Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67o87s48e68f 81Š58p91e11r38l 2457247843648

Dlouho jsem nečetl tak kultivovaný a smysluplný pohled na věc.

+1/0
29.7.2015 10:28

L85u98d59ě98k 42C95h74r94á73s52t98e36k 5794804612556

Pane Berrezouga, kdyby takto přemýšlela větší část muslimů a zejména jejich duchovní vůdci, tak žádný konflikt islámu se západem vůbec neexistuje a islám bude vnímán jen jako jedno z hlavních světových náboženství. Je to škoda, ale bohužel asi budete ve svých názorech mezi muslimy poměrně osamocený. Takže Vám jen můžu přát, ať na prezentaci svého názoru nedoplatíte a podaří se Vám jím "nakazit" co nejvíce dalších muslimů.

+2/0
29.7.2015 9:09

R24o75m89a79n 17H63r23o93n23z48a 5206791316918

Určitě zajímavý a přínosný pohled. Je dobré vědět co se skrývá za muslimské mentalitou očima člověka, který sám je muslim a žije delší dobu na Západě.

+1/0
28.7.2015 22:06

M91a14r95e65k 29Š93i54m30o13n 2134837228718

Západ si myslí, že muslimové, potažmo Arabové, jsou barbaři. Tento článek přesně kvalifikuje, co je to z pohledu Západu barbar.

Držím palce, pane Berrezouga. I mnozí Češi kritizují Čechy, mnozí Poláci kritizují Poláky, mnozí Američané kritizují Američany. Nebojte se kritizovat Tunisany, Araby nebo muslimy.

0/0
28.7.2015 1:02

Z23b95y68š55e78k 20N48o82v30o47t94n83ý 4775453452147

vaše názory a hodnocení působí hodně sympaticky. R^

+2/0
24.7.2015 13:49

V28l56a64d25i51m59í16r 32K82r24i41s60t69e55n 7856762335508

Zajímavý až radikální islámský názor ;-).  Slyšel jsem zajímavé teorie proč je islám stále tak agresivní náboženství, např. pana Cílka a jeho geografický pohled na věc a zdroje. Jednu věc ale nechápu a snad mi pomůžete to svým pohledem pochopit. Pokud islamista dosáhne často západního univerzitního vzdělání, tj i oproti vaší tezi si rozšíří "slovní zásobu" a je konfrontován s naším stylem života,a hlavně možnostmi se sebeuplatnit divím se, že není zviklán ve svých principech. Ta fanatická soudržnost mi nejde na rozum. Nebo je to naopak a lidé se mění, jen o těch pevných ve svém přesvědčení slyšíme mnohem hlasitěji po nějakém tom atentátu? 

V.K. ml

+3/0
23.7.2015 2:48
Foto

H50a79t27e78m 64B10e21r53r19e82z57o70u44g25a 9195834984830

Dobrý večer pane Kristene, zajímavý dotaz a složitý. Také jsem nad tím přemýšlel. Myslím, že tradice hrají velkou roli, např. moje sestra je univerzitní profesorka medicíny a vedoucí celé jedné sekce, jeden lékař, který pocházel z jihu Tuniska si vzal volno bez jejího svolení a dozvěděla se o tom od jiného lékaře, jelikož ten pán nemohl strávit, že mu šéfuje žena, a to je lékař. Myslím, že tradice, kterým jsou děti vystaveny od malička a ta silná patriarchální společnost dělá jako kdyby ten mozek se rozdělil na dvě půlky - jedna část na vzdělání a druhá na tradice. Sice muslim může být vzdělaný v Evropě a určitě ta změna v něm nastane, ale ne natolik, aby převrátila celý patriarchální systém, jelikož je pořád v kontaktu s ostatními muslimy a také v těch arabských tradičních zemí má pořád rodinu. Nemyslím, že je to tolik způsobeno islámem v jeho čisté formě, ve které Korán jasně uvádí, že Bůh nekouká na vaše pohlaví ani barvy, ale patriarchální společnost vytvořila tisíce vymyšlených výroků Muhammada, které sice neřekl, ale které drží postavení ženy nízko.

+2/0
25.7.2015 21:27
Foto

H57a56t71e46m 62B33e94r95r16e31z60o91u18g17a 9545934934330

Osobně věřím, že pokud se nezmění postavení ženy v arabském světě, aby žena jednou provždy byla rovnoprávná, tak těžko aby se ta společnost pohnula z místa. Chybu také dělá Západ, že vnucuje principy ve jménu demokracie a démonizuje islám jako víru, což způsobí, že i ti přemýšliví muslimové říkají, tak oni uráží stejně všechny a pak největší ironií je, že čím víc Západ bojuje proti islámu jako víře, tím víc posiluje soudružnost muslimů. Jelikož dávají všechny do jednoho pytle a skutečně je uráží, já na to nereaguji, protože už jsem se naučil nadhled a dělat si z toho srandu a když někdo mi říká nějaký hloupý komentář, spíš se směju, jak může takový Evropan myslet a pak napíšu nějaký blog a reaguju na to věcně a s humorem a myslím, že klasickému muslimovi chybí humor a bere všechno strašně vážně, že ho skoro všechno uráží, a tím také způsobuje jeho návrat k té soudružnosti, protože Evropani si z něj dělají srandu a on pořád nechápe, že si Evropan dělá srandu ze všeho..

+1/0
25.7.2015 21:27

M10a77r10i24e 40J15a96h48n34o52v95á 5442593714865

Dokonale řečeno. Špatně zvolená kritika je kontraproduktivní, dokonce může posílit kritizovaného v jeho bludu. R^

0/0
27.7.2015 21:02

M91i95l91a93n 18T79ů26m40a 4147249463867

Děkuji za článek.

Nechci z Vás dělat nějakého mluvčího muslimů, ale přesto si nemůžu odpustit otázku. Když se stane nějaký teror. útok, tak se muslimové dušují, že islám je přeci mírumilovné náboženství a to oni by nikdy...

Proč tedy neudělají nějaké - já nevím - vyjádření, chartu, hnutí... s tím, že s těmi teroristy nechtějí nic mít, že je to špatné, nebudou je podporovat a budou proti nim bojovat?

Pro zbytek světa je těžké se s tím nějak popasovat a chtě nechtě je (potažmo i Vás) musí házet do jednoho pytle...

+7/0
20.7.2015 15:58

J31i65r62i 36F70i24n88k 6747829587578

V tomto nemáte pravdu - muslimské náboženské autority teroristické útoky a sektářské násilí odmítají. Ale pochopitelně na českých medích najdete jen minimum - až na vyjímky - např http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/afrika/teroristy-nutno-vymytit-vlivny-imam-se-pustil-do-is_326140.html#.VbKQ9mz77Dc

http://zpravy.idnes.cz/klerici-odsoudili-is-za-upaleni-pilota-dyf-/zahranicni.aspx?c=A150204_161807_zahranicni_aba

Ale muslimové nemají nic na způsob Ř-K církve, kde je jasná hierarchie a je jasné kdo je náboženská autorita a jak vysoko je. Namjí jednotnou organizaci a něco na způsob "úřadu".

+1/−1
24.7.2015 21:26

M42i40l40a65n 83T70ů52m20a 4867119303317

Děkuji, v českých médiích toho v tomto směru příliš není. Až mi zaráží, komu tahle jednostrannost napomáhá. Ale je fakt, že současné zpravodajství je zaměřené na senzace, takže když někomu podříznou krk, je to lákavé, když ten čin někdo odsoudí na konferenci, už to taková senzace není.

Ale aspoň pro mě jsou takové zprávy důležité, snad se budou objevovat častěji.

Ač má křesťanská církev své problémy, vyjádření papeže má pořád svou váhu. Kdyby byl nějaký muslimský papež (a měl nepopiratelný vliv), mohli by být islámští teroristé vnímáni něco jako ETA ve Španělsku.

Takhle se skryjí za anonymní dav miliardy muslimů a vesele si vedu dál svůj džihád.

0/0
27.7.2015 13:37

M25a58r12t10i25n 30Z60i68k19m25u68n19d 7265685894681

Díky za čtivý a příjemně (sebe)kritický článek. Bohužel, trend klesající sečtělosti (a gramotnosti) dorazil i na Západ - lidé méně čtou, informace se k nim dostávají zprostředkované přes několik zdrojů a zkratkovité, a když už něco sami sesmolí, ani si to po sobě nepřečtou. Češi jsou v tomhle přeborníci, především co se nekonečného omýlání hospodských, nikým ve skutečnosti neověřených, frází týče. Princip je stejný jako u muslimů, jen za problémy nemůžou Židé, ale třeba Kalousek.

Pokud je mi známo, arabština navíc používá k zápisu tzv. "nedokonalé" písmo, takže některé znaky pro hlásky si musí vypůjčovat třeba z perštiny, aby bylo vůbec možné zapsat přejatá slova nebo cizí jména.

+4/0
20.7.2015 9:49

P73a44v81e22l 18Š46e44d60ý 2778496592565

Kvalitní článekR^

+10/0
20.7.2015 7:13

M43a71r36t10i30n 45H41u21d21e22c88e59k 3623969889333

Pekne napsane, jde videt , ze umite psat a dat veci dohromady.

Jen se bojim aby jste ted od nekoho nedostal do budky.

Jelikoz blbci jsou napric vsim moznym.

+12/0
19.7.2015 18:50

K24a70t55e66ř12i61n50a 23V65ý48b18o17r22n66á 6480469799

Hezky napsané. Jen upozorňuji, že židé, se stejně jako muslimové nebo křesťané píší s malým na začátku slova. Něco jiného jsou Arabové nebo Izraelci...

+1/−3
17.7.2015 19:31

K10a21m74i53l 42P19y95t32e58l57a 8612310911619

Tak Židé jako národ se, narozdíl od židé jako vyznaní, píší samozřejmě s velkým na začátku slova.

+3/0
21.7.2015 16:34

P54e48t54r 37B62o77k14v88a41j 3196850852646

Po dlouhe dobe strizlivy, a bohuzel i trochu smutny nazor. Dekuji za nej.

+11/0
17.7.2015 14:30
Foto

J96a32n 14C98a55b49a22l 8824953760574

Náboženství bývala, jsou a budou vždy nástroje masové manipulace. Islám to pouze dovedl k dokonalosti. Již nyní je horší a vražednější než komunismus, nebude to dlouho trvat a bude mít světové prvenství v počtu zlikvidovaných kulturních dědictví a nejspíš i zavražděných obětí kvůli ideologii. Muslim, který přemýšlí, jako třeba vy, bude zlikvidován pro nepohodlnost. Bejt vámi, tak si kvůli takovýmto textům pořídím ochranku.

+4/−4
17.7.2015 14:15

M69i38c46h70a78l 12U91k61r43o55p55e61c 9730224217821

Dík za článek. Přečtu si i další díly. Nejsem muslim ale nepraktikující katolík.

+7/0
16.7.2015 11:53

K11a95r31e43l 44K56o32š40ť35á36l 8537621750525

Hezký článek, který na první pohled míří k podstatě věci. Bohužel, všichni extremisté jsou na tom podobně, napříč kulturami. Pro hromadu takových lidí je jejich největší zásluha, že se narodili jako bílí Evropané. Minimální slovní zásoba, nečtou, nezajímají se, ale mají svoji pravdu. To, že momentálně vychází evropský průměr o něco lépe, neznamená, že to tak bylo vždy a navždy to tak musí zůstat. Není náhodou, že používáme původně arabské číslice. To je pozůstatek období, kdy arabská vzdělanost a kultura převyšovala tu evropskou. Proto bych přál dostatek sebereflexe všem.

+13/0
15.7.2015 7:51

T49o71m51á77š 79P92e49c66h28a62n16e92c 5349305506750

Pane Košťál, jen pro vaši informaci, arabské číslice byly "vynalezeny" v Indii ... k nám je Arabové pouze rozšířili ;-)

+2/0
17.7.2015 21:30

J52a34r42o38s38l80a10v 54N23ě35m80e23c 5397530757481

Máte pravdu, není.

+1/−1
15.7.2015 7:46

R97a67d13e16k 88R32a44i41d89a 5607392139

Ten vtípek na konci mi připoměl jiný. Víte kolik je potřeba Palestinců k výměně žárovny? . . . Žádný, protě budou sedět ve tmě a obviňovat z toho Židy.

+19/0
15.7.2015 6:58
Foto

M80a37r62c97u20s 83W60a11n37g 4426233214892

Impozantní článek! Já si též myslím, že by islám měl zůstat mimo Evropu a Evropa mimo islám.

+13/−3
14.7.2015 22:17

T51o32m65a66s 67R52i87m18a40l 4542350625477

asi jsem četl jiný článek ;-)

+5/−1
15.7.2015 10:24

J68i62r12i 97F96i47n29k 6697509427978

Já v tom blogu taky nic takového nečetl.

Hodila by se parafráze onoho vtipu na konci, o tom že někdo může číst a stejně bude blbě chápat....

+8/0
15.7.2015 11:41

M28a25r29t69i24n 47Z69i34k88m93u98n80d 7215745334921

Taky nevím, kde jste tohle v článku vyčetl. Navíc jdete s křížkem po funuse - věřte tomu nebo ne, ale Evropa a arabský svět se ovlivňují odnepaměti. Abych vám to osvětlil, použiju analogii - to, že noviny píší o vrazích, neznamená, že na světě není člověk, který nikoho nezabil. Je jich dokonce většina, jen jaksi není důvod je zmiňovat.

+5/0
20.7.2015 9:57

I85v25o 71P95i18n71k57a45s 2908471358432

Dobrý článek. R^

+5/0
14.7.2015 13:47

M26a73r69t80i80n 32K68a49v37k67a 4486251162642

Jsem jeden z mála, který Vám nevěří ani slovo. Pokud deklarujete co je v článku, tak.......zříkáte se Mohameda jako vzoru? Vzoru, který přepadal karavany Kurajšovců, nechal vyvraždit dva židovské kmeny, zabíjet arabské poety, jen proto, že jej kritizovali, znásilňoval ženy po mrtvých nepřátelích apod.? Nebo si myslíte, že Božím prorokem může být bandita a vrah? A to není nic co bych si vymyslel. To je z Koránu, který muslimové a jeho verše používají podle situace, ze Sunny a z nejstaršího, v islámu uznávaného životopisu Sirat rasúl Allah od  Ibn Ishaqa.

+1/−12
13.7.2015 18:17
Foto

H37a57t74e63m 31B85e31r24r36e83z35o70u11g19a 9535704334320

Pane Kavko, na podobnou otázku jsem odpovídal v komentáři pod částí III., otázka byla věcná a slušně položená, od pana Šrámka. O Muhammadovi se psalo spoustu nepravdivých věcí jako ty, které uvádíte a chystám se o tom podrobně napsat celý blog pod názvem Nesmysly o islámu (z různých zdrojů mezi 7.-9.století) a můžete poté komentovat. Opravdu nestačí znát pár arabských slov, aby si člověk myslel, že ví, o co jde a biografii Ibn Ishaqa (703-768), kterou uvádíte, za prvé nebyla uznávaná ani v té době a napadali ji nejznámější juristi té doby v Medině, jako Malik, Ibn Zubajr, Ibn Hambal i sám Ibn Hišám, který přepsal jeho bigrafii, jelikož většina Ibn Isháqova biografie byla ztracená a Ibn Hišám ho citoval a všichni komentovali, že Ibn Ishaq lhal ve spoustě věcech. Nejen že ji psal 120 let po smrti Muhammada, navíc pracoval pro Abu Džáfar Al Mansur, který je z dynastie Abbásovců v Bagdádu a chtěli zdiskreditovat Umajjovce z Medíny, které pak mimochodem povraždili do posledního, a proto v mnoha případech útočili i na arabského proroka, aby legitimizovali jejich vládu, která není z Kurajšů, a to je ten známý spor, který až dodnes známe jako konflikt mezi Sunnity a Šíity. Dokonce některé šíitské směry zašly až tak daleko, že tvrdily, že si Gabriel spletl proroka.

Co se Vám snažím vysvětlit, že je to politika v tehdejší době jako v dnešní. Například Putin, pro někoho je hrdina a pro druhého největší ďábel a lidé jen citují a citují a koukají buď na ČT1, CNN či RT a každý filozofuje. Předtím bylo úplně to samé, sice televize nebyla, ale psali se pamflety, dopisy, knihy, lobovalo se, aby každý podporoval svou pravdu.. A slovo Boží se ztratilo v politice, dělali to předtím i Mojžíšovi, Ježíšovi a každému, kdo se snažil rozumně napravit společnost.

Pane Kavko, nemusíte mi věřit, prostě stejně jako já jsem se naučil česky, naučte se arabsky a čtěte a možná se časem dozvíte, že jste si spletl Korán s Tisíce a jednou nocí a Muhammada s Alibabou a čtyřiceti loupežníky.

+20/0
13.7.2015 19:30

M98a44r89t71i30n 38K98a40v51k64a 4526571562322

Ne nesplet jsem si nic. Jen se ukázalo, že vy jste superlhář :)

+2/−11
14.7.2015 10:58

J79a11n 16Š29p86a26t83n13ý 2563942596435

Koukam, ze popisovane problémy nemaji jen muslimove ... taky ji proste mate :)))

+13/0
14.7.2015 21:35

J95a54r61d66a 39N83o96v25á92k 7173294475843

Mohamed líčený Koránem neexistoval, stejně jako Ježíš líčený Biblí. Oba však mají kořeny ve skutečné osobě. Avšak i Bible byla sepsána až ve 4. století resp. nový zákon a toúčelově tehdy založenou církví. Stejně to bylo i s Koránem. Stejně jako naši Husité odsoudili Křesťaství tak dnes odsuzujeme Islám. Nikomu nenadržujeme.

0/0
10.8.2015 23:53

M53a34r31t55i78n 58S82t35a77n47k30o 2173465518451

Je mi za vás stydno, pane Kavko. Řečeno parafrází slov populárního televizního seriálu - kdyby hloupost nadnášela, tak vy se nyní vznášíte jako kavka.

+9/0
16.7.2015 17:39

H16a24n41k42a 76C70h93e13n 7847899965225

Jste fakt bednaR^ prosím pište dál...

+5/0
16.7.2015 21:58

T73o59m17á86š 93Č85e81c11h 4713599819110

Dobrý článek.

Otázkou je, zda to myslel muslimský autor dobře a proč, když je tak kritický, nebo jen kritiku předstírá, protože je známo, muslimové mohou nemuslimům lhát i předstírat, aniž by tím něco porušovali.

+5/−7
13.7.2015 10:34

A25l10e59x69a76n23d45r 32C46h54y78t86i91l 2874142185821

Vy jste, pane, cerna ovce muslimske komunity.

Clanek paradne napsany:)

+10/0
13.7.2015 10:06

J39a28n 69L88i60s69a 4601271407434

Hatem Berrezouga = šafrán arabský 

vzácný druh, vyskytující se v Evropě, v jiných částech světa prakticky vyhubený. Vysoce léčivé účinky i při malém množství, většinou kvete po částech, každý květ má nevyčíslitelnou cenu.

+8/0
13.7.2015 9:53

M23a59r68t43i43n 64K59a40v60k70a 4446421182762

Který při vetším použití člověka usmrtí

+1/−2
13.7.2015 19:10

J61a89n 36P14i37ň10o12s 6961766926883

Nechci vam vyvracet vase fakta, nebudu se tvarit, ze tomu rozumim, jako tady skoro kazdy. Vyvalil jste na nas hromadu informaci, ktere ani nevim jak overit a zda-li jim vubec verit. Hmm, treba je to pravda a pan pruvodce ma vsechny miliony muslimu prectene. Ale jestli ne, tak v tom pripade je to velka dehonestace muslimu obecne, snad jeste horsi nez nejake nadavky extremistu. Vlastne rikate, ze jsou to vsichni do jednoho hlupaci. 

Takhle zasvecene s hromadou informaci mohl psat treba i nejaky ponemceny Cech pred 2. svetovou valkou o Cesich a jejich vrozene hlouposti a tudiz podrazenosti. No nevim, jak bych se asi citil. 

Nerikam ze je to tak ci onak a ani nejsem, svete div se, velkym priznivcem islamu. Presto se mi nelibi takovato hromadna odsouzeni celeho etnika na zaklade nejakych spise osobnich zkusenosti. 

Nicmene tady na idnesu budete za hrdinu. To vam snad vynahradi vase posramocene vztahy s kolegy muslimy.

+1/−7
13.7.2015 6:57

M29a62r41t36i48n 89Z18i58k82m12u18n86d 7845455534361

Autor nepíše nic o inteligenci muslimů, ale o jejich obecné sečtělosti. Zároveň upozorňuje, že ti, kteří se snaží myslet kriticky, mají k dispozici málo zdrojů - literaturu, média.

+1/0
20.7.2015 10:27

J38a72r56d22a 94N84o61v22á98k 7783344235123

Přečti si to raději ještě jednou. + Všechny díly. Třeba pochopíš.

0/0
10.8.2015 23:48
Foto

P42a21v61e91l 49Č53e45r95n98í34k 1318545330590

Zajimavy pohled. Jen maly osobni postreh - jedna, mne velmi blizka, slecna je taktez muslimskeho vyznani avsak pochazi z Indonesie. Samotne nabozenstvi neni problem. Ja si delam legraci z jejiho, ona z meho (teda, kdybych nejake mel ;-D ). Spolecne si delame legraci z IS a podobnych blaznu.

To hlavni co chci rict je vsak jeji pohled na koran: ma krasnou knizecku, psanou v arabstine a dokonce arabsky umi cist. Trik je v tom ze nerozumi ani slovo. Ucitele nabozenstvi ji vtloukli do hlavy, ze neni treba tomu rozumet protoze samotne cteni staci. I kdyz je vysokoskolsky vzdelana a pomerne chytra, je nemozne ji vysvetlit, jaka kravina to je. Takze spokojene cte koran, i kdyz nema tuseni o cem pojednava.

A ja mam jen tezke obavy, ze podobne to plati i pro vetsinu ostatnich.

+19/0
13.7.2015 2:58

P58e81t49r 29M91a56l74í68k 2141455761336

Takovým nevěřím ani slovo!

0/−5
12.7.2015 20:49

P77a78v24e48l 20C83h45l79u68b96n34a 7927946988907

Potvrdil jste mi moje obavy - ty nejčernější.

Jenomže co se s tím dá dělat? Jak přesvědčit někoho, že žít a pracovat a tvořit má větší význam, než se stále vůči něčemu vymezovat a být pouhou obětí fanatických vůdců?

A pokud s tím nemůžeme nic udělat, jak alespoň zabránit vývozu podobných jedinců do Evropy, případně jak zabránit, aby zde takoví v druhé/třetí generaci vyrůstali?

+7/0
11.7.2015 11:19

P42e72t32r 89H50a61r12i28p49r96a83s92a20d 85H45a92j86i14č 8763210284297

Pokud to, co píšete je skutečně objektivní posouzení, tak co se tím dá dělat? Dovolím si také jednu prognózu. Obávám, abyste neskončil jako Salman Rushdie... :-( Tenhle článek chtěl hodně odvahy. V

+27/0
10.7.2015 15:08

W19a81l43t48e23r 22D89i83v24i35š 6957562832362

Skvělý článek, děkuju, je to opravdu podnětné čtení.

+10/0
10.7.2015 14:57

L40e23o85p82o25l76d 95P97r22o98k51e69š 8819604417

R^

+2/0
10.7.2015 6:30
Foto

S15i90l31v78i23a 53S22u18t16o 7225870159590

Moc děkuji za výborný článek! Potvrzuje se mi to, co znám a o čem jsem psala v souvislosti s přerodem společnosti v Íránu. Nedovoluju si hodnotit země, které zblízka neznám, ale v Tunisku to asi bude podobné, tedy klíčem je vzdělání a výchova ke kritickému myšlení. Írán je navíc šíitský a mluví se tam persky, nicméně je to jedna z mála kultur, kde je možné běžně narazit I na velice drsnou kritiku islámu.

+13/0
9.7.2015 18:48



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.