Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10e27t75v25a20r89t 32M93a59n69u87k46j53a80n 1176966272794

Nemohu s vámi souhlasit pane Berrezougo Opravdu si nemyslím, že možnost dát si v Česku nějaké jídlo z muslimských zemí by měla záviset na reciprocitě. Stejně tak oblečení. Je to naše zem, platí tu naše zákony, v ostatních zemích ať se zařídí podle svého. Naše země samozřejmě mohou usilovat o dohody, to podporuji, ale  říct si, tam a tam nemůžou české holky chodit v minisukních, tak z muslimek na oplátku budem strhávat šátky, je prostě dětinské. Svoboda znamená obléknout se podle svého, ať už v mini, nebo v šátku a sukni na zem. Školní řád, není nic neměnného, pamatuji vymáháni délky vlasů nedosahujících k límci (a pak totální zoufalství učitelů kteří dostali do třídy pankáče), zákaz silonek,  minisukní, líčení, riflí... Stejně tak jsem pro násilné stahování šátků jeptišek, nebo jarmulek. Pokud vím, ve světě jsou tyto pokrývky hlavy běžně tolerovány i v místech kde ostatní pokrývky hlavy odkládají. Necítím, že by moje svoboda byla tak křehká, že by ji ohrozila něčí pokrývkou hlavy.

0/0
15.2.2015 23:58
Foto

P71a62v37e14l 18P91o82d32e60š45v55a 5789477209

Je skvělé číst tak rozumný názor člověka z druhé strany. Jen více takových!R^

+1/0
13.1.2015 20:23

P56a39v18e33l 16H85á93j65e27k 4481880931490

Skvěle napsané, zase to jen dokazuje že elity, a je jedno zda jsou politické, či náboženské nevidí reálný život obyčejných lidí správnou optikou, zůstanou na neměnných dogmatech, je to totiž pohodlnější.

0/0
13.1.2015 11:09
Foto

M69i46l47a94n 88N68o80v54á57k 3878948188834

Ten člověk píše sympaticky, ale mýlí se v jedné základní věci.... Evropané nevycházejí islámským přistěhovalcům vstříc v jejich neochotě se integrovat. Evropané je považují za svobodné tvory a otázky víry prostě neřeší...! Tohle ovšem lidé zvyklí na nějakou formu autoritativního režimu nechápou a považují za slabost... Že se to může obrátit proti nim pochopí až bude pozdě....

+1/0
11.1.2015 15:26

R42o86m39a85n 48K80o31p76e88č24n71ý 4839893417855

Napsal jste to naprosto přesně a výstižně - a hlavně, šel jste k podstatě problému.

0/0
11.1.2015 11:09

F15r44a87n25t23i51s23e84k 22P50o65p20l65u64h98a51r 5222240311538

hmm, rozumnej muslim. ve vetsine muslimskych zemi by uz ted byl odsouzenej k smrti za rouhani se..

0/0
1.12.2014 4:20

M16i36r41o10s18l72a72v 79K32u75l21h97a37v94ý 5489222981

R^ Velmi dobře a otevřeně napsáno. Jistě, zůstávají některé otázky, které ani přesný překlad z arabštiny neodpoví; stejně jako v Bibli (především Starý zákon) , tak i v Koránu jsou pasáže poplatné době a i autorům textu.

0/0
25.11.2014 1:31
Foto

A79d94é42l29a 12M26o45j81ž69í64š21o89v71á 9587693674876

Ano, dost věcí, které konstatujete jsou pravdou. Problém je v tom, že legislativu dodržovat prostě musíme a nejede přes to vlak (jediné, co můžeme je vyvinout nějaký tlak na zákonodárce, aby se něco změnilo). Ombudsman (na kterého se musíme v případě problému aktivně obrátit a který řeší daleko víc věcí, než minority - často například stavební povolení, kamionovou dopravu...) se k problému nemohl postavit jinak..

+1/0
18.10.2014 12:07
Foto

H78a78t13e86m 17B50e78r42r61e46z39o67u81g70a 9265854514420

Sice nemám české občanství, tím nemám žádnou pravomoc, ale snažím se vyvinout tlak z mé strany aspoň skrze blogy a souhlasím, aby čeští občané vyvinuli tlak na zákonodárce, aby se změnila emigrační a integrační politika, a kdo nebude respektovat zákony nebo chce mít paralelní stát, ať je deportován, abychom my ostatní, kteří tady chtějí žít v klidu, měli klid. V

+8/0
18.10.2014 20:05

P28e88t33r 14N19o94v28á47k 8175609880

Určitě se v případě zájmu který zde deklarujete můžete zapojit v rámci různých aktivit, a určitě máte přístup jak k médiím tak k úřadům ...

 

Několik politiků jasně volá po tom co popisujete, domnívám se, že budou velmi rádi pokud je budete kontaktovat!

 

Pokud potřebujete pomoci s kontaktem, napište mi zde nebo na email ...

0/0
19.10.2014 3:06
Foto

H60a26t50e39m 49B25e69r19r22e71z54o63u85g49a 9795164234860

Abyste ode mě nechtěli moc.. Učím a provádím a blog píšu opravdu když mám trošku volného času. Ale jestli máte kontakty na lidi, kteří se tím zabývají, já za svým názorem stojím a nemám žádný problém se sejít a ukázat jiné cesty, aby takové změny byly efektivnější. Jinak máte na mě mail: hatemb@seznam.cz a můžete mě kontaktovat, Váš nevidím. 8-o

0/0
19.10.2014 19:22
Foto

H93a94t14e29m 26B50e78r63r73e69z18o68u69g42a 9275534114300

Ten smajlík byl překlep. Chtěl jsem dát tenhle ;-)

0/0
19.10.2014 19:23
Foto

J87o37h42a54n55a 75U39l70r73i35c47h64o38v88á 9147594221

Naprosto perfektní shrnutí - ostatně jako vždy.R^

+3/0
18.10.2014 8:44

P64e83t40r 10N98o60v84á50k 8985119530

nedostalo se mi od autora odpovědi (možná proto že to zapadlo) tak zkusím znovu položit:

 

souhlasíte s tím že některé části "islámu" je nutné demontovat, porazit ... ... ve smyslu níže?

Jak porazit politický islám

http://blog.aktualne.cz/blogy/benjamin-kuras.php?itemid=18331

Politická hyperkorektnost aneb kam se hrabe Orwell  8-o

http://vojtekova.blog.idnes.cz/c/429247/Politicka-hyperkorektnost-aneb-kam-se-hrabe-Orwell.html

0/0
17.10.2014 2:10

P11e21t45r 42N48o59v27á85k 8545489480

ještě bych k otázce výše doplnil:

 

BENJAMIN KURAS: Moje lži o islámu a proč mi vyhrožují 8-o

 

http://www.reflex.cz/clanek/komentare/59591/benjamin-kuras-moje-lzi-o-islamu-a-proc-mi-vyhrozuji.html

0/0
17.10.2014 2:11

P37a89v54e76l 52K25u19r40f29ü63r20s29t 3628683705299

Bylo by velmi přínosné, pokud by bylo vás a vám podobné slyšet více, než lidi z organizací, kteří neřeší právě tyto příčiny, ba naopak je skrze naše peníze vytváří. Místo toho, aby se šířily tyto řádky a názory, budou nás tyto "neziskové" organizace (jejichž zaměstnanci mají s muslimy většinou pouze teoretickou zkušenost) učit, proč islám (a právě tu zákeřnější formu) respektovat a jak se máme k muslimům (k těm zákeřnějším, o kterých je více slyšet) ve vlastní zemi chovat. Pro vzájemný respekt musí svou snahou přispět obě strany..

+2/0
16.10.2014 10:20

J88a76n 56Š13a56l74o85m68o62u89n 8158252789705

Díky za článek. Myslím, že nadchází čas, kdy by muslimové jako vy, měli být slyšet častěji a více. Aby to byli oni, jimž budou mladí muslimové naslouchat, aby to byli oni, kteří pro ty mladé budou inspirací.

+4/0
16.10.2014 10:01
Foto

Š28t15ě73p25á56n 49B54i32c17e69r41a 6689812888906

Svět se neustále a čím dál rychleji vyvíjí a zaostalé principy musí stranou. To je vývoj, který se nedá zastavit žádným násilím ani zákony.

+1/0
16.10.2014 8:33

J90i81r73i 76K39u38b18i96s 5445914

Moje svoboda končí tam, kde začíná svododa druhého. Podepisuji tento článek a děkuji za něj a samozřejmě karmička.

+3/0
16.10.2014 3:10

M62a14r85t23i62n 20Ž92e61l57i44n14s55k47ý 9228309749652

Otazkou je, jestli je pan autor skutecnym muslimem ridicim se Koranem, nebo je neco jako tradicnim muslimem ve stylu napr.tradicniho katolika co si neni jist existenci Boha, a katolikem se nazyva pouze kvuli tomu ze byl jako decko pokrten. Maji autorovy nazory oporu v Koranu?

+2/0
15.10.2014 15:36

M69i86c71h87a92e95l76a 71C17e40r48n49a 1419207187387

Co to melete za kraviny? Neni to snad ve finále jedno, tím článkem prostě uhodil hřebíček na hlavičku. Nekritizuje ani islám ani evropu. Prostě jen chápe obě strany,..

+2/−1
15.10.2014 16:06

M32a92r45t67i19n 53Ž58e47l16i33n54s86k44ý 9448609569632

Kdyby vam to myslelo stejne jak jste vulgarni, tak byste pochopila, ze to jedno vubec neni, protoze tento clanek dela propagaci islamu, a tudiz je na miste se zeptat jestli respektovani pravidel tzv. kafiru v jejich zemi ma nejaky realny zaklad v Koranu.

Duchovní radí muslimům: Jak správně lhát o islámu

https://www.youtube.com/watch?v=Q5Z3y9J-5gM

0/0
15.10.2014 21:47
Foto

H72a48t19e72m 14B68e18r18r51e54z78o54u22g26a 9345954274240

Nechápu, proč se Vy a pan Raštica nedržíte tématu článku, jako kdyby pro Vás bylo těžké představit si muslima, který není terorista, vrah nebo lhář. !

Několikrát jsem komentoval, a prosím Vás viz diskuze níže, kde jsem poskytl důkaz z Koránu, historický kontext události a sémantický význam některých slov a slíbil jsem, že k problematickým veršům napíšu rubriku, a kdyby mi někdo chtěl oponovat a dokázat mi metodicky a lingvisticky, že ta slova nemají takový význam, pokračoval bych dál v argumentaci.

Mám židovské kořeny ze strany mé prababičky a dávno se zajímám o různé spisy - hebrejské, řecké, latinské a arabské, o dějinách jejich kompozice, shromažďování, finalizaci, a jakou roli hrála politika jednotlivých impérií v utváření takových učení. Mimochodem pocházím z Kartága, v zemi, ve které se konaly důležité církevní koncily a odkud pochází důležití církevní otcové a Vaše vnímání o Starém, Novém zákonu - MY X VY a údajná diskontinuita těch učení, a Vaše vnímání, že jsou odlišná náboženství, tak věřte, že takové pojmy ani v té době neexistovaly..

Jen Vás nabádám, abyste se snažili naučit co nejvíc starých jazyků a zkuste číst ty knihy a udělejte si sami závěry a věřte čemu chcete. Ale aspoň budete mít tu jistotu, že věříte tomu, co jste sami četli a ne co se vypráví. Tady mluvíme o několika tisících letech soupeření různých kultur a mytologii a jejich nekonečnému vytváření a jakákoliv snaha o ZJEDNODUŠENÍ přivádí člověka, aby psal nesmysly.

Já nejsem tak podstatný a nemám žádné ambice a psal jsem jenom článek o tom, co jsem považoval za prospěšné, protože můžu říct, že aspoň jsem se seznámil s Vaší společností a znám dobře tu naší.Jestli to vidíte negativně, tak prostě zeptejte pana Boha, aby odhalil mé úmysly...

A je mi líto, že musím takhle mluvit, ale nevím, jak mám zastavit takovou diskuzi, která je úplně mimo téma článku.

+2/0
15.10.2014 22:44

L28i84b16o56r 25R38a34š80t68i51c89a 2361726795909

Právě jste kouzlem nechtěného uhodil hlavičkou o hřebíček.

"...psal jsem článek o tom, co jsem považoval za prospěšné...".

O to tady jde - viz příspěvek, kde píši o taktice a strategii uchopení moci, jak je popsal Lenin.

Pro postupné ovládnutí území Vaší zločinnou ideologií je nezbytné její nebezpečnost v této fázi bagatelizovat a tvářit se tolerantně, chápavě, mírumilovně.

Možná to neděláte úmyslně a jen hrajete nevědomky roli "užitečného idiota" (to není nadávka - komunistům připravovali předpolí lidé vysoce inteligentní a vzdělaní, nicméně nevidoucí důsledky své činnosti).

Pro současnost a další vývoj je bezpředmětné, co ta která náboženství a jejich agitátoři kdy co psali v minulosti.

Je pro dnešek a budoucnost bezpředmětné, že některé pasáže Vašeho hlavního manuálu = Koránu byly jen aktuální reakcí na tehdejší situaci.

Ti, kdo slepě zastávají hypotézu, že Vaše verze bohů existuje a Korán je jeho projev, tak také logicky dávají slovům Koránu nadčasovou platnost. Dyk pochází od Vševědoucího.

Takže mé příspěvky jednoznačně jsou k tématu a chápu, že se Vám hrubě nelíbí.

0/0
16.10.2014 9:26

M68a70r98t65i28n 34Ž36e58l66i98n78s91k93ý 9178299899272

Dekuji za vycerpavaici odpoved. Tema clanku je pro diskutery nazor muslima na kauzu, cili mohou mluvit i o tom nazoru jestli jim prijde skutecne muslimsky, muj nazor. Vasi radikalni kolegove by myslim tento nazor jako muslimsky neprijali, a k tomu jsem chtel otevrit diskusi. Jinak nabidku ke studovani starych jazyku k tomu, aby clovek mohl vyjarit svuj nazor na islam, vnimam jako prohlaseni, ze islam(Koran) neni pro bezneho smrtelnika pochopitelny, a tudiz mu jej nekdo (vzdelany) musi prevypravet, a ten clovek to pak musi vzit bez odmlouvani, ponevadz urcite pochopite, ze lidi co maji bunky, cas na studium starych jazyku, je mizive procento.

0/0
17.10.2014 23:02
Foto

H30a42t71e56m 26B33e79r48r33e98z66o28u24g81a 9985624364560

Víte pane, kdybyste učil ve škole a Vaši žáci měli úlohu číst jednu knihu, a přitom ji nepřečetli nebo Vám dávají jen vytržené věty z toho díla a Vy tu knihu znáte jak kompozičně tak historicky, co byste udělal? Diskutoval byste s nimi nebo byste jim poradil, aby si knihu opravdu přečetli a až pak o ní budete diskutovat racionálně, argumentovat a neplést si dílo s jinými knihami jiných autorů atd.?

Prostě bohužel vzdělání v daném oboru je důležité, sice člověk může mít Ph.D. v zoologii, ale mele nesmysly o lingvistice. A to neznamená, že není chytrý nebo nevzdělaný člověk, ale člověk má být skromný a vzdělávat se dál.

Že se značná část muslimů chová špatně, k tomu člověk nepotřebuje velké vzdělání, stačí, aby pozoroval, a to v žádném případě neobhajuju. Chtěl jsem poukázat, do jaké míry se lidé nechávají zneužívat a manipulovat, když jim někdo vypráví o víře, ať je jakákoliv. 80 procent muslimů arabsky neumí a nechávají si vykládat víru při pátečním kázání, a to platí i pro ostatní věřící. Chápu, že pro někoho je to irelevantní pátrat o původech věcí, a někdo jiný má výmluvu, že na to nemá čas ani buňky a hlavně že dnešní doba, konzum, lidé řeší donekonečna hypotéky, problémy, televize děsí násilím všude, strach a nenávist..

Myslím, že v takové chvíli člověk musí dělat krok zpátky a začíná buď skutečně pátrat nebo se zastavit a vnímat to davové šílenství všude a nerozšiřovat nenávist, protože nenávist plodí jen nenávist a tohle je zhouba každé vyspělé společnosti.

A proto se snažím zabránit průniku ortodoxních dogmat i do Vaší společnosti, protože bohužel vidím negativní její transformaci. Před dvaceti lety to takhle nebylo..

A tohle opravdu mi dělá starosti, jak to řešit, to je zrovna to, na čem musíme všichni spolupracovat.

+1/0
18.10.2014 6:56

M62a96r60t95i93n 57Ž56e88l25i58n41s85k61ý 9318989199522

Napadlo vas treba, ze lide se snazi chovat jako jejich vzory ve vire? Mohamed byl tolerantni, nikoho nezabil ... choval se tak, jak to hlasate vy?

0/0
18.10.2014 10:50
Foto

H46a29t37e52m 47B28e27r93r34e69z40o52u27g79a 9385674594650

Podle Vašeho tvrzení veškeré křesťanské války od dob Římské říše do dnešního rozšiřování demokratických systémů a rozvrácení režimů, byly podle vzoru Ježíše? A co izraelští proroci? A co učení Siddhartha Gautamy, myslíte že buddhistické státy vůbec nebojovaly?A co české dějiny v náboženských válkách?

Ano, Muhammad válčil jako všichni před ním a po něm, byl tolerantní, ale také spravedlivý a vedl války, které byly opodstatněné, po 13 letech jeho pronásledování a porušení úmluvy a nastolil pro válku přísná pravidla.

Nečetl jsem, že zabil někoho, protože se mu posmíval nebo že by nutil jednoho člověka, aby se stal muslimem mečem nebo porušil smlouvu nebo útočil zrádně na lid. A kdybyste věděl jeden konkrétní důkaz můžete mi ho poskytnout, ale neříkejte mi, že neumíte arabsky a budete mi citovat alternativní dějiny. Písmo se objevilo brzo v Orientu a máme přesné záznamy o životě Muhammada i jeho pohyby a není problém dokázat jeho historičnost. Kdyby tohle bylo těžké, tak jsou více islámské dějiny přeloženy v angličtině.

Prostě člověk musí číst.   

Hned po Muhammadově smrti, muslimové začali bojovat proti sobě a sám on to řekl, že po něm budou králové a diktátoři a lidé budou vzdálení od jeho učení jak je vzdálen západ od východu. Muslimové, jako všichni ostatní vyznavači jakékoliv víry, vedli nespravedlivé války, a v dnešní době pořád mají problém to přiznávat.

A když teď odpovím na Vaši otázku, lidi nenásledovali proroky, ale jejich momentální vůdce, kteří touží a toužili po moci a nechali je vykládat víru podle jejich potřeb, a když někdo jim řekne, lidi, nenásledujte slepě, naučte se staré jazyky, ověřte všechno a dávejte konkrétní důkazy, odpověď je, nemáme na to buňky....

Dnes jsme tady a teď, svět se tolik zmenšil, bohužel, že je těžké izolovat lidi nebo systémy, spíš jsem pro dialog a pro konkrétní zákony ohledně emigrace a integrace a kdo je nebude respektovat, bude deportován a nemusí všichni platit za blbost magorů, které je nejvíc slyšet.

0/0
18.10.2014 19:54

M92a65r33t48i23n 98Ž36e17l31i16n46s47k44ý 9298159399612

Prave ze nebyly protoze Jezis na rozdil od Mohameda nezabijel. Jinak co rikate na to, ze odpadlik od viry ma byt zabit?

the main hadeeth used-The prophet said, "If someone changes his religion, then kill them..."

 [Bukhari, Chapter 26, from the Book of Mutual Consultation, page 339, following Hadith # 461]

 "Narrated Abdullah: Allah's Messenger said, "The blood of a Muslim who confesses that none has the right to be worshipped but Allah and that I am His Messenger, cannot be shed except in three cases: in Qisas (equality in punishment) for murder, a married person who commits illegal sexual intercourse and the one who reverts from Islam (Apostate) and leaves the Muslims."

 [bukhari, volume 9 hadeeth no.17]

 Narrated Ikrima, "Some atheists were brought to Ali and he burnt them. The news of this event, reached Ibn Abbas who said, "If I had been in his place, I would not have burnt them, as Allah's messenger forbade it, saying, "Do not punish anybody with Allah's punishment (fire)." I would have killed them according to the statement of Allah's Messenger, "Whoever changed his Islamic religion, then kill him."

 [Bukhari volume 9 hadeeth no.57]

 Narrated Abu Bruda, "Abu Musa said.....Behold there was a fettered man beside Abu Musa. Muadh asked, "Who is this (man)?" Abu Musa said, "He was a Jew and became a Muslim and hen reverted back to Judaism." Then Abu Musa requested Muadh to sit down but Muadh said, "I will not sit down till he has been killed. This is the judgment of Allah and his messenger," and repeated it thrice. Then Abu Musa ordered that the man be killed, and he was killed. Abu Musa added, "Then we discussed the night prayers

 [bukhari volume 9 hadeeth no. 58]

 Narrated Abu Musa: A man embraced Islam and then reverted back to Judaism. Muadh Jabal came and saw the man with Abu Musa. Muadh asked, "What is wrong with this (man)?" Abu Musa replied, "He embraced Islam, and then reverted back to Judaism." Muadh said, "I will not sit down unless you kill him (as it is) the

0/0
18.10.2014 21:41
Foto

H43a97t14e25m 78B43e11r69r86e26z45o97u78g12a 9285114654150

Stačilo se mě zeptat narovinu, jaký mám názor na odpadlictví, ukamenování, atd. Už jsem říkal Vašemu kolegovi, že o tom napíšu příští článek, dám do kontextu výroky, které jste vygoogloval a uvádíte jako celistvé (a navíc špatně přeložené). Čekal jsem, abyste v angličtině četl islámské dějiny a životopis proroka, ale zřejmě Vás o islámu zajímají jen útržky.

Ohledně Ježíše, zřejmě jste nečetl Nový zákon celý, a mimochodem v té době se tak ani nenazýval, ale nebudu mluvit o etymologii slov z hebrejštiny, ale stejně Vás to nezajímá. Mimochodem Ježíš řekl, že nepřišel změnit zákony a jsou jasné verše, které mluví o jeho misi, že není dokončená a nebude mírumilovná viz Zjevení Janovo a jeho druhý příchod. Nehodlám urážet věřící lidi tím, že nebudu uvádět věci v kontextu a apokalyptická proroctví jsou dost složitá. Navíc uznávám všechny proroky a nemám žádný náboženský problém s kýmkoliv. Nebudu Vás nechat čekat, jsem proti trestu smrti za odpadlictví a stejně jsem proti ukamenování a mám o tom důkazy z Koránu a ze života proroka a podrobně to rozeberu v příštím článku.

Nezlobte, už nebudu reagovat, nemám tolik času, ale až publikuju ten článek, tak klidně napište, bude to k tématu.

+1/0
19.10.2014 19:50

M52a28r97t16i37n 25Ž40e96l20i57n85s35k21ý 9478879279942

V pohode, ty vase nazory muzeme nechat na ten pristi clanek. Jinak rad si veci nastuduji i v anglictine, prekladu Koranu jsem ale nasel mnoho. Podivejte, ja jsem pro mir, toleranci druhych dokud me nenapadaji. Jestli to myslite stejne tak samozrejme budu rad kdyz takovyto pristup budete mezi muslimy sirit. Vase nazory na toleranci a respekt druhych jsou myslim skvele,  jestli se vam je podari sirit mezi muslimy a vsechny predelale na svuj obraz co do techto pristupu, tak si myslim, ze proti vam, jako mirumilovnemu, tolerantnimu, respektujicimu druhe obcanu neni co namitat.

0/0
20.10.2014 1:03
Foto

H68a55t50e24m 32B32e78r35r82e89z18o51u13g28a 9455774234610

Děkuji za pochopení. Určitě jsem pro vzájemný respekt a toleranci. Ohledně překladu Koránu, můžu doporučit Yusuf Ali -English translation of the meanings and commentary, ale bohužel historický kontext, etymologie a vývoj legislativy je zatím jen v arabštině.

Máte tady např.skupinu nebo jednotlivce, který vystupuje pod názvem šáríá pro Česko a oni neví, že 80 procent islámské legislativy nemá božský původ a bohužel píšou tam i nesmysly. Lidé, kteří ví o vytváření a vývoji legislativního systému v islámským dějinách, můžou to potvrdit, ale je to hlavně chyba islámských organizací, že chtějí jen získávat konvertity a oni sami spoustu věcí neví.

Nevím, jestli se mi podaří přesvědčit muslimy, ale snažím se přistupovat k věcem pragmaticky, což znamená, že je nereálné odvrátit všechny muslimy od víry, ale je reálná reforma islámu použitím samotného Koránu a jde dokázat, že se dá islám praktikovat na osobní sféru v demokratickém systému bez toho, aby rozvrátil jiné kultury. Tohle já můžu dělat z mé strany, jelikož mám přístup k informacím a můžu argumentovat s jakýmkoliv muslimem použitím Koránu samotného.

Tohle ale nestačí, protože z Vaší strany musí existovat legislativa, která zakazuje ortodoxní interpretace Koránu jako např. diskriminace žen, trest smrti za odpadlictví a ukamenování. Až tohle bude mít legislativní formu, tak muslimové v Evropě budou mít na vybranou.

Buď budou praktikovat víru, která nejde proti demokratickým principům, anebo budou porušovat konkrétní integrační zákony a musí opustit evropskou zemi a můžou praktikovat jakoukoliv víru chtějí v těch ortodoxních zemí.

Tohle je můj úmysl a můj plán, říkám to otevřeně, ale je k tomu potřeba velká spolupráce ze všech stran.

+1/0
20.10.2014 10:01

M20a63r37t69i87n 83Ž80e32l53i82n61s15k97ý 9208619179582

Dekuji za odpoved. Myslim, ze toto vsechno nase legislatva resi ... jen ponekud zaspala co do specifikace islamskych skupin, ktere primo zakazat. Myslim, ze v Rusku jsou nektere skupiny, skupina islamu zakazane. problem s islamem je podle me ten, ze se da vykladat ruznymi zpusoby, takze i v te nejmirumilovnejsi rodine mohou mit par decek tech nejhorsich teroristu, ale kdyby to bylo podchyceno zakonem a jednalo by se s tim netolerantnim druhem islamu podobne jak s nacizmem ... . Ja osobne jsem v podstate pro absolutni embargo na imigraci vyjma vyjimecnych pripadu jako snatek (co by samozrejme musel byt radne provereny a velice dlouha lhuta na ziskani obcanstvi ... napr. obc. mozna pouze pro deti, ponevadz partner se muze porad rozvest) a pak vyjimecne pro lidi co se zaslouzi o zemi. Tim by odpadly takoveto veci. Uplne jina vec je, jestli se kultura, nabozenstvi v zemi casem samovolne zmeni.

0/0
20.10.2014 22:14

P55e25t90r 30N95o28v79á54k 8345319540

domnívám se že věřící být může i když nemusí být MOŽNÁ věřící dle našeho výkladu koránu

 

Jinak ATEISTA je také věřící   jen věří že Bůh není    a Třeba věří že naše země a život na ní vzniknul sám od sebe z ničeho a náhodou ...

tudíž asi to tu nemá žádný smysl a po smrti je tma  ... 8-o

0/0
15.10.2014 22:53

L16i38b49o56r 97R85a76š62t67i97c66a 2651426985789

Nikoliv. Tak jednoduché to není.

ATEISTA může být skutečně také zastánce neprokazatelné hypotézy, že žádný bůh a jiná strašidla neexistují. Pak se v základním principu od zastánce teorie bytí nějaké bohyně moc neliší.

IMO je jediné racionální stanovisko postoj SKEPTIKA. T.j. nevím, zda nějaká strašidla neexistují, ale za to je prokazatelným faktem, že pro existenci kterékoliv propagátory hlásané varianty neexistuje naprosto žádný důkaz ani příznak.

Čím víc si o různých náboženstvích čtu, tím víc mne udivuje, že na takové nesmysly jsou schopni věřit i lidé jinak inteligentní a schopní logické dedukce.

U většiny náboženských představ je známo, kdo je kdy vymyslel.

0/0
16.10.2014 9:36

R94i73c76h91a96r89d 95N68o89v62i31c41k24ý 7446560256634

Konečně to někdo,kdo se hlásí k "opačné straně barikády" pojmenoval správně. Respekt musí být vzájemný, jinak není respektem a zůstávají jen ústupky. A já jsem pro to neustupovat. Děkuji za tento blog.

+5/0
15.10.2014 15:01

A61n36n25a 24K42u14č17e22r43o97v48á 2601883599570

Kdyby byli všichni muslimové jako Vy, pane Berrezougo, tak nemáme problém...

Děkuji

+3/0
15.10.2014 13:23

L30i27b33o15r 77R42a34š63t20i68c59a 2931756535619

To je jen maskování. Znění Koránu a jeho kategorické příkazy jsou jasné.

0/0
15.10.2014 14:12

L27i20b82o13r 13R15a82š63t62i69c69a 2791636905569

9:5 – A až uplynou posvátné měsíce, pak zabíjejte modloslužebníky, kdekoliv je najdete, zajímejte je, obléhejte je a chystejte proti nim všemožné nástrahy!

0/0
15.10.2014 14:17

M18i10c13h73a20e96l21a 51C47e31r37n71a 1159557817207

Jo to je sice hezký, ale furt to neznamená to, že se tím musí všichni muslimové řídit, kdyby se tím řídili, už dávno tu není nikdo jiný než muslimové.

0/0
15.10.2014 16:08

L40i67b80o80r 38R76a85š56t51i47c62a 2701456175619

Je diskutabilní, zda se tím musí, či nemusí řídit. Příkazy podobného typu jsou v Koránu jasné a nedvojznačné. Jakmile se tedy k této zločinné ideologii hlásíte, a věříte tak v její správnost, tak logicky riskujete, že nedodržováním příkazů se dostanete do pekla.

Mimochodem je tam několik pasáží vyloženě nenávistných vůči ženám. Právě ženy by tak měly být první, kdo budou bojovat proti tomuto zlu.

0/0
16.10.2014 9:39
Foto

P69e72t62r 60H59a90n12n43i64g 5166684455814

Nádherné. Sám znám několik nesmírně mírumilovných muslimů a je mi hluboce líto, že se z islámu, který ve svých nařízeních dbá na to, aby chudí byli obdarováváni atd. stala vlivem šílenců nebo spíše těch, kterým chutná neomezená moc, ta největší hrozba, která vedle eboly postihuje dnešní svět.

+2/0
15.10.2014 13:00

L74i42b77o18r 79R59a38š22t81i20c28a 2401246555319

Podrobná studie Koránu a hadísů (příběhy o činech a slovech proroka Muhammada) ukazuje islám, který není představován muslimskou propagandou a není znám ani většině muslimů. Islám, jak se učí v Koránu a jak žil Muhammad, je náboženství nespravedlivé, netolerantní a kruté. Islám obhajuje zabíjení nemuslimů, potlačuje lidská práva menšin a žen. Islám se šířil především džihádem (svatou válkou) a vynutil si cestu zabíjením nevěřících a odpůrců. Zřeknutí se islámu je největší zločin a trestá se smrtí. Muhammad sám byl fundamentalista, a proto nemůže být fundamentalismus oddělován od skutečného islámu. Islám, což znamená “podrobení”, požaduje od svých stoupenců podřídit svou vůli a myšlenky Muhammadovi a jeho smyšlenému Alláhovi, bohovi, který opovrhuje rozumem, demokracií, svobodou myšlení a projevu.

Korán nařizuje muslimům, aby zabíjeli nevěřící, kdekoliv je potkají (2:191), vraždili je a byli k nim tvrdí (9:123), zabíjeli je (9:5), bojovali s nimi (8:65 ), šli proti nim s velkým úsilím (25:52), neměli s nimi slitování, protože nevěřící patří do pekla (66:9), pak “až jim způsobí úplnou porážku, pevně je spoutali” kvůli výkupnému (47:4).

0/0
15.10.2014 14:34

L72i43b50o15r 39R68a66š98t51i94c32a 2281386345259

Rekapituluji z níže uvedené diskuse:

Očividně nebudete reagovat z toho prostého důvodu, že nejste schopen vyvrátit základní fakta o nenávistné, vražedné ideologii, kterou zastáváte. To je základní celkové vyznění Koránu, jako Vašeho základního manuálu. Naproti tomu - i přes několik málo diskutabilních míst - je celkové vyznění Nového Zákona křesťanů mírumilovné a plné lásky k bližnímu (miluj své nepřátele.., kdo po Tobě kamenem....)

Řešení vidím ve 2 základních opatřeních:

1. Zákaz Vaší vražedné ideologie, jako ideologie propagující násilí a náboženskou nesnášenlivost. Zákaz komplexní, vč. aplikace trestních paragrafů, které existují a jsou v zákonodárství většiny demokratických států.

2. Důslednou výchovu od mateřské školky o tom, co jednotlivá náboženství obsahují, jak jejich teze vznikaly, kdo je psal a proč a že pro žádné z nich není sebemenší příznak existence jimí hlásaných bohů, duchů a strašidel.

0/0
15.10.2014 11:40

V74i68t 41O14t80a18h68a54l 5895850779494

Jenže totéž jste schopen aplikovat na křesťanství.  Minimálně totiž porušuje tyto:

1. Rovnoprávnost sexuálních menšin

2. Rovnoprávnost dle pohlaví (u katolické církve opravdu není žena rovnoprávná s muži, nebo kolik znáte arcibiskupek a papežek? -však co čekáte když byla uplácána z kusu žebra)

3. Vyhrožování/vydírání (nebudete-li se chovat tak,  jak říkám, budete potrestáni peklem)

4. Úplatky (aneb co jiného jsou odpustky do kasičky po zpovědi se z hříchů? - uplácím abych se dostal protekčně do nebe ;-) ).

Tak jako vznikaly paragrafy u nás - ale pochopitelně se speciálními výjimkami a výhodami pro majoritní náboženské vyznání - stejně tak vznikaly paragrafy v arabských státech - se speciálními výjimkami a výhodami pro jejich majoritní náboženské vyznání. 

Problém není kniha (ať už Korán či Bible) ani víra (ať už desítky verzí islámu či křesťanství). Problém je konkrétní aplikace náboženství konkrétními lidmi manipulujícími  pomocí těchto nástrojů s věřícími. 

Víra by měla být soukromá, intimní záležitost jednotlivce. Nikoli organizovaná ve stádech a svázaná dogmatickými striktními pravidly a zejména tím nejhorším pravidlem - povinností šíření mezi ostatní.  Ani ta nejlepší myšlenka, je li někomu vnucována proti jeho svobodné vůli, nemá ospravedlnění.  Je to jako komunismus. Na papíře to vypadá dokonale. Každý bude mít k dispozici vše, co potřebuje. Pokud s tím souhlasíte a nebudete to zneužívat ve svůj prospěch na úkor ostatních, bude to fungovat. A právě proto nefunguje.  Ti, co s tím nesouhlasí jsou v zájmu ostatních donuceni s tím souhlasit. A pokud jeden jediný začne systému zneužívat - hroutí se základní nosná myšlenka systému.  Paralela mezi náboženstvími a ideologiemi je v tomto velmi výrazně patrná.  

Svoboda člověka končí ve chvíli, kdy začíná omezovat a zasahovat do svobody jiného člověka. Totéž by mělo platit i o jakékoli víře.

+2/0
15.10.2014 12:24

L86i61b44o29r 44R44a79š69t31i64c62a 2151226175439

Píši o celkovém zásadním vyznění Nového Zákona - jak jsem se zmínil, jsou tam jistě i diskutabilní pasáže podmíněné dobou, ve které tyto texty byly sepisovány, kým vybrány a kým redigovány.

ad 1. Je diskutabilní, zda evoluční porucha ve formě homosexuality má být zrovnoprávňována s normálním sexuálním chováním. Rozhodně jsem ale pro to, aby takoví postižení jedinci nebyli pronásledováni

ad 2. Základní text = Nový Zákon ani zdaleka nevyznívá vůči ženám tak diskriminačně - ba dokonce je ve vztahu vůči této verzi bohů v podstatě zrovnoprávňuje. Co se týče uplácání z žebra je jednak prokázáno, že se jedná patrně o omyl při přepisování textů a dále je to teze ze Starého Zákona, ač novější části. To, že se tam vznik vesmíru popisuje zcela nesprávně je jen jeden z mnoha důkazů toho, že je to dílo lidské, nikoliv od nějakého "Vševědoucího".

ad 3. Vyhrožování peklem je - ehm - poněkud humánnější než podřezávání, bičování a kamenování - mám-li srovnávat pro co ten či onen agitátor své verze bohů horuje.

ad 4. Odpustky nemají oporu v základním manuálu.

0/0
15.10.2014 14:24

V35i22t 56O40t10a86h65a45l 5585980209744

Ano, s argumenty souhlasím - ač argumentace "peklo bolí míň než uřezaná hlava" je poněkud podivná obhajoba, když peklo má být nejvyšším trestem za hříchy - pokud tedy neexistuje - pak jde jen o smyšlenou lež a těžko říct co dalšího je v bibli vůbec pravda. Pokud existuje, jak je popsáno - pak je určitě horším a dlouhodobějším trestem  než 

vcelku rychlé ufiknutí hlavy. 

Tím navíc defakto potvrzujete, že vždy záleží na konkrétním výkladu dané knihy - protože Starý zákon je stále součástí Bible, až Nový zákon hodně věcí zjemňuje a reformuje. 

Doslovné lpění na stovky let starých (a často nesprávně přepsaných textů) je stejně pochybné jak u Koránu, tak i u Bible. 

Můžeme porovnávat tezi z Bible (opět Starý zákon), že práce v sobotu se má trestat ukamenováním zaživa, protože v sobotu se musí odpočívat - a rázem je z Bible příručka mladého sadisty. 

Na druhou stranu zahalování a zákaz vycházení bez doprovodu otce/bratra/manžela vycházející z Koránu může mít logický a naprosto nediskriminační překlad typu "ženám v 6. století v oblasti Arábie  se nedoporučuje vycházet bez mužského doprovodu jako ochrany ani vystavování vlastní krásy na odiv, jinak riskují znásilnění nebo únos či prodej do otroctví, proto se doporučuje doprovod otce nebo manžela a zahalování"  - a rázem je z Koránu moderní průvodce bezpečným putováním v daném regionu v daném století vzniku.  

Bible, stejně jako Korán, jsou jen knihy napsané lidmi pro lidi, poplatné době, kdy vzniky. Jejich slepé doslovné následování v dnešní době je s trochou nadsázky jako dle návodu na rozdělání ohně pomocí křemene a ocílky a snažit se tento postup doslova aplikovat na ohřívání jídla v mikrovlnné troubě.  Nosná myšlenka je stejná, k ohřátí jídla je třeba teplo. Ale doslovná aplikace popsaná v 2000 let starém manuálu už není zcela aktuální. 

A opět - problémem obou zmíněných náboženství je z mého pohledu zejména povinnost věřících tento dar šířit mezi ostatní (a to bez ohledu názor obdarovaného).

0/0
15.10.2014 15:02

L22i13b87o59r 29R61a29š78t46i17c74a 2871836575639

V řadě věcí nejsme ve při.

Jen, že šíření křesťanství (=poselství Nového Zákona) ohněm a mečem IMO nemá přímou oporu v této fundamentální příručce. Na rozdíl od Koránu.

Snad jen nepřímo (tuším to tam je nějak jako... "toužím, aby už plameny sežehly..." ) - zatímco v Koránu jsou příkazy kategorické vyzývající bez obalu k vraždění jinověrců, bezvěrců, odpadlíků a povinnost džihádu.

0/0
16.10.2014 9:45

D93a19v15i35d 90H73o74r43á41k 2434557778616

Lépe to snad ani nejde napsat.

Děkuji za tento článek.

Skvělé.

+1/0
15.10.2014 11:19
Foto

H31a26t85e30m 34B69e67r65r42e15z43o53u92g37a 9955284474680

Děkuji. Hatem

0/0
15.10.2014 11:44



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.