Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M79a64r30c51e35l 94B72u19r63k27e86r37t 5414963195330

Prosím o názor: 

"Teď to z dovolením rozeberu:

1. Muž může mít 4 manželky, žena může mít pouze jednoho manžela.

2. Žena má být poslušná muži a respektovat, že muž je hlavou rodiny, muž poslušný ženě být nemusí. Navrch, muž si může vynutit poslušnost i bitím. Opět dokreslím úryvkem “Zena má pravo, ze proti ni nebude pouzito fyzicke nasili, krome pripadu, kdy spacha Nushooz.(Coz je, kdyz odmita svemu manzelovi jeho prava, nebo neplni sve nabozenske povinnosti atd.) A i v tomto pripade, toto nasili nesmi zanechat na ni zadne znamky, nesmi byt na tvari - prirovname to jako kdyz naplacame diteti na zadek.”

3. Žena nesmí opustit dům bez svolení muže, ani nesmí vpustit návštěvu do domu bez svolení muže. Na muže se nic takového nevztahuje.

4. Muž má právo být obsluhován ženou

5. Právo na uspokojování sexuálních tužeb manžela, díky čemuž v právu sharia neexistuje nic jako znásilnění v rámci manželství a žena nesmí odmítnout sex manželovi.

 

Tak toto je stručný výtah o postavení žen v islámu, slovy samotných muslimů. Názor si o tom utvořte sami."

http://radosa.blog.idnes.cz/c/436787/Postaveni-zen-v-Islamu.html

0/0
25.10.2015 23:35

K84a31r22e81l 55V28o94h21n28o88u42t 4278139190567

Sorry, ale tohle je jenom hledání vyleštěného místečka na velkém lejnu.

Přestaňte hledat, co kde by mohlo být na islámu dobrého, otevřte oči a přiznejte si: Mohamed byl vrah a násilník. I Korán (natož hadísy) obsahuje zcela jasné výzvy k zabíjení a porobení.

Vždyť si to může každý přečíst! Fakt chcete lidi opíjet rohlíkem jenom proto, abyste nemusel přiznat, že jste odpadlík?

0/0
5.10.2015 10:45

B91é72a12t95r13i96c47e 88R67a92d80o48s32a 3936605577305

Víte, na jednu stranu mě to omlouvání si islámu "rozčiluje", protože přesně je to ten případ, že mimo islám bravurně ovládáte logiku, ale jak dojde k islámu, sentimentálně  dojdete k popírání veškeré logiky a vybírání si jen rozinek z chleba. Na druhou stranu se ale zas nezlobím. Můj bývalý muž, Alžířan, otec mého syna, ať už se stalo cokoliv - a dnes už spolu nejsme řadu let, vím že to není zlý člověk. A přesně je v této fázi, kterou si úplně nejsem jistá, zda vůbec někdy překoná. O Muhammedovi je opravdu upřímně přesvědčen, že to byl prostě fajn chlapík jako on (vidí se v něm), a nemůže si představit, že to co on vidí přirozeně  že je špatně, že Muhammed by to tak neviděl. Prostě si vysnívá Muhammeda, který nijak nemá nic společného z dochovaných textů. A tak začne něco s "falšováním a překrucováním islámu". Minule naše rozprava skončila vtipně. Důkaz falšování dodal to, že Muhammed řekl, že bude 74 cest a jen jedna je ta správná. když jsme mu na to řekla, jak tohle může použít, protože zrovna tahle citace je důvod všech sporů a zabíjení mezi muslimy - a že muslimové opravdu nepotřebují jen spory zvenku, oni se dostatečně už po stovky let povraždují i mezi sebou, a přesně z toho důvodu, že vždy ta jedna daná skupina je přesvědčená, že oni jsou správně, kdežto zbytek je špatně. A že vlastně tedy on dělá to samý, je přesvědčen že ta jeho verze islámu je správně, kdežto ten zbytek ne, a ještě si to potvrdí hadísem. Ano, jeho verze je sice vcelku mírumilovná, ale nevím z čeho přesně vychází že on je dobře kdežto ostatní špatně. A tak vyvalil oči a naše diskuze skončila.

+1/0
4.8.2015 11:30
Foto

H96a63t25e96m 25B83e90r33r46e35z40o16u15g39a 9905594174390

Milá paní Radoso, víte, ve svém životě jsem měl několik vztahů jak s muslimkou, křesťankou, buddhistkou a dokonce 4-letý vztah s ateistkou. Co pro mě bylo důležité ve vztahu, je vzájemný respekt, společné zájmy a důvěra a kdykoliv jeden z těch prvků začal chybět, byl to začátek konce vztahu. Ale když Vy mluvíte o Vašem vztahu, věřte, že nemáme stejný život, jelikož já v mých vztazích jsem nikdy nevnucoval své přesvědčení, jelikož pokládám hledání jakékoliv pravdy za osobní cestu. Tím chci říct, že vztahy jsou pro mě naprosto irelevantní, abych si udělal názor o jakémkoliv náboženství či filozofickém směru. Už jsem to řekl několikrát, že mám filologické vzdělání i židovské předky, a proto moje pátrání je čistě lingvistické v rámci historického kontextu. V mém blogu jsem reagoval na tvrzení, že existují v Koránu verše nabádající ke znásilnění a vyvrátil jsem takové tvrzení poskytnutím textů v originálu. Také jsem mluvil o různých školách a osobně uznávám tu racionalistickou, která potvrdila jen 17 výroků z hlediska filologie textu. Nemyslím, že jsem prokázal jakoukoliv sentimentalitu a pokud vím, Vy jste byla muslimka a předpokládám, že jste se jí stala na základě znalostí arabského jazyka, koránského textu a jeho historického kontextu. A pokud jsem se mýlil ohledně vyvrácení těch výroků v mém blogu, očekávám od Vás, abyste mi to vyvrátila stejným způsobem. Ale jestli jste se stala muslimkou kvůli manželovi, řekl jsem to i paní Červenkové, že pro mě je taková argumentace irelevantní. Nemyslím, že jsem tvrdil v jakémkoliv blogu, že obhajuji nějakou pravdu, po které sám pořád pátrám na základě analýzy a studia i ostatních Písem a v žádném případě ne na základě osobních vztahů bez emocí a potřeby se rozčilovat. Kvůli tomu jsem řešil integrační problémy, ale ne víru. Pro mě za mě ať každý věří, v co chce bez potřeby exhibice víry či nevíry podle nálady.. proto pořád obhajuji ten osobní přístup.. Ale je něco jiného věci dokázat, a to byl smysl mého blogu.

+1/0
5.8.2015 16:46

O44t68a 94B23l29a86ž82e32k 3243614469557

Vážený pane Berrezougo,

teď se již opakuji. Vedete velmi poučenou osvětu o Koránu. Té by však bylo nejvíc zapotřebí samotným současným muslimům, kteří však - jak jste sám uvedl - prakticky nic nečtou - tedy ani Korán, a tak jsou přístupni velmi zjednodušeným a pro nemuslimské prostředí konfliktním schematům.

Úkol poučit muslimy a posunout samotný islám dále je však při veškeré i Vaší snaze úkol na desítky, ne-li stovky let. A Evropa má s muslimy problémy, které je potřeba řešit v řádu měsíců, nanejvýš let. Bohužel.

+1/0
30.7.2015 23:47

J87i34r38i 84D96o15b55r40ý 9938569273

Jen pro zajimavost, jak se divate na nahrazovani starsiho novejsim (Násk) v Koranu?

Asi vite o cem mluvim, ostatni si to najdou. Jde o problematiku tzv "satanskych versu", ktere mimo jine primo v Koranu pripousteji vice bohu a misty hodne nejasneho datovani jeho casti.

PS: vy jste ateista, jen vam ta mentalni nemoc zvana "vira" brani to priznat (sobe i ostatnim). Preji hezky den.

0/0
28.7.2015 10:40

P14e78t60r 22J58a60n86í50k 2570719852305

Súra 8:66 (str.490) " Proroku, povzbuzuj věřící k boji! Bude-li mezi vámi dvacet vytrvalých mužů, porazí dvě stě, bude-li jich mezi vámi sto, porazí tisíc nevěřících, neboť to jsou lidé nechápaví."

Súra 9:5 (str.585) "A až uplynou posvátné měsíce, pak zabíjejte modloslužebníky, kdekoliv je najdete, zajímejte je, obléhejte je a chystejte proti nim všemožné nástrahy!"

Súra 9:39 (str.589) "Jestliže nevytáhnete do boje, Bůh vás potrestá trestem bolestným."

Súra 9:74 (str. 593) "Proroku, bojuj usilovně proti nevěřícím a pokrytcům a buď přísný na ně. Útočištěm jejich bude peklo a jak hnusný je to cíl konečný."

Súra 9:124 (str. 599) "Vy, kteří věříte! Bojujte proti těm z nevěřících, kteří jsou poblíže! Nechť ve vás naleznou tvrdost a vězte, že Bůh je na straně bohabojných!"

Súra 47:4 (str.492) "A když se střetnete s nevěřícími, udeřte je do šíjí, a až jim způsobíte úplnou porážku, pevně je spoutejte!"

Súra 48:13 (str.575) "A kdo nevěří v Boha a posla jeho ...pro nevěřící jsme připravili plamen šlehající."

Súra 4:76 (str.530) "A těm, kdož bojují na stezce Boží a budou zabiti či zvítězí, těm dáme odměnu nesmírnou."

Súra 4:13 (str.523) "Proti těm z vašich žen, jež dopustí se hanebnosti, vezměte jako svědky čtyři z vás. A jestliže tito to dosvědčí, podržte ženy v domech, dokud je smrt nezavolá anebo Bůh pro ně nepřipraví nějaké východisko"Súra 4:38 (str.526) "Muži zaujímají postavení nad ženami proto, že Bůh dal přednost jedněm z vás před druhými.

Súra 5:37 (str.605) "A odměnou těch, kdož vedli válku proti Bohu a Jeho poslu a šířili na zemi pohoršení bude věru to, že budou zabiti nebo ukřižováni či budou jim useknuty jejich pravé ruce a levé nohy a nebo budou ze země vyhnáni."

+2/0
27.7.2015 19:31
Foto

H22a61t12e50m 94B19e41r60r76e70z98o78u51g81a 9765544934530

Dobrý večer, ten blog byl o znásilnění žen, a když ne žen tak koz. Doteď nikdo nevyvrátil ani neposkytl žádný verš z Koránu nabádající k tomu a nikdo nereagoval na zfalšování výroků,které jsem poskytl jako scan v arabštině, a tím všichni dokázali, že jsou odborníci na koránský text. Je zbytečné, abych řekl, že vytrháváte texty z kontextu a každý to může dělat z jakékoliv jiné knihy a není to důkaz odbornosti. Celou dobu se snažím nechat víru jako osobní věc a netahat ji do blogu, ale vidím, že toužíte po správném vysvětlení veršům, souhlasím s tím a osobně myslím, že to ujasní spoustu nedorozumění. Budu psát postupně podrobné blogy a budu se těšit na odbornou diskuzi ohledně arabského textu. Snad Vám pak dojde rozdíl mezi integračním, kulturním problémem a vírou 1,5 mld. lidí.

+2/0
27.7.2015 21:31

A61l97e49š 21Ž76ď18á50r36e70k 3737626732955

Mohl byste, prosím, okomentovat toto video?

Můj závěr - neexistuje umírněný islamista. Největší povinností muslima je džihád. Pokud jste pravověrný muslim, evidentně nemůžete být umírněný - jste terorista. Neříkám to já, takto jsem pochopil toto video.

V čem se plete syn velitele Hamásu?

https://www.youtube.com/watch?v=UI2E4MsC4kk

;-D

+3/0
26.7.2015 16:57

A97l26e47š 17Ž72ď44á13r15e44k 3847256662375

Můžete argumentovat tím, že to není napsáno v koránu. Možná není. Ale vzhledem k tomu, jaký je poměr lidí, kteří neumí číst v muslimských zemích... nevyjadřuje náhodou tento názor přesně to, co se považuje za správné, za jediné pravé... za to, co vás přivede do nebe?

0/0
26.7.2015 17:10
Foto

M17i61r42o17s78l20a94v 62O28l34š31á71k 4500351418546

Dobrý den, zajímalo by mě, jak vnímáte následující "ateistická" témata:

(1) V blogu (ve kterém vysvětlujete, čemu vlastně věříte) odkazujete na legendární příběh Adama a Evy. V té souvislosti si vybavím stesky Richarda Dawkinse, že v britských muslimských školách se vyučuje evoluce tak, že tomu nevěří ani sami vyučující, natož pak studenti. Zajímalo by mě, jestli příběh o Adamovi a Evě (případně další takové legendy -- nevím, jaký je průnik Koránu a Genesis) vnímáte jako něco, co se vážně stalo, či jen jako fiktivní příběh s morálním poselstvím případně se vzdálenou podobností s realitou.

(2) Rád bych si ujasnil váš postoj k nevěřícím. Když citujete "nejvznešenější z vás před zraky Alláha je ten, který si ho uvědomuje nejvíce", cítím z toho jistý pocit nadřazenosti, ačkoli samotné příkazy mohou nabádat k smírnému jednání (vím, že to není jen aspekt Islámu, ale i dalších náboženství). Když to trochu přeženu, samozřejmě že postoj "Chovejte se k nevěřícím hezky, Alláh si to s nimi vypořádá sám" je mnohem lepší než "Buďte zlí na nevěřící", protože převádí trest do (pro nás) fiktivní roviny, ale stále to je vzdálené podle mně ideálnímu "Tak se někdo mýlí v jisté filosofické otázce, no a co?"

0/0
26.7.2015 16:54

L82e70a 86V24o95j12t80e35k43o69v81a 1593492567624

Problém s islámem je, že je dualistický. Vždycky nabízí dva druhy názorů na jakoukoliv záležitost, ať jde třeba o studenou a horkou vodu. Většina muslimů nepraktikuje celý rozsah zmíněné doktríny. Ale ta je tu stále přítomna a oni ji mohou praktikovat, pokud se tak rozhodnou. V 93 verších koránu se říká, že je třeba napodobovat Mohammeda, božský prototyp dokonalého muslima. Jenže mají napodobovat Mohammeda, když pobýval ještě v Mekce, nebo až toho, který byl v Medíně? V Mekce kázal Mohammed islám jako náboženství, získal 150 následovníků, ale pak přešel do Medíny a tam se stal politikem a džihádistou. Většina muslimů vyznává korán z Mekky, ale nemohou odmítnout učení z Medíny, takže súry, které vznikly později, jsou jako dobře ukrytá zbraň.

http://echo24.cz/a/itRJ6/kdyz-vidim-hidzab-vidim-sariu-fyzik-chce-cechy-chranit-pred-islamem

+7/0
25.7.2015 9:38
Foto

H64a95t19e80m 43B73e38r66r82e63z10o45u96g23a 9845104934770

Dobrý den paní Vojteková, rád čtu Vaše blogy, když pojednávají o emigraci a v určitých věcech s Vámi docela souhlasím. Ale ohledně mého článku,abychom se moc netočili kolem teorie, tvrdí se tu, že Korán nabádá muslimy, aby znásilňovali ženy a je to trest od Alláha a navíc Muhammad obcoval s kozou. Máte k tomu konkrétní verše z Koránu ať už mekkánské či medínské, které k tomu nabádají a jednou říkají chovejte se k ženám slušně a po druhé je znásilňujte a jestli ne ženu tak kozu? Jestli mi budete citovat verš o bití, tak o něm bude poslední část blogu a jen ve zkratce, ten verš neřeší vůbec sexuální život a slovo nušúz se vztahuje jak ženám, tak k mužům.

Jinak neexistuje mekkánský a medínský Korán, ve významu, že celé kapitoly (súry) byly zjeveny v Mekce a pak další kapitoly byly zjeveny v Medíně a pak máme dvě verze a následně dva Korány a muslim je pak takový schizofrenik, který bere, co se mu hodí. Ve skutečnosti jedna kapitola může být složená z několika veršů, které byly zjevené jak v Mekce, tak v Medíně a takto se prolínají v celém Koránu. A pátrání po medínských a mekkánských verších je samostatná islámská filologická věda a článek od p.Warnera na tom nic nezmění. Děkuji za inspiraci na budoucí článek. Přeji hezký den.

+1/0
25.7.2015 11:03

L73e89a 11V53o79j22t20e59k61o80v44a 1503232137774

Ženy a islám: http://wikiislam.net/wiki/%C5%BDeny_a_isl%C3%A1m_(Kor%C3%A1n,_Prorok_Mohamed_a_isl%C3%A1m%C5%A1t%C3%AD_u%C4%8Denci_o_%C5%BEen%C3%A1ch)#Mu.C5.BE_m.C3.A1_pr.C3.A1vo_zn.C3.A1sil.C5.88ovat_sv.C3.A9_.C5.BEensk.C3.A9_otroky.2C_i_kdyby_to_m.C4.9Blo_b.C3.BDt_p.C5.99ed_o.C4.8Dima_jejich_man.C5.BEel.C5.AF

+1/0
25.7.2015 14:36

L76e67a 17V54o25j59t21e19k42o29v40a 1423112457374

Tato ex-muslimka říká něco jiného: https://www.youtube.com/watch?v=xnWuF-wl18w

+1/0
25.7.2015 14:37
Foto

H29a83t81e64m 71B81e72r63r51e39z67o32u24g75a 9845484234860

Paní Vojteková, opravdu jsem myslel, že mi poskytnete verš o znásilnění v Koránu, anebo obcování s kozou. Teď jsem si uvědomil, že jako ostatní citujete youtuby a výroky, které jak jsem uváděl, sami největší juristé považují za neautentické, jelikož vznikly min.200 let po Muhammadovi a bohužel, ortodoxní země je zneužívají a sami kašlou na Korán.

Od začátku neobhajuji špatné chování muslimů a  kdybych chtěl ztrácet svůj čas a úsilí, napsal bych blogy o dějinách žen od Antiky až do 20.století a budete se divit, co ti učenci v Evropě psali o ženách. Ale dávno jsem překonal hledání konfrontace a očerňování druhých, jelikož všichni máme máslo na hlavě.

A jelikož jsem si všiml, že tolik lidí podporují nenávist a nesnášenlivost, rozhodl jsem se jít jinou cestou, a to je smíření mezi různými kulturami a podpora dialogu na základě sebereflexe a konstruktivní kritiky. A tohle je má životní cesta, nebudu podporovat žádnou stranu, ani tu naší ani Vaší. Škoda, že ty naše kontinenty na Zemi nemají jednotný vývoj a každý blbne v jiné době.. Nemám problém být sebekritický a nemám problém přiznat své chyby a věřte, že se poslední léta snažím bojovat proti svému egu. Pokud nemáte tyhle verše, jdu dál a v příštích blozích budu mluvit o sexuální etice a tam uvedu další verše z Koránu, což je pro mě TA reference. Pokud můžeme mít takovou debatu na základě analýzy textu, tak proti tomu nic nemám. A koneckonců ať člověk věří čemu chce.. něco jiného je věci dokázat. Kdyby bylo na mně, uznávám princip žij a nech žít.

+6/−2
25.7.2015 15:26

L41i29b45o26r 92R49a61š23t78i91c21a 2591816775579

Mnoho libivých konejšivých slov. Fakta 0

+1/0
25.7.2015 17:21

M25a53r24t65i41n 47K15a93v94k52a 4126841902872

Problém je, že my nežijeme v Antice, nežijeme ve Středověku, ale žijeme dnes. A zajímá nás co je dnes. A co kdy učenci psali o ženách je irelevantní právě k té skutečnosti. Všimněte si, že ženy požívají v civilizovaných zemích stejná práva jako muži. Oproti tomu v islámských zemích jsou na tom ženy pořád stejně jako za Mohameda. Apoštol Pavel řekl " Nyní vidíme jen jako v zrcadle, nejasně, ale potom uvidíme tváří v tvář. Nyní poznávám věci jenom nedokonale, potom poznám dokonale, podobně, jak Bůh poznává mne."  A tak se to mělo v křesťanském světě celou dobu až dodnes. Mnoho teologických otázek se řešilo několik staletí, než se našel někdo, kdo dokázal věci přesně definovat. A šlo to někdy pomalu a někdy rychle, ale takhle Evropa dospěla k lidským právům, Protože jestliže člověk je svobodný před Bohem , tak musí být svobodný i před zákonem. Jestliže muž a žena před Bohem jedno jsou, tak i jejich práva musí být stejná. A tyto věci se měnily i díky průmyslové a vědecké revoluci. Od 19 století už muž nebyl výhradním živitelem, tuto roli přebíraly i ženy. Musela na to reagovat společnost a musela na to reagovat i církev. A velkou roli v této změně sehrály zase ženy a to nejen protestující dělnice proti pracovním podmínkám, feministky, ale také řeholnice.

Nicméně již ve středověkém právu, vdovy a ženy mužů, kteří byli v bojích a zastávaly jejich úlohu, měly práva oněch mužů, přestože to bylo přes prostředníky, jako právní zástupci.

+6/0
25.7.2015 18:58
Foto

H93a65t44e91m 28B23e13r18r82e66z87o25u19g68a 9935714404780

Souhlasím s tím, že bohužel současné postavení ženy v arabském světě hodně brání v jeho vývoji, a pokud rovnoprávnost žen nebude v praxi v arabských zemích a Africe, těžko aby se ta společnost vyvinula. Je to strašně složitá situace, i přesto věřím, že dialog je nejlepší cesta a pak určitě činy. Přeji Vám hezký večer.

+3/0
25.7.2015 23:48

L85i54b65o59r 41R33a56š55t93i23c50a 2311496465769

Píšete velmi uchu a emocím lahodící věty.

Ale pomíjíte, že logický důsledek dialog, má li vést k mírovému soužití, by muselo být popření toho, že Korán je soubor přímých výroků Vaší verze vševědoucího boha a že Mohamed nemůže být vzorem.

+4/0
26.7.2015 6:25
Foto

J32a89n 96D54o25č89e58k43a22l 1444416971525

Stačí tohle: "A Alláh je vševědoucí a o všem všechno ví." takže jestli s tím nesouhlasím, tak jsem nevěřící a tudíž nepřítel. :-P

+1/−1
25.7.2015 1:43

O31n94d35r10e80j 71M15a15t43e38j15k12a 5686713673198

Ja se omlouvam ale nevecny stejne jako je kazda vira. Soubor basnicek a porekadel obsahuje bible stejne jako koran a v dusledku to znamena jen srmt lidi mecem. Krestane se defacto velmi bolestive reformovali a dnes jejich vira neni tak nasilna jako za dob minulych, ale na islamu je zarazejici i pres snahu neustale nas ujistovat jak je mirumilovny a bajecny, je tato vira defacto jedinou virou ktera denne zavrazdi ve jmenu nejakeho neexistujiciho boha (nazor ateisty - protoze dukazu o existenci boha proste nejsou) tisice lidi. at se na me autor nezlobi ale 1,6 miliardy muslimu je dnes diky cca 20 procent radikalu z vasich rad to nejvetsi zlo na zemi. Pocit ze cca 200 milionu lidi touzi po naplneni nejakych slintu napsanych lidmi pred 1400 lety v pousti me neuklidnuje a verim ze soudny clovek nemuze v teto vire videt nic nez zlo a agresi. Bojim se ze predcitanim vaseho pisma svateho/koranu nezlepsite vztah nas nevrazdicich k vam vrazdicím lidem. Popirat take napr. Menecennost zen v islamu je hruba lez protoze vasi nejvetsi imamove nebo jak se temto silencum rika, sami jasne rikaji ve svych kazanich a dukazu na to mame dost. Co je tedy pravdou. Jste vy sam spatny muslim a tudiz neplnite slova koranu jak mate a nebo vasi vedouci jsou agresivni vrazi? Vyberte si moznost. Jina totiz neni. Koran je jen knizka napsana clovekem nikoliv bohem. Pokud to tak je pak muslimove veri bezmezne jedinemu clovekovi nikoliv bohu. je to tedy vira v pravidla nebo vira v boha. Podle toho co pisete jste asi hodny clovek, ale jak je vidno verite v koran nikoliv v boha. Buh je ve vas nikoliv v koranu ne? Pokud vse ridi buh jak rika koran tak pak muzu ja zabit vas a budu uplne v pohode pokud se pridam na stranu muslimu. Nelibi se mi vase obhajoby protoze obhajuji zbaveni se odpovednosti za sve skutky. Proto IS laka silence rezajici detem hlavy. Spalte koran a uznejte svoji vinu. Je vam knizka drazsi nez zivot lidi????

+9/−1
25.7.2015 0:12

P94e42t45r 48N78o42v45á14k 7730845630

Snažíte se nás přesvědčit, že islám je v pořádku a že ty problémy jsou pouze v lidech. Protože Vás neznám, tak nevím, jestli to myslíte vážně, nebo jestli to používáte pouze k uchlácholení místních. Řekněme, že Vám budu věřit, že to tak opravdu myslíte. Problém je ovšem jinde - v naprosté nekompatabilitě islámu s naším světem. Naši "multikulturní" spoluobčané argumentují tím, že přece u nás je svoboda vyznání a tak nemůžeme jakkoli omezovat muslimy, tím bychom vlastně sami byli ničiteli demokracie. Jenže ta svoboda vyznání je v našem pojetí myšlena tak, že si každý může věřit v jakého chce Boha a nikdo mu v tom nemůže bránit, je to jeho přísně soukromá věc. Ale islám dnes není pouze náboženství a víra v Boha, ale minimálně pro velkou část muslimů je to celý soubor  politických, sociálních, právních, kulturních a dalších norem, které jsou tím náboženstvím ovlivněné či přímo určované. V Evropě je určitě velmi velké množství muslimů (je to vidět z jejich demonstrací apod), kteří po hostitelských zemích žádají právě i přijetí či alespoň respektování těch dalších islámských norem, které už rozhodně nelze akceptovat v rámci svobody vyznání. Toto není možné islámským komunitám poskytnout, protože je to velmi často v konfliktu s místními zákony, zvyklostmi, morálkou, kulturou... Není přece možné, aby v jedné zemi bylo něco trestné a zároveň povolené v rámci svobody vyznání.

+21/0
25.7.2015 0:01

P95e94t31r 47N95o91v57á12k 7710275250

Mohu Vám tedy věřil, že to myslíte upřímně a že Vám jde opravdu pouze o náboženství v jeho čistě soukromé podobě - naprosto nic proti tomu nemám. Ale v Evropě je bohužel velká spousta Vašich bratří či spoluvěrců, kteří už teď dávají hlasitě najevo své požadavky na kompletní změnu a islamizaci našich systémů - a nijak se tím netají. A i takoví lidé se k nám teď ve velkém hrnou. A nezlobte se na mě, napíšu to trochu pateticky, ale já mám strach o budoucnost této země a budoucnost našich dětí a nechci ji vyměnit za nějaké multikulturní fráze o náboženské a kulturní toleranci. Tolerance může být pouze vzájemná - pokud ji poskytuje pouze jedna strana a druhá toho zneužívá, tak to není tolrance ale slabost a zbabělost. Pokud by všichni muslimové byli jako Vy, možná bych měl jiný názor, ale oni nejsou - a jak vyplývá i z Vašich předchozích článků, tak Vy sám víte moc dobře, že nejsou.

+7/0
25.7.2015 0:01
Foto

H30a67t73e70m 27B55e68r49r22e31z85o75u13g49a 9985624144520

Dobrý den pane Nováku, omlouvám se, přehlédl jsem Váš komentář. Sám jsem jasně vyjadřoval v předchozích blozích nesmyslnost žádostí těch muslimů, kteří jsou bohužel nejvíc slyšet, aby zasahovali do kulturního a legislativního systému hostitelských zemí. V žádném případě jsem nezměnil svůj názor a považuji to za vážný problém a jsem proti jednosměrné toleranci.

Koránský text znám a chápu dobře a odsuzuje takové chování a je přímo proti takovým zásahům a v tom muslimové nejsou v právu. Jsem si ale dobře vědom, že zatím o tom nahlas mluvím v ČR jen já. Zároveň jsem proti těm, kteří falšují koránský text a upřímně výroky, které vznikly 200-300 let po Muhammadovi, neuznávám, jelikož spousta z nich jsou v rozporu s koránským textem.

Z pragmatického hlediska mi říkáte, je hezké, že takhle to chápete Vy, ale co s ostatníma. Moje odpověď je jednoduchá, ani já bych si nepřál vidět ortodoxní formu islámu v Evropě a neměli ji povolit a sám to také nechápu... Jestli nějaký muslim chce žít v Evropě v klidu, tak ať praktikuje svou víru na osobní úrovni. Pokud s tím nesouhlasí, Korán sám říká muslimům, že pokud nemůžou praktikovat svou víru, mají se vrátit domů. Upřímně víc mě štve ne ten fakt, že Evropani nadávají Muhammadovi, ale že mu nadávají kvůli chování části muslimů v Evropě a chápu, že lidé věří tomu, co vidí. Co  dělám teď, je, že se snažím informovat o rozdílech mezi textem a praxí a mezi emigračním a kulturním problémem. Je to složité a upřímně jsem nevěřil, že se budu nacházet v takové situaci po 20 letech a můžu za to poděkovat svým souvěrcům, měl jsem celou dobu klid.. Prostě bych to řešil přes silné zákony, a kdo s tím nebude souhlasit, ať žije jinde.

+6/0
25.7.2015 18:50

P61e88t95r 16N86o51v18á47k 7160675160

Jenže Vy jste asi opravdu jenom ta výjimka, která potvrzuje pravidlo. Četl jsem celkem dost textů od muslimů či dokonce od muslimských imámů, viděl hodně videí a ještě nikdy jsem se nesetkal s muslimem, jako jste Vy. A to jak jistě uznáte, je hodně málo, abychom si mohli náš pohled na islám alespoň trochu korigovat. Multikulturní aktivisté tak rádi používají frázi, že nemůžeme islám posuzovat pouze podle té jedné části radikálních islamistů. Podle stejné logiky ale není možné posuzovat islám ani podle muslimů Vašeho typu, pokud takoví vůbec existují, protože vás je ještě méně než těch radikálních, nebo se alespoň téměř vůbec neprojevujete.

Navíc - rozborem koránu, poukazováním na to, že něco bylo napsáno až tři sta let po, či obhajobou Mohameda, si myslím v našich očích moc nepomůžete ani se neobhájíte - větší množství muslimů si ty stejné věci totiž vykládá úplně jinak. Doufám, že Vás to neurazí, ale mně jako nemuslimovi je korán i Mohamed úplně volný - jak jsme se shodli, tak to je Vaše přísně soukromá věc. Mohu souhlasit s tím, že urážky mohou být někdy zbytečné, ale teď jde o to, co ty urážky vyprovokovalo. Dokud nebyly s muslimy v našem světě problémy, tak Mohameda ani islám nikdo neurážel a nekarikoval, protože jim - stejně jako mně - byli naprosto volní, žili jsme si každý svými životy. A my si navíc umíme stejnou "legraci" dělat i sami ze sebe, nevím, proč s tím mají muslimové takový problém, ale já muslim nejsem a tak to asi nejsem schopný pochopit. V muslimských zemích se pod téměř jakoukoli záminkou pálí naše vlajky, pálí křesťanské symboly, v některých takových zemích jsou křesťané pronásledování či dokonce zabíjeni - a vy (tím myslím muslimy) pak dělaté takový kravál a i vraždíte kvůli pár obrázkům??? To je pro mne nepochopitelné a strašné. Kdyby to nebylo tak vážné téma, tak bych použil slova mojí manželky, když nepochopím nebo nechi pochopit nějaký její vtip či sarkasmus: "To seš vážně takovej suchar?"

+2/0
25.7.2015 21:47
Foto

H75a23t64e46m 76B26e25r79r14e71z28o57u15g44a 9505744194550

Pane Nováku, co Vám mám říct, máte naprostou pravdu a upřímně bylo mi nepříjemně psát blog i o islámu, když se neprojevujeme v nejlepším světle, ale snažím se, aby ten konflikt zůstal emigrační a kulturní a nepřerostl v náboženský. S tím humorem mají vážný problém... Jsem nakonec realista, znám obě kultury a snažil jsem se vytvořit nějaký pozitivní most a upřímně i kdybych neuspěl, nebudu si vyčítat, že jsem mlčel, když jsem mohl něco dělat. Ale koneckonců můžeme si za to sami.

+7/0
25.7.2015 22:12

J44a55n 92K94u97d29l64á35č33e61k 7865295

Tolik popsaného textu a přitom úplně zbytečná ztráta času, pane. Většina lidí v ČR žádného boha nevyznává, naopak víra v jakéhokoliv boha vzbuzuje jejich pobavený úsměv. Zkuste prosím pochopit, že víra v boha a o to více institualizovaná je jednak jen nástroj k ovládání mas a za druhé pouze berlička pro slabé a popletené lidi. Co kdybyste se na nějakého boha vykašlal a začal si prostě užívat života?  :-P

+7/−4
24.7.2015 20:22

L18i17b62o81r 16R54a71š20t65i72c81a 2461336475899

Podívejte se, čím se živí.

Na jedné straně provází muslimy- tož je pro něj obchodně potřebné se tvářit jako muslim - na druhou stranu žije mezi normálně myslícími lidmi a potřebuje je nějak ukonejšit.

+5/−1
24.7.2015 20:29

O70n48d11r51e11j 43M38a59t32e59j82k28a 5656273213908

lhat nemuslimovi neni lez. Takze nam muze vypravet co chce. Cenim si jeho nazoru ale dukazu mame dost o agresivite islamu a kazdy den to fakt stoji tisice lidi zivoty. Tudiz logicky muzeme rict. Islam proste zabiji. Sorry. To je realita podporena cislem ze ktereho mrazi.

+2/−3
25.7.2015 0:17
Foto

F90r28a27n52t20i49š52e62k 43K29š46í44r 2789826215

Ludwig von Mises - Velikonoční úvaha

Náboženství, nejen jako církev, ale i jako filosofie, je, stejně jako ostatní projevy duchovního života, produktem lidské společenské spolupráce......

Náboženství je také faktorem podílejícím se na vytváření společnosti v tom smyslu, že hledí na společenské vazby ze svého úhlu pohledu a vydává svá nařízení a doporučení, jak by se měl člověk ve společnosti chovat. Nemůže se vyhnout tomu, aby aplikovalo své principy na záležitosti společenské etiky. Žádné náboženství, které chce dát svým věřícím odpovědi na problémy života a poskytnout jim útěchu tehdy, když to potřebují, se nemůže spokojit s pouhou interpretací vztahu člověka a přírody s tím, co má být před zrozením a co po smrti. Pokud vynechá ze svého učení vzájemné vztahy lidí, nemůže vyprodukovat žádná pravidla pro pozemské chování a opouští věřícího ve chvíli, kdy začne přemýšlet o nedostatcích sociálních podmínek. Náboženství mu musí poskytnout odpovědi, když se začne ptát, proč jsou bohatí a chudí, proč existuje násilí a nespravedlnost, válka a mír, nebo ho přinutí hledat odpovědi jinde.

+1/0
24.7.2015 19:47
Foto

F57r74a80n74t64i84š59e44k 27K73š78í12r 2589556705

Dnes jsou takovými mrtvými náboženstvími islám a judaismus. Svým přívržencům nenabízí nic jiného než rituál. Jsou seznamem předepsaných modliteb a svátků, jídel, obřízky a tak dále, ale to je vše. Nenabízejí žádnou potravu pro mysl. Jediné, co učí, jsou formy a externí pravidla. Své přívržence uzamykají do klece z tradic, v níž se dá sotva dýchat, ale pro duši nemají žádné poselství. Potlačují ducha, místo aby ho pozvedaly. Po mnoho století se v islámu ani v židovství neobjevil žádný nový myšlenkový proud. Dnes je židovské náboženství právě takové, jako v době, kdy byl sepsán Talmud. Islám se nezměnil od doby, kdy se Arabové vydali na svou dobyvačnou výpravu. Jejich literatura a filosofie stále opakují staré myšlenky a neprorazily mimo okruh teologie. Člověk v nich marně hledá reformátory a hnutí, jaké západní křesťanství vyprodukovalo skoro v každém století. Udržují svou identitu pouze tím, že odmítají všechno cizí a „odlišné“ tradicionalismem a konzervatismem. Pouze tato nenávist ke všemu cizímu je čas od času vyprovokuje k velkým činům. Všechny nové sekty a všechny nové doktríny, které v nich tu a tam vznikají, jsou pouhou ozvěnou tohoto boje proti všemu cizímu, všemu novému a proti nevěřícím. Náboženství nemá žádný vliv na duchovní život jednotlivce, pokud je tento schopen jeho rozvoje proti dusivému tlaku rigidního tradicionalismu.

0/0
24.7.2015 19:48
Foto

F53r54a47n61t89i55š15e29k 47K59š97í58r 2889666245

http://www.mises.cz/clanky/velikonocni-uvaha-i-1730.aspx

0/0
24.7.2015 20:09

M91i25r53e76k 71P70i90n46k46a36s 7162671827346

To jste trefil dobře, udatný rytíři. Judaismus i islám vytváří systém nároků, které člověka nemohou naplnit. Judaismus předjímá Spasitele, tj. Mesiáše , byť mnozí dodnes neuznávají, že je jím Ježíš. Přesto Izrael zůstává zvláštním Božím lidem a antisemitismus jevem ďábelským.

Novou Smlouvou uzavřenou skrze krev Ježíšovu (nikoliv krev zvířat) Bůh naplňuje slib: "aby požehnání dané Abrahamovi dostaly v Ježíši Kristu všechny národy, abychom zaslíbeného Ducha přijali vírou." (Ga 3,9).

Při vší úctě k panu Berrezougovi myslím, že Mohammedovo zjevení k tomu již nemá co dodat. Rád přijmu v naší zemi každého člověka dobré vůle a budu s ním spolupracovat k společnému prospěchu.

Protože zde však již došlo k srovnávání křesťanské a islámské teologie, odvážil jsem se k tomu též něco dodat.

+1/0
24.7.2015 20:49

L45i70b50o13r 87R58a92š89t40i31c30a 2121686605379

Měl jsem nějaká služební řízení, takže se omlouvám, že jsem nereagoval dříve.

----

Píšete:

---

Korán netvrdí, že žena byla stvořena ze žebra muže. Její tvorba byla samostatná jako Adamova, ale ze stejného druhu a výroky, které o tom mluví, jsou spíše pozdější výpůjčky z jiných tradic připisované Muhammadovi.

.

 „Ó lidé, buďte si vědomi svého Pána, jenž vás stvořil z jediné bytosti a z téhož stvořil její družku a z nich dvou pak dal vzniknout nesčetným mužům a ženám... (Korán 4.1.)

Překlad kvalifikovaného arabisty a rodilého Čecha:

--

4:1 Lidé, bojte se Pána svého, jenž stvořil vás z bytosti jediné a stvořil z ní manželku její a rozmnožil je oba v množství velké mužů i žen.

+4/0
24.7.2015 19:38

L14i86b11o55r 60R59a85š85t15i78c97a 2811626115249

Z obou překladů je zřejmé, že nemáte pravdu.

Píše se v obou překladech, že ženu stvořil z "jediné bytosti".

Tedy je to v souladu s Písmem, na které se ostatně analfabet Mohamed vícekrát odvolává.

Žena je tedy stvořena z muže - logicky se tedy na více místech Koránu (ale v některých  místech i Novém Zákoně) - z toho vyvozuje její podřízenost muži.

+4/−1
24.7.2015 19:41

L62i48b46o46r 22R24a36š17t84i77c64a 2981356225559

Na toto ovšem nereagujete.

Jen mnohoslovně a mlhavě na Leu Vojtekovou. Tam jen opakujete dotčené teze, že někdo někde někdy tvrdil, že Korán vyzývá k znásilˇnování a že Mohamed souložil s kozou.

To je klasické: Ptejte se mne na co chcete a já odpovím na co chci. - Zde i na to, na co se Vás nikdo neptá

0/0
25.7.2015 15:09

L51u68k31a84s 18S32u29c66h37a72n84e84k 5636977193590

ať to čtu jak chci, z vašeho textu mi vychází totéž, co tvrdí autor blogu. Muž byl stvořen z bytosti a žena z téhož .. tedy také z bytosti. Žádnou informaci o tom, že by žena byla stvořena z muže jsem tam nenašel.

+1/0
25.7.2015 18:37

L20i36b39o16r 66R62a32š23t24i89c59a 2921696825939

Stvořil "bytost" a z ní jeho manželku. A z těch dvou pak povstalo celé lidstvo.

To říká Korán. (I Genesis )

To je podle vás totéž co tvrdí tento muslim?

Ta bytost byla logicky co? Registrovaná partnerka se spermiemi ve zkumavce?

+1/0
26.7.2015 6:18

K86a60r91e32l 56A23d40a25m 7159409296783

Vidím, že v Evropě je již dostatek učenců v řadách původního obyvatelstva, aby šli muslimům kázat, jak se mají chovat v demokratickém politickém systému. 

Zatím mám jen pocit, že si dovolí kázat jen obyvatelům vlastní země.

0/0
24.7.2015 19:30

A82n11d81r77e16j 88R26u95š10č12á21k 6627777154104

Vynikající článek, děkuji za něj.

+9/−2
24.7.2015 19:02

L98i92b26o21r 35R29a36š65t42i61c87a 2601256785129

Je to jen jeden z řady pokusů o mlžení a překrucování relativně jasných příkazů Allaha pro muslimy.

+4/0
24.7.2015 19:45

V88i87k86t13o89r 84S46o61u68č23e38k 5296105368598

Jak jinak než popření úlohy ďábla na pádu člověka ve zjevení, které sám nadiktoval

0/0
24.7.2015 18:29

M19a72r12t87i72n 87K70a54v61k52a 4526751882712

Řekl bych, že problém je v tom, že muslimové chápou Korán jako nadiktované slovo Alláha, které je součástí Alláhova trůnu a věčný, tak křesťané chápou Písmo jako historické působení Boha v dějinách spásy, napsané lidmi, inspirované Bohem, pro lidi. Jak bylo řečeno. Bible je dopis  Otce pro své děti.

+3/−1
24.7.2015 18:46
Foto

H97a54t29e10m 24B88e61r43r98e44z36o24u55g63a 9525224904170

Úloha Satana není popřena, nýbrž úloha ženy jako jeho nástroj.

0/0
24.7.2015 19:05

M65a16r11t78i86n 22K89a38v10k26a 4426511472412

Opravdu? Jako věřící řeknu toliko. Ano, úloha Satana není popřena, ale chová se jako opice. Nic jiného neumí. A ano, podle Bible svedl Evu Satan, ale nepíše, že žena je nástrojem Satana. Naopak ženu mnohokráte vyzdvihuje Rachel, Ester, Maria atd. Když už si hrajete na znalce Písma, tak byste měl vědět, že podle Bible muž a žena jedno jsou a to člověk a každý člověk má silné a slabé stránky. A koho v důsledku oslavují Evangelia ? Jsou to ženy, stejně jako církev uctívá ženy jako svaté, stejně jako to,že na úctě k ženám vznikla středověká rytířská kultura. A kam šel vývoj v islámu a křesťanství? V postkřesťanské společnosti mají ženy stejná práva jako muži. A není to díky osvícenství, ale díky dlouhému kulturnímu a historickému procesu úcty k Panně Marii, jako matce Krista.

+4/−1
24.7.2015 19:59

L70i72b95o25r 83R98a10š21t70i57c39a 2131536465739

Zatímco v Koránu najdeme na řadě míst, jak ženy jsou myšleny coby obšťastňovači mužů:

---

52:17 A bohabojní věru budou v zahradách a ve slastech, 52:18 radujíce se z toho, co Pán jejich jim uštědřil a že Pán jejich je trestu pekelného ušetřil. 52:19 19 „Jezte a pijte ve zdraví v odměnu za to, co jste konali, 52:20 a spočívejte na pohovkách v řadách postavených!“ A oženíme je tam s dívkami velkých očí černých.

0/0
24.7.2015 20:04

M24a90r19t40i61n 68K33a64v95k74a 4426861332592

Ano, islámský ráj je de facto velkým nevěstincem :)

+3/−1
24.7.2015 20:15

L60i26b66o92r 88R81a84š89t55i96c16a 2171646945409

Prostitutkám se obvykle platí penězi.

Zde je jimi placeno za zabíjení nevěřících financiérem Allahem.

+2/0
24.7.2015 20:27

J30e56t19v46a90r36t 12M50a41n16u78k12j49a41n 1286186652224

Mýlíte se pane Kavko. Za ženská práva začaly bojovat lesby, pro které v tehdejší společnosti nebylo místo. Katolická církev to nijak nepodporovala.

0/−1
24.7.2015 20:28



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.