Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J22i33ř83í 51N95o10v52o91t71n43ý 6774287522471

Pane Berrezougo jsem Čech jak poleno a s tchýní a českými úřady mám stejné zkušenosti :-). Neopouštějte naši republiku a požádejte znovu o občanství. Lidé jako Vy jste pro nás opravdovým obohacením.

0/0
4.10.2015 12:07
Foto

H48a36t70e22m 68B25e13r61r11e33z95o26u18g73a 9865634764420

;-D Ach ty tchýně...at mají jakékoliv náboženství at jsou v jakékoliv zemi...je to s nima těžké :-P

0/0
7.10.2015 17:13

P47a58v68l10a 85S79l19u75k55o30v13á 5594437468319

je to nádherný článek, díky za něj, díky za "pohled z druhé strany"

0/0
9.9.2015 17:19

Č57e17s18t16m70í18r 21P37u29n45č68o62c37h79á62ř 1934949792147

Tak zrovna Vy, dle mého názoru, do Česka, Evropy, světoobčanw, patříte, i když jste muslim.

0/0
23.8.2015 14:11
Foto

I86v50a10n 79B35ě83h41o58u49n56e41k 5975727623787

Bylo by mi ctí se s Vámi někdy setkat. R^!

+2/0
22.8.2015 22:29
Foto

K85a25r79e55l 69B71o38h46á40č80e50k 1201567476754

R^

0/0
21.8.2015 13:21
Foto

P66e18t64r 63H41a44n17n17i38g 5796854765614

Toto je velice moudré povídání. Takové muslimy jsem znal kdysi (z Indonésie a jednoho z Tunisu). Ale tam se to bohužel také všude změnilo. Velice mě trápí současná situace. Ale bohužel i když jsem velice vstřícný ke všem učením, máte hlubokou pravdu v tom, že v zájmu dobra musí být naopak velká přísnost (výchova dětí), ale i přísnost ve formě nulové tolerance k současné nelegální a agresivní imigraci. Tak jako Bůh vyhnal za prohřešek Adama s Evou z ráje, tak musí Evropa nekompromisně vyhnat všechny ty, kteří ji usilují o její život. Vy naopak zůstaňte a žádejte znova o občanství. Klepej a bude ti otevřeno (tak nějak je to v Písmu)

+2/0
21.8.2015 11:31

M87a72r13i70e 88J74a10h76n78o25v33á 5442253224625

Pokud zrovna Vy odejdete, bude to velká škoda.

+3/0
5.8.2015 16:12

A48n54e43t30a 11C12r80n73k89v 3180974472512

Dobrý den,

pane Hateme jste asi první člověk (o kterém vím), který vidí dovnitř a má normální a logický přístup k tématu Islámu. Vaše blogy mne potěšily i nepotěšily, potěšil mne Váš přístup k tématu, ale nepotěšilo mne co jsem se v nich v některých případech dočetla, jak je to s muslimskou obcí (nejen) v ČR. Víceméně to potvrdilo i moje úvahy. Arogantní pohled a vyjadřování pana Abbase čemusi nasvědčoval, ale myslím, že Vy jste to vyjádřil přesně. Fandím Vám! Na reakce některých lidí, kteří v životě nebyli v zahraničí a mají na muslimskou tématiku udělaný názor jen z médií, nedejte, tihle budou negativisticky reagovat na Vše, aniž by se zamysleli. 

Chtěla jsem se ale zeptat na jednu otázku, proč si myslíte, že právě ve jménu Islámu, je tak šířená nenávist? Proč ne ve jménu křesťanství, judaismu, ateismu? Nevzdělanost, "nuda" (život v horku v poušti, kde není nic, co by ty lidi zaměstnalo, z čeho by měli radost), chudoba nebo něco jiného?

Děkuji, Aneta

+1/0
29.7.2015 7:51
Foto

H18a71n27a 88R84o61g84a52l18e46w49i67c71z74o89v39á 2480403967285

Také mne překvapuje, kolik lidí vůbec nic nepochopilo. Není těžké hanit jakékoliv náboženství – a tím jakékoliv skutečně myslím jakékoliv. To, co je těžké je přiznat si, že i moje náboženství, moje filosofie, moje politika a můj směr má nějaké chyby, mezery a nedokonalosti a o těch potom mluvit a snažit se s nimi něco dělat. Pan Berrenzouga tady vyložil na talíř ty svoje – tedy ty, které se týkají muslimů. Protože pokud jste si nevšimli, blog skutečně JE kritický k muslimům. A reakcí na pokornou kritiku chyb ve vlastních řadách je co? Hromada nenávistných a zlých komentářu, které nejen že jsou hloupé, ale ještě k tomu totálně mimo mísu. Neřekla bych, že tento blog je o nějakém přesvědčování. Je reakcí na mnoho nenávistných článků (Fürst) a nepravd které se o Islámu šíří a zároveň jeho střízlivým popisem – zkuste se na tu kulturu podívat kapánek nezaujatě, vzdělávejte se. Proč se nedozvědět o Islámu víc od někoho, kdo jím žije? Proč tu kulturu trochu nepochopit? Proč hledáte v Koránu pořád jenom ty špatné věci a nesnažíte se v něm vidět ty hezké, které jsou tam (světe, div se) TAKY??? Troufám si říct, že takovéto sebekritiky a trpělivého vysvětlování může být schopen jen velmi vzdělaný člověk a upřímně řečeno, když čtu některé komentáře pod tak krásným a se zájmem psaným blogem, je mi smutno a na místě pana Berrezougy bych to zabalila už dávno. Jaký jiný důkaz toho, že všichni muslimové nejsou krvelačné nevzdělané bestie byste asi tak chtěli? Zajímalo by mě, kolik Čechů by bylo schopno takovéto střízlivé kritiky, kolik z vás skvělých komentátorů má dostatek znalostí, aby mohli hanit jakékoliv náboženství.. Chápu, že si tu rýpne věčný hater Raštica, ale tolik hloupých komentářů jsem vážně nečekala. A teď hurá do mě, nemůžu se dočkat báječných lowIQotázek typu "jestli už mě zmlátil manžel".

+7/0
28.7.2015 22:33

F54r88a35n52t56i59š84e90k 38V80e79s76e62l34ý 5692523150540

Fascinuje mě, kolik lidí naprosto nic nepochopilo.

Náboženství není určující v tom, jestli se člověk dokáže integrovat v Česku nebo jinde v Evropě. Hlavní je kulturní pozadí v místě, ze kterého pochází.

Libanonský, Syrský nebo Tuniský muslim je něco jiného než Saúdský nebo Sudánský muslim. Stejně tak je rozdíl mezi Českm křesťanem a Texasským křesťanem.

Když někdo pochází ze země s vysokou negramotností a patriarchální tradicí, těžko se mu bude kousat náš způsob života. Pokud jsou ale muslimové v liberálním prostředí, vedou život naprosto srovnatelný s tím naším.

Pokud chceme porazit radikální islám, musíme změnit strategii. Válkou bohužel ničeho nedosáhneme. Musíme udělat 2 věci:

1) Vzdělávat muslimky. Vzdělaná žena = vzdělané děti = pokrok. Je to takhle jednoduché.

2) Konečně v západním světě zrušit socialismus a vrátit se k tomu, co porazilo východní blok - kapitalismus. Pokud budeme ekonomicky řádově úspěšnější, než muslimské státy, vznikne společenský tlak zespoda na uvolnění poměrů. Nemám osobně nic proti politologům, sociálním ekologům, integrátorům a kunsthistorikům, ale jejich přínos ke společenskému vývoji je naprosto zanetbatelný. Celou historii je technologický pokrok motorem společenského pokroku - technologický pokrok zvýšil produktivitu tak, že už v továrnách a na poli nebylo potřeba zaměstnávat děti a ty pak mohly do škol, ženské už nemusely běhat celý den kolem dětí a dobytka a mohly taky začít pracovat a dále urychlit vývoj.

Úspěšní nechť jsou bohatí a nech svoje peníze rozdělují na charitu mezi chudé dle svého uvážení. Sociální stát, který tady umožní žit každému, i těm kdož nepracují, vede společnost do úpadku. Každý ať si žije, kde se mu líbí, ale za svoje. TO platí stejně pro muslima, tak pro křesťana nebo ateistu

Pokud chceme, aby se muslimové (lépe řečeno všichni) ve svých zemích měli dobře, buďme tak dobří, jak jenom to jde a obchodujme s nimi.

+1/0
28.7.2015 17:43

L40i59b77o95r 46R95a79š43t40i15c83a 2591686675499

Shrnul bych to tak, že pan Berrenzouga nám ve svém seriálu předvedl něco jako intelektuální zoufalství nad tím, čemu vlastně věří.

Úporně se snažil islám interpretovat tak, aby byl stravitelnější pro humánně naladěné, kulturní lidi 21.století. A je mi ho upřímně líto, jak se snažil zamaskovat desítky míst v Koránu, hadísech a životopisu Mohameda, které jsou s dnešními hodnotami kulturních lidí v ostrém rozporu.

Jako obvykle, když se obhajuje neobhajitelné - tak plýtval stovkami příjemně znějících sousloví, vět a souvětí, pokoušel se vyhmátnout těch několik málo míst, které by dnešnímu kulturnímu člověku mohly jakž-takž vyhovat (nebudiž donucování v nábožentství) - a zamluvit tak, že na desítkách až stovkách míst ve všech zmíněných zdrojích je naopak mnoho výzev k vraždění a podmaňování jinověrců.

Podobně jako u rovnoprávnosti žen a mužů - dojalo mne, jak se vymlouvá na to, že je rodilý mluvčí a tak musí lépe vědět, že např. u veršů o stvoření prý Mohamed = jeho verze bohů - mluví "souměrně" o mužích a ženách. Při tom takový výklad nejen že neodpovídá překladu odborníků arabistů, ale i logice textu. Nemluvě opět o řadě dalších míst, kde je rovnoprávnost ostře popřena.

0/−9
27.7.2015 15:06
Foto

H32a23t27e38m 63B41e15r34r66e26z17o68u86g93a 9215644684950

Pane Raštico, když čtu Vaše komentáře a související komentáře určitých lidí, upřímně se ptám, jestli Vám něco říká slovo respekt,anebo za každou cenu chcete mluvit o textu, který doposud mi nikdo nedokázal, že jsem špatně přeložil a navíc pod jiným článkem?

Možná pan Berrezouga viděl jako prioritu řešit nefungující integraci, ale jestli chcete řešit bití, řekl jsem jasně v předchozích článcích, že o tom jednou hodlám psát. Ale jelikož jste tak netrpělivý a upřímně Vaše nenávist je ohromující, tak asi na to budu muset reagovat trošku dřív. Problém je v tom, že doposud mi nikdo neposkytl ten verš z Koránu o znásilnění žen nebo obcování s kozou, tak jsem myslel, že necháme náboženství stranou, protože jsem opravdu na chvíli věřil, že Vám došlo, že jsem v tom nechtěl pokračovat, jelikož jednosměrné dokazování bez žádného vyvrácení bylo trapné.

Za prvé jsem respektoval Čechy, kteří neradi řeší náboženství a nikdy to nebyl záměr mého blogu a za druhé jsem myslel, že opravdu bylo trapné, že ani jeden z tzv. odborných diskutujících nedokázal, jak uvedený text byl buď neexistující nebo špatně přeložený.

Čím víc čtu výzvy, abych odpadl od islámu a ne reakce na integrační a kulturní rozdíly, které jsem uváděl, tím víc začínám mít dojem, že všichni fanatici a lidi, kteří našli víru v nenávisti, mluví všichni stejným jazykem bez špetky tolerance a respektu volby druhých a bez potřeby cokoliv dokázat. Prostě je živí jen nenávist k druhým. Upřímně to nechápu.

+14/−1
27.7.2015 16:37

L34i52b87o44r 76R92a87š55t75i26c54a 2841546305219

Ano, další způsob, jak se vymlouvat na to, že jedinec není schopen přesvědčivě argumentovat je, že ho/jeho věření na bohy - nenávidí.

Nikoliv, není tomu tak. 

Nevidím důvod, proč nenávidět kvantovou mechaniku jenom proto, že jsem neprostudoval všechny nuance důsledků vlnové rovnice.

Stačí mi, že jde o prokazatelné i když rozumem nepochopitelné jevy.

Nevidím důvod, proč nenávidě Vás nebo islám Stačí mi, že znám základní postuláty, Korán a důsledky zastávání hypotézy, že jde o slovo Vaší mutace bohů.

Točíte se tady na tom, že Vám někdo někde údajně něco napsal o znásilňování a koze. A píšete nikoliv o koze ale voze. Píšete o tom, že Vaše varianta bohů v Koránu údajně mluví o tom, že stvořila současně a stejným výrobním postupem Adama i Evu. Z logiky textu i toho, že jde jen o z doslechu tímto analfabetem znané tvrzení bible je zřejmé, že to není pravda. 

V celém Koránu se nese duch nadřazenosti mužů nad ženami až po líčení ráje, kde muslimky nebudou mít 70 černookých milenců, ale jaxi se Vaše varianta  bohů o nich a nebi nemíní zmínit.

Opakuji, to není nenávist, to je znalost. 

Možná ne všech nuancí, které jsou pro celkové pochopení ale nepodstatné.

+1/−7
27.7.2015 18:28

L19i22b12o56r 35R76a90š97t54i52c38a 2301886215559

Jen na dokreslení - stejně kritický - ale také na základě jistých znalostí - jsem vůdči křesťanství - což Vám může dosvědčit zdejší až militantní katolík Kavka

0/0
27.7.2015 18:31

L45i93b28o89r 72R43a96š44t77i50c45a 2741856385179

Jenže křesťanství nevyznívá, že je třeba vraždit nevěřící, ale milovat i své nepřátele.

Nic takového v Koránu není. I to jsme probrali - jak jste vynechal předchozí verše, aby Vaše interpretace slov Vaší verze bohů vyzněla tolerantně....

+2/−1
27.7.2015 18:33
Foto

J21i40r62k47a 75V84a97n62o22u69r56e60k 6897884338630

A uz nam to zase pan Rastica shrnul ;-D ... super R^;-D ...... jinak, stejne kriticky se mi zda budete asi ke vsemu, nejen vuci islamu ci krestanstvi ....

+1/0
29.7.2015 8:39

M67a66r63t70i19n 90K36a39v48k75a 4256661772832

Čím víc čtu výzvy, abych odpadl od islámu a ne reakce na integrační a kulturní rozdíly, které jsem uváděl, tím víc začínám mít dojem, že všichni fanatici a lidi, kteří našli víru v nenávisti, mluví všichni stejným jazykem bez špetky tolerance a respektu volby druhých a bez potřeby cokoliv dokázat. Prostě je živí jen nenávist k druhým. Upřímně to nechápu.............

Ne? Možná to je proto, že sám nechápete ty integrační a kulturní rozdíly. Osobně jsem vám přál, aby jste došel k tomu, k čemu syn zakladatele Hamasu, který přijal křesťanství. Mimochodem člověk vzdělaný v Koránu více než vy. Vy máte ovšem pro toto jen slovo, že to je nenávist k druhým. Ale tak to není. Víte, my křesťané nechápeme Boha jako diktátora, ale jako Otce kterému se svěřujeme. A naše kritika islámu není nenávist, ale zkušenost a rozbory islámských textů z kterými začal Jan z Damašku, zkušenosti s disputacemi s islámskými učenci a to po čtrnáct staletí. My stavíme na logice a islámští učenci na analogice. My stavíme na to,že dějiny spásy jdou dopředu a mají vývoj. Islám, staví na návratech k Mohamedovi a jeho době. Muslimové jsou jako sardinka, která se dostala do konzervy a tu považuje za počátek i konec svého života. 

A Korán nediktoval bůh, kterého si Mohamed vysnil. Je to jeho dílo a dílo jeho následovníků. Korán z Mohamedovi doby, byl-li, se liší od Koránu z desáteho a dvanáctého století, kdy došlo k úpravě transkripce.

+1/0
28.7.2015 17:59

M41a25r22t25i44n 26K88a36v72k79a 4606941642772

Jako křesťan mám přirozené přání , aby jste se stal křesťanem. Je to nenávist? Ne, je to moje touha, aby i vy jste se podílel na Boží lásce.

+1/0
28.7.2015 18:08
Foto

H12a85t45e53m 88B27e80r16r28e74z46o12u49g36a 9175374194820

Pane Kavko, časem jsem se naučil, že láska je milovat lidi, jací jsou a ne jací bychom si přáli, aby byli a jestli nebudou, tak je zatracujeme a tentokrát budeme ve jménu lásky nenávidět a v dějinách, bohužel, se vraždilo hodně ve jménu Lásky. Stejně děkuji za Vaši upřímné přání, ale věřte, že mozek silně věřícího muslima funguje stejným způsobem a má také přirozené přání a touhu všechny spasit a proměnit ke svému obrazu. 

Už jednou jste mi řek, že jsem tajtrlík...ale už jsem Vám to odpustil... :-) 

Myslím, že ať člověk věří v cokoliv, ať to dělá s velkou dávkou racionality a časem sám najde svou cestu.

U Vás byl jednou jeden král a řekl, že máte všechno dělat přiměřeně, přiměřeně, přiměřeně....

to je to Česko, na které rád vzpomínám.  

https://www.youtube.com/watch?v=cs1WPAVYCKU

+1/0
29.7.2015 11:50

J94i44ř85í 24M45r77k72v87i46č78k40a 8892896570951

Tahle země není pro muslimy, včetně mě.

Ne, to opravdu není.:-)

0/0
27.7.2015 8:42
Foto

M70i61r45k88a 78P23a88n66t59l18í92k50o97v24á 2493104641513

Díky, pane,  za upřímná slova, která slýcháváme často nejen od obyčejných občanů, ale i od našich psychologů a sociologů. Od Vás, muslima,  jsou

 o to cennější...  Rozdíly, zejména v postavení žen v západních a muslimských komunitách, jsou markantní, zdá se, že v současné době nepřekonatelné. Překonat by se daly  možná někdy  ve středověku, ale dnes v 21. století, kdy jsou ženy emancipované a tím i sebevědomé,  asi těžko. Pokud se zde necítíte šťastný, budete si muset najít jiné řešení, takové, jaké vám vyhovuje. Jedinec se musí přizpůsobit společnosti, ve které chce trvale žít, ne  naopak. Toto pravidlo je platí v každé zemi, i v těch arabských...R^

+2/−1
27.7.2015 8:32

M50i21r68o42s25l70a10v 75K25u39l44h37a87v83ý 5559532521

Vážený pane Berrezougo,

teprve teď jsem se dostal k přečtení Vaší série článků. nelze se vyjádřit jen malým příspěvkem a tak pravděpodobně napíši v příštích dnech článek.

Nejlepší vyjádření sporných otázek je samozřejmě při "oko proti oku", ale veřejná diskuse je pro méně poučené více přínosná a zájem o Vaše články včetně diskuse to jen potvrzuje.

Velmi bych želel Vašeho brzkého odchodu; vždyť teď se v ČR "láme chleba" a to i u tolik diskutovaných běženců, kde by Vaše fyzická přítomnost byla jistě dobře "vytěžena".

Dovolím si jednu hříšnou myšlenku; kdyby byl Váš odchod uskutečněn, technika pokročila a diskuse s někým v Malajsii  by jistě měla dosti vysokou vypovídající hodnotu. Jen bude-li čas.

Přeji dobré rozhodování.

+10/0
27.7.2015 2:56

J64a55r90a 29R14a81n54k 1281646369831

Zatim Vas nejlepsi blog, nezavidim Vam rozhodovani kam jit, ziju v Kanade a diky tomu jsem nezazila zadne impertinentmi narazky, Indonesii Vam doporucuji, chodila jsem 3 mesice v Jogjakarte na mistni malou universitu a dluzno rici, ze se tam vsichni cizinci citili temer, nebo dokonce lepe, nez domaR^

+1/0
27.7.2015 0:41
Foto

M32a89r32t38i39n 35B48r17a83u11n 2284297271789

Prilis mnoho ublizenectvi a horkosti. Cesko neni nepratelske ani k cizincum a ani k muslim. Jen si musi uvedomit jaka pravidla zde plati ci by mela platit. Ono je ale asi snazsi se s narkem sbalit. Inu vase volba

+3/−4
26.7.2015 23:59

F46r73a37n25t79i14š66e51k 69V95e44s19e60l30ý 5172863870960

No jednání s našim státním aparátem dokázalo myšlenky k emigraci zasít i do mojí hlavy a to jsem Čech jak poleno.

+4/0
28.7.2015 17:46

O16t72a91k91a48r 22V98l57č58e17k 9469688635

No za moc to tu nestojí...ale jak koukám kolem, ještě jsem rád , že jsem tady,....

+3/0
26.7.2015 22:46

V36l70a12s34t45i80m90i49l 55F78ü65r47s61t 5412942255860

Přeji Vám, ať najdete zemi, kde se setkáte s muslimy, kteří Vám budou rozumět.

0/0
26.7.2015 22:42

L85u75b24o40m32í21r 15S54i80g87m12u80n56d 6185435324

Obávám se p. Fürste, že takovou zemi nenajde. Ani u nás nemá  u muslimů pochopení jak sám psal. A když si uvědomím, kdo tu zastupuje  muslimskou komunitu, tak se vůbec nedivím.

+1/0
27.7.2015 21:52

D37á80š82a 88S28t81á51r16k15o66v27á 5221360118

Pane Berrezougo! Děkuji, za Vaše moudré postřehy a upřímnou a usilovnou, byť, obávám se, don quijotskou, snahu nám v tuto pohnutou dobu vysvětlit zřejmou pravdu o tom, že v každé kultuře, zemi i společenství jsou lidé hodní i zlí, chytří i hloupí, tolerantní i intolerantní, nekritičtí i extrémisté. Chci věřit, že Vás to neodradí dál bojovat s větrnými mlýny na obou stranách, že se v naší zemi budete i nadále cítit jako doma a až si odpočinete, že se zapojíte v komisi pro příjem uprchlíků, ať už jako tlumočník či jako ten, který pomůže odlišovat skutečné uprchlíky od ekonomických migrantů, lidi upřímné a potřebné od lhářů a podvodníků. Ještě jednou moc děkuji a mějte se primaR^R^R^

+19/0
26.7.2015 20:17

L59i66b62o42r 29R59a91š48t94i47c90a 2291896105129

Jistě, že existují v každém společenství lidé hodní i zlí, chytří i hloupí.

.

Ale společenství ve kterém část lidí je pevně a nezvratně přesvědčena o tom, že jim jejich bůh přikázal zabíjet ty co  zastávají jiné hypotézy existence bohů jimi bude vždy ohrožena, i když se zatím z pohodlnosti, nutnosti uživit rodinu zatím do zabíjení nepouští.

+1/−7
27.7.2015 10:21

D46á74š32a 57S13t38á14r24k41o97v67á 5921720348

Pane Raštico, Vám má slov určena nebyla, zdržte se, prosím, alespoň občas, tapetářských a nemístných komentářůRvRvRv

+4/−1
27.7.2015 10:27

L26i53b87o41r 54R86a51š23t93i74c24a 2721446415879

To je přece jedno, komu jste svá relativizující slovíčka určila.

Vyvěsila jste je do veřejného prostoru a žijeme v demokracii, kde se může vyjádřit každý.

Ostatně je typické, že když někdo není schopen svá stanoviska obhájit tak:

a/ napadá osobně osoby

b/ místo argumentů nálepkuje

+2/−4
27.7.2015 10:30

D51á37š62a 60S16t12á29r52k89o78v96á 5301620478

s tím a) a b) jste hovořil o sobě? Pak musím říci, dokonale trefnéR^;-DR^. Ale že se dokážete onálepkovat s patřičnou sebefeflexíR^

+3/−1
27.7.2015 11:41

L11i31b91o97r 75R69a30š46t41i58c55a 2251946605379

Takže jste z b/ přešla na sluníčkářské klasické a/.

Zdůvodnění:

Ve Vašem poněkud delším rozmělňovacím a muslimu Berrezougovi pochlebucícím odstavci šlo také o bagatelizaci rizik islamizace resp. růstu islámských komunit.

Na to jsem napsal věcnou a o fakta se opírající poznámku, jaká jsou konkrétní rizika.

Mno a pak již jen od Vás následovalo a+b.

Děkuji Vám za již klasickou ukázku .......

+2/−4
27.7.2015 12:39

D81á88š65a 68S82t53á55r39k40o22v28á 5241330448

Je mi Vás upřímně líto. Musíte být velmi nešťastný člověk

+3/−2
27.7.2015 17:15

L50i74b89o30r 59R55a73š91t79i45c64a 2271306895309

Ano, již jen opakování a/

Mohu Vás ujistit, že naopak. Mám spokojené dlouholeté manželství, fungující firmu, kulturní zájmy, vnučky, syny....

+1/0
27.7.2015 18:34
Foto

J11i60r86k34a 90V61a95n17o64u93r64e56k 6747614678630

Vsimate si, jak fungujete presne podle toho, co tvrdite, ze delaji ti, kteri vam tak vadi?? ... Podle me i hure .... Zkuste se se stejnou nebo alespon polovicni vervou venovat tem vsem vasim blizkym .... utrpi mozna emocni sok ;-D8-o

+1/0
29.7.2015 8:44
Foto

F51r16a22n95t18i79š35e73k 10K80š18í95r 2859326275

Tato země je vhodná pro ovce o kterých, jak jste napsal, rozhoduje pár lidí v kanceláři, aniž by je znali.  Víte, že to těm našim ovcím stačí?

+1/−7
26.7.2015 19:38

P35e35t48r 19S20t67u36c98h53l87í77k 2813653652909

Vy máte v sobě tak velkou hořkost vůči státu, až se u každého svého projevu začínáte opakovat a nudit.Rv

+14/−2
26.7.2015 20:03
Foto

F26r26a27n77t10i74š23e77k 34K92š79í61r 2599896805

Mě zase nudí váš obdiv k mafii.  Ten kdo produkuje zlo, kdo agresivně obírá lidi o jejich majetek si žádnou úctu opravdu nezaslouží.

+1/−3
26.7.2015 20:26

P87e20t77r 70S46t30u49c22h57l52í83k 2793233522299

Pokud je pro vás státní systém mafií, pak by mě zajímalo, kde vlastně by jste toužil žít a v jakém systému? A jak jste vystupoval proti komunistickém státu před revolucí, který byl mafiánský od hlavy až k patě a okrádal nás všechny?

+3/0
26.7.2015 22:00
Foto

F11r52a18n44t89i90š79e67k 54K26š60í21r 2709846275

Byl jsem indoktrinovaná ovce, která věřila v nápravu skrze demokratický systém.  Poslední tři roky jsem studoval etiku svobody a postupně připustil, že pravdu mají ti, co tuto etiku obhajují.

Neexistuje princip, díky kterému by se dalo obhájit právo jednoho člověka vládnout nad druhým. Nelze člověku zakázat použití vlastního rozumu, a tato zásada nemůže být zpochybněna ani modrou krví či vůlí boží a platí bez ohledu na množství jinak smýšlejících lidí.

+1/0
26.7.2015 22:16
Foto

M86i74r48o62s17l89a71v 86O93l54š94á76k 4150291578906

Smutné a moudré čtení.

+14/0
26.7.2015 19:12

J43a63n 80R72á78ž 1189513554890

Není to osobní, ale máte pravdu. Tato země není vhodná k životu nejenom praktikujícímu muslimovi, ale ani praktikujícímu budhistovi, či hinduistovi, i když tito se neprojevují agresivně jako muslimové.

Každá kultura má svůj způsob, jak praktikovat svoji víru a způsob praktikování víry muslimy, buddhisty,či hinduisty není kompatibilní s naší kulturou. Možná to Islámu nebude trvat ani tak dlouho, jako křesťanům, než dojdou k poznání, že vnucovat svou víru jiným je sebedestruktivní. Moc toto urychlení procesu "osvícení" muslimům přeji.

+12/−2
26.7.2015 19:06
Foto

R95o40m20a26n29a 69F38o50r72c35h96o14v74á 6893216200806

Nevšimla jsem si v celém článku toho, že by se psalo o praktikujících věřících ani jedním slovem. Asi jste psanému dost dobře nerozuměl?

+1/−1
27.7.2015 0:37

L30i50b44o95r 12R62a34š68t68i76c17a 2131536185669

4:34Muži zaujímají postavení nad ženami proto, že Bůh dal přednost jedněm z vás před druhými, a proto, že muži dávají z majetků svých (ženám). A ctnostné ženy jsou pokorně oddány a střeží skryté kvůli tomu, co Bůh nařídil střežit. A ty, jejichž neposlušnosti se obáváte, varujte a vykažte jim místa na spaní a BIJTE JE! Jestliže vás jsou však poslušny, nevyhledávejte proti nim důvody! A Bůh věru je vznešený, veliký.

0/−5
27.7.2015 10:17
Foto

R95o17m26a92n40a 76F76o35r34c48h63o55v31á 6923396880906

To citujete bibli, korán nebo to jsou vaše vlastní úvahy o tom, jak by to na světě mělo chodit a jak by se vám to líbilo? Jak bible, tak korán byly sepsány lidmi - muži. Tak, jako si dnes naši mocní vytvářejí zákony podle toho, jak se jim to hodí a jaké potřebují, (a jsou to především opět muži), tak to dělali vždy od počátku věků. Potřebují někoho, kdo se o ně bude starat, komu budou moci dokazovat svou převahu a kde převahu nemají, nastupuje fyzická síla. Dodnes to tak je.

+4/0
27.7.2015 17:12

L61u67b37o30m15í54r 10S37i56g90m59u11n60d 6435685804

Paní Forchová v článku je hlavně popsáno jaké postavení má žena v islámském prostředí a jak je rozdílné od postavení žen u nás. Tím je popsán rozdíl mezi těmito kulturami. Je popsáno jak se muslimové snaží  udržet si nadvládu nad ženami a to pomocí náboženských příkazů a zákazů. Takže  je to o praktikujících věřících! To, že se tam slovo "praktikující" nevyskytuje přeci vůbec nemusí značit, že to o nich není. Asi jste psanému dobře nerozuměla?;-)

0/0
27.7.2015 21:36
Foto

R88o47m77a81n93a 27F49o53r72c19h70o63v97á 6773466750476

Článek jsem četla, nemusíte mi vysvětlovat, o čem byl. Moje druhá reakce je na příspěvek pana Libora Raštici. Ne na článek, ne na vaše příspěvky...

+1/0
28.7.2015 0:34



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.