Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z45b75y55š11e93k 38L12o61r49e28n87z 1303115576680

Pěkná slova, pěkný seznam aktivit... a činy?

0/0
29.11.2015 10:21

P67e51t75r 43S73k82á95c87e66l 6694599289

< Vypracování jednotné interpretace Koránu v Evropě odmítající veškeré formy násilí a naprostý zákaz džihadistického myšlení omezeného na válčení a jakéhokoliv prosazování cizí legislativy či její části na tomto kontinentu.>

Tomu moc nerozumím, autor chce v tomto rozbouřeném světě prosadit jednotné myšlení? Stačí otevřít Korán a nalistovat ustanovení o tom, že muž může mít několik žen. Všichni dobře víme, jak to potom vypadá. Navíc odporuje tohle Desateru přikázání, něco o dychtivosti, hamižnosti, atp.

0/0
22.11.2015 21:39

P12e48t62r 16B38u83r51d12a 3440695509547

U křesťanů je to tak, že by měli dodržovat tu více omezující normu. Co je zakázáno zákony státu a povoleno Biblí, nesmí se dělat protože to zakazuje stát. Co je zakázáno Biblí a povoleno státem, nesmí se dělat, protože to zakazuje víra.

Rozvod je u křesťanů (asi obzvláště katolíků) problematický, protože sňatkem se (podle Bible) muž a žena stávají jedním tělem - ale stát ho povoluje. Stát povoluje se nemodlit - ale věřící by se modlit měli ...

Lepší příklady mě nenapadly.

0/0
7.1.2016 15:43

Z27b25y93n90ě60k 37H72l63á64s15n66ý 3674977215299

Tak jsem kouknul do diskuze, a pan Beneš cituje nějaký pasáže o útlaku žen a podobně. Sakra napsal to někdo před staletíma, s nějakým úmyslem a v nějakém kontextu. Brát doslova bez přemýšlení o tom, kdy a proč to někdo napsal je přece myšlení teroristického pěšáka. Ten přesně takhle myslí. Co je psáno to je dáno a basta. Mě by spíš jako atheistu zajímalo, proč se nikdo nezamýšlí nad tím, že když je na obou stranách jedinný bůh, proč po nějaké době bůh dopustil, aby se část lidí začala řídit úplně něčím jiným, než hlásal jeho syn v Izraeli? A proč se vůbec kouká na to, jak se už 2 000 let jeho vyznavači mezi sebou mydlej, a vraždí jeho jménem? :-/

+1/0
22.11.2015 21:26

P60e48t86r 88S40k43á20c98e22l 6864229599

Dobře jste to napsal, "...se část lidí začala řídit...". Ta druhá část lidstva si cestu TAM zvolila za prostředek k dosažení cíle. Ti Vámi zmínění zvolili cestu TAM za CÍL, v tom je ten rozdíl. Nic na světě není bez příčiny, v tom se jistě shodneme. A takže po porušení přikázání následuje trest, třeba i formou nemoci. Nejprve lehké, nepoučíš se, přijde těžší. Proto nemoc je třeba odmítat jako zlo a stát se lepším. Více viz:

www.bruno-groening.org

Pokud si myslíte, že život zde je za odměnu, mýlíte se. Vysvětlí Vám to nejlíp na www.hcjb.cz a četbu jejich časopisu doporučuji.

Zdravého rozumu je nám třeba...R^

0/0
22.11.2015 21:34

P46e58t55r 34S97k10á31c26e57l 6874159369

Jo a když je dáno, co je psáno, doporučuji Žalm č.1 v Bibli. Jak by se na světě žilo, kdyby se populace řídila Desaterem mravních přikázání sestavených J.A,Komenským, naším velikánem. Taky je to psáno a ve škole se o tom neučí. Proč se podle něho po roce 1990 neučí?

+1/0
22.11.2015 21:36

Z38b96y95n62ě96k 81H93l17á26s63n90ý 3634567805199

Všelijaká desatera jsou pro kočku, když se 2 000 let jen zneužívají. Zneužívali je všichni, kdo byli u moci. Zneužívali je pro zachování , či rozšíření své moci. Zneužívali je hlasatelé ve všech možných náboženstvích. Na to abych nekradl a nesmilnil, přece nepotřebuju žádné desatero. A kdybych snad zatoužil po nějakých bokovkách, žádné desatero by mě nezadrželo, stejně jako nezadržuje věřící takové, nebo makové. Hlavní rozpor ale pro mně zůstává v tom, jak můžou být dvě tak rozdílná náboženství s jedním bohem? A to Vaše poučení o přikázáních a trestu je prostě ze středověku. Masoví vrazi se dožívají vysokého věku, a malé děti umírají na rakovinu. Tak asi je neuklizený pokojík větším hříchem, než popravit tisíce lidí. :-/

0/0
22.11.2015 22:06

Z21b16y26n81ě14k 48H77l35á14s19n80ý 3674667765939

R^R^R^

0/0
22.11.2015 21:04

V70e71n43d60u59l43a 46S56z12l39a91u15e42r81o67v90á 7762276907198

"..a veškeré koránské verše mluvící o válčení musí být umístěny do jejich historického kontextu a v žádném případě nemají dostat univerzální a nadčasovou platnost, jak se tomu děje právě u těch radikálních skupin."

Tady to je! V bibli lze také nalézt něco divných tvrzení, ale necitujeme to pokaždé, když se mluví o křesťanství. Pokud bude základem jakéhokoli náboženství láska a lépe prožitý život, nemá s tím problém.

+1/0
21.11.2015 20:14

P20e41t16r 10R87e60g70a90l53á25t 24B37e39n32e92š 9299294955315

Jenže biblické texty (a řešíme jen Starý zákon, v Novém zákoně Ježíš k žádnému násilí nevyzývá, naopak) mají jiný charakter než texty Koránu. Třeba Jozue dostal příkaz vybít Jericho, ale to není nadčasová výzva, jako je na řadě míst v Koránu: např. "Až skončí posvátné období..., zabíjejte je, kdekoli je najdete. Pokud se v těch textech jen trochu orientujete, je zřejmé, že je to jako nebe a dudy. Navíc texty Koránu, hadísů a Síry (kanonického Mohamedova životopisu) se prolínají a doplňují. Kdo říká, že tu jde jen o otázku interpretace, je v zásadě buď neznalec nebo lže.

+1/0
21.11.2015 20:22

V75e73n58d23u51l21a 43S44z53l46a27u13e50r75o67v83á 7392646427718

Aha, pokud se orientuju, mám váš názor. Vzdělaní lidé vědí. Každá normálně smýšlející žena by udělala to samé. Kdo říká něco, s čím nesouhlasím, ten lže.R^

0/−1
21.11.2015 20:28

P97e72t54r 13R85e25g64a74l19á88t 48B70e80n94e24š 9449604275635

To jsem přece nenapsal. Já tvrdím, že ty věci je potřeba studovat. Pak z toho vyplývá toto jasné pravidlo: Pokud křesťané během dějin vraždili, dělali to v NEPOSLUŠNOSTI Kristu a evangeliu. Pokud muslimové vraždili a vraždí, dělají to v POSLUŠNOSTI Mohamedovi a Koránu! To lze jasně doložit černé na bílém.

+1/0
21.11.2015 20:32

V88e54n26d27u54l35a 22S72z61l71a48u63e63r86o33v33á 7132296557378

Pokud se v těch textech jen trochu orientujete, je zřejmé, že je to jako nebe a dudy. Kdo říká, že tu jde jen o otázku interpretace, je v zásadě buď neznalec nebo lže. = Autor tohoto blogu je neznalec nebo lže. Diskutujte s někým, kdo umí arabsky, já nemám zájem "diskutovat" s někým, kdo dá hned na začátku najevo, že já jsem neznalec a on znalec, aniž by měl jakékoli informace o mně.

0/−1
21.11.2015 20:39

P36e55t67r 35R63e97g55a31l54á60t 32B32e21n11e52š 9279804555985

To jsem tak nenapsal, že by byl autor blogu takový. Autor to upřímně předkládá jako problém. Jeho tím vůbec nenálepkuji. Jistě, je zde i třetí varianta, člověk, který upřímně hledá. Ale ten se časem bude muset rozhodnout. Autora blogu si velmi vážím. Nějak jste mě nepochopila. Já ale podávám faktické námitky, neboť se touto věcí již delší dobu zabývám. Toť vše.

+1/0
21.11.2015 20:47

V77e72n51d12u13l70a 35S83z83l57a71u21e25r14o89v36á 7432866907628

Faktické ano? Hm.. Mám na vás takovou malou osobní otázku. Jste věřící?

0/−1
21.11.2015 21:00

P56e78t89r 28R11e49g25a51l61á44t 16B51e57n29e77š 9639844525645

Já jsem katolický kněz. A už nějakou dobu se těmito věcmi zabývám. A Vás jsem vůbec nechtěl shazovat. Vycházím ale bohužel ze zkušeností, kdy se mnou debatuje někdo, kdo často příliš neví, která bije, ale stejně si pak připadá jako hvězda a dělá ze mě pitomce. A to mě vadí.

0/0
21.11.2015 21:06

V63e38n23d71u73l81a 48S16z27l31a73u19e40r89o91v52á 7972826327118

Katolický kněz. Takže předpokládám, že Ježíš opravdu žil a měnil vodu ve víno. To jsou ta fakta?

0/0
21.11.2015 21:17

P62e54t82r 32R49e51g30a63l95á36t 35B51e89n31e36š 9339434175265

Ano, i já to předpokládám :-).

0/0
21.11.2015 21:26

V45e61n42d96u30l87a 34S74z60l64a75u78e80r61o51v11á 7192546907328

Předpokládáte, že jsou to fakta ano? Chcete tedy říct, že když mluvíte o faktech, tak jen tak mimochodem stavíte na stejnou úroveň (fakta), že pes se řekne anglicky dog, že když držím v ruce jablko a upustím ho, že za na Zemi panujících podmínek padne na zem, a že Ježíš dělal zázraky. Fakta..?

+1/0
21.11.2015 23:54

P32e60t84r 20S90k94á32c28e18l 6634689199

Že J.Kristus žil přiznávají i ateisté, s dovětkem, že ho církev démonizovala. To je pokrok v myšlení, návod jak na to je v citátu na konci mého příspěvku.

O možnostech J.Krista a Boha říká Žalm č.114. Působení Boha lze doložit na faktech, na výsledcích léčení i žijících současníků. Ti dosvědčují, že tělo je malý zázrak. Pan Břetislav Kafka z Červeného Kostelce to říkal a dodal: "Dokáže totiž během čtvrt hodiny vyrobit takové obranné látky, jaké by nevyrobil tým vědců". A pan Kafka dobře věděl, o čem mluví. Za svého pohnutého života vyléčil 16 tisíc pacientů. Více je v jeho dílech. Jo a k tomu vyléčení, uzdravení současníků vizte:

www.bruno-groening.org

"Rozhodljsem se, že nebudu zarputile lpět na svých názorech, nýbrž jeopustím a přejdu k jiným, když mi někdo ukáže rozumné důvody,kterých bych se mohl chopit. Nemám totiž jiný cíl, než sepřiblížit pravdě" » Antony van Leeuwenhock.

0/0
22.11.2015 21:27

V90e65n85d49u29l56a 62S43z24l75a69u97e29r56o53v89á 7482306277788

Ptala jsem se, jestli to, že Ježíš žil a dělal zázraky je fakt.

0/0
23.11.2015 13:07
Foto

H51a83t93e84m 75B32e16r34r65e16z66o95u95g66a 9875254744110

Pane Beneši, myslím, že pan Karel Sýkora mě dobře zná a může potvrdit, že už dávno se zajímám o stará Písma a měli jsme i dost zajímavé diskuze. Z principu, věci neprezentuju tak zjednodušeně a mimo kontext a také neutočím na víru ostatních, jelikož každý má máslo na hlavě. Opravdu citovat dvě či tři slova v arabštině, s prominutím, to na mě nedělá žádný dojem, aby člověk tak povrchně prezentoval víc než tisícileté proudy a směry a jediný jeho cíl je dokázat, ze my jsme ti dobři a vy jste ti špatní, neřekl snad Ježíš  „Proč mě nazýváš dobrým?“ opáčil Ježíš „Nikdo není dobrý, jen jediný – Bůh." Upřímně nevěřícně koukám, když čtu jak dobrý křesťan, ke kterému mluvím a argumentuji s úctou a on se jen tak snaží urážet a obviňovat ze lhaní a neznalosti? Víte pane Beneši, už jsem psal níže v diskuzi, že napíšu celou rubriku o pravidlech války v Koránu a jejich historický kontext a pak můžeme věcně argumentovat. Jinak jako vždy musím upřesnit, že téma tohoto blogu je terorismus a slepá víra, která vede k fanatismu, aby člověk začal zabíjet bez rozdílu, anebo ve jménu lásky rozšiřuje nenávist. A budu se těšit, až pak mi doložíte černé na bílém, že "pokud muslimové vraždili a vraždí, dělají to v POSLUŠNOSTI Mohamedovi a Koránu!" Zatím Mír s Vámi a přeji Vám pokojný večer.

+1/−1
21.11.2015 21:26

P80e61t91r 56R18e55g90a85l90á43t 51B42e79n86e45š 9899664165715

Ne, já jsem psal už výše, že jsem Vás tím nechtěl nálepkovat a už vůbec ne urážet, to je nedorozumění. Nevýhoda je tady těch vláken, že se přeskakuje a rozmazává souvislost. A níže jsem Vám v reakci napsal, že si Vašich textů velmi vážím. Dávám ale faktické námitky a můžu jich dát celou řadu. Černé na bílém především znamená, že těchto textů je v Koránu, Síře a hadísech celá řada. A to jsou přece základní prameny.

0/0
21.11.2015 21:37
Foto

H11a73t96e49m 37B77e18r18r72e12z61o68u38g24a 9465484654850

Rozumím, ale podotýkám, že je člověk musí uvádět v kontextu a z mé strany to není snaha vyhýbat se argumentaci, připravuji o tom celou příští rubriku a budeme mít všichni prostor o tom věcně mluvit. Jak jste řekl, nebudeme přeskakovat, což může vést jen k nedorozumění z obou stran a myslím, že to není náš cíl. Zatím děkuji a prosím o strpení.

0/0
21.11.2015 21:49

P94e75t47r 93R88e41g72a81l33á35t 78B60e15n98e81š 9529724375825

Bezva, viz níže pro změnu má reakce :-).

+1/0
21.11.2015 21:58

P21e63t77r 98R46e27g82a38l73á23t 27B42e48n79e13š 9709394335175

Citace íránského duchovního vůdce Ajatolláha Chomejního (1902-1989) z knihy: Amir Taheri. Holy Terror. Inside the World of Islamic Terrorism. London, 1987, 226-27 (autor je rodilý Íránec, napsal i samostatnou knihu o Chomejním). Český překlad v knize: Ibn Warraq. Proč nejsem muslim. Votobia 2005, str. 26.

"Podle islámu je povinností každého dospělého muslimského muže, který není invalidou, být připraven k dobývání (jiných) zemí, tak, aby islámské právo platilo ve všech zemích světa. Ti, kteří studují islámskou svatou válku, pochopí, proč islám usiluje o dobytí celého světa. ... Ti, kdo o islámu nic nevědí, předstírají, že islám je proti válce. Kdo (toto tvrdí,) je nechápavý. Islám říká: Zabijte všechny nevěřící, vždyť jinak oni zabijí vás! Znamená to snad, že muslimové mají sedět a čekat, až je (nevěřící) pozřou? Islám říká: Zabijte je (nemuslimy), použijte proti nim meč a rozprašte (jejich armády). Znamená to, že máme sedět a čekat, než nás (nemuslimové) přemohou? Islám říká: Ve službě Alláhově zabijte ty, kdo by mohli zatoužit po smrti vaší! Znamená to, že se máme vzdát nepříteli? Islám říká: Veškeré dobro, které existuje, existuje jen díky meči a ve stínu meče! Jinak než mečem lidi k poslušnosti nedonutíte! Meč je klíčem Ráje, a ten se otvírá jen svatým válečníkům! V Koránu jsou stovky jiných žalmů a hadíthů (Prorokových výroků), které vedou muslimy k tomu, aby si vážili války a aby bojovali. Což to všechno znamená, že islám je náboženství, které mužům brání v boji? Plivu na ty bláznivé duše, které něco takového tvrdí."

0/0
21.11.2015 20:25

V83e65n76d54u54l81a 39S22z95l62a86u84e50r19o64v53á 7312276757108

Přečtěte si svůj první odstavec: Citace Chomejního z knihy.. (autor napsal knihu o Chomejním). Kdo je autorem toho textu tedy?

0/0
21.11.2015 20:33

P75e15t13r 97R68e15g91a40l79á12t 37B51e29n65e52š 9279444185325

Ajatolláh Chomejní. To je snad jasné ne?

0/0
21.11.2015 20:36

P27e17t15r 85R74e86g38a75l32á82t 36B80e53n62e32š 9409774625775

POSTAVENÍ ŽEN

o-22.1 Nezbytná kvalifikace být islámským soudcem je: a) být svobodným občanem mužského pohlaví...

 o-4.9 Odškodné za smrt nebo zranění ženy je poloviční oprotitomu, jaké dostane muž.

 [Buchárí 3,48,826] Mohamed se zeptal: „Nemá výpověď ženy, jakožto očitého svědka, polovičníváhu svědectví muže?“ Žena řekla: „Ano.“ Mohamed pokračoval: „Je to proto, že mysl ženy jeméněcenná.“

l-10.3 Muslimové rozdělují společný podíl tak, že muždostane část, jakou dostanou dvě ženy.

Korán 4:11 A Alláh vám stanoví o dětech vašich toto: synovi podílrovný podílu dvou dcer; atd. Tento hadíth stavívelbloudy, otroky a ženy za sobě rovné.

[Abú Dáwúd 11,2155] Mohamed řekl: Pokud se někdo z vás ožení nebo si koupí otrokyni, měl byříci: „Alláhu, žádám tě o to dobré, co je v ní a její povaze, kterou jsi jiobdaroval; uchyluji se k tobě před zlem, které je v ní a její povaze, kteroujsi ji obdaroval.“ Když simuž kupuje velblouda, měl by jej uchopit za hrb a říci to samé.

0/0
21.11.2015 20:50

P85e49t89r 97R42e93g34a44l65á84t 66B47e19n22e93š 9589924705285

BITÍ MANŽELKY Korán 4:34 Muži zaujímají postavení nad ženami proto, že Alláhdal přednost jedněm z vás před druhými, a proto, že muži dávají z majetků svých(ženám). A ctnostné ženy jsou pokorně oddány a střeží skryté kvůli tomu, coAlláh nařídil střežit. A ty, jejichž neposlušnosti se obáváte, varujte a vykažte jim místa na spaní abijte je! Jestliže vás jsou však poslušny, nevyhledávejte proti nimdůvody! A Alláh věru je vznešený, veliký.

ZACHÁZENÍ S NEPOSLUŠNOU ŽENOU m-10.12 (šaría) Když si manžel povšimne náznakůneposlušnosti své ženy, ať už ve slovech, kdy mu chladně odpoví, přičemž vždyodpovídala zdvořile, nebo když ji muž požádá, aby s ním šla do postele, a ženaoproti zažitému zvyku odmítne; nebo v chování, kdy si muž všimne averze vůčiněmu, když dříve byla laskavá a šťastná; upozorní ji, aniž by se jí vyhýbalnebo ji bil, protože žena může mít omluvu. Varování může znít takto:„Obávej se hněvu Alláha, neboť mám právo tě vlastnit,“ nebo je možné vysvětlit,že neposlušnost ruší mužovu povinnost podporovat ji a dávat jí přednost předostatními ženami, nebo lze ženě oznámit: „Tvá poslušnost je náboženskoupovinností.“ Jestliže žena nadále vzdoruje,muž s ní přestane spát (nemá s ní sex) a odmítá s ní mluvit a může ji i uhodit, což znamená,že jí nesmí způsobit modřiny, polámat kosti, zranit ji, nebo způsobit, aby jítekla krev. Je zakázáno ji udeřit do tváře. Muž smí ženu udeřit, je-lineposlušná jednou nebo vícekrát, ačkoli mírnější výklad říká, že ji nesmíudeřit, dokud se neposlušnost neopakuje.

0/0
21.11.2015 20:42

V37e20n40d38u68l57a 52S30z82l87a95u34e73r64o65v32á 7822366187718

Jestliže žena nadále vzdoruje,muž s ní přestane spát (nemá s ní sex) a odmítá s ní mluvit a může ji i uhodit, což znamená,že jí nesmí způsobit modřiny, polámat kosti, zranit ji, nebo způsobit, aby jítekla krev. Je zakázáno ji udeřit do tváře. Muž smí ženu udeřit, je-lineposlušná jednou nebo vícekrát, ačkoli mírnější výklad říká, že ji nesmíudeřit, dokud se neposlušnost neopakuje. - Ale no táák tvářil jste se, že citujete, proč teď interpretujete či přebíráte interpretaci?

0/−1
21.11.2015 21:26

P91e50t52r 72R90e65g45a26l67á59t 13B39e69n58e34š 9669544205305

Toto všechno jsou jen citace. Hlavně z práva šaría.

+1/−1
21.11.2015 21:44

V50e88n73d50u55l68a 60S91z81l53a89u20e31r83o97v36á 7852676677478

Lhát není pěkné.

0/0
21.11.2015 23:49

P13e22t35r 61R33e83g66a63l24á39t 97B77e72n16e67š 9829284105955

A to jste vzala kde??

0/0
22.11.2015 18:18

V13e40n72d62u72l77a 48S81z55l70a32u48e98r86o71v27á 7382626217268

:-D Z bible..

0/0
22.11.2015 21:26

P70e12t95r 76R51e54g22a47l25á25t 25B18e85n71e63š 9179394585625

Víte, teď urážíte Vy mě. Všechny citace mohu doložit, některé prameny jsou tam přímo uvedené, což se normálně v takovýchto debatách nedělá. Vzhledem k tomu, že i já jsem do jisté míry vědec, tak je to pro mě samozřejmé. Mimo jiné obsáhlé texty z práva šaría byly donedávna na netu i v češtin, ale nedávno to zmizelo (otázka mimo jiné proč? Není to totiž hezká četba pro evropského člověka). Ale vše se dá dohledat přinejmenším v angličtině. Takže neurážejte.Tím pro mě tato debata s Vámi hasne.

0/0
22.11.2015 22:34

V82e83n12d21u92l91a 90S98z89l10a87u38e30r16o82v34á 7112446957208

":-D Z bible.." - tohle Vás uráží ano?

0/0
23.11.2015 13:11
Foto

H28a65t10e65m 39B55e23r61r37e32z63o87u78g10a 9375424674900

Můžete mi prosím uvádět přesný zdroj, odkud z arabštiny citujete? Jak jsem už uváděl v předešlých blozích, psal jsem, jak muž má jednat s ženou a slovo nušúz v arabštině neznamená neposlušnost, ale rebélie a ubližování vedoucí k nevěře a ten verš se netýká jenom ženy, jelikož po něm je další verš, který také řeší nušúz ze strany muže a ty verše se týkají specifického chování určitých mužů a žen a není to všeobecným pravidlem, jelikož Korán nedělá stejná pravidla pro všechny, jelikož ne všichni jsou ctnostní mezi muži a ženami.. Ale vidím, že o tom také musím psát celý blog. A pokud mi nevěříte, prozatím můžete koukat na význam slova nušúz a to není oblast šárií, jak uvádíte, ale fkhu.

0/0
21.11.2015 21:45

P13e83t60r 55R31e46g36a86l93á11t 13B46e62n72e43š 9479434275825

Hateme, já jsem všechny Vaše předešlé texty nečetl, to se omlouvám. Reagoval jsem momentálně jen na ten text, který jste napsal, tedy na ty body. Něco jsem od Vás četl, to ano, ale jen malou část.

Reagoval jsem pak na tu paní, ne na Vás, to je samozřejmě překlad. Arabsky se teprve učím :-). Nicméně se pro změnu trochu orientuji v biblistice i historii. Jsem katolický kněz, a mrzí mě, že z toho vzniklo toto nedorozumění. Rozumíte mi?

0/0
21.11.2015 21:57
Foto

H46a80t46e78m 39B71e67r46r10e59z30o78u50g66a 9205414214590

Nic se stalo a musíme dát míru a porozumění víc než jednu šanci. Přeji Vám krásny večer pane Beneši. Hatem

0/0
21.11.2015 22:04

P71e44t63r 39R52e61g22a58l89á68t 90B53e40n65e20š 9589314195655

I Vám. Těší mě.

0/0
21.11.2015 22:06

P15e30t83r 62R10e35g36a73l32á62t 79B52e41n32e87š 9719824295165

Je mi líto, ale považuji autorův bod 3 za čirou utopii, a to z celé řady důvodů. Ale ilustruji tu jeden důvod citací z jednoho pramenu islámu - jeden hadís od toho nejuznávanějšího autora, Buchárího:

Syn Abbásův předal, že Umra řekl toto: "Mám strach, že by postupem času někdo mohl říci: Kamenování nenajdeme v Boží knize. A skončí to tím, že se opustí příkaz, který seslal Bůh. Není snad kamenování povinným trestem tomu, kdo se jako sezdaný oddává cizoložství, když je o tom důkaz nebo těhotenství nebo doznání?"

Všimněte si, jaké jsou pojistky proti časové relativizaci pramenů islámu. A další citace z hadísů, ještě daleko závažnější:

Vyprávěl Abu Hurajra. Alláhův prorok řekl: Hodina posledního soudu nenastane, dokud nebudete bojovat proti Židům a kámen, za kterým se Žid schová, neřekne: Ó muslime! Je za mnou (schovaný) Žid, zabij ho!"

Tady se dokonce nepřímo píše, že je potřeba proti Židům bojovat až do konce světa a že teprve známkou konce bude, že dokonce neživá příroda se bude stavět ve prospěch zabíjení Židů. A to nejni žádná sranda. Dnes tedy bez karmy.

+2/0
21.11.2015 9:49
Foto

H38a84t66e79m 80B97e54r56r28e63z67o91u44g10a 9745154384870

Dobrý den, na tuhle otázku jsem odpovídal na svém FB, jen zkopíruji odpověď:

Vztahy mezi Židy a Araby, případně muslimy jsou složité a důležité je dělat rozdíl mezi politickou a náboženskou válkou. Z hlediska islámu, muslim nemůže být muslimem, pokud neuznává všechny židovské proroky, včetně Ježíše a nemyslím to špatně a ani neuctivě ke křesťanům, který je také Izraelit a Židi mají tu smůlu, že bereme jejich učení a navíc je obracíme proti nim. Korán nemluví jednoznačně o Izraelitech, kritizoval ty, které porušovali úmluvy nebo sabat a byli to ti samí, které Tora kritizovala, když byli neposlušní ke svým prorokům. Na druhou stranu Korán uznával, že jsou mezi nimi spousta zbožných a správných a budou do Soudného dne, a proto uznával nejen jejich směr modlitby a postvátnost Jeruzálema, ale také dal muslimům jiný směr (také Abrahamův), který je v Mekce a pak Korán povolil nejen jídlo Izraelitů i křesťanů, ale dokonce povolil svatby s nimi, abychom zakládali rodiny bez donucování ve víře. Cílem bylo, aby se všechny tradice potkaly pod jednou střechou a obohacovaly se vzájemně. Sám Muhammad měl problémy s některými židovskými kmeny, ale v žádném případě ne se všemi a nedělal z toho všeobecný názor o Židech. Dokonce jedním z Muhammadových zázraků, je, že modlil v Jeruzálemě s ostatními proroky, aby ukázal sjednocení původu Zjevení a vrátil se pak do Mekky a nezůstal v Jeruzalémě a ani netvrdil, že je to muslimská postvátná půda. Otázka je, když nám Bůh dal Mekku jako směr a nechal jim Jeruzalém, co já nechápu, proč po smrti Muhammada muslimové pochopili koránská slova jako požehnaný a modlitba jako nárok na Jeruzalém.. a to je vážný problém, možná muslimové nepochopili, že ani Alláh ani Muhammad jim neřekl, abychom to město dobyli (tedy "osvobodili").

+1/0
21.11.2015 11:24
Foto

H80a62t13e25m 86B88e95r20r26e59z31o52u93g37a 9385244794800

Problém se pak zhoršil, když Muhammad sám zakázal, aby lidé psali měco jiného kromě Koránu a sto let po jeho smrti se začaly objevovat tisíce výroků, které on neřekl a jeden z nich, který dokonce učí v Saudské Arábii jako autentický, že Soudný den nepřijde, pokud muslimové nepobijou všechny Židy do jednoho. Tento výrok je nejen falešný, ale úplně zruší veškeré principy Koránu o posvátnosti židovských proroků, lidských životů, nedonucování ve víře a jakékoliv normální vztahy s Izraelity a spousta muslimských učenců jsou proti tomuto výroku a tlačí na ortodoxní země, aby přestaly tyhle věci učit. Tak teď Izraelit, který o tom ví (a určitě o výroku ví), jak chcete, aby se choval normálně? Z politického hlediska, kolonizace a dekolonizace je od začátku světových dějin, a proto myslím, že v zájmu všech je, aby ortodoxní země přestaly rozšiřovat antisemitismus mezi muslimy, Izraelci se uklidní, jelikož mají právo na existenci stejné jako Palestinci a nevyhodíme ani jednoho z nich do moře, jelikož oba existují, ať klidně postaví nový chrám u Jeruzálemské mešity, jelikož tam je dostatek místa pro všechny a myslím, že mají dost šikovné architekty, aby našli řešení, dělat krásné dva státy nebo klidně jeden společný a vrátit se k náboženské toleranci mezi Židy, křesťany a muslimy, stejná práva pro všechny a můžeme všichni oslavovat všechny svátky dohromady a můžeme mít i společné modlitby. Korán sám zdůrazňuje, že směr byla jen zkouška, ale podstata je zbožnost a ne zabíjení a vyloučení, a proto milí Evropané, přestaňte se, se vší úctou, vměšovat do záležitostí czích národů, když o jejich kultuře nevíte skoro nic. Židé a muslimové musejí najít cestu k sobě a nikdo jim nesmí vnucovat ani mír, ani jim bojkotovat jejich pordukty... Mám v úmyslu o tom psát v budoucnu celý článek...

+1/0
21.11.2015 11:25
Foto

H48a50t12e63m 55B78e18r19r63e70z45o51u66g27a 9585824114660

Problémy se jen prohlubují, když západní státy útočí na suverénní státy a chtějí sesadit kohokoliv, kdo se jim nelíbí, prosazují systémy, které jsou nekompatibilní s těmi kulturami, jednou podporují diktátory a jednou teroristy, jednou nazývají diktátory spojenci, a pak teroristy osvobozencké armády... otázku, kterou si by měl každý položit: "odkud západní vlády berou to přesvědčení a morální povinnost, že mají dělat pořádek ve světě?"

+1/0
21.11.2015 11:36

P13e23t96r 76R83e70g81a94l34á74t 69B40e62n29e30š 9929654875855

Zdravím Vás! Já jsem si nevšiml, že jste reagoval, všiml jsem si jen podrážděné reakce paní, co mě asi úplně nepochopila. Já teď už nebudu mít čas si to přečíst, ale když tak se vrátím. Jinak, velmi si vážím Vašich textů.

+1/0
21.11.2015 20:57
Foto

H26a17t33e16m 76B34e35r74r73e91z14o93u20g35a 9705204664830

Pane Beneši, mrzí mě, že mi píšete hezká slova, a přitom nerespektujete odlišnost víry a zevšeobecňujete. Aspoň se snažím o něco konstruktivního a kéž by ostatní věřící se k tomu přidali a spolupracovali v úctě. Koneckonců jestli chceme rozšiřovat lásku, tak máme mluvit k lidem vlídně a milosrdně, i kdybychom argumentovali a ani spolu nesouhlasili, není důvod k napadání náboženského cítění. Taková cesta nikam nevede, a jak jsem upřesnil, budu o tom psát, co Muhammad skutečně říkal a sám jsem pro to, aby islám podstoupil kritiku jako všechno a můžeme cokoliv kritizovat v rámci ohleduplnosti s poskytnutím argumentů pro a proti, a pak je člověk svobodný, aby věřil, čemu chce.. a o takový směr se snažím, aby aspoň v Evropě věřící mezi muslimy takto brali víru-jako osobní vývojovou záležitost. Pěkný večer

0/0
21.11.2015 21:34

P71e65t41r 81R59e54g43a49l33á17t 25B31e72n60e70š 9969844595795

Prosím, Hateme, reagoval jsem už výše. Myslím, že jde o nedorozumění.

0/0
21.11.2015 21:47
Foto

K17a30r52e58l 94S18ý12k30o80r59a 6153909182620

Zdravím Tě, Hateme, měl bych několik poznámek:

Už hned například bod č. 3 je problematický, jak chceš prosadit jednotnou interpretaci Koránu, ta neexistovala ani po smrti vašeho zakladatele proroka islámu Mohameda. Navíc v čí autoritě? Jaká náboženská autorita by tohle prosadila? Diverzifikace islámských center či tradic v Evropě je opravdu široká. Jak tedy prosadit jednotvý výklad? To by muselo být jedině na základě nějakého islámského koncilu, které by ty jednotlivé body prosadil jako dogmata, která jsou nezpochobnitelná. (podobnost s katolickými dogmaty) Problém je, že genius náboženství a jakéhokoliv věroučného systému je právě ve svobodě výkladu. Bod č. 3 je tak podle mne nesmysl.

Bod č. 4 - Pokud se integrují, problém tady je, že integraci brání nejnom gheta, ale také majoritní společnost, do které muslimové přicházejí, bod č. 4 má smysl, jedině ve chvíli, že se nejdříve zasadí o integraci majoritní evropská společnost.

Bod č. 5 - Chyba na naší Evropské straně, už to mělo být dávno vyřešené - tady bych se obrátil o pomoc v předání zkušenosti, jak řeší otázku s imigranty, k USA, oni mají přece jenom delší zkušenosti s integrací imigrantů, i když se jim také úplně nedaří, jak bych chtěli. (ale přece jenom jsou v tomhle o nějaká staletí dál)

Bod č. 6 - Problém je, že imámové mohou kázat arabsky a kdo arabsky umí? Já byl na jednom tvém kázání, kde jsi kázal v arabštině. jak potom vyhodnotím tvoje kázání, když jsem mu nerozuměl? Ale souvěrci ti rozuměli, to ano.

Zavedl bych jako povinný jazyk v mešitách - český jazyk, případně jakýkoliv jiný, ale s překladem do češtiny.

Bod č. 7 Jistě, ale problém nastane, když to bude muslim z druhé nebo třetí generace. První generace byli Pákistánci, druhá generace pak jejich děti, kteří už se ve Francii narodili, další generace už o Pákistánu a jazyce či kultuře skoro nic neví... Kam je potom vyhostit?

+2/0
21.11.2015 8:28
Foto

H19a93t32e53m 44B56e78r71r37e11z27o58u51g29a 9525334234500

Zdravím Karle, děkuji za poznámky. Bod č. 3 jsem už upřesňoval: Ne sepsání nového Koránu, ale upřesnění historického kontextu a pokud se to muslimovi v Evropě nebude líbit, může se vrátit do své islámské země a praktikovat islám podle libosti. Můj hlavní postoj, aby náboženství patřilo do soukromé sféry a Evropa má zachovat svůj sekulární systém a to je bez udělování výjimek.

Ohledně tvé poznámky o integračních problémech, už dávno jsem se zmínil, že Evropa dělá tu chybu, když nemá jasné integrační a emigrační zákony, což zkušenosti ze zemí jako je Kanada a USA mohou být opravdu přínosné, ale tady řešíme terorismus a náboženskou intoleranci, což se týká tisíců a ne miliónů, jak řekl sám francouzský prezident, jelikož sám mám část rodiny ve Francii a učím i francouzštinu a francouzskou literaturu a můžu Ti zaručit, že ve Francii existuje spousta umělců a spisovatelů, a dokonce i ve francouzské vládě, mezi imigranty, a kteří jsou dobře integrovaní a považují se především za občany a pak až muslimy a tenhle směr se musí podporovat.

A ohledně kázání v arabštině, v té době jsem kázal, jak dobře víš, arabsko-anglicky a jsem i pro český překlad, ale upřímně nevěřím, že tohle by vyřešil ten problém v Evropě. Jsem pro úplnou odluku mezi Evropou a Blízkovýchodních zemí ohledně islámských učení. Po dlouhém přemýšlení jsem pochopil, že největší problém, je průnik intolerantní ideologie skrze ty duchovní, kteří jsou z Blízkého východu anebo tam formovaný a vzdělávaný a přijdou do Evropy s nekompatibilními představami. Jsem pro založení, pokud tady žijí několik milionů muslimů, evropských kateder, ve kterých duchovní budou primárně vyškolení a budou v přímé interakci s muslimy, kteří žijí v Evropě a budou rozšiřovat místní evropské hodnoty a ne importované z BV, a tím můžeme zabránit manipulaci a vymývání mozků i druhé či třetí generace.

A jsem pro okamžitou deportaci první generace, a když už to předali, tak musíme okamžitě jednat s nimi a ne aby je tajné služby sledovali čtyři

+1/0
21.11.2015 12:41



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.