Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R26a19d20i86m 65V76a97l35e52n42č30í29k 1728740333239

"jak nám Stvořitel nařídil, abychom se my muži chovali k našim ženám, které jsou zároveň naše matky, manželky i dcery".

Zároveň? No to jste si naběhl.

0/0
19.8.2015 17:46

L22u42b40o27š 86V88l13a94s48á40k 6283422363829

Chtěl jsem říci, pane Berrezougo, že se snažíte znovu si vrátit nějakou reputaci u muslimů v ČR, neboť už o vás mezi nimi kolují vtipy a narážky, že místo vás začala pod vaším jménem psát manželka.

Nicméně, musím uznat, že sám kroutím hlavou nad tím, kam se nechala strhnout dříve více méně logická kritika islámu. Už to není o koránu, o skutečných výrocích Mohameda, ale o vymýšlení různých nesmyslů, včetně vymyšlených výroků. Nicméně musím oponovat v tom, že Mohamed nebyl pedofilní. Nezlobte se na mě, ale "naplnit" manželství s devítiletou dívkou, která ráda vyšívala zvířata na plátna a možno si ještě hrála s panenkami, nelze označit jinak, než pedofilní jednání.

Že si Mohamed často rád vymýšlel, to také není neznámou, viz jeho výlet do nebe na al-Buraq, nápadně to podobnému stvoření z Asyrských mýtů. Že přinutil 4.000 lidí z Mekky, lidí vlastní krve přijmout islám nebo záhubu, to také není vylhané. Je na čase přijmout pravdu, že je celkem možná domněnka, že Mohamed byl často schizofrenní, tím myslím nejznámější pojetí, tedy různé osobnosti v jednom těle, které o sobě vzájemně netušily, co řekla nebo vykonala ta druhá.

0/0
27.7.2015 21:47

J61a17r17o82s15l71a10v 19V34y92c60h44o85d64i94l 8394975745

Pane Hateme, Vaše blogy si vždy rád přečtu, ale v některých myšlenkách a rétorice ve mě opět probouzíte obezřetnost. Nechcete udělat podobný rozbor islámské obranné taktiky - Taqiya?

Děkuji

0/0
23.7.2015 9:26
Foto

H18a26t78e96m 79B90e50r31r69e79z67o32u49g24a 9735454344470

Dobrý den pane Jaroslave, člověk musí být vždy obezřetný, a proto cokoliv píšu, jsem schopný dokazovat a člověk má možnost to vyvrátit. Slovo taqiya sice neexistuje v Koránu, nýbrž taqwa a tuqat, a je to vyšší uvědomění si existence Stvořitele. Tyhle otázky se pořád vrací dokola a jak jste přál, udělám detailní rozbor na bázi textu a historických událostí. Osobně myslím, že víra, která učí lidem lhát nestojí za to a budu první, kdo ji opustí. Děkuji za dotaz a odpovím, jakmile budu mít čas. Hezký den.

+3/0
23.7.2015 11:08

H23a11n73a 24P87a28c81u94l41o32v92á 2736956739326

Co říkáte na tuto novinku: V Birminghamu nalezli útržky z koránu, které pamatují proroka Mohameda. Testy ukázaly, že pergamen z ovčí nebo kozí kůže s pětadevadesátiprocentní pravděpodobností pochází z doby mezi rokem 568 a 645 našeho letopočtu.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/v-birminghamu-nalezli-utrzky-z-koranu-ktere-pamatuji-mohameda-pbb-/zahranicni.aspx?c=A150722_110836_zahranicni_fer

0/0
22.7.2015 17:53
Foto

H11a63t38e13m 70B65e85r22r35e13z76o68u19g29a 9245194474510

Dobrý den paní Kolářová, slyšel jsem o tom a potvrzuje, že Korán byl napsán v době Muhammada a našli i další manuskripty i v Německu (606-652), také datovaní ukazuje na tu dobu i celé Korány pocházející z doby třetího chalífy a nacházejí se v Turecku v Topkapi, v Egyptě i v Samarkandu. V době Muhammada byl Korán psán na různých materiálech a podle různých výroků byl zjeven v sedmi písmenech, což někteří interpretují jako sedm způsobu čtení či dialektů. Muhammad sám nechal pisatele organizovat pořadí kapitol podle jeho recitací a Abú Bakr po jeho smrti byl první, kdo shromáždil všechny pergameny do jedné knihy. Třetí chalíf, Otman následně rozšiřoval tu první verzi, která se nacházela u Ájši, která byla dcerou Abú Bakra a Prorokova manželka. Když si Otman všiml, že muslimové nearabského původu ve vzdálenějších zemích začali mít zmatky v čtení, tak se rozhodl rozšiřovat jednu standardní verzi podle dialektu Qurajšovců, původního dialektu prorokova kmene.  Pak se následně pracovalo i na vokalizaci, jelikož semitské jazyky sice mají samohlásky, ale nepíšou se. Až budu mít čas, snad jednou napíšu blog o dějinách psaní koránského textu, které vyvrátí tvrzení, že Korán jako text vznikl několik století po Muhammadovi. Děkuji za dotaz a přeji hezký den.

+1/0
22.7.2015 19:14

M93a64r83t85i89n 44K82a65v57k96a 4766341952562

Jasně. A jedeme dál. typická islámská lež......

0/0
22.7.2015 19:47

P66ř68e21m21e13k 78P48a34v87k96a 8958542788981

Filosofování o islámu je jedna věc, jeho projevy druhá. Rád si přečtu blogy pana Berrezougy, ale to nic nezmění na tom, že ve vztahu k islámu a jeho vyznavačům budu obezřetný.

+4/0
22.7.2015 16:47

N66e85l92a 80P98a18v22l87í41k66o79v71á 5555738882600

Myslím, že o dobrotě islámu tady nikoho moc nepřesvědčíte. Možná proto, že je v nás stále (i přes většinový ateismus) zakódované ono "po ovoci poznáš strom". Dokud vidíme, co se děje ve světě ve jménu islámu, každý, kdo toto náboženství bude bránit a nazývat "náboženstvím míru", nám bude připadat jako lhář. A to píši jako člověk, kterému se všechny Vaše předchozí blogy velmi líbily. Dokud budou skutky a realita taková, jaká je, většina lidí bude vnímat chválu islámu jako urážku naší soudnosti. Až budou muslimské země v takovém stavu, že se bude z Evropy emigrovat tam a ne naopak, pak nikomu chvála islámu vadit nebude.

+4/0
21.7.2015 22:33
Foto

H26a77t46e18m 56B97e26r45r69e23z62o95u67g38a 9175904774960

Paní Pavlíková, moje články řešily integrační a kulturní problémy a tento blog bude řešit nepodložené útoky na víru ve jménu terorismu a emigračních problémů, což považuji za dvě odlišné oblasti bádání a kritiky. Také můžeme soudit jiné národy v dějinách podle jejich chování v každém století a každý by objevil, že kontinuita dějin nebyla vždycky progresivní a pozitivně evoluční. Neobhajuji v blogu islám, ale tvrzení duchovního, že zná Písma ostatních, a jestli je filologické bádání urážkou soudnosti, tak asi uznáváme jinou definici soudnosti, a doufám, že už nežijeme v době, kdy prokazování pro a proti v jakékoliv intelektuální debatě, je považováno za zločin.  Moje blogy jsou reakcí na nepodložené rozšiřování nenávisti a náboženské intolerance z jakékoliv strany,  a je mi líto, že nepíšu, abych uspokojil očekávání jedinců, ale pátrám po faktech.

+3/0
21.7.2015 22:52

N72e75l96a 67P22a17v25l10í88k48o65v39á 5895868172190

Já to chápu :-). Však to dokazování a vyvracení bylo velmi důkladné (myšleno bez jakéhokoli sarkasmu nebo negativity). Ale to hájení islámu tam nakonec bylo taky, nebo mi to tak přišlo (a podle reakcí nás asi bylo víc). Já jsem to ani nemyslela nějak útočně, spíš jako prostý fakt. Nemyslím si, že v současné době jsme jako společnost nebo jednotlivci ochotni tomuto naslouchat. Myslím to jako objektivní fakt. Upřímně, primárně bychom tady chtěli mít od islámu pokoj (taky bychom měli rádi pokoj od spousty dalších věcí: Rusů na východě, multikulti na západě, norského barnevernu na severu, uprchlíků na jihu . . .). Chtěli bychom, ale nemáme, no. Jinak asi takový pokoj, jako máme od náboženství Vietnamců, kdy tušíme, že nějaké mají, ale už si nejsme tak jistí, které z těch východoasijských to vlastně je.

+4/0
21.7.2015 23:06

N60e87l97a 80P81a30v26l78í27k13o50v82á 5805508872820

Tak jsem si to znova přečetla a to, co mi jako křesťance zkazilo dojem z blogu, byla ta aplikace Izaijášova proroctví na Mohameda. To prostě neberu :-). A právě tady myslím opouštíte tu obhajobu/vyvracení tvrzení, o kterých byla řeč, a pouštíte se do teologického sporu :-). Ale nic ve zlém :-). Podle křesťanství už po Ježíšovi žádný prorok nepřišel a ani nemá přijít, protože Ježíš už řekl a udělal vše, co bylo potřeba.

+4/0
21.7.2015 23:29
Foto

H98a78t75e30m 47B18e62r45r29e17z41o85u54g81a 9155534454790

Dobrý den paní Pavlíková, upřímně se omlouvám, že jsem se dotkl Vašich citů jako věřící křesťanky a respektuji Vaši víru. Můj článek byl adresován panu pastorovi, který bezdůvodně místo aby řešil emigrační problémy, útočil na víru ostatních a falešně je obviňoval, protože cituje z jiné knihy. A Izajášovo proroctví je jedno z mnohých sporných interpretací,jelikož další místa jako Bakka a Teman atd. ukazují na jinou geografickou oblast a jestli Ježíš sám řekl, že po něm nikdo nepřijde, to je také sporné, jinak by Izraelité, což je jeho národ, nečekali pořád na někoho jiného.

Co se Vám snažím říct, nehodlám se pouštět do nějakých teologických sporů, ale než se lidé jako pan pastor pustí do obviňování cizího a útočí na cizí víru, a tvrdí např., že semitské slovo Allah neznamená Hospodin, tak mě tato obvinění nutila na to odpovídat, jelikož studuju semitské jazyky a koukám na všechny texty kritickým způsobem a v jejich původním znění, a je to pak velice zajímavý čtení, ale tohle je moje cesta a nehodlám ji používat proti nikomu a jen si rozšiřuju svoje obzory.  

A proto všechny moje blogy kritizovaly chování lidí jak mezi našimi tak Vašimi a zaměřil jsem se na kulturní nekompatibility a sám jsem zastáncem toho, že takoví emigranti budou mít problém žít v ČR.

A jestli jsem naznačoval panu pastorovi svou znalost semitských jazyků a ostatních Písem, pak aby neurážel ostatní bez znalostí a bez ověřování a on jako služebník Boha se má snažit přibližovat lidi k sobě a ne je rozdělovat.

A přeji si, ať lidé jakéhokoliv vyznání najdou v míru a v klidu jejich osobní cestu k jejich Bohům či Hospodinovi či Elohimovi či Allahovi..... bez potřeby, aby útočili na ostatní, jako pan pastor, který začal psát blogy srovnávající islám a křesťanství, aby prezentoval nejen muslimy, ale i jejich víru v nejhorším světle, tak mně nemějte za zlé, že jsem na to reagoval.

+2/−3
22.7.2015 7:19

V40l35a18s56t79i92m58i93l 26F39ü36r73s21t 5162492855620

Pane Berrezougo, chtěl jsem vydržet až do Vašeho dalšího článku, který jste slíbil. Zatím se v různých diskuzích od Vás dovídám že urážím, jsem neznalý atd... Na rozdíl od Vás se nechlubím svými znalostmi. (Ono totiž křesťanství není v prvé řadě o znalosti, ale o vztahu s Bohem.) Po tomto Vašem diskuzním příspěvku jsem se rozhodl zareagovat na Váš článek a to, co říkáte v diskuzi. Starý zákon používá více jmen pro Boha. Jako "JHVH" (Jahve) se Bůh představuje Mojžíšovi. Židé toto jméno dnes nepoužívají a křesťané v Česku používají Hospodin (podle slovanského Pán). Pokud dnes Židé čtou svá Písma a narazí na text, v němž je použito jméno "JHVH", řeknou buď "Pán" nebo "to jméno". Nepoužívají jméno Elóhim a jistě to nedělají náhodně.

Mé články jsou reakcí na lidi, kteří tvrdí, že křesťanstvím a islámem, mezi Biblí a islámskými posvátnými texty, není velký rozdíl. Podle mne to není pravda.

Jinak, Ježíš řekl, že poté, co odejde, přijdou i falešní proroci. Poznávací znamení je jednoduché: "Po ovoci je poznáte." Těch falešných proroků přišlo za ta dvě tisíciletí spousta. Nejen v křesťanství, ale i jinde. Někteří zapadli v propadlišti dějin, dědictví jednoho ale přináší spoustu utrpení a krve i po 14 stoletích. I ateista, pokud se podívá, jaké ovoce přináší učení tohoto proroka i v dnešních dnech, pochopí, že v jeho učení bude něco falešného. 

Jinak, pokud máte potřebu se dál otírat o mé jméno, je to Vaše právo. S tím musí každý, kdo píše na blog, počítat. Přeji Vám mnoho čtenářů a jak už jsem jednou psal, bylo by krásné, kdyby se Vám myšlenky, které píšete ve Vaších článcích, dařilo zasévat i do srdce těch muslimů, kteří věří myšlence IS. Bůh s Vámi.

+3/0
22.7.2015 8:57
Foto

H68a49t98e55m 24B68e89r48r95e74z43o73u72g66a 9705514544420

Dobrý den pane Furste, v žádném případě nemám potřebu se otírat o Vaše jméno ani se nechlubím svými znalostmi, jen chci zdůrazňovat ten fakt, že všichni máme různé tradice jak argumentovat. Já používám jen racionální a lingvistická fakta, protože slovo, jehož původ neznám, těžko abych chápal jeho význam. Pokud Vy necítíte takovou potřebu pochopit slovo, který na počátku bylo a máte vztah s Bohem na jiné bázi, respektuji to.

Můj článek je adresován jen Vám, protože jste jej psal Vy a je to tak citlivé téma, které může urážet každého dobrého věřícího, a proto mluvím cíleně k Vám a ne k nim. A nemám nic proti zdravému dialogu a výměně názorů, jen prosím Vás, ať každý má tu soudnost mluvit o své víře a ne o víře jiných.

Jelikož moje prababička byla židovka, nezná slovo jako Starý zákon, mají Tanach a je to věčné a samostatné učení a není to úvod pro žádné jiné učení. Když jsem mluvil o studiu, že jsem se seznámil jak s islámskou, tak židovskou společností, moje první otázka byla, proč ten Bůh promluvil k Izraelitům a Ismaelitům jako prvním v tak starých jazycích? Podle mého, pokud člověk nezná sémitské jazyky, může mít jen domněnky, a proto lepší, aby každý mluvil jen o své víře, anebo se ve vší pokoře seznámil s původními jazyky těch učení, jak oni sami to vysvětlí a ne co o nich čteme na internetu.

Myslím, že tohle je základní respekt cizích kultur.

Kromě toho rabíni už dávno vysvětlili rozdíl mezi Elohim a Adonai, plurálu Eloh a Adon, první je hebrejsky a druhé ugaricky, a které po nich sloveso má být v jednotném čísle, jelikož je to plurál majestátu a ne pluralita jediněčnosti. Stvořitel a nejen Pán, ale i Pečovatel, Otec a pak to tajuplné jméno YHWH, to há-šem, jehož výslovnost nikdo nezná, a které tolik Izraelité střežili, aby ho nebrali nadarmo. I když lingvisté předpokládají, že Hu ozačuje bytí. Bytí jehož pojetí je mimo smyslové a rozumové chápání..

+1/0
22.7.2015 13:32
Foto

H41a12t15e29m 81B13e18r80r88e34z23o67u55g33a 9855424164960

Co se snážím Vám říct pane Furste, je, abychom nezpůsobili náboženskou nenávist v jménu Boha, v jehož jméně už několikrát zabili jeho syny a v jeho jméně hodlají zabít i další.

A proto ať Ismaelité jak Izraelité mluví sami za sebe a jestli někdo chce o nich něco dozvědět, není ke škode se jich zeptat. Také jsem našel v arabštině nesmyslné a nenávistné výroky o Izraelitech, které protířečí jak rozumu, tak lidskosti. Já jsem se aspoň rozhodl jít ke kořenům a učit se od nich a nehledat jen to, co se mi může zdát špatné a ve skutečnosti není. Každý člověk najde, po čem jeho srdce touží a jen to, čím ho chce naplnit, jestli láskou nebo nenávistí. 

A když mluvíte o ovoci.. Opravdu jste poznal celý strom života, který roste tisíce a tisíce let a plodil tisíce a tisíce plodů všech vyznavačů Vyšší bytosti a bude dál plodit další..nebo jste vybral mezi nimi jen to shnilé ovoce, které spadlo na zem a myslel jste, že znáte strom až k jeho kořenům? 

Tohle nejsou téma na blog pane pastore...a opravdu ani jsem neměl potřebu o tom psát, dokud jste se Vy neotíral o Stvořitelovo jméno a další větve ze stejného stromu (rodokmeny) a nebylo to Vaše jméno, které mě nutilo psát..

Chtěl jsem jen psát o emigračních problémech a soustředil jsem se na své souvěrce... 

tak pro Lásku Boží, pistě jen o své víře a jako služebník Boha nechte víru ostatních v klidu, pokud jim nehodláte jako dobrý křesťan pomáhat a nemáte potřebu znát jejich Slova... Dokončím slíbený článek a pak můžeme společně psát a řešit integrační a emigrační problémy.

+5/−1
22.7.2015 13:37

V30l20a50s86t21i80m46i29l 84F36ü55r86s81t 5402792145440

Děkuji za Vaši odpověď. Také bych mohl napsat na blog článek, který by byl určen Vám. Ale nemám tu potřebu. Lidé se nakonec sami zorientují a poznají, zda je současný islám, který do Evropy importují běženci skutečně náboženstvím míru, nebo mají pravdu ti, kteří varují, že se k nám díky vlně migrace dostanou i bojovníci IS. Díky za čas, který jste mi věnoval. Mohu Vás ujistit, že bych raději psal na jiná témata. Ale minulost nás učí, že ti, kdo přehlíželi nebezpečí, dopadli špatně.

+3/0
22.7.2015 15:34

M65a80r65t40i27n 66K89a54v32k91a 4726881102662

Slovíčkaření. Bůh mluvil k Izraelitům jejich jazykem a ne starobylým semitským. Stejně jako Kristus mluvil aramejsky. Jazykem obyčejným lidí. Nejde o to, v jakém jazyce byla Písma poprvé zapsána, ale o jejich smysl a obsah. Směšné jsou islámské kecy, že kdo nezná arabsky, nemůže znát Korán. Arabsky totiž nezná většina muslimů z dnešního počtu. Maximálně šahadu. Jinak, katoličtí kněží, nevím jak je to u protestantů, studují hebrejštinu, aramejštinu, koiné a latinu. Mimochodem zrovna Izaiáš byl z části napsán v aramejštině. 

A teď to hlavní. Křesťané islám studují od jeho vzniku. Svatý Jan Z Damašku muslimy nazýval křesťanskou sektou. V jeho době nebyl znám Korán, ani to co je dnes obsahem Koránu. Víme to nejen ze spisů, ale také nálezu ummajovských mincí, kde jsou citace z Koránu, které dnes v Koránu nejsou. Stejně jako citace z děl islámských filozofů jako byl ibn Rush, Síná a dalších. Ze všeho plyne, že konečná redakce Koránu proběhla od jedenáctého století do vystoupení al-Ghazálího. 

Další, koptský kněz Botros Zakária, rodilý arabský mluvčí, ovládající i klasickou arabštinu a analyzátor Koránu a islámu jako nauky je pod ochranou, protože mu hrozí smrt. Autor knihy "In the search of the original Koran" publikuje pod cizím jménem a žije neznámo kde, protože mu hrozí smrt, když poukázal na to, že Korán sepsalo několik lidí dlouho po Mohamedově smrti, protože je psán různými styly. A není to dokonalá kniha. Už za Mohameda, když Mohamed recitoval co se mu "dostalo" od boha, tak byl předmětem smíchu pro neumětelské verše. Kritiky nechal zavraždit.

+1/−1
22.7.2015 17:25

M75a46r59t11i66n 30K59a64v85k43a 4556571312982

Můžete kličkovat, házet arabskými slovíčkami a ohánět se tím, že jste znalec Písem, neb umíte nějaké semitské jazyky, ale tím nic nezměníte na podstatě věci. A tou podstatou je, že Korán je kompilát upravené Tory, evangelii, směska řeckých a perských legend, apokryfů a neznalostí toho, těch, kteří Korán dávali dohromady. Už jen to, že Korán mluví o matce Krista, jako sestře Mojžíšově. 

Jestli Vás uráží, že Mohamed je viděn jak je viděn a islám jak je viděn, tak je to váš problém. Již od antiky je tato civilizace zvyklá se ptát proč. 

A ano z hlediska křesťanství je Mohamed falešný prorok o kterém mluvil Kristus. Muslimové jsou lidé svedeni lžiprorokem Mohamedem. Neříci to, by bylo stejné jako dát pedofilovi sáček s bonbony a poslat ho před školku.

+1/−1
22.7.2015 17:33

M57a53r19t32i88n 51K30a12v87k39a 4396641282932

A ještě k tomu Tanach. To není věčné a neměnné Písmo a učení. Tanach je souhrnné označení pro to, co my křesťané nazýváme Starý Zákon. Jinak základem je Tóra. Tanach jako souhrnné označení pro hebrejské spisy vznikl na synodě v Jabné v roce 92 po Kristu, kdy z Tanachu byla vyřazena Písma psaní řecky. Toto datum je také datem vzniku rabínského judaismu. Synodu v Jabné také berou protestanstké církve jako závaznou pro Kánon hebrejských spisů, zatímco katolická, pravoslavná a východní církve berou i řecké spisy ze Septuaginty označované jako deuterokanonické

+2/0
22.7.2015 17:49

J48a91r45a 61R19a88n94k 1841246209301

Pane Fuerste, take jsem Vase clanky nechapala:-(

0/0
23.8.2015 21:33

Č48e58s31t35m17í19r 27P19u46n45č98o13c30h68á97ř 1784459172937

Pátrejte s námi pro nás i pro ostatní, nenechte se odradit. Mír s námi všemi, kdo na té malé koulející se zemičcce žijeme.

+1/0
24.7.2015 19:07

M82i72c80h67a28l 33S34e65d61m45í83k 3479335696731

Oficiální anglické znění pasáže Buchárí 7,62,81 na http://www.sahih-bukhari.com/Pages/Bukhari_7_62.php je

"The stipulations most entitled to be abided by are those with which you are given the right to enjoy the (women's)

private parts (i.e. the stipulations of the marriage contract)."

Totéž znění jsem našel i jinde. Česky stručně zhruba: Manželská smlouva dává muži právo užívat intimní partie své ženy. Aby nešlo o výrok vytržený z kontextu, slušelo by se najít v islámských pramenech jako Korán a hadísy, zda má žena a za jakých okolností právo styk odmítnout. Pokud by se takový text nenašel, bylo by možné mluvit o právu na znásilnění. Tento širší kontext se snad chystáte poskytnout v sérii článků. V každém náboženství jde do značné míry o interpretaci. Na základě Vašich předchozích článků věřím, že přijatelnou interpretaci poskytnete.

Druhý bod Desatera v moderním překladu je "Nezneužiješ jména Božího". Vzhledem k muslimskému uznání Tóry jako inspirovaných knih je doufám tento výrok pro Vás relevantní argument. Popsané chování manžela známé pana Fürsta by šlo označit za takové zneužití, bohužel nijak vzácné. Blaise Pascal říká, že člověk nikdy nekoná zlo tak dokonale a s nasazením, jak když jej koná z náboženského přesvědčení. A C. S. Lewis (taky křesťan) říká v podobném duchu hořkou pravdu: Pokud se křesťanství nezdaří učinit člověka mnohem lepším, učiní jej mnohem horším. Oba tyto výroky dokládají, že druhá příčka Desatera je obsazena plným právem.

+2/0
21.7.2015 19:47
Foto

H66a26t22e91m 70B30e92r29r29e90z28o32u47g82a 9735814114120

Pane Sedmíku, děkuji za anglické znění, nicméně výrok, který poskytl pan pastor neexistuje v těch referencích a výrok, který Vy jste poskytl v aj existuje pod jiným číslováním a jejich legální význam neřeší právo si užívat vagíny. Výrok, který poskytl pan pastor neexistuje v arabském originále. Výrok, který Vy jste uvedl, se nachází na dvou místech - v knize sexualita kap.67/41, výrok č. 5151 a tentýž výrok se nachází v kapitole o smlouvách - v knize 54/30, výrok č.2721. Znění výroku je- Nejzávažnější podmínky, které jste povinni splnit (brát vážně a neotálet v jejich plnění) jsou podmínky, podle kterých se pro vás nelegální žena stala legální manželkou. Tady se řeší podmínky kladené oběma stranám v manželské smlouvě. A tady slovo furúž v arabštině neznamená vagína, ale množné číslo označující intimní partie jak muže, tak ženy, což ve výroku znamená, že po uzavření manželské smlouvy (manželství)  oba dva musí splnit jakékoliv majetkové poměry, které si slíbili včetně soužití v sexuálním životě. Což znamená, pokud manžel slíbil ve smlouvě, že jí dá věno, zahradu či dům či jakýkoliv majetek, aby se stala jeho ženou a mohl s ní mít legálně intimní styk, muž musí svůj slib dodržet. Pokud žena v téže smlouvě bude chtít, aby její manžel si nevzal jinou ženu bez jejího svolení, anebo aby měla paní na domácí výpomoc, protože v islámské legislativně ženy nejsou povinny vařit a uklízet a takové podmínky si může klást v manželské smlouvě, tak muž musí po  uzavření manželství tyto podmínky splnit.

0/0
21.7.2015 21:24
Foto

H51a38t61e29m 34B96e68r55r73e42z70o22u75g34a 9455144564160

Pokud se domluví na určitém sexuálním chování v manželství, oba to musí splnit, protože jestli by jeden z nich např. skrýval fyzickou nebo sexuální vadu, smlouva je automaticky neplatná a poškozená strana může vyžadovat náhradu. Tento výrok řeší rodinné právo a finanční transakce s ním spojené, v žádném případě se nezmiňuje, že muž bude klást podmínku, aby znásilnil svou ženu nebo že ji může znásilnit, pokud mu odmítá poskytnout sex! V islámské legislativě se pár může rozvést, pokud se přestali sexuálně přitahovat, jakákoliv strana! I v tom případě musí splnit majetkové poměry, které jsou v manželské smlouvě v případě rozvodu. Vážně tohle jsou odborné detaily islámského legislativního systému, a proto reaguji na takové bagatelizování, jako kdyby někdo začal psát nesmysly o rodinném právu v ČR...

Islám je v tom hodně přísný, protože chrání práva jakékoliv poškozené strany, a proto muslimové nemohou s někým spát na noc a pak jen tak odejít. Tenhle zákon chrání ženy, aby nebyly vagíny na jednu noc...

Děkuji za dotaz, teď zrovna píšu pokračování blogu, abych ho mohl co nejdřív publikovat.

0/0
21.7.2015 21:28
Foto

F17r24a23n74t63i80š62e44k 80K50š60í82r 2609426425

Problém není ani tak víra, jako stát, založený na této víře.

0/0
21.7.2015 15:19

P18ř70e49m49e69k 56P66a28v37k59a 8798522938541

V9te, rád čtu Vaše blogy, ale ve finále se zamyslím a uvědomím si, že vždy existovali osvícení lidé, kteří se snažili něco změnit, a někdy se jim to dokonce povedlo, o čemž svědčí například i změna přístupu křesťanů k ostatním vírám či bezvěrcům, ale chtělo to oběti a chtělo to mnoho času. Avšak máme tu víc než miliardu muslimů a spoustu imámů, z nichž každý má jiný náhled na to, co je správné a co ne, a v tom smyslu též promlouvají ke svým ovečkám. Je hezké, že máte takový osvícený a progresivní náhled, ale dokud tento hlas bude jeden z mála a většina bratrů ve víře bude buď mlčky souhlasit, mlčky nesouhlasit nebo nebude váhat upižlat vám za takové rouhání hlavu, moc se toho v nahlížení na islám pro zbytek společnosti nezmění.

+2/0
21.7.2015 14:17
Foto

H24a75t41e74m 58B68e35r48r69e75z27o48u83g45a 9855934414100

Milí čtenáři, poprosím Vás o pochopení následujících bodů: Sám jsem proti kvótám a solidaritě, jelikož pro mě je to nesmyslné, jelikož jsem vysvětlil, jaké jsou obrovské kulturní rozdíly a možnosti soužití bez plánované integrační politiky bude strašně těžké. Za prvé odsuzuju země, které destabilizovaly celý Orient a chtěly tam importovat jiný systém, který není kompatibilní. Za druhé už máme problém a je pozdě cokoliv odsuzovat a řešení podle mého má být na místě v arabských zemích. Většina jsou muslimové a měli by tam prokázat větší solidaritu a Evropa by se měla angažovat víc tam na místě, než hlídat neuhlídatelné hranice svých pobřeží. O tom napíšu další blog.

Co se snažím dělat je zabránit, aby špatný emigrační problém nepřerostl v náboženský problém, jelikož lidé se toho bojí a jsou víc frustrovaní, že vlády nic nedělají, tak útočí jakýmkoliv způsobem, aby zastavili ten nový exod, což já upřímně považuji za špatný způsob, který může zhoršit stav věcí. A proto když mluvím o islámu, mluvím o textech, o kterých člověk nemá ani ponětí a můžou být zneužívané a zavádějící v tak kritické situaci a může jen věci víc zhoršovat než řešit. Řešme to silnými, logickými a racionálními zákony. Jakékoliv řešení na bázi emocí bude špatné pro všechny.

A jestli duchovenstvo má zasahovat, má být spíš uklidňující silou, ale neznamená to, že bude souhlasit s nesmysly imigrační krize a neexistujícím integračním procesem. Řešme to rozumem a nechme Boha mimo to, když sám se rozhodl se neukázat, tak nevyhoďme naše neschopnosti řešit věci v terénu na někoho, jehož texty ani neznáme, a jehož bytost ani nevidíme. Řešme to racionálně a společně.

+4/0
21.7.2015 10:10

L61i51b35o84r 75R56a89š87t79i64c42a 2311686355489

Právě, že texty Vaší verze bohů známe. V tom je Váš problém.

+2/−2
21.7.2015 10:15

O68t49a 74B12l24a34ž92e71k 3423534119647

Vážený pane Berrezougo,

nevím co má za smysl vést obhajobu koránu a tedy islámu na úrovni znaleckých disputací. Sám jste napsal, že současní muslimové prostě nečtou (prakticky nic), a tak nosí v hlavách naprosto očesanou a zprimitivněnou verzi učení, která - jak sám přiznáváte - může oprávněně vyvolávat nedorozumění a konflikty. A toto je potřeba řešit. Zřejmě máte velmi dobou vůli poučit snad nejvíce právě své souvěrce, ale to je v nejlepším případě záležitost na desítky, ne-li stovky let - ta obroda muslimské společnosti zevnitř. A Evropa má problémy s muslimskou imigrací, které je potřeba řešit v řádu měsíců, nanejvýš roků.

0/0
30.7.2015 23:37

Z33d70e71n85ě37k 96B38á27r19t78a 6664857539934

Karma.Jak vidím,moc ji nemáte...tady je populární jen kritika muslimu,psát o islámu i něco pozitivního se pokládá skoro za zločin....

+6/−3
21.7.2015 9:10

L93i35b13o79r 43R36a58š98t18i43c70a 2691476375299

Jak chcete psát pozitivně o ideologii, která má v základním manuálu několik výzev Vás zabít?

+5/0
21.7.2015 10:16
Foto

Z97d34e29n51ě84k 27M11a52t67u14š14k58a 7568806815956

víra, je jedna věc a druhá věc jsou skutky, které se konají ve jménu této víry.

+6/0
21.7.2015 9:02

L79i17b88o30r 23R38a16š93t11i56c89a 2981126485989

A myslící jedinec si tam doplní souvislost mezi příkazy "víry" a skutky, které z ní vychází.

+2/0
21.7.2015 10:17

J77i40n91d88ř37i80c67h 52Š51a36š31e98k 6300867553754

Vážený pane.

Je to velice zajímavý a působivý článek. Bohužel jsem se setkal s mnoha jinými, protichůdnými názory, taktéž podpíranými vědeckým a historickým výzkumem. Jelikož se o religionistiku trošku zajímám, děkuji Vám za pěkné zpracování.

+2/−2
21.7.2015 7:47

L13i37b35o81r 48R33a98š23t13i32c72a 2611856255619

Ano, tento muslim se pokouší zastřít nehumánní pozadí své verze věření na bohy množstvím libě znějících slov. Myslím, že to i myslí upřímně.

+3/0
21.7.2015 10:18
Foto

H52a88t72e21m 68B29e98r24r52e38z80o66u31g92a 9505594284970

Dobrý den všem, chápu, že v tom jsou hodně emoce a chápu, jaká je dnešní situace v arabském světě, stejně už jsem odsuzoval jakékoliv útoky a násilí, ale nemyslím, že muslimové jsou prvními lidmi na světě, kteří bojovali za nějakého boha a zneužívali jeho text. Kdyby každý poctivě prozkoumal své vlastní dějiny, tak by se divil, kolik tady bylo náboženských válek i ve jménu stejné víry. A proto má snaha je ne omlouvat násilí, ale prozkoumat text v jeho celistvosti, jelikož násilí pramení z neznalosti, když si někdo nechává vykládat víru podle přání. A jakýkoliv fanatismus nebo terorismus v jakékoliv době byl spjatý s dalšími důvody než jen náboženství viz sociální, ekonomické, geopolitické i s psychologickým stavem jakéhokoliv vyznavače. A proto musíme odsuzovat, co je odsuzováníhodné a prozkoumat, než zevšeobecňovat, což je pro mě racionálnější cesta, než volat po zabíjení kvůli některým pomatencům, kteří šíří strach všude a mezi všemi, a nejen u Vás, ale i mezi vlastními lidmi.

+7/0
21.7.2015 7:29

L28i63b27o62r 24R10a64š37t68i26c74a 2941516895979

Právě, že z prozkoumávání textů islámu v jeho celistvosti vyplývá, že jde o nenávistnou násilnou ideologii.

Projevoval se tak nejen v textech, ale vždy i v realitě, jen občas a dočasně méně násilné.

+2/0
21.7.2015 10:19

J46e57r86r60y 67D55a61n59ě98k 5548245269402

Jak směšným se toto dohadování stane ve chvíli, kdy přijdete o to základní. O nadpřirozenou entitu. Co by ze všeho vlastně zbylo, kdybyste se nemohli ani vy ani všichni v minulosti zaštiťovat něčím "vyšším" v jehož jménu se děli a dějí zvěrstva proti lidskosti?

Touha po moci, majetku, území ovšem ideologicky nevyfutrovaná.

Žádný bůh není.

+3/−1
21.7.2015 6:42

J57a62r83a 34R54a97n67k 1611476529341

Ja bych spis mela otazku: muze byt muslim agnostik? Mam dve kolegyne,  po rodicich a barvou pleti muslimky - obe jsou neverici, tak jako znam Zidy, kteri se jimi stali po matkach a nikdy nebyli v synagoze a ani nezazilili Bar Mitzva a jsou neverici, ale udrzuji sve svatky, tak jako my sve Velikonoce a Vanoce. Proc trva 80% muslimu na zahaleni zeny?

0/0
21.7.2015 7:28
Foto

F45i51l52i53p 13Š71k62o40p44e18k 7432414824134

Podle barvy pleti muslimky? To bude spíš nějaký omyl, ne?

+1/0
21.7.2015 7:41

J65a47r29a 18R12a46n82k 1521116529441

Spatne jsem se vyjadrila, holky jsou Egyptanky, takze maji "olivovou" plet:-)

0/0
23.8.2015 21:37

V71l76a37s88t52i55m21i22l 44F18ü23r52s89t 5952672195150

Jak už jsem psal u Vašeho prvního článku s mým jménem v nadpisu, počkám si na Vás výklad. Rád se přiučím a pokud se v něčem mýlím, nemám problém to uznat.

Nedivte se lidem, kteří jsou v diskuzi ostřejší. V Evropě nejsme zvyklí na řezání hlav a chceme i nadále žít v zemi, kde je násilí trestným činem.

+1/0
21.7.2015 6:01
Foto

H81a98t73e58m 28B86e34r88r64e25z63o98u32g91a 9175794764750

Dobrý den pane Fürste, děkuji za komentář a rád bych prezentoval text ohledně sexuálního chování muslimů během dneška, jak by se měl muslim chovat a v žádném případě nehodlám obhajovat, že se všichni muslimové podle toho chovají. Bohužel asi sám z Vašich duchovních zkušeností víte, jaký může být velký rozdíl mezi textem, jeho chápáním a následnou praxí.

+5/−2
21.7.2015 7:36

M81a20r83c32e95l97a 33N69e60č75a50s60o97v96á 8631839778520

Lidé u nás se nebojí textu, který zde obhajujete, ale bojí se toho "velkého rozdílu mezi textem, jeho chápáním a následnou praxí", který je, jak se zdá, pro islám typický.

Islám nezná slitování a toleranci a svou snahou v praxi očistit svět od všeho mimo islám se tato ideologie ve své podstatě neliší od Hitlerovy snahy vyčistit svět od méněcenných ras.

+8/0
21.7.2015 9:15

M34i56l46a86n 71R73a87d55e87k 3307376371461

ono je BOHUZEL - ALLAHUZEL jedno co rika bible nebo koran. Ten ani nenarizuje zenam nosit nikab, natoz burku, neni to modni casopis. Problem je, autore, co DNESNI muslimove delaji a podle ceho se ridi.

+12/0
21.7.2015 2:33

P75a17v85e83l 86P19o82n75c14a96r 1523454732897

Je dobre, kdyz takovy nazor cas od casu zazni, protoze to je jeden ze zasadnich argumentu proti kolektivni vine. Tedy samozrejme za predpokladu, ze se dotycny za 10 minut nezepta "a cetl jste vubec Koran?" a nezacne vypisovat pasaze o zabijeni.

+2/0
21.7.2015 9:05

L67i61b79o31r 79R67a59š43t88i14c18a 2311386435759

Korán nenařizuje výslovně nikab či burku, ale principiálně, že ženy se mají zahalovat a vidět je smí z mužů jen blízcí příbuzní. Což tedy v praxi vyjde nastejno.

Pro vyváženost je možno dodat, že i jinak velmi tolerantní a lidumilný Nový Zákon má v dopisech několik míst vyzývajících k (mírnému) zahalování žen.

+1/0
21.7.2015 10:22

J70a95r32o84s67l64a76v 21N86á79p18r73s54t80e21k 6725966

Postavíte-li vedle sebe řádovou sestru v hábitu a muslimku v nikábu, je to skoro stejné.

0/−1
21.7.2015 15:17

L13i22b18o34r 18R61a76š93t57i71c98a 2641546525439

Akorát šance, že má kolem pasu omotána nálože dynamitu jsou u nich různé.

+2/0
21.7.2015 17:29



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.