Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jsem muslim a Alláh mi nepřikázal, abych znásilnil svou ženu. Část III.

24. 07. 2015 14:31:00
Vážení čtenáři, celou dobu jsem se zaměřoval na problematiku integrační a emigrační politiky a nekompatibilní chování určité části muslimů.

Soustředil jsem se na muslimy arabského a afrického původu, u kterých převládají spíše zvyklosti nad pochopením víry. Snažil jsem se vyhnout jakémukoliv zevšeobecňování a upřímně jsem kritizoval neslučitelné chování nejen s evropským prostředím, ale i s dobrými mravy a selským rozumem. Koneckonců nikdy jsem nemluvil o 1,5 miliardě muslimů a nemluvil jsem ani o islámu jako víře, ale spíš o tom, jak ho muslimové vědomě či nevědomě porušují, i když Korán sám se staví proti jejich osobním zájmům.

Celou dobu jsem přehlížel despekt, vulgaritu, očerňování, které přicházejí už i od části lidí z druhé strany, a místo abych na to reagoval, jsem usuzoval, že je lepší říct, v čem mají pravdu a objasnit jiné kulturní důvody, které se skrývají za integračními problémy, jelikož mým cílem bylo, po určení diagnózy, vést zdravý dialog k nalezení společného řešení.

Ale když už ani pojmy jako víra či respektování náboženského cítění nemají žádný význam a každý mluví jen tak o islámu a píše, že Prorok Muhammad je pedofil, obcuje s kozami, lhář a navíc nás učí, že znásilnění ženy je v pořádku a k podpoře takových tvrzení dochází i k falšování textu z Koránu a výroků, usoudil jsem, že musím vysvětlit, v co věřím.

V žádném případě Vás nehodlám přesvědčovat, ale jestli máte důkazy z arabského textu, budou vítány, seriózní otázky, budou také vítány, ale čísla z internetu a nadávky koneckonců ukáží jen úroveň tohoto člověka a pro mě je neznalý fanatik fanatikem, ať je bílý, černý nebo marťan.

Budu se snažit být co nejstručnější, ale jelikož se budu snažit prezentovat Zjevení, které trvalo více než 20 let, zaměřím se na každou oblast jednotlivě, počínaje sexualitou, jestli opravdu jsme taková zvířata, že když nenajdeme ženu k znásilnění, tak kozu.

Korán analyzuje věci na několika úrovních z obecného do specifického, anebo opačně a někdy jsou informace o jednom tématu rozmístěny na různých místech, což vyžaduje od člověka velký přehled o celistvosti Koránu, aby je bral všechny v úvahu, anebo jsou verše, které mají různé způsoby čtení a úplně jinou syntaktickou strukturu a nosí více než jeden význam, a to je opravdu velký oříšek pro juristy a lingvisty.

V našem případě základ sexuálního vztahu spojující dvě samostatné a odlišné osoby, muže a ženu, Korán řeší na všech těchto komplexních úrovních dohromady. V zájmu přehlednosti, budu klasifikovat nejzásadnější verše a hlavně ty sporné, pojednávající o vztahu dvou bytostí, které mají různé způsoby projevování a vztahují se k nim různé zákonitosti podle jejich vzájemného chování.

Začnu cílem aktu stvoření člověka v páru, které tkví ve vzájemném poznávání, respektování odlišností, podporování se v morálce a ctnosti a ne ve vzájemném znásilňování.

„Lidé, stvořili jsme vás z jediného páru muže a ženy a učinili z vás národy a kmeny, abyste se mohli vzájemně poznávat. Nejvznešenější z vás před zraky Alláha je ten, kdo je nejctnostnější. A Alláh je vševědoucí a o všem všechno ví.“ (Korán 49:13)

Lidé jsou si rovni v islámu a zrovna důvod, proč výše uvedený verš byl zjeven, byl, že se Arabové, i po přijetí islámu, stále chlubili svými otci a vznešeností svých rodů a kmenů, až se našli i ti, kteří vyjádřili svou nelibost, když volal k modlitbě bývalý černý otrok Bilál, kterého Prorok osvobodil. Navíc nesouhlasili s Muhammadovým nařízením, aby si bývalí otroci mohli vzít svobodné ženy, což v té době bylo pro Araby pořád nepředstavitelné.

Následně Muhammad přednášel: „O lidé, Váš Stvořitel je jen Jeden, a pro Něho Arab není lepší než ne-Arab, ani černý lepší než rudý, nejvznešenější z vás před zraky Alláha je ten, který si ho uvědomuje nejvíce. Všichni jste Adamovy děti a Adam byl stvořen z hlíny. Přestaňte se chlubit vašimi rody, neboť před Alláhem nebudete mít žádnou váhu.“ (al-Bajhaqí)

Myslím, že lidé, kteří se pořád chovají tímto arogantním a nafoukaným způsobem mezi muslimy, by si měli uvědomit, že tím vyloučili už podruhé svého Proroka, tentokrát ne z jeho města, ale ze svých životů.

Po nastolení rovnoprávnosti mezi lidmi, se Korán zaměřil na jejich interní vztahy a zakázal pomlouvání a zesměšňování druhých.

„Vy, kteří věříte! Nechť neposmívají se jedni lidé druhým, možná že tito jsou lepší než oni! A nechť jedny ženy se neposmívají druhým, možná že tyto jsou lepší než ony! Neurážejte se vzájemně a nenazývejte se hanlivými přezdívkami!“ (Korán 49:11)

Respekt se neomezil jen na muslimy mezi sebou, ale i mezi ostatními národy mající jiné vyznání nebo bez vyznání.

„Neurážejte ty, kteří vedle Alláha uctívají někoho jiného, aby v neznalosti své neuráželi Alláha.“ (Korán 6:108)

A stejně řekl muslimům, aby byli spravedliví, i vůči těm, kteří se k nim chovali špatně.

„Vy, kteří věříte! Buďte přímí před Alláhem a buďte svědky spravedlivými i vůči těm, kteří k vám byli nespravedliví a nedovolte, aby váš odpor k nim vás neodradil od spravedlnosti. Buďte spravedliví - a to je blíže k bohabojnosti - a uvědomte si Alláha, neboť Alláh je dobře zpraven o všem, co děláte.“ (Korán 5:8)

„O vy, kdo věříte! Usilujte vždy o spravedlnost, svědčíte-li před Alláhem, i kdyby to bylo proti vám samotným, vašim rodičům či příbuzným.“ (Korán 4:135)

Záhada je, odkud pochází verš, že muslim má potrestat znásilněnou ženu, anebo že její znásilnění je trest od Alláha? Když Alláh sám říkal muslimům, aby se chovali spravedlivě, dokonce i k těm, kteří jim ublížili. A upřímně budu rád, až mi takový verš z Koránu poskytnete.

Korán netvrdí, že žena byla stvořena ze žebra muže. Její tvorba byla samostatná jako Adamova, ale ze stejného druhu a výroky, které o tom mluví, jsou spíše pozdější výpůjčky z jiných tradic připisované Muhammadovi.

Ó lidé, buďte si vědomi svého Pána, jenž vás stvořil z jediné bytosti a z téhož stvořil její družku a z nich dvou pak dal vzniknout nesčetným mužům a ženám; uvědomujte si Alláha, skrze Nějž se dožadujete svých vzájemných práv, a dbejte na pravidla o pokrevních svazcích, neboť Alláh vás pozoruje bez ustání.“ (Korán 4:1).

Dále je probírán úděl ženy na vyloučení z ráje a je uveden jiný příběh. Nebyla to žena, která sváděla Adama, ale byl to Adam, který neuposlechl jako první a jeho žena ho následovala. I když nosí stejnou zodpovědnost za neuposlechnutí, výčitky směřují na něj.

„A výsledkem bylo, že oba pojedli z onoho stromu, a tu se jim zjevila jejich nahota; oba počali sešívat dohromady listy ze Zahrady, aby se jimi zakryli. A tak Adam neuposlechl svého Pána a sešel z pravé cesty.“ (Korán 20:121).

V Koránu rození dětí není chápáno jako trest pro ženu k vykoupení, naopak žena, když se stane matkou, má třikrát větší odměnu než muž a děti se k ní mají chovat třikrát laskavěji.

Za Prorokem přišel muž a zeptal se: „Posle Alláha, kdo z lidí si nejvíce zaslouží moji dobrou společnost?“ Prorok odvětil: „Tvoje matka.“ Muž se zeptal, kdo dál, a Prorok zopakoval: „Tvoje matka.“ Muž se opět zeptal, kdo si dále zaslouží jeho společnost, a Prorok opět odpověděl: „Tvoje matka.“ Muž se pak zeptal: „A kdo pak?“ Až poté se ozvalo: „Tvůj otec.“ (Al-Buchárí a Muslim).

Jak má vypadat vztah mezi členy rodiny?

„A nařídili jsme člověku, aby byl laskavý ke svým rodičům: v nesnázích ho matka nosí a v bolestech ho rodí; a jeho nošení a odstavení trvalo třicet měsíců. A když dojde na vrchol sil a dosáhne věku čtyřiceti let, řekne: ́Ó můj Pane! Kéž jsem vděčný za Tvé dobrodiní, jímž jsi zahrnul mne i mé rodiče, kéž konám zbožné skutky, v nichž nacházíš zalíbení, a kéž je i mé potomstvo dobré. Kajícně se k Tobě obracím a upřímně se odevzdávám do Tvé vůle.“ (Korán 46:15)

Váš Stvořitel nařídil, abyste neuctívali nikoho jiného než Jeho a abyste byli laskaví ke svým rodičům. Když jeden z nich nebo oba dosáhnou ještě za vašeho života vysokého věku, nebuďte k nim ani slůvkem neuctiví a neodbývejte je stroze, nýbrž je oslovujte s úctou, a z milosrdenství k nim skloňte křídla pokory a řekněte: „Pane můj! Smiluj se nad nimi, tak jako oni o mě pečovali, když jsem byl malý! Váš Stvořitel ví nejlépe, co je ve vašich srdcích, a konáte-li zbožné skutky, věru odpouští kajícníkům, kteří se k němu opětovně obracejí. Dávejte příbuzným po právu, a také potřebným a poutníkům, avšak nerozhazujte svá jmění rozmařile.“ (Korán 17:23-26).

Jaký má být podle Koránu vztah mezi mužem a ženou? Znásilnění?

A k Jeho Znamením patří, že vám z vašeho druhu stvořil chotě, abyste u nich mohli spočinout v pokoji, a mezi vaše srdce vnesl lásku a milosrdenství: to jsou Znamení pro ty, kdo přemýšlejí.“ (Korán 30:21)

Podle Koránu, když Adam a Eva získali schopnost se rozhodovat svobodně a nést za sebe zodpovědnost, začali si uvědomovat své pudy a instinkty, které jim způsobovaly protichůdné pocity mezi rozumem a srdcem, tělem a duší. Jejich pád byl nevyhnutelný bez jakéhokoliv svádění. Jestli člověk začal zakrývat své tělesné křivky, pak protože spadl na nižší úroveň existence a návrat do vyšší úrovně, kde neplatí tato omezení mezi ostatními bytostmi, které nemají v sobě tyto paradoxy, nebude to pro něj snadný úkol.

Úkol, který je pro člověka nejen těžký, ale může způsobit i jeho hlubší pád než na planetu Zemi, když si vybral svobodu jednání za zodpovědnost. Na druhé straně z něj může udělat výjimečnou bytost, pokud to ustojí a dokáže dosáhnout vyšší úrovně bytí, i přes ty paradoxy, které v sobě má. Proto se ostatní bytosti divily, když si Adam, jako jediný, vybral tu Zodpovědnost (Svěřenou věc), kterou Stvořitel nabídl všem.

„Nabídli jsme Zodpovědnost (Svěřenou věc) všem bytostem mezi nebesům, zemi i horám, ale ony odmítly je nést a zalekly se ji; a vzal ji na sebe člověk, ačkoli byl vůči sobě nespravedlivý a nevědomý.“ (Korán 33:72)

I když Stvořitel zdůrazňoval, že při stvoření Adama a Evy, v nich stvořil také přirozené schopnosti a intuici, aby rozeznávali, co je správné a co není, „A Ten, který duše stvořil a vnuknul ji schopnost rozeznávat, co jí škodí, a co jí prospívá“ (Korán 91:7-8), postaral se o to, aby sem tam poslal někoho, kdo člověku připomene základní směrnice, a co člověk zapomněl.

O jakou Zodpovědnost (Svěřenou věc), a o jakých bytostech se jedná vzhledem k tomu, že Korán zdůrazňuje existenci různých nebes stvořených ve vrstvách nad sebou a minimálně sedmi planet podobných té naší, s uvědoměním, že číslo sedm znamená nejen dokonalost stvoření, ale i nekonečnost možností stvoření a pluralitu, o tom se až dodnes názory liší.

Když se muslimové zeptali Ibn Abbáse, na jehož hruď Prorok položil svou ruku a žádal, aby Alláh rozšířil jeho poznání, na význam veršů jako „Alláh je Stvořitel všech světů“, a „ Alláh je ten, jenž stvořil sedm nebes a podobný počet zemí. Jeho nařízení sestupuje skrze ně, abyste věděli, že Alláh je nad každou věcí všemocný, a že Alláh objímá věděním Svým věci všechny.“ (Korán 65:12) odpověděl: „Sedm zemí, v každé z nich Muhammad jako ten váš, Adam jako Adam, Noe jako Noe, Abraham jako Abraham, Mojžíš jako Mojžíš a Ježíš jako Ježíš.“ Při jiné příležitosti řekl: „Lidé, nevyprávějte ostatním, co jejich rozum nemůže obsáhnout. Chcete, aby řekli, že Váš Prorok a Váš Stvořitel lžou?“

Co tím Ibn Abbás chtěl říct, o tom se až dodnes vedou spory, prostě člověk neměl tušení, s čím souhlasil. Zajímavé je, že slovo člověk v arabštině je odvozeno od slova insán, a slovesa nesije, znamenající zapomínat, jako kdyby byla zapomnětlivost podstata člověka, a určitě není jen jeho jediná vlastnost.

Člověk byl věru stvořen nevyvážený, když dotkne se ho neštěstí, je ustrašený, když dotkne se jej dobré, je odmítavý.“ (Korán 70:19-21 )

Člověk musí najít rovnováhu a duchovno ve svém nitru, aby překonal své instinkty a ego, tím, že obrátí rovnice své přirozenosti, aby byl trpělivý při neštěstí, štědrý při hojnosti, ale to je na jiné povídání..

Korán neustále zdůrazňuje propojenost těla, jak na fyzické, tak duchovní úrovni.

„Ó děti Adama! Obdařili jsme vás oděvy, abyste mohli skrýt svůj stud a také se měli čím ozdobit, avšak roucho cudnosti, to je pro vás nejlepší. Taková jsou znamení Alláha pro ty, jež by si lidé měli pamatovat.” (Korán 7:26)

Autor: Hatem Berrezouga | pátek 24.7.2015 14:31 | karma článku: 37.42 | přečteno: 11883x

Další články blogera

Hatem Berrezouga

Válka symbolů: půlměsíc, aneb když se muslim klaní k satanovi! Část. 2

„Představme si na chvíli, že by se to stalo naopak. Že by Lidl například vymazal půlměsíc na islámské sakrální stavbě. Co by následovalo?" Zněla otázka.

24.9.2017 v 19:04 | Karma článku: 16.54 | Přečteno: 718 |

Hatem Berrezouga

Válka symbolů: Lidl, kříž a půlměsíc. Část 1.

Za umazání křížů z řecký produktů Lidlu a za vyškrtnutí vepřového masa z jídelníčku podle mnohých, ať jsou obyčejní smrtelníci či duchovní, může islám!

17.9.2017 v 15:18 | Karma článku: 19.62 | Přečteno: 1212 |

Hatem Berrezouga

Vojna a Mír v Koránu - Zabíjejte je všude, kde je dostihnete. Část 1.

„Zabíjejte je všude, kde je dostihnete.“ Koránský verš, který mi donekonečna opakují pod mými blogy, abych si přiznal, že „Korán není slovo Boží“, a že „ospravedlňuje teroristické útoky a zabíjení nevěřících“

20.8.2017 v 23:33 | Karma článku: 26.43 | Přečteno: 1890 |

Hatem Berrezouga

Konvertita jako znamení poslední hodiny. Část. 1

Když jsem psal blog „ Konvertita jako užitečný idiot“ a „Odpadlictví: šaría, temná tvář islámu“ chtěl jsem, aby konečně arabsky mluvící muslimové čelili tomu, co máme napsáno černé na bílém

13.8.2017 v 16:30 | Karma článku: 26.36 | Přečteno: 1451 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Dalibor Martišek

Poštovní panoptikum města šlapanického

Párkrát jsem už podlehl dojmu, že všechno, co se může stát, si dokážu představit. Proto mám rád šlapanickou poštu. Tam se totiž občas dějí věci nepředstavitelné.

25.9.2017 v 16:00 | Karma článku: 7.47 | Přečteno: 134 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Poslední role J. T.

Vstoupil jsem do dnešního (25/9) rána s těmi největšími obavami. A podvědomě očekával tu nejhorší zprávu. Protože to, co se přihodilo Janu Třískovi na mostě pro Čechy nejkultovnějším, velkou naději nedávalo.

25.9.2017 v 14:50 | Karma článku: 19.98 | Přečteno: 527 | Diskuse

Josef Hejna

Pan Tříšťka

Ve vzpomínce, kterou píšu, není ani náznak neúcty k osobnosti herce Jana Třísky. Jenom vzpomínka na dávné chvilky s ním. Jako mladí kluci jsme se v televizi potkávali často přátelsky.

25.9.2017 v 12:00 | Karma článku: 21.91 | Přečteno: 965 | Diskuse

Tomáš Flaška

Stát jako mafie pod vedením ANO

Tak nám pomalu vyplouvá na povrch, že Finanční správa položila několik firem neoprávněně. Celé to musí zarazit až soudy, ale morální škody jsou už neodčinitelné.

25.9.2017 v 11:47 | Karma článku: 29.19 | Přečteno: 691 | Diskuse

Iva Apanasenková

Tantrická oslava podzimní rovnodennosti

Většina si pod pojmem tantra představí sex. Při oslavě magické noci čekejte hry, rituály, svíčky, důvěru, masáže, zkoumání sebe i druhých. A také saxofon. Sami si určujete hranice, zda a kam druhé pustíte. Tuto noc se plní přání.

25.9.2017 v 11:23 | Karma článku: 7.93 | Přečteno: 250 | Diskuse
Počet článků 64 Celková karma 30.47 Průměrná čtenost 10479

Jmenuji se Hatem Berrezouga, vystudoval jsem anglickou literaturu v Tunisu a italsko-francouzskou filologii na FFUP v Olomouci. Přišel jsem do Čech v roce 1998, byl jsem aktivní v mezináboženských a mezikulturních debatách. Poté jsem se zabýval IT oblastí a již 10 let provádím turisty v historickém centru Prahy. V současné době se zabývám výukou cizích jazyků.

Kontaktní email: hatemb@seznam.cz



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.