikomu nic zadarmo a pomoci těm, kteři pomoc potřebují. Věřím, že jsou lidé utíkající před násilím i lidé jdoucí za lepším, mezi ktere se zamíchali širitelé džihádu. A je jenom na nás, co komu dovolíme a jak komu pomůžeme. Rozhodně navalit sem statisíce lidí očekávajících let pečených holubů do huby vede jenom k jejich flustraci a budoucímu výbuchu násilí a kriminality.

+8/0
19.2.2016 17:12
Foto

L28u35d86ě60k 26M70a73z93u84r73e79k 7310966401569

Ano, do jisté míry by se to dalo také takto chápat.

Pokud by ovšem pan Berrezouga nedával rovnítko mezi příčiny a důsledky (což pak děláte i Vy, pokud píšete o vyhánění ďábla belzebubem, což je tady lživým přirovnáním) a nezaměňoval akci (ilegální masovou muslimskou imigraci) a reakci (důvodný a oprávněný odpor vůči ní).

(Mimochodem - jak chcete vyhnat onoho "ďábla", který se sem valí? Chcete ho snad hezky poprosit, aby laskavě odešel? Zkusit to můžete, ale dosáhnete jedině toho, že se Vám vysměje.)

Znovu opakuji - nejsme to my, kdo jakkoli chce "ničit naši zemi". Jsou to souvěrci (a je mně líto, že to musím takto říct) pana Berrezougy nakažení nenávistnou muslimskou ideologii neslučitelnou se základními lidskými právy a svobodami, kteří nám takovým zničením naší země hrozí.

Máte naprostou pravdu v tom, že "stačí dodržovat platné zákony, nedávat nikomu nic zadarmo a pomoci těm, kteři pomoc potřebují". R^

Jenže to je mimo jiné přesně to, co chce například Blok proti islámu a další odpůrci islamizace naší země. Jen blázen by totiž prosazoval cokoli jiného a přidal se tím k neoprávněným a nesplnitelným požadavkům muslimských imigrantů.

Pan Berrezouga svým blogem oslovil nás nemuslimy. Udělal by ovšem mnohem lépe, pokud by obdobně přímo oslovil své souvěrce s tím, že pokud zde chtějí žít, tak nemohou nadřazovat islám nad naši svobodu a nad naše práva ani klást žádné obdobné požadavky. Myslím ale, že něco takového by neudělal, protože pak by již pravděpodobně přestal být muslimem.

+2/0
19.2.2016 18:19
Foto

H10a45t34e43m 23B87e15r35r38e32z83o45u69g37a 9395764844420

Je mi líto, že tohle zrovna píšete Vy, člověk, který často komentoval moje blogy, ve kterých jsem hodně kritizoval i své souvěrce a kvůli tomu jsem nepřestal být muslimem. Mluvit o tisících podobách islámu nemá smysl, když Blok proti islámu je schopný je shrnout v pár slovech. Zrovna smysl tohoto blogu je proti zjednodušování reality, nebezpečnému zevšeobecňování a mluvení v extrémech, ať je ze strany mých souvěrců anebo z vaší strany. Chápu, že každý člověk špatně nese kritiku, ale kvůli tomu člověk nemusí ztrácet objektivitu. U nás se vypráví o jednom starci, který se přestal vídat se svými kamarády a přestal s nimi sedět. A když se ho tázali, proč, opáčil, k čemu je užitečné jejich přátelství, když mi neříkají, co dělám špatného. Pak dodal, jestli mi chcete něco darovat, ať to jsou moje chyby, jedině z nich se člověk učí a časem se stane moudrým. Přeji Vám hezký večer pane Mazurku a můj blog nebyl myšlen jako osobní útok.

+5/0
19.2.2016 19:16
Foto

L26u42d55ě20k 89M52a48z79u22r87e39k 7810646941579

Pane Berrezougo, o nějakém osobním útočení tady v žádném případě není ani řeči!

Já si Vás velmi vážím za Vaši statečnost psát a říkat věci tak, jak je cítíte, nehledě na to, zda se to někomu líbí nebo nelíbí a jsem si vědom toho co píšete. Ano, Vy jste skutečně do jisté míry dokázal kritizovat své souvěrce a ptám se Vás proto, jste si jistý (resp. můžete si být jistý), že mnozí z nich Vás proto již nepovažují za "odpadlíka"? Nejsou mezi nimi takoví, kteří Vás za správného muslima již prostě nepovažují?

Vy hovoříte o tisících podobách islámu. Ovšem jsou velmi vysoce postavení muslimové (např. Turecký prezident), kteří jasně říkají, že islám je jen jeden! Mám tedy v tomto věřit Vám, nebo jim?

Je mně líto, ale musím říct, že i pokud byste měl pravdu Vy a islám měl skutečně tisíce podob, pak mezi nimi je prokazatelně nejméně jedna naprosto zrůdná - ta v současnosti praktikovaná a prezentovaná Islámským státem.

Nebo snad chcete tvrdit, že ten nemá s islámem nic společného? Tomu přece nelze věřit, protože z čeho jiného by pak jeho ideje a praktiky vycházely?

Není tedy pravdou, že vy muslimové bojujete v mnohém sami mezi sebou o podobu islámu a v podstatě se dokážete dočasně sjednotit pouze na jediném - a to je boj proti nevěřícím a jinověrcům?

Ta zkazka o starci je moc hezká i pravdivá, ale co jsou platné řeči o učení a sebezpytování či moudrosti, když venku vládne hrubý nátlak a početní síla a na nějaké přátelení nezbývá žádný čas ani prostor, protože vyhrává vždy jen ten silnější a nikoli moudřejší?

Přeji Vám také hezký večer!

+4/0
19.2.2016 20:38
Foto

H38a95t77e40m 74B59e98r81r10e53z46o38u65g48a 9655624894430

Pane Mazurku, vidím, že si dneska nerozumíme. I když víc než 1 500 islámských učenců deklarovali, že co IS dělá, není islámské, i když 1,5 mld muslimů se neidentifikují s IS, i přesto média prezentují islám jako IS. Fanatici a vojenští zločinci se vyskytli v každé společnosti během jejích dějin a neříkejte mi, že v dějinách České koruny takové extremistické náboženské skupiny neexistovaly. Tak když já čtu české dějiny, mám vás soudit a vytvořit si celý obraz o vaší společnosti podle té či oné skupiny nebo podle toho či onoho prezidenta? Pro nás IS je bohužel aktuální problém a nejsou to dějiny, ale neznamená to, že islám vznikl teprve teď s IS a všichni muslimové jsou krvežízniví válečníci. A turecký prezident není žádný učenec a není žádný svatoušek a také používá islámskou kartu k rozšiřování svého vlivu atd. Není to blog o islámu, ale o zevšeobecňování, ale slíbil jsem, že budu psát o pravidlech války v Koránu a podle islámské legislativy, umístím verše do historického kontextu a budu jasně prokázat, jestli co IS dělá, je podle Koránu či ne. Pak pane Mazurku, můžeme podrobně prodiskutovat tuto záležitost, která je na celou rubriku. A považovat někoho za odpadlíka či ne, to není jen tak jednoduché v Koránu, ale jednou jsem psal a jak v Česku říkáte, poturčenec horší Turka. Je to jiné téma.. Pan Votoupal vystihl přesně, co jsem chtěl říct svým blogem: "Přitom řešení je vcelku jednoduché, dodržovat platné zákony, nedávat nikomu nic zadarmo a pomoci těm, kteři pomoc potřebují. Věřím, že jsou lidé utíkající před násilím i lidé jdoucí za lepším, mezi ktere se zamíchali širitelé džihádu. A je jenom na nás, co komu dovolíme a jak komu pomůžeme." A k řešení tohoto problému, nejsou potřeba populistické strany, když máte veškeré státní struktury, aby problém imigrace komplexně řešily a nemusí také hrát s islámskou kartou jako každý, kdo chce zvýšit své volební preference, ať je to u vás nebo u nás. Také Vás a Vaše názory respektuji a přeji Vám hezký večer

+5/−1
19.2.2016 21:44
Foto

L60u69d10ě78k 25M12a18z11u67r76e24k 7810896521709

Ano, bylo by to všechno opravdu na velmi dlouhou debatu, kterou mimochodem v nějaké její klidné argumentační podobě v celé společnosti obecně velmi postrádám. A jsem skutečně naprosto přesvědčený, že by v ní islám a jeho ideologie v žádném případě neobstál a odešel by (obrazně řečeno) "na hlavu poražen"!

Obávám se, že k něčemu takovému nedochází právě proto, že nám v tom brání na naší straně jakási naše falešná politická korektnost (takže tato věc je pro nás prostě raději "tabu") a vám muslimům nejspíš jakási "povýšená nadřazenost" (Vy přece nemáte absolutně žádnou potřebu islám kdekoli a jakkoli "obhajovat" a před nevěřícími už vůbec ne). Ale to je jen můj osobní názor a nemusí tomu tak být. Faktem ovšem je, že žádoucí klidná veřejná diskuze o těchto věcech v podstatě neexistuje.

Máte ale určitě pravdu, že zjednodušené a zkratkovité zevšeobecňování (o kterém píšete) je špatné, ale stejně tak je špatné porovnávání neporovnatelného, používání liché argumentace a vyhýbání se pravdě a pojmenovávání věcí pravými jmény. To vše pak může vést jen ke zbytečným emocím a třeba i násilí.

Ode mě tady už opravdu vše a děkuji! :-)

+1/0
20.2.2016 22:36
Foto

H57a40t55e73m 81B36e13r30r64e25z45o40u52g65a 9795684504110

Pane Mazurku, o tom mluvím celou dobu, když člověk chce házet muslimy do jednoho pytle a mluví o muslimech jako vyznavačích ideologie, která by neobstála v žádné debatě a že muslimové jsou takoví ignoranti, kteří ani neví, v co věří, tak pak člověk jako já, který se s Vámi snaží celou dobu komunikovat o integraci a nevnucovat své přesvědčení, nemá na vybranou než Vás a kohokoliv z BPI vyzvat na veřejnou a natáčenou debatu o islámu, jeho dějinách, formování legislativy a můžeme probrat jakékoliv koránské verše. A budu se těšit na případnou fundovanou debatu. Myslím, že se mnou můžete mít otevřenou diskuzi bez jakékoliv obavy z politické korektnosti, buď člověk ví o čem mluví nebo neví. A tady je můj mail a můžete mě kdykoliv kontaktovat: hatemb@seznam.cz Přeji Vám hezký večer. Hatem

0/0
20.2.2016 23:36



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.