Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kauza Šabat-ová reloaded.

5. 11. 2016 23:17:38
Sedmý den si i Bůh odpočíval, ale očividně jedna muslimka s nevyřešeným pobytem ten příkaz nejen přehlídla, ale ani dát pokoj nehodlá.

Na svém FB jsem napsal následující:

Milí přátelé, jelikož padlo mé jméno v určitých diskuzních kruzích ohledně šátkové aféry, všiml jsem si, že jsem na to ve svém blogu níže, reagoval už před dvěma lety[1]. Překvapivě můj názor ohledně té kauzy se nezměnil a musíme ji řešit v jejím širším sociopolitickém kontextu.

Prostě muslimové musí přestat s prominutím SR*T místní, když si ani neuvědomují, v jakém kontextu, a v jakém světle jsou viděni, a co se kolem nich děje.

Jinak řečeno, můj názor v kontextu globálního dění je následující: Jsi muslim a chceš stejnou míru práv a tolerance, musíš ji nejdřív prokázat vůči nemuslimům v islámských zemích.

Není tajné, že neexistuje téměř žádná vzájemnost a stejná míra tolerance mezi našimi oběma světy. Tak přestaňme štvát a vyžadovat od lidí, co my sami nejsme ochotní nabízet. Když tohle člověk chápe, ať přestane zneužívat cizí systém, který sám neuznává, proti vlastním lidem.

Tímto nám, jako muslimům a migrantům, zbydou jen dvě možnosti. Buď se naučíme respektovat řád, ať je v rámci institucí či státu a žít podle priorit a VDĚČNĚ přijímat podmínky, které místní systém nám ukládá a výhody, které nám poskytuje a všichni víme, že v našich zemích jich nemáme ani desetinu..

Pokud tohle není jasné, ať se vrátíme domů a vytvořme lepší systém a lepší podmínky, které ten Západ už má a můžou s námi odcestovat a pomáhat ti naši bratři a sestry mezi konvertity k dosažení tohoto cíle.

Ať každá strana mezi lidsko-právními institucemi, populisty mezi politiky, i muslimové, berou vážně to, co se děje v demokratickém systému, který se dá lehce zneužít a vede pomalu a jistě k obrovské kolizi a k vytvoření náhlé a nové reality, ve které slova jako hodnoty a tolerance budou představovat jen prázdné pojmy, jelikož lidé už mají plné zuby těch keců a vře to jako uvnitř sopky.

Reakce byly rozporuplné a hlavní námitky ze strany některých muslimek zněly:

  1. „Takže říkáš, že bychom raději vůbec neměli dávat veřejně najevo svou víru? Někdo rád gothic, tak chodí v černém, někdo rád ethno, má rozgajdané kalhoty, no a někdo rád islám, tak má šátek“

Problém je v tom, že nikdo z těch, kdo mají rádi gothic či etno, nemají příznivce mezi IS, Al-Káidou, Al-Šabab, Boko-Haram atd... Tak bacha, v čem chodíte a jestli se lidé bojí šátků, tak ne kvůli módě, ale kvůli rostoucímu počtu našich výbušných fanoušků.

2. „Náboženská svoboda je zaručená v evropské ústavě. Žijeme přece v demokracii.“

Je to sice pravda, ale chtěl bych se nad tímto bodem pozastavit a ujasnit, podle mého názoru, dvě podstatné věci, které nedochází nejen muslimům.

Zaprvé odluka církve od státu je čistě křesťanská záležitost. Ten spor začal ve středověku, způsobil četné války a teprve v minulém století našli řešení. Buď v částečné spolupráci, anebo úplné odluce a neutralitě státu. Svoboda vyznání jako výplod krvavých konfliktů řešila jen vztah mezi křesťany. A to jednak mezi sebou, a také vztah církve jako instituce se státem.
Konečně po několika stoletích našli systém, který reguluje jejich životy. Věřte či nevěřte, nikdo v té době nepočítal s tím, že se muslimové budou odvolávat na jejich ústavu a používat zákony proti vlastním tvůrcům.

Navíc muslimové nesplňují ani tu podstatnou podmínku, aby takové konkordáty či smlouvy s nimi byly uzavřeny. A to je další problém, jelikož muslimové v Evropě nejsou reprezentováni jednou oficiální institucí, jelikož představují pouze chaotické seskupení stovek modliteben a mešit s různými směry pocházející z původních zemí.

Teď trošku k dějinám tohoto šátku, abychom věděli, o čem se tu dohadujeme:

  • Zaprvé i mezi muslimy jsou spory ohledně výkladu verše „a ať spouštějí závoje na své hrudi.“ Není úplně a jednoznačně řečeno, jestli je zakrývání hlavy součástí tohoto příkazu či ne.
  • Za druhé niqábí a burqí převzali muslimové od dobývaných říší. Tyhle hábity už existovaly před Kristem. V Asyrské říši nošení závoje odlišovalo šlechtu od běžných žen a prostitutek.
  • Ve starém Řecku si některé ženy zakrývaly hlavu i obličej, a to samé ve starém Římě – závoj symbolizoval společenské postavení ženy a mužskou autoritu nad ní.
  • Purdah nebo pardah (persky: پرده, „závoj"), byla náboženská a společenská praxe v oblasti jižní Asie - Persie a Indie, kterou muslimové převzali ze 7. století, kdy zahalování celého těla ženy bylo považováno za symbol měšťanstva, a ještě k tomu převzali principy separace mezi muži a ženami.
  • Otázka k zamyšlení: I kdyby bylo zakrývání vlasů součástí islámského závoje, jeho cílem bylo, aby žena nebyla předmětem pozornosti, a aby splývala s ostatními ženami. Splní islámský závoj svůj účel mimo jeho prostor, kde v zemi nezahalených žen je jedině muslimka zahalená? Kdo zde představuje předmět pozornosti? Když jsou muslimské ženy téměř na denní bázi ve zprávách a na sociálních sítích předmětem pozornosti, a dokonce začaly být obtěžovány nemuslimskými muži. Splní ten šátek svůj účel mimo svůj kulturní prostor a bude dál chránit muslimskou ženu v Evropě nebo spíš začne být důvodem jejích útrap vzhledem k dnešní vypjaté situaci? Těžko abychom si odpověděli kladně. Této části právní vědy se v islámské legislativě říká „Maqasid Aš- šaria“ - neřeší zákon jako takový, ale spíš jeho cíl, a v jakých podmínkách je dosažitelný.
  • Co ještě převzali muslimové od dobytých či sousedních říší? Dokonce symbol svého náboženství: srpek a hvězdu

A to i přesto, že koránský text odsuzuje tyto symboly, najdeme je skoro na všech mešitách •„Ke znamením Jeho patří noc i den, slunce i měsíc, však neklaňte se ani slunci, ani měsíci, nýbrž klaňte se před Alláhem, jenž obojí stvořil, jestliže Jej uctíváte.“ (Korán 41:37)

Bylo by mnohem lepší, kdyby se muslimové věnovali studiu své víry, místo aby jako první začínali nevědomky s projevy převzatých tradic a mytologií.

Pokud budeme pokračovat tímto směrem a zneužívat místní zákony, které řešily vlastní realitu a budeme je chtít aplikovat na jiné importované tradice spíše než náboženství, které mají často nejen odlišné, ale i nekompatibilní hodnoty, míříme všichni k velkému maléru.. Je to jako sypat písek do víceméně fungujícího systému a přitom doufat, že bude dál fungovat. To nebude.

Ti, mezi muslimy, kteří si pořád myslí, že podlézám Čechům, ať konečně pochopí, proč píšu, co píšu: Snažím se zabránit, aby kvůli nám nepřestal fungovat doposud běžící stroj!

A co má dělat muslim, který by si měl být dobře vědom toho, že bohužel v dnešní době vybral náboženství, které je považováno za načasovanou bombu, a které je zneužíváno různými mocnými živly, aby destabilizoval systémy, kultury a zničil společnosti zevnitř?

Přinejmenším ať přestane hrát úlohu hloupého pěšce v šachovnici či trojského koně. Pokud nebudete žít moudře, nenaučíte se dělat ústupky, nebudete hledat kompromisy, neprokážete vděčnost a reciprocitu, nebudete loajální občané, a to nemyslím k vaším tradicím různých forem islámu z Tisíce a jedné noci, způsobíte nejen vaší zkázu, ale zkázu všech.

Pokud si to pořád neuvědomujete, válka mezi našimi světy začala, i když jak poznamenal jeden čtenář, zatím nesměle.

Pokud nepřestanete štvát a dráždit místní kultury kvůli malichernostem, i z hlediska islámu a nepřestanete zneužívat vědomě či nevědomě jejich systém, pak jdeme všichni vstříc obrovskému civilizačnímu konfliktu a všichni o ty práva přijdeme. A jak řekl Cicero, "Inter arma silent leges – „Ve válce právo mlčí“.

[1] Kauza Šabatová očima jednoho muslima

Autor: Hatem Berrezouga | sobota 5.11.2016 23:17 | karma článku: 44.52 | přečteno: 4957x

Další články blogera

Hatem Berrezouga

Válka symbolů: půlměsíc, aneb když se muslim klaní k satanovi! Část. 2

„Představme si na chvíli, že by se to stalo naopak. Že by Lidl například vymazal půlměsíc na islámské sakrální stavbě. Co by následovalo?" Zněla otázka.

24.9.2017 v 19:04 | Karma článku: 16.54 | Přečteno: 718 |

Hatem Berrezouga

Válka symbolů: Lidl, kříž a půlměsíc. Část 1.

Za umazání křížů z řecký produktů Lidlu a za vyškrtnutí vepřového masa z jídelníčku podle mnohých, ať jsou obyčejní smrtelníci či duchovní, může islám!

17.9.2017 v 15:18 | Karma článku: 19.62 | Přečteno: 1212 |

Hatem Berrezouga

Vojna a Mír v Koránu - Zabíjejte je všude, kde je dostihnete. Část 1.

„Zabíjejte je všude, kde je dostihnete.“ Koránský verš, který mi donekonečna opakují pod mými blogy, abych si přiznal, že „Korán není slovo Boží“, a že „ospravedlňuje teroristické útoky a zabíjení nevěřících“

20.8.2017 v 23:33 | Karma článku: 26.43 | Přečteno: 1890 |

Hatem Berrezouga

Konvertita jako znamení poslední hodiny. Část. 1

Když jsem psal blog „ Konvertita jako užitečný idiot“ a „Odpadlictví: šaría, temná tvář islámu“ chtěl jsem, aby konečně arabsky mluvící muslimové čelili tomu, co máme napsáno černé na bílém

13.8.2017 v 16:30 | Karma článku: 26.36 | Přečteno: 1451 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Dalibor Martišek

Poštovní panoptikum města šlapanického

Párkrát jsem už podlehl dojmu, že všechno, co se může stát, si dokážu představit. Proto mám rád šlapanickou poštu. Tam se totiž občas dějí věci nepředstavitelné.

25.9.2017 v 16:00 | Karma článku: 7.47 | Přečteno: 113 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Poslední role J. T.

Vstoupil jsem do dnešního (25/9) rána s těmi největšími obavami. A podvědomě očekával tu nejhorší zprávu. Protože to, co se přihodilo Janu Třískovi na mostě pro Čechy nejkultovnějším, velkou naději nedávalo.

25.9.2017 v 14:50 | Karma článku: 19.75 | Přečteno: 495 | Diskuse

Josef Hejna

Pan Tříšťka

Ve vzpomínce, kterou píšu, není ani náznak neúcty k osobnosti herce Jana Třísky. Jenom vzpomínka na dávné chvilky s ním. Jako mladí kluci jsme se v televizi potkávali často přátelsky.

25.9.2017 v 12:00 | Karma článku: 21.91 | Přečteno: 925 | Diskuse

Tomáš Flaška

Stát jako mafie pod vedením ANO

Tak nám pomalu vyplouvá na povrch, že Finanční správa položila několik firem neoprávněně. Celé to musí zarazit až soudy, ale morální škody jsou už neodčinitelné.

25.9.2017 v 11:47 | Karma článku: 29.19 | Přečteno: 688 | Diskuse

Iva Apanasenková

Tantrická oslava podzimní rovnodennosti

Většina si pod pojmem tantra představí sex. Při oslavě magické noci čekejte hry, rituály, svíčky, důvěru, masáže, zkoumání sebe i druhých. A také saxofon. Sami si určujete hranice, zda a kam druhé pustíte. Tuto noc se plní přání.

25.9.2017 v 11:23 | Karma článku: 7.93 | Přečteno: 247 | Diskuse
Počet článků 64 Celková karma 30.47 Průměrná čtenost 10479

Jmenuji se Hatem Berrezouga, vystudoval jsem anglickou literaturu v Tunisu a italsko-francouzskou filologii na FFUP v Olomouci. Přišel jsem do Čech v roce 1998, byl jsem aktivní v mezináboženských a mezikulturních debatách. Poté jsem se zabýval IT oblastí a již 10 let provádím turisty v historickém centru Prahy. V současné době se zabývám výukou cizích jazyků.

Kontaktní email: hatemb@seznam.cz



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.