Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V80á69c32l48a64v 78C10h25u86c21h34m88a 6245171578606

Dle vašeho psaní mám pocit, že se na svět dívám docela podobně jako vy. Jen jsem k tomu nepotřeboval přečíst spoustu náboženských textů. Nepotřebuji k tomu ani Korán, ani Bibli. Nepotřebuji k tomu ani Desatero a dokonce ani naše zákony. Stačí mi jediná věta: Nečiň jiným, co nechceš aby jiní činili tobě. Liberland má něco podobného za své motto: Žij a nech žít. A jde to taky jedním slovem: Neubližuj. 

Čím víc slov, čím víc "přikázání" potřebujeme, tím horší je to v praktickém životě.

+5/0
21.7.2015 16:36
Foto

H17a94t25e27m 87B71e48r40r79e65z83o78u87g62a 9135174144210

Milí čtenáři, poprosím Vás o pochopení následujících bodů: Sám jsem proti kvótám a solidaritě, jelikož pro mě je to nesmyslné, jelikož jsem vysvětlil, jaké jsou obrovské kulturní rozdíly a možnosti soužití bez plánované integrační politiky bude strašně těžké. Za prvé odsuzuju země, které destabilizovaly celý Orient a chtěly tam importovat jiný systém, který není kompatibilní. Za druhé už máme problém a je pozdě cokoliv odsuzovat a řešení podle mého má být na místě v arabských zemích. Většina jsou muslimové a měli by tam prokázat větší solidaritu a Evropa by se měla angažovat víc tam na místě, než hlídat neuhlídatelné hranice svých pobřeží. O tom napíšu další blog.

Co se snažím dělat je zabránit, aby špatný emigrační problém nepřerostl v náboženský problém, jelikož lidé se toho bojí a jsou víc frustrovaní, že vlády nic nedělají, tak útočí jakýmkoliv způsobem, aby zastavili ten nový exod, což já upřímně považuji za špatný způsob, který může zhoršit stav věcí. A proto když mluvím o islámu, mluvím o textech, o kterých člověk nemá ani ponětí a můžou být zneužívané a zavádějící v tak kritické situaci a může jen věci víc zhoršovat než řešit. Řešme to silnými, logickými a racionálními zákony. Jakékoliv řešení na bázi emocí bude špatné pro všechny.

A jestli duchovenstvo má zasahovat, má být spíš uklidňující silou, ale neznamená to, že bude souhlasit s nesmysly imigrační krize a neexistujícím integračním procesem. Řešme to rozumem a nechme Boha mimo to, když sám se rozhodl se neukázat, tak nevyhoďme naše neschopnosti řešit věci v terénu na někoho, jehož texty ani neznáme, a jehož bytost ani nevidíme. Řešme to racionálně a společně.

+6/0
21.7.2015 10:11

A63l30e77x 77G72r68e39g46o13r 9694912402889

Zcela s Vámi souhlasím , jen neumím si představit, jak by dnes arabské země dokázaly tento problém vyřešit.

My jim v tom ani nemůžeme pomoci, protože nevíme jak . 

Z mého pohledu je to tak, že v Orientu je dnes  jednoznačně rozpoutáno několik válek a nikoliv jen jedna jak si mnozí namlouvají. IS jde jednoznačně o moc a. Saudové se bojí, že příjdou díky IS o tu svou a k tomu se ještě snaží zakroutit krkem Šítům v Jordánsku.  V Lybii mezi sebou bojují kmeny o moc  a nadvládu  a IS tam samozřejmě také operuje. V Egyptě je sice relativní klid ale za jakou cenu? Pokud se Muslimské bratrstvo trochu radikalizuje, tak tam může vzniknout další ohromný konflikt.

+2/0
21.7.2015 13:18

T91o18n30d71a 90H24e30j30l18í30k 1908673989947

Já vám fandím. Určitě takové snahy mají smysl. 

A určitě vám fandí i spousta lidí, kteří jinak všemi prostředky bojují proti tomuto přílivu špatných lidí (resp oni je jako špatné vidí).

Víte, všechno by bylo dobré, pokud by byli ti příchozí jako vy. Pokorní před hostitelem, moudří ve vlastních myšlenkách a činech. 

Lidi prostě vidí, jak to dopadlo jinde. A nemají moc možností, co s tím dělat. Žádný muslim je neposlechne, když vyjádří přání, jak by se tu měl chovat. Neudělala to tak většina z těch, kteří přišli do Evropy (čest výjimkám jako jste vy) , tudíž místo občanského soužití, společných zážitků a radosti lidé dostali strach o své děti, strach chodit v některých ulicích měst, strach mluvit o problémech, strach o svůj život. To je případ hlavně západních zemí dnes.

Pokud budou příchozí lidé schopní vyslechnout alespoň vás a pak se podle toho s jistou pokorou chovat, určitě se jim místo nenávisti zpět dostane respektu a uznání. Cesta tu je, avšak předpokládá snahu příchozích. Snahu o sžití se s námi , ať jsme muslimové, křesťané nebo ateisté. 

Reforma islámu je dle mne logická cesta z marastu dnešní doby. I křesťanství tím prošlo a změny byly výrazné. Jen si myslím, že i vy tušíte, že to je sisyfovská práce. Bohužel;-(

0/0
25.7.2015 9:19

J37a33n 18R27á84ž 1139533364810

Dokud vyznavači Alláha, tedy muslimové, nenajdou odvahu k naprosté distanci od muslimských dogmat, např. že texty Koránu jsou autentická slova Boha, není možný mír mezi nimi a Křesťany. Oddělení individuální víry od stájového pojetí víry, tedy udělat ze vztahu mezi věřícím a Bohem zcela privátní vztah, který nemůže ovlivnit žádný duchovní svými návody, nebo dokonce příkazy, je základním předpokladem k pokojné mu spolužití mezi křesťany a muslimy.

Islám, jak je praktikován naprostou většinou muslimů je spíše politickou ideologií než projevem vztahu mezi věřícím a Bohem. Tak tomu bylo po dlouhá staletí u křesťanů a proto byli nekompatibilní s jinými civilizacemi, jako je dnes Islám.

+1/0
21.7.2015 9:24

A38l32e56x 86G51r67e78g48o49r 9754902702679

Pane Ráži, to je naprosto mylná interpretace celého problému. I Židé mají svou TORU, která pochází od samotného Boha. A I křesťané mají své pastýře, kterým naslouchají a kteří jejich chování silně ovlivňují právě tím, co říkají. 

 V tomto je každá víra stejné dogma. Problém duchovna je ale o hodně širší, než si umíme připustit, neb jsou věci mezi nebem a zemí, které při sebelepší vůli nedokážeme racionálně vysvětlit.

A strach z Islámu máme z velké části i proto , že jej vůbec nechápeme a mylně jej interpretujeme. V tomto patří autorovi neskutečný dík, že se nám to snaží srozumitelně a i objektivně vysvětlit.

+2/−1
21.7.2015 13:09

J90a21n 92R83á89ž 1559103864190

Problém vašeho výkladu je, že smešujete víru s náboženstvím. Mezi Bohem a člověkem není nutný žádný prostredník, ani žádné "moudré" texty nemusí věřící znát, aby jeho vztah k Bohu byl upřímný a naplňujicí.

+1/0
23.7.2015 6:58

J72a72n 18T19r79u61n73e54č85e48k 2809479422687

ukažte mi jediné náboženství, které nemá své "prostředníky". Animisté mají šamany. Budhisté mají lámy, hinduisté mají bráhmany, každé náboženství má své "kněží".

A navíc, když nebudete znát žádné texty, žádnou moudrost předků, jak vlastně budete vědět, že Bůh existuje? Protože i ti animisté, kteří třeba ani nemají písmo a písemné památky, si tuto moudrost předávají ústně, což je jen jiný způsob uchovávání "literatury".

0/0
25.7.2015 11:06

A66l43e78x 49G51r52e28g32o13r 9604682422959

Mezi člověkem a kterým Bohem?

0/0
27.7.2015 10:27

P34a11v22e96l 36K94u28l58a 7828775418878

"I ten, který používá nenávist jako víru a politickou kampaň, až se dostane do vlády,......", jste napsal.

Ale nenávist jako víru používají především islámští duchovní, kteří jsou stále radikálnější a ze svých "oveček" vychovávají vraždící fanatiky. Si myslím :-/

+1/0
21.7.2015 8:25

V27l73a93s89t51i88m29i58l 52F35ü50r21s15t 5572442905500

Kolego, ve svém článku nikde nepíšu, že Vám Alláh přikazuje znásilňovat ženu. Jen jsem popsal dva případy, se kterými jsem se setkal.

Jsem rád, že jako muslim odsuzujete násilí na ženách. Škoda, že podobné odsouzení nezaznívá od duchovních představitelů islámu v naší zemi. Snad se Vám podaří Váš názor přenést nejen na ně, ale i na ty muslimy, kteří stojí za činy, díky kterým mají obyčejní Češi (mne nevyjímaje) strach z toho, kdyby se praktiky IS přenesly i do naší země.

Ptáte se, co je smyslem článku. V naší zemi je spousta lidí, kteří tvrdí, že nám nehrozí žádné nebezpečí. Jenže ono hrozí, protože dochází ke střetu dvou odlišných kultur. U nás máme demokracii. I když není dokonalá, tak pro evropsky smýšlejícího člověka je lepší, než šaría.

U citátu v mém článku jsem přidal odkaz na zdroj.

+2/0
21.7.2015 8:06
Foto

H69a57t49e46m 64B49e53r73r50e54z52o23u19g82a 9645464604340

Pane Furste, děkuji za Váš příspěvek a poctivost, že jste uváděl zdroj. Ale je vhodné Vás informovat, že Bill Warner, bohužel, nejednou prezentoval neexistující texty, aby podporoval své politické teorie a výroky o politickém islámu. Tyhle konkrétní výroky 7,62,81 neexistují pod tou formou, kterou prezentoval.

Chápu Vaše starosti a upřímně po pochopení evropského prostředí v mnoha věcech s Vámi souhlasím a absence integrační politiky je reálná hrozba pro soužití a je frustrující i pro mě, že se žádné české islámské vedení do toho neangažuje a nemá schopné lidi, kteří budou odsuzovat jakoukoliv špatnou praxi.

Tím nechci říct, že v Buchárím neexistují problematické výroky, existují, ale než útočit na celý systém, pro mě je rozumnější ho vyčistit od nerozumných výroků a tradic, které neplatí ani pro dnešní dobu ani pro evropské prostředí. Že sami muslimové zneužívají tyhle výroky, aby udrželi dosavadní status quo, je známá věc. Ale myslím, že je jednodušší vysvětlit někomu filologicky, že spousta věcí nebyla v původním textu, než se snažit o diskreditaci celé víry.

Judaismus a křesťanství dokázali překonat minulost a koukají na problematické texty jinak a teď je řada na islámu. Spíš bych uvítal spolupráci jak židů, křesťanů s muslimy, aby jim pomohli a inspirovali je, jak překonat takovou krizi a mít víru, která bude osobní a hlavně jde s dobou a osobně myslím, že islám toto umožňuje a jakýkoliv text může být analyzován pod novým úhlem. Proto si přeji, aby duchovní dali víc pozitivní síly do takové problematiky, jelikož bohužel už žijeme v tak malém světě a těžko postavit fyzické a kulturní bariéry.

+6/0
21.7.2015 10:29

V77l34a42s60t70i48m83i52l 97F60ü10r91s77t 5602372185230

<!-- /* Font Definitions */@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} /* Style Definitions */p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:justify; text-justify:inter-ideograph; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:CS;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:JA;}@page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}-->

Dal jsem dotaz do vyhledávače (Bukhari 7,62,81) a našel jsem následující text: TheProphet said: "The stipulations most entitled to be abided by are thosewith which you are given the right to enjoy the (women's) private parts (i.e.the stipulations of the marriage contract)." Bylo to na: http://www.usc.edu/org/cmje/religious-texts/hadith/bukhari/062-sbt.php .

0/0
21.7.2015 21:22
Foto

H30a91t51e61m 34B49e25r11r43e76z44o43u51g84a 9745544334650

Pane Furste, zrovna před chvílí pan Sedmík pod II.částí zkopíroval stejný anglický překlad a kopíruji svou odpověď:

Pane Sedmíku, děkuji za anglické znění, nicméně výrok, který poskytl pan pastor neexistuje v těch referencích a výrok, který Vy jste poskytl v aj existuje pod jiným číslováním a jejich legální význam neřeší právo si užívat vagíny. Výrok, který poskytl pan pastor neexistuje v arabském originále. Výrok, který Vy jste uvedl, se nachází na dvou místech - v knize sexualita kap.67/41, výrok č. 5151 a tentýž výrok se nachází v kapitole o smlouvách - v knize 54/30, výrok č.2721. Znění výroku je- Nejzávažnější podmínky, které jste povinni splnit (brát vážně a neotálet v jejich plnění) jsou podmínky, podle kterých se pro vás nelegální žena stala legální manželkou. Tady se řeší podmínky kladené oběma stranám v manželské smlouvě. A tady slovo furúž v arabštině neznamená vagína, ale množné číslo označující intimní partie jak muže, tak ženy, což ve výroku znamená, že po uzavření manželské smlouvy (manželství)  oba dva musí splnit jakékoliv majetkové poměry, které si slíbili včetně soužití v sexuálním životě. Což znamená, pokud manžel slíbil ve smlouvě, že jí dá věno, zahradu či dům či jakýkoliv majetek, aby se stala jeho ženou a mohl s ní mít legálně intimní styk, muž musí svůj slib dodržet. Pokud žena v téže smlouvě bude chtít, aby její manžel si nevzal jinou ženu bez jejího svolení, anebo aby měla paní na domácí výpomoc, protože v islámské legislativně ženy nejsou povinny vařit a uklízet a takové podmínky si může klást v manželské smlouvě, tak muž musí po  uzavření manželství tyto podmínky splnit.

+4/0
21.7.2015 21:44
Foto

H65a18t18e85m 10B62e22r51r92e72z58o75u90g84a 9115694434540

Pokud se domluví na určitém sexuálním chování v manželství, oba to musí splnit, protože jestli by jeden z nich např. skrýval fyzickou nebo sexuální vadu, smlouva je automaticky neplatná a poškozená strana může vyžadovat náhradu. Tento výrok řeší rodinné právo a finanční transakce s ním spojené, v žádném případě se nezmiňuje, že muž bude klást podmínku, aby znásilnil svou ženu nebo že ji může znásilnit, pokud mu odmítá poskytnout sex! V islámské legislativě se pár může rozvést, pokud se přestali sexuálně přitahovat, jakákoliv strana! I v tom případě musí splnit majetkové poměry, které jsou v manželské smlouvě v případě rozvodu. Vážně tohle jsou odborné detaily islámského legislativního systému, a proto reaguji na takové bagatelizování, jako kdyby někdo začal psát nesmysly o rodinném právu v ČR...

Islám je v tom hodně přísný, protože chrání práva jakékoliv poškozené strany, a proto muslimové nemohou s někým spát na noc a pak jen tak odejít. Tenhle zákon chrání ženy, aby nebyly vagíny na jednu noc...

Děkuji za dotaz, teď zrovna píšu pokračování blogu, abych ho mohl co nejdřív publikovat.

Pane Furste, kvůli takovým dalším internetovým hledáním budu ještě řešit v mém blogu rodinné právo v islámské legislativě a bude to obsáhlý blog, tak ještě poprosím o strpení, když jsem si uvědomil, že je tolik zmatků a nejasností ohledně komplexní legislativy..

+4/0
21.7.2015 21:49

A19l72e53x 83G26r59e37g70o48r 9194552742359

Netrpělivě čekám na Váš článek o právu Šaría. Pokud mohu soudit, tak se jedná o celkem zajímavý právní kodex. Pravda , pro nás je dost drsný ale pokud jej uplatňuje muslimská společnost bez vyjímek pak je to její věc a nám nepřísluší jej nikterak odsuzovat, stejně jako ale nepřísluší muslimům jakkoliv odsuzovat náš právní řád a naši morálku,

0/0
27.7.2015 10:34

J46o54s93e70f 98M14i43k90o87v49e82c 5567523518676

Ono je to s tím pozitivním vnímáním islámu těžké. Pokud by neexistovala jeho expanze do Evropy a následně silné propojení islámské komunity se zločinem, bylo by vnímání muslimů evropany asi trochu jiné. 

Další problém je pro nás nepochopitelné uvažování a priorita hodnot muslimů, které jsou dány náboženskou výchovou.

A ještě jeden důvod pro neoblíbenost muslimů a dalších minoritních komunit: neustálé vyzdvihování jejich odlišnosti na úkor "bílého daňového poplatníka", který na to všechno musí vydělat. Jenže to je problém náš, a ne muslimů. ;-)

+5/0
21.7.2015 7:00

A85l58e42x 81G51r29e45g59o22r 9814912582589

A expanze křesťanství je podle Vás ospravedlnitelná?

Navíc Osmané a Arabové neexpandovali do Evropy ve jménu Islámu, jak se tady snaží kde kdo namlouvat ale výhradně pro zisk. Nebyl to výboj náboženský ale ekonomický.Ostatně stejně se chovali všichni panovníci v tehdejším známém světě.

+1/0
21.7.2015 7:13

J38o23s12e94f 28M46i21k31o96v24e11c 5647983628306

Pokud myslíte expanzi křesťanství na střední východ, tak se trochu pletete. Byl to pouze pokus o návrat na území zabrané muslimy. 

Jaký rozdíl pro obyvatele obsazených území vyplývá z motivace útočníka?

+1/0
21.7.2015 7:22

A33l70e37x 72G18r69e84g89o76r 9724332152119

Jak mohou místní obyvatelé něco zabrat?

Ta území byla vždy obývána jak Židy, tak později křesťany tak následně Araby , kteří přijali Islám tedy muslimy.

A ten rozdíl? No v pohledu na věc třeba z dnešního úhlu pohledu. nebo také, že Osmané nikoho nenutili konvertovat k Islámu a nenutili původní obyvatelstvo k jejich způsobu života ale chtěli jen kořistit. V tom se podstatně lišili od křesťanů v minulých dobách, kteří nejen chtěli kořistit ale i násilím nutili naši víru a způsob života původním obyvatelům a kdo odmítl byl bez milosti zabit.Tato vlastnost nám bohužel zůstala do dnešních dnů.

0/−1
21.7.2015 13:02

J93o80s88e17f 55M84i62k74o46v86e38c 5157393458876

A co takhle vyhnat a povraždit jiné místní obyvatele?

Opravdu je to rozdíl, když někomu uříznou hlavu proto, že jim nechce dát majetek, nebo proto, že je nevěřící? A nesnažte se tvrdit, že Osmani nikomu neubližovali.

0/0
21.7.2015 17:11

L44u40b27o51m66í24r 36S51i54g28m49u88n52d 6325355314

Pane Gregore muslimský Balkán vás usvědčuje ze stupidní lži. Bosňáci, Albánci, to vše nejsou konvertité z přesvědčení, ti byli ve většině ke konverzi donuceni pod pohrůžkou smrti. Ta Vaše teorie platí pouze v případě osmanských výbojů v Arábii. Jinak všude se islám šířil pod pohrůžkou vyvraždění původních obyvatel. Lžete.

0/0
23.7.2015 17:17

J94a40n 20T36r26u34n92e18č24e98k 2559869822987

to území bylo byzantské. Tedy východořímské říše, která byla ediktem milánským z roku 313 vyhlášena jako křesťanská a křesťanství bylo prohlášeno jako státní náboženství v celé římské říši. 

Islám vznikl v roce 622, který je označen jako začátek islámského letopočtu a už roku 732 se arabská vojska střetla v bitvě u Poitiers a Tours s vojsky Karla Martela. Předtím ale celá severní Afrika, dříve křesťanská, byla islamizována. To samé se pak stalo na Iberském poloostrově, Středním východě a části Balkánu. To, že se na Bálkáně křesťanství většinově udrželo, je spíše hodno obdivu síly víry tamních lidí, než to, že by snad Osmané nezaváděli Islám. 

Tyto arabské a posléze osmanské výboje pokračovaly a vyvrcholily obléháním Vídně, což však nebyla jen nějaká epizoda, jak by se mohlo zdát z hodin dějepisu, ale pokračování expanze, když např. v Budapešti byla osmanská, muslimská vojska, 150 let.

0/0
25.7.2015 11:23

A67l77e33x 96G55r45e55g80o48r 9864672382449

No ano , pokud proti sobě bojují dva různé národy tak vždy musí jeden vyhrát a druhý prohrát. Nic nového pod sluncem. Třeba Tataři nebyli původně muslimského vyznání Islám převzali postupně a to prosím od obyvatel, jejichž území dobyli!!! Tedy ne naopak. Nic méně, v raném středověku se všechny výboje týkaly primárně jen a jen zisků,ať už majetkových tak územních. Náboženství bylo sekundárním jevem. Stejně tak v 7.mém století byla většina Evropy více či méně jen územím pod vládou různých kmenů a rodů. O státních útvarech nebylo ani řeči. V arabském světě to navíc platilo do nedávné minulosti a ve své podstatě to platí dodnes. Proto je problém Lybie kde mezi sebou soupeří o moc zase jen různé kmenové frakce,v Saudské Arábii  Saudové hájí své rodové záležitosti atd.

Náš problém je ten, že se na věci minulosti díváme naším dnešním pohledem a tehdejší činy a morálku posuzujeme podle nás. Obávám se, že v roce 700 nl. bychom v tehdejší společnosti s našim morálním profilem moc dlouho ve zdraví nepřežili. Počítám, že tehdy platilo zabij nebo budeš zabit jako dnešní miluji bližního svého. Navíc nemluvě o tehdejším zvyku pokrevní msty jako o primárním zákonu přežití rodu.  

Navíc je s podivem, že vše co se týká střetu Islámu s Křesťanstvím považujeme za útok na nás na naši kulturu a na naši civilizaci a považujeme to za něco odporného, proti čemu je třeba se urputně bránit tak vše co se týká šíření Křesťanství po celém světě považujeme za normální  za naše právo.Totéž se ale bohužel týká i naší snahy na šíření našeho způsobu života a prosazování našich hodnot v zemích, kde o to ale vůbec nikdo nestojí.  A i to děláme blbě, protože neměříme všem stejným metrem.

0/0
27.7.2015 10:24

L88u15b95o19m51í20r 64S42i73g29m19u71n19d 6475185364

Mělo být -

0/0
23.7.2015 17:18
Foto

K66a68r49e68l 54B60o70h65á55č76e89k 1741237916324

On i Vlastík se rád zviditelní a přihřeje nenávistnou polívčičku...prostě tak to je, žel. 

Dnešní svět, který je plný napětí ... určitá skupina lidí potřebuje ventilovat tak, že si najde vnějšího nepřítele :) Není to nic nového ani nic neobvyklého ... Teď díky terorismu, jehož náboženské podhoubí je extrémní výklad islámu, je nejvíc tenhle viditelný nepřítel ...Ale kdyby nebyl tenhle, budou to cikáni. Pokud to nebudou cikáni, začnou to být třeba Ukrajinci, nechávající se najímat jako levná pracovní síla. A pokud ani oni ne ... tak třeba Vietnamci ...a tak stále dokola. A je úplně jedno, že se jim pokusíš vysvětlit, jak chápeš islám Ty a jak by sis přál, aby byl chápán většinově...že věty v koránu je stejně jako u bible nesmyslné vytrhávat z kontextu historického i logického. je to jedno tím spíše, že mnohá politická zřízení a státy, kde je islám nejen hlavním a oficiálním náboženstvím, jsou viditelné často přes různé oficiální excesy  ... neslučitelné s obecným právem nebo lidskými právy, jak jsou chápány v Evropě.

A nejhorší na tom je, že ta potřeba ventilace je vlastně pochopitelná. I ten strach vedoucí ke generalizaci a paušalizaci je pochopitelný. Kdo by neměl strach z toho, že se jednou na ulicích jeho rodného města bude podřezávat krk za špatnou víru? Každý bych řekl.... a to je "jádro pudla"...oprávněný strach z viditelných extrémů...

+6/0
21.7.2015 6:27

V68l86a89s13t12i28m89i13l 75F27ü65r92s58t 5232352455960

Karle, každý, kdo píše na blog, se nějak zviditelňuje.

+1/0
21.7.2015 8:10
Foto

K47a54r80e28l 27B69o88h38á44č39e63k 1731297886294

Ne každý má potřebu se zviditelnit demagogií na aktuálně vlně nenávisti ...

+3/0
21.7.2015 9:11
Foto

M80i95r50o83s29l43a15v 18O76l64š72á50k 4880661228516

To ozdrojování mi trochu připomnělo XKCD:

http://www.abclinuxu.cz/clanky/komiks-xkcd-906-reklamni-objev :-)

A ještě offtopic dotaz: Ze stránek ateistů jsem se kdysi dočetl o tzv. reformních muslimech -- Tarek Fatah (http://tarekfatah.com/) či Maajid Nawaz (http://maajidnawaz.com/). Slyšel jste o nich a pokud ano, jaký na ně máte názor?

0/0
21.7.2015 1:29
Foto

H29a40t92e37m 68B21e14r50r26e10z74o67u87g35a 9385564374450

Vážený pane pastore Fürste, vážení čtenáři, jelikož už je opravdu člověk zoufalý z té nenávisti, pokusů o urážky a hladovění po krvi a zabíjení a duchovní se k tomu přidávají, tak píšu a doufám, že slova jako dialog, respekt a lidskost  nezačala patřit jen do slovníku. Poprosím o strpení s komentáři, až dokončím zbylé články (IV. nebo V. částí panu pastorovi). Až skončím se sexualitou v islámu, proberu bití, kamenování, islámské zákony, šaría atd., proto i kdybyste dali v komentářích klasické sporné verše, odpovím na ně postupně a strukturovaně v blozích a oceňoval bych fundované komentáře bez obvyklých nadávek a transliterace několika arabských slov, jejichž význam zřejmě netuší ani pan pastor. Velice se omlouvám za nedostatek času, ale na všechno budu postupně odpovídat, ať jsou důkazy se mnou nebo proti mně. Ještě jednou bych poprosil o slušné a neagresivní komentáře, abych prodloužil tu iluzi, že ještě existuje nějaký normální svět. Přeji Vám hezký večer.

+8/0
20.7.2015 22:50

V21l62a72s50t26i63m41i45l 13F62ü54r29s98t 5712312875430

Vážený pane Berrezouga, nejsem netrpělivý a rád si počkám na celé Vaše vysvětlení.

0/0
21.7.2015 5:50

A43l36e61x 60G68r90e98g67o28r 9684462292519

Doufám, že Vaše snaha nevyjde naprázdno. Byla by to ohromná škoda.

Nejen pro Vás ale hlavně pro lidi naprosto neznalé věci a stádově papouškující nepodložená nebo z kontextu vytržená tvrzení  jiných .

0/0
21.7.2015 7:09

L35u26b22o53m54í59r 77S78i24g38m95u32n18d 6505955964

No tvrdit, že islám se šířil pouze pro kořistění a křesťanství jako ideologie jak to píšete Vy p. Gregore je od Vás neznalost historie a stádně papouškovaný hoax vymyšlený nejspíš arabisty a islamisty. Například jen z Moravy bylo uneseno několik desítek tisíc obyvatel a násilím donuceno ke konverzi. Lžete.

0/0
23.7.2015 17:27



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.