Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Integrace a ne Islamizace

20. 02. 2017 10:55:18
Vzhledem k tomu, že nejsem pochopen skoro všemi stranami, rád bych veřejně publikoval svůj původní návrh na integraci, který jsem už konzultoval s mnohými lidmi. V žádném případě jsem neměl v úmyslu islamizovat vaší zemi.

At si každý uděla vlastní názor.

Centrum integrace a kulturního sbližování

Česko-blízkovýchodní a africké

I. Poznávání české kultury v praxi vedoucí k integraci muslimů:

  • Založení filmového klubu, kde se budou promítat české kultovní filmy, s arabskými titulkami a spolupráce s rodilými kvalifikovanými Čechy z oblasti kultury a vzdělávání, kteří nám budou pomáhat vysvětlit českou kulturu a mentalitu imigrantům. Výuka českého jazyka bude zábavnější a kulturně přínosnější, jelikož bude audiovizuální a bude vycházet právě z filmů, hudebních textů, čímž se člověk naučí český jazyk v kulturním kontextu a snáze pochopí českou realitu.

  • Organizování návštěv divadel, koncertních síní s následnou debatou, účast na historických vycházkách s průvodcem, poznávání české kultury a dějin v praxi.

  • Založení kulturního diskuzního klubu, ve kterém budou všechna témata předmětem diskuze a kritiky, bez cenzury či politické korektnosti a v rámci vzájemného respektu a slušnosti. Jelikož cílem je budovat mosty, prozkoumat odlišnosti a najít kompromisy, které vedou ke zdravému soužití a vzájemnému obohacování.

II. Poznávání islámské kultury v praxi vedoucí k prezentaci rozmanitosti kultur muslimů české veřejnosti:

Když se mluví o islámské kultuře, nemyslí se tím prezentování náboženských úkonů, rituálů či legislativy, ale pozitiva v islámské kultuře, na které samotní muslimové zapomněli a hlavně jsou jí odcizení v evropském prostředí, jelikož většina islámských center v Evropě odsuzuje a zakazuje hudbu a umělecké projevy, přestože v mnoha islámských zemích kulturní dění stále existují a vytvářejí jinou osobnost muslima, než toho ortodoxního v Evropě, který je zde následně odstřihnut od obou kultur, což má obrovský negativní dopad na jeho psychiku.

  • Součástí našich aktivit je znovuobjevování a podporování nadaných umělců mezi muslimy v ČR a případně na evropské úrovni.

Člověk se může ptát, a proč mají muslimové vůbec znát vlastní kulturu, když žijí v Česku? Je to z toho důvodu, že ten, který nezná vlastní kulturu, nemá ani co kulturně nabídnout a ten, který nemá co nabídnout, těžko aby ho zajímala cizí kultura. A proto místo aby muslimové prosazovali tu či onou formu islámu, budou spíše nabízet tu či onu formu umění, což vede ke vzájemnému obohacování.

  • Promítání kultovních orientálních a afrických filmů i novinek, s českými titulkami, které přiblíží Čechům různorodost islámských společností a tradic. Organizování hudebních festivalů, pozvání básníků, malířů a intelektuálů jak ze sekulárních islámských zemí ve spolupráci se sekulárními islámskými ambasádami, tak z evropských zemí a prezentovat je jako jinou tvář islámu.

  • Důraz na občanství a ne na náboženskou příslušnost.

Jsme občany jedné země a platí na nás jen jeden zákon, a to ten místní. Nebude zde žádná snaha o prosazování cizích zákonů, legislativ či zvyklostí, které jdou proti duchu tolerance a koheze většinové společnosti.

  • Organizování kurzů, besed, přednášek, workshopů o české legislativě, administrativě a demokratických principech ve spolupráci s tomu odpovídajícími ministerstvy a školícími zařízeními.

  • Rovnost všech náboženství, pohlaví a sexuálních menšin.

  • Ujasnění vztahu Koránu k ostatním náboženstvím a vypracování jasného a moderního výkladu, který umožňuje sbližování tím, že umístíme koránské verše do jejich historického kontextu. Prozkoumání lingvistických nejasností a nebát se čelit kritice textu ani islámských dějin a nalezení odpovědí a řešení.

  • Organizování společných oslav, svátků židovských, křesťanských, islámských a místních českých, což představuje nejkonkrétnější formu poznávání druhých, jelikož co je lepší, než sdílet jídlo, pití a radost mezi různými společenstvími v duchu otevřenosti a upřímného dialogu a snahy chápat druhého.

  • Důraz nebude kladen na vzhled jedince, ani šátky, ani vousy nebudou kritéria zbožnosti, ale budeme se skutečně zabývat duchovní a niterní cestou, která zvyšuje lidské uvědomění a hodnotu lidské existence.

    Všechny duchovní směry budou vítány, aby organizovaly besedy, přednášky, workshopy a cílem je nalezení toho, co nás více spojuje, než rozděluje.

  • Odmítnutí veškerých antisemitských projevů a nalezení řešení s židovskou obcí, jak můžeme zmírnit takové projevy v evropském a případně i v arabském prostředí. Zároveň spolupráce s křesťanskými církvemi a spolky, vedoucí ke zlepšení dialogu. Monitorování situace křesťanských menšin v islámských zemích a aktivní účast naší organizace na zlepšení jejich situace a obhajování jejich práv v případě, že budou porušována.

  • Spolupráce s pedagogy a s odborníky v oblasti sexuální výchovy a organizování různých přednášek a workshopů, které pomohou pochopit muslimům odlišnosti sexuálního chování a způsobů oblékání v ČR. Mravnost nerovná se nošení burek či hidžábů.

    Z vlastní zkušenosti vím, že problém začíná v dětství, kdy rodiče s dobrým úmyslem odcizí dítě z jeho prostředí a pak je na něj kladen obrovský psychický tlak, buď šikana ve škole, anebo zakázaná láska mezi různými náboženskými společenstvími, což nevyhnutelně vede k emocionální destabilizaci a pocitu vyloučení ze společnosti, ve které to dítě žije. Tím se zabrání předávání problému do dalších generací.

  • Prezentování mírumilovné a duchovní formy islámu, která zabrání indoktrinaci druhé generace muslimů a jejich odcizení z jejich přirozeného prostoru, které může mít vliv na jejich fungování v dané společnosti hlavně ve věku puberty, když hledají vlastní identitu, aby nebyli obětmi různých teroristických organizací, které se je snaží naverbovat, aby páchali útoky ve společnostech, ve kterých se necítí integrovaní.

    Kladení důrazu na pojem džihád jako úsilí a snaha o sebezlepšení na duchovní a etické úrovni, aby byl člověk co nejprospěšnějším dané společnosti a ne jako filozofii smrti, zabíjení bezbranných civilistů a páchání teroristických útoků. Tohoto dosáhneme umístěním veškerých koránských veršů týkající se války do jejich historického kontextu a nedat jim ani univerzální, ani nadčasový charakter.

Cílem této organizace je napomáhat kulturnímu sblížení, efektivnější integraci muslimů do české společnosti, a zároveň nastavení jasných mantinelů k respektování a zachování zdejší kultury bez snahy proměnit ji k obrazu svému.

Přizpůsobení se, respekt a zachování místní kultury není ztráta identity ani odpadnutí od víry.

Věřím, že taková inciativa najde Vaší podporu, všechny názory a návrhy jsou vítány. Věřím, že se k nám časem připojí více muslimů a budou aktivní v oblasti kultury a vzdělávání svých souvěrců. Organizace bude otevřena všem a těším se na budoucí spolupráci se všemi lidmi, kteří si myslí, že mohou pozitivně přispět k dosažení stanoveného cíle.

Už sám nevěřím, že bych takový projekt dotáhnul do konce, ale myšlenka nemusí přijít vniveč a snad se najdou lidé, kteří jednou něco podobného zrealizují.

Autor: Hatem Berrezouga | pondělí 20.2.2017 10:55 | karma článku: 30.88 | přečteno: 2248x

Další články blogera

Hatem Berrezouga

Válka symbolů: Lidl, kříž a půlměsíc. Část 1.

Za umazání křížů z řecký produktů Lidlu a za vyškrtnutí vepřového masa z jídelníčku podle mnohých, ať jsou obyčejní smrtelníci či duchovní, může islám!

17.9.2017 v 15:18 | Karma článku: 19.19 | Přečteno: 1123 |

Hatem Berrezouga

Vojna a Mír v Koránu - Zabíjejte je všude, kde je dostihnete. Část 1.

„Zabíjejte je všude, kde je dostihnete.“ Koránský verš, který mi donekonečna opakují pod mými blogy, abych si přiznal, že „Korán není slovo Boží“, a že „ospravedlňuje teroristické útoky a zabíjení nevěřících“

20.8.2017 v 23:33 | Karma článku: 26.43 | Přečteno: 1831 |

Hatem Berrezouga

Konvertita jako znamení poslední hodiny. Část. 1

Když jsem psal blog „ Konvertita jako užitečný idiot“ a „Odpadlictví: šaría, temná tvář islámu“ chtěl jsem, aby konečně arabsky mluvící muslimové čelili tomu, co máme napsáno černé na bílém

13.8.2017 v 16:30 | Karma článku: 26.36 | Přečteno: 1424 | Diskuse

Hatem Berrezouga

Odpadlictví: šaría, temná tvář islámu

Existuje něco jako svoboda vyznání v islámu? Pokud uznáváte šaríu jako součást islámu, tak NEEXISTUJE. Teď budeme odborně a podrobně prozkoumat to, o čem každý muslim buď lže, nebo o tom neví.

4.8.2017 v 19:55 | Karma článku: 37.78 | Přečteno: 3157 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Peter Szendy

7 pilířů pseudohumanismu - část první

Ano..7 pilířů pseudohumanismu – takto se měl článek jmenovat a o nich měl článek pojednávat...(ještě mám zadat alespoň 6 znaků, abych splnil podmínky perexu, ale méně, než kolik jich má následující věta, no to je skvělé)

22.9.2017 v 19:20 | Karma článku: 17.58 | Přečteno: 332 |

Jan Ziegler

Odboráři lidem škodí a moc

Řekl bych dokonce, že ještě víc než alkohol a cigarety. Oni sice tvrdí, že hájí zájmy zaměstnanců, ale svými skutky dělají opak. Jestliže brání snižovaní odvodů za pracovníky, brání i zvyšování platů.

22.9.2017 v 19:16 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 277 | Diskuse

Jiří Turner

Teroristi v Čechách nekřičí: „Allahu akbar!“ Řvou: „Uber!“

Tak už je to i u nás! Jedni vyhrožují blokádou Prahy a likvidací konkurence a druzí chtěli vyhodit do vzduchu vojenský vlak. Ti první našli inspiraci v 90. letech u mafiánů od Thorgesu a ti druzí se asi zhlídli v Bakuninovi.

22.9.2017 v 19:06 | Karma článku: 9.75 | Přečteno: 253 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak to, že soud osvobodil anarchisty obžalované z útoku na vlak?

Anarchisté byli ovšem obžalováni toliko z přípravy útoku, ne útoku samotného. Ale taková manipulace s fakty už k práci našeho blogera používajícího falešnou identitu (stejně jako policejní a jiní agenti), už tak nějak patří

22.9.2017 v 18:21 | Karma článku: 7.98 | Přečteno: 368 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Kdopak by si nepamatoval jádrové mýdlo s jelenem?

Schichtovo jádrové mýdlo s jelenem, ale i prací prostředky Namo či Merkur, mýdlo Soté mink, vody po holení jako Pitralon a Olimon. Výrobky, které nás provázely desítky let za Československa, ožívají! Schicht vstal z mrtvých!

22.9.2017 v 15:25 | Karma článku: 13.16 | Přečteno: 262 | Diskuse
Počet článků 63 Celková karma 34.94 Průměrná čtenost 10629

Jmenuji se Hatem Berrezouga, vystudoval jsem anglickou literaturu v Tunisu a italsko-francouzskou filologii na FFUP v Olomouci. Přišel jsem do Čech v roce 1998, byl jsem aktivní v mezináboženských a mezikulturních debatách. Poté jsem se zabýval IT oblastí a již 10 let provádím turisty v historickém centru Prahy. V současné době se zabývám výukou cizích jazyků.

Kontaktní email: hatemb@seznam.cz



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.